Λίγες ώρες έμειναν πριν ρίξει αυλαία η Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνο για την περίοδο Φθινόπωρο/Χειμώνας 2021. Είναι γεγονός ότι από την πρώτη μέρα σχεδιαστές και γνωστοί οίκοι μόδας δεν έχουν σταματήσει να μαγνητίζουν τα βλέμματα και να «κλέβουν» τις εντυπώσεις.
Αν και όλες οι παραστάσεις μεταδίδονται ψηφιακά λόγω της πανδημίας, οι συλλογές και οι δημιουργίες είναι μία συνεχόμενη έκπληξη. Ένα από τα βασικά στοιχεία που παρατηρήσαμε τις τελευταίες ημέρες είναι ότι τα έντονα χρώματα και τα εκκεντρικά μοτίβο θα είναι αυτά που θα κυριαρχήσουν τις πιο μουντές μέρες του έτους. Ίσως αποτυπώνουν και την ελπίδα για ένα καλύτερο «αύριο».
Τα fashion houses, Valentino και Dolce & Gabbana θα γράψουν τον επίλογο αυτής της Εβδομάδας. Μέχρι τότε όμως συνεχίστε παρακάτω και ενημερωθείτε για τις καταπληκτικές συλλογές Tom Ford, MM6 Maison Margiela, Salvatore Ferragamo και Philosophy Di Lorenzo Serafini.
Tom Ford

Ο Tom Ford μπορεί να είναι ένα από τα πιο διάσημα ονόματα στο χώρο της μόδας, αλλά έχει βιώσει τις επιπτώσεις της πανδημίας ακριβώς όπως όλοι. Καθώς ζει στο Λος Άντζελες αλλά το ατελιέ του βρίσκεται στο Λονδίνο, καταλαβαίνετε πόσο πολύ έχει επηρεαστεί απ’ όλη αυτήν την κατάσταση.
Η συγκεκριμένη γυναικεία συλλογή του είναι η πιο προκλητική απ’ όσες έχει παρουσιάσει μέχρι τώρα αλλά παράλληλα αντανακλά στις ανάγκες της νέας αυτής εποχής. Πιο συγκεκριμένα τα εντυπωσιακά tops από οργάντζα, με puff sleeves και διαφάνειες, τα οποία είναι αυτά που φαίνονται σ’ ένα Zoom meeting συνδυάστηκαν με τζιν παντελόνια αλλά και τα φορέματα άντλησαν έμπνευση από ελαστικά activewear ή lingerie.
Ο Ford είπε ότι τα υπερμεγέθη μπουφάν και εσώρουχα «ξεπήδησαν» από μια διαφήμιση εσωρούχων που θυμάται απ’ όταν ήταν πιο νέος. «Ήταν επίσης ένα πράγμα που έκανε πολύ η Edie Sedgwick», πρόσθεσε. Αλλά εξίσου είναι κάτι που έκαναν όλα τα fashion girls το περασμένο καλοκαίρι στη Νέα Υόρκη -φορώντας μπικίνι και bra με baggy τζιν και μακρύτερες φούστες στο δρόμο. Μια άλλη κληρονομιά της πανδημίας θα είναι η επιστροφή απόλυτου sexiness.
MM6 Maison Margiela

Μία από τις πιο ανησυχητικές επιπτώσεις της πανδημίας και της κοινωνικής αποστασιοποίησης είναι τα ψυχικά upside-down που δημιουργούνται σε μεγάλο ποσοστό του παγκόσμιου πληθυσμού. Κι αυτό είναι κάτι, το οποίο ο οίκος MM6 το αισθάνεται και το γνωρίζει. Το βίντεο για τη συλλογή Φθινόπωρο/Χειμώνας 2021 γυρίστηκε σ’ ένα καμπαρέ στο Παρίσι, το οποίο ξεκινάει με το finale walk και με τα κομφετί και τελειώνει δείχνοντας τα μοντέλα να ετοιμάζονται.
Τα παλτό και τα suit jackets είναι αυτά που μαγνητίζουν τα βλέμματα σ’ αυτήν τη συλλογή, ενώ τα τζιν αποτυπώνονται με πολύ fashionable details όπως είναι οι ραφές και τα σχισίματα. Τα πλεκτά είναι είχαν κι αυτά ιδιαίτερη παρουσία, τονίζοντας με πολλή θηλυκότητα τους ώμους, τα οποία είχαν ενσωματωμένο ύφασμα που «έπεφταν» σαν κάπες.
Salvatore Ferragamo

O Paul Andrew αυτήν τη φορά αποφάσισε να είναι ο σκηνοθέτης για το βίντεο της νέα συλλογής, το οποίο ήταν μία περίπλοκη υπόθεση. Ήταν μία ταινία sci-fi, όπως τη χαρακτήρισε ο ίδιος ο creative director.
«Το ουράνιο τόξο σχετίζεται με το παρελθόν της Ferragamo, καθώς ο Salvatore έγινε διάσημος για τις γραμμές του ουράνιου τόξου που δημιούργησε για την Judy Garland. Και προφανώς το ουράνιο τόξο είναι ένα σύμβολο νέων, θετικών αρχών», είπε χαρακτηριστικά ο Paul Andrew.
Ο διάσημος σχεδιαστής είναι πεπεισμένος ότι θα αποχωριστούμε τα επίσημα ρούχα και ότι ήδη έχουμε απομακρυνθεί από το suiting. Αυτό που προτείνει είναι να συνδυάσουμε τα κλασικά με τα φουτουριστικά στοιχεία. Ανανεωμένες και στενές δημιουργίες έδωσαν μία νεανική αισθητική, οι οποίες βασίστηκαν σε έντονα χρώματα που θα μας χαρίσουν αισιοδοξία. Αυτό που μπορούμε να υποστηρίξουμε με σιγουριά είναι πως η άνεση αποτέλεσε βασικό συστατικό της συλλογής.
Philosophy di Lorenzo Serafini

Πολλά από τα κομμάτια της νέας συλλογής είναι διακοσμημένα μ’ ένα σήμα στο σακάκι: ένα μεγάλο P για τον οίκο και ένα μικρότερο L και S για τον Lorenzo Serafini, τον σχεδιαστή του. Σε μια κλήση Zoom ο Serafini εξήγησε ότι ένα χρόνο μετά την πανδημία σκέφτηκε όλες τις εμπειρίες που οι σημερινοί νέοι δεν βιώνουν. Μία από αυτές είναι ότι δεν πηγαίνουν στο σχολείο.
Η συλλογή αφορά λιγότερο τη νοσταλγία του Serafini για τις σχολικές του ημέρες και περισσότερο είχε την ανάγκη να φέρει τον νεαρό αθλητισμό και τον εκλεκτισμό στο Philosophy. Όλες οι δημιουργίες ήταν βασισμένες στο κολεγιακό στιλ, το οποίο είδαμε να κυριαρχεί και το περασμένο φθινόπωρο.
Τα έντονα χρώματα αλλά και ο συνδυασμός πολλών και διαφορετικών μοτίβων ήταν στοιχεία που είχαν έντονη παρουσία και μάγεψαν κοινό και κριτικούς. Αυτά τα κομμάτια αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό άξονα από τη δεκαετία του '70 που παρουσίασε στην τελευταία του συλλογή, τον περασμένο χρόνο, πριν από τον Covid-19. Εμείς οι μεγάλοι έχουμε χάσει πολλά πράγματα και κατά τη διάρκεια της καραντίνας, όπως την ελευθερία κινήσεων και μερικές φορές ακόμη και την αισιοδοξία μας.