Ο επιχειρηματικός κλάδος έχει έρθει αντιμέτωπος με ποικίλα κρίσιμα ζητήματα και προκλήσεις τα τελευταία χρόνια, στοιχείο, το οποίο δεν φαίνεται ότι αλλάζει εύκολα πρόσημο και την επόμενη χρονιά. Σύμφωνα με πρόσφατο άρθρο της Forbes, «Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τα επακόλουθα της παγκόσμιας πανδημίας, την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, τις οικονομικές προκλήσεις, καθώς και την ολοένα και ταχύτερη ανάπτυξη των τεχνολογιών». Με βάση το έγκυρο ρεπορτάζ, αλλά και εκτιμήσεις της συγκεκριμένης εταιρείας media με επίκεντρο τα θέματα της διεθνούς βιομηχανίας, πέντε είναι τα big business trends που θα βρίσκονται σε πρώτο πλάνο το 2023.
Let's take a look together!
1. Επιταχυνόμενος ψηφιακός μετασχηματισμός
2. Πληθωρισμός και ασφάλεια της αλυσίδας εφοδιασμού
Όπως τονίζει το συγκεκριμένο άρθρο: "Οι οικονομικές προοπτικές για το μεγαλύτερο μέρος του κόσμου δεν φαίνονται καλές το 2023. Οι ειδικοί μας λένε να περιμένουμε συνεχή πληθωρισμό και υποτονική οικονομική ανάπτυξη. Πολλές βιομηχανίες εξακολουθούν να ταλαιπωρούνται από προβλήματα της αλυσίδας εφοδιασμού που προέκυψαν κατά τη διάρκεια των παγκόσμιων διακοπών λειτουργίας που προκλήθηκαν από το Covid-19 και έχουν επιδεινωθεί λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.
Για να το καταπολεμήσουν αυτό και να παραμείνουν ζωντανές, οι εταιρείες πρέπει να βελτιώσουν την ανθεκτικότητά τους με κάθε τρόπο που μπορούν. Αυτό σημαίνει μείωση της έκθεσης στην ασταθή τιμολόγηση των εμπορευμάτων στην αγορά, καθώς και ενσωμάτωση προστατευτικών μέτρων στις αλυσίδες εφοδιασμού για την αντιμετώπιση των ελλείψεων και του αυξανόμενου κόστους εφοδιασμού. Είναι σημαντικό οι εταιρείες να χαρτογραφήσουν το σύνολο των αλυσίδων εφοδιασμού τους και να εντοπίσουν τυχόν έκθεση σε κινδύνους εφοδιασμού και πληθωρισμού".
3. Βιωσιμότητα
Η κλιματική καταστροφή έχει αποδειχθεί ότι αποτελεί την πιο σημαντική πρόκληση των τελευταίων δεκαετιών για τις επιχειρήσεις. Η συνειδητή στροφή προς μια καθημερινότητα φιλική για το περιβάλλον αρχίζει να κερδίζει έδαφος. Αυτό σημαίνει ότι οι επενδυτές και οι καταναλωτές προτιμούν τις επιχειρήσεις με τα σωστά περιβαλλοντικά και κοινωνικά διαπιστευτήρια, και οι αγοραστικές τάσεις καθοδηγούνται όλο και περισσότερο από συνειδητοποιημένους καταναλωτές - εκείνους ανάμεσά μας που δίνουν προτεραιότητα σε παράγοντες όπως ο οικολογικός αντίκτυπος όταν επιλέγουν από ποιον θα αγοράσουν ή με ποιον θα συνεργαστούν.
4. Ολοκληρωμένη εμπειρία του πελάτη
Το στοιχείο, στο οποίο δίνεται ιδιαίτερη έμφαση, αφορά αποκλειστικά στις ανάγκες του αγοραστή. «Το 2023, οι πελάτες επιθυμούν πάνω απ' όλα την εμπειρία. Αυτό όμως δεν σημαίνει απαραίτητα ότι η τιμή και η ποιότητα περνούν σε δεύτερη μοίρα. Και τα δύο παίζουν ρόλο, σε κάποιο βαθμό, στον τρόπο με τον οποίο βιώνουμε τη διαδικασία επιλογής, αγοράς και απόλαυσης των αγαθών και υπηρεσιών για τα οποία ξοδεύουμε τα χρήματά μας».
5. Η πρόκληση του ταλέντου
Είναι γεγονός, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες της Forbes, ότι «τον τελευταίο χρόνο, είδαμε τεράστιες μετακινήσεις ταλαντούχων ανθρώπων, που αναφέρονται ως η μεγάλη παραίτηση και η ήσυχη αποχώρηση (quiet quitting), καθώς οι εργαζόμενοι επαναξιολόγησαν τον αντίκτυπο της εργασίας και τι θέλουν να αποκομίσουν από τη ζωή τους. Αυτό έχει ασκήσει πίεση στους εργοδότες να διασφαλίσουν ότι παρέχουν ελκυστικές σταδιοδρομίες, την ευελιξία της υβριδικής εργασίας και ένα δελεαστικό εργασιακό περιβάλλον και εταιρική κουλτούρα. Το να προσφέρουν στους ανθρώπους ικανοποιητική εργασία, συνεχείς ευκαιρίες ανάπτυξης και μάθησης, ευελιξία και ποικίλους, προσανατολισμένους στις αξίες χώρους εργασίας θα είναι όλα απαραίτητα το 2023".
Source: Forbes