Κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας του Λονδίνου, και λίγες μέρες πριν από αυτήν του Παρισιού, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Balmain, Olivier Rousteing, δήλωσε ότι ληστές απέσπασαν περισσότερα από 50 κομμάτια της νέας συλλογής που ο οίκος του στο Παρίσι σκόπευε να παρουσιάσει στην εβδομάδα μόδας αργότερα αυτό το μήνα. Σύμφωνα με τον ίδιο "Τόσοι πολλοί άνθρωποι δούλεψαν τόσο σκληρά για να φτιάξουν αυτή τη συλλογή. Ξαναφτιάχνουμε τα πάντα, αλλά αυτό είναι τόσο ασεβές. Δεν θα τα παρατήσουμε".
Σε άλλα πιο ευχάριστα νέα, μπορεί χθες το Λονδίνο να κατακλύστηκε με έντονες βροχές, όμως αυτό δε σταμάτησε τη μόδα στο Fashion Week με δύο εξαιρετικές συλλογές από τη Simone Rocha και την Erdem, και κάτι παραπάνω από τιμητικές επιδείξεις από τις Tove και Holzweiler.
Δείτε παρακάτω τα highlights που ξεχωρίσαμε
Η Simone Rocha SS24 ήταν μια δήλωση αγάπης
Η Ιρλανδή σχεδιάστρια Simone Rocha είναι μια από τις βασικές παρουσίες στο πρόγραμμα της Εβδομάδας Μόδας του Λονδίνου. Για το Φθινόπωρο/Χειμώνα 2023, η Rocha έχτισε το δικό της σκοτεινό κουκλόσπιτο μέσα στο Methodist Central Hall του Λονδίνου και έκανε ένα ταξίδι στο Αγγλικό Εθνικό Μπαλέτο για την Άνοιξη/Καλοκαίρι 2024.
Ο χώρος ήταν βαμμένος σε σκοτεινούς τόνους, με μια λευκή δομή που ενσωμάτωνε γυναικείες φιγούρες που στέκονταν στο κέντρο της αίθουσας. Χαμηλών τόνων όργανα γέμιζαν τον αέρα ως φόρο τιμής στην ιστορική σχολή μπαλέτου. Στοργικά λουλούδια στόλιζαν τα ρούχα σε όλη την έκταση, με την πρώτη εμφάνιση να είναι χρωματισμένη σε ντελικάτο ροζ. Το νάιλον διθέσιο είχε στριφτά τριαντάφυλλα στο στήθος, ενώ συντονισμένες κορδέλες κρέμονταν στο πάτωμα. Οι ημιδιαφανείς εκδοχές χωρίζονταν από αληθινά λουλούδια κολλημένα στο εσωτερικό τους, μεταβαίνοντας σε φόρμες με τσέπες και χαλαρή εφαρμογή. Υπερβολικές κορδέλες δέθηκαν σε επίσημα πουκάμισα και φορέματα πάνω από το γόνατο με γιορτινή αίσθηση.
Ένα ακόμα αξιοσημείωτο highlight είναι το ότι η Simone Rocha παρουσίασε στην πασαρέλα την πρώτη της συνεργασία με την Crocs, στολίζοντας τις διάτρητες σιλουέτες με λαμπερά στρας και μεγάλα μαργαριτάρια.
Erdem: Η ιστορία της Δούκισσας του Devonshire
Η ανοιξιάτικη collection του Erdem Moralioglu ήταν ένα tour-de-force, ένας πολύ αγγλικός ρομαντισμός και μια λεπτομερής ερωτική επιστολή στον χαρακτήρα και την γκαρνταρόμπα της αείμνηστης Deborah "Debo" Cavendish, του κοριτσιού του Mitford που παντρεύτηκε τον Δούκα του Devonshire και ανέλαβε να σώσει το μεγαλύτερο ίσως από όλα τα οικογενειακά κτήματα, το Chatsworth House.
Ο Erdem βυθίστηκε στα αρχεία του Chatsworth, που είναι ένα από τα πιο όμορφα αρχοντικά της Αγγλίας. Επιστρέφοντας μάλιστα με αρκετές εκδοχές από πεταμένο chintz από τις κουρτίνες του Chatsworth, που χρησιμοποιήθηκαν σε μια τριάδα υπέροχων εναρκτήριων φορεμάτων.
Συνδυάζοντας την εμμονή της δούκισσας με τον Elvis, σε λευκά πουκάμισα και μπλούζες με την υπογραφή της που τελειώνουν με κεντήματα σε στιλ Elvis, ή φορέματα flapper ή biker jackets με κρυστάλλινες λεπτομέρειες. Αποσπάσματα του Presley να τραγουδάει το Always On My Mind διανθίζονταν με αποσπάσματα από μια συνέντευξη της Δούκισσας.
Στο κτήμα ντυνόταν με στιβαρά βαμβακερά καιρικά ρούχα από κερωμένο βαμβάκι, οδηγώντας τον Erdem να συνεργαστεί με την Barbour σε αρκετές εμφανίσεις στο άνοιγμα. Αρκετά υφάσματα Devonshire από τη δεκαετία του 1940 κεντήθηκαν ακόμη και μέσα στο studio του Erdem από την κόρη της Stella Tennant, Cecily, δισέγγονη της Δούκισσας.
Tove: Μια ωδή στο Αγγλικό στιλ
Εξυμνώντας την ήρεμη κομψότητα και το ειδυλλιακό ντύσιμο, η ανοιξιάτικη συλλογή της Tove παρουσιάστηκε σχεδόν νωχελικά μέσα στη Hayward Gallery στις όχθες του Τάμεση. Η Tove, που ιδρύθηκε και σχεδιάστηκε από την Camille Perry και τη Holly Wright, που στα δανέζικα σημαίνει δύναμη, συνόψισε το κλειδί αυτών των αριστοκρατικών ρούχων.
Το wearability συνεχίζει να καθορίζει την προσφορά τους. Είδαμε φορέματα από στεγνό jersey και μετάξι με διαγώνιο κόψιμο, μερικά χωρίς πλάτη εκτός από ένα μόνο spaghetti straps, και μια χιτώνα εμπνευσμένη από το chinoiserie σε συνδυασμό με μια column skirt. Ήταν διασκεδαστικό να βλέπεις τους σχεδιαστές να γίνονται λίγο επιπόλαιοι: Για να μη φανεί υπερβολικά σκληρή μια λευκή μεταξωτή μάξι φούστα με φτερά στρουθοκαμήλου, την αντιστάθμισαν με ένα ατημέλητο, χαλαρό πουλόβερ. Το ίδιο ισχύει και για τη δαντέλα, αυτό το άλλοτε βασικό στοιχείο που γίνεται γρήγορα ένα από τα αγαπημένα θέματα της άνοιξης, που έγινε πιο ήπιο χάρη στο συνδυασμό του με ένα έντονα κομμένο μαύρο παντελόνι. Laid back London at its finest!
Holzweiler: Η Νορβηγία καταφτάνει στο Βόρειο Λονδίνο
Η Νορβηγική μάρκα, η οποία ιδρύθηκε και εξακολουθεί να διοικείται από την οικογένεια Holzweiler, έφτασε στο Λονδίνο για να παρουσιάσει την ανοιξιάτικη συλλογή της. Διοργάνωσε την επίδειξή της στο Camley Street Natural Park, έναν ασυνήθιστο χώρο πρασίνου με βελανιδιές, βάλτους, λίμνες και φράχτες, έναν γοητευτικά ακατέργαστο χώρο πίσω από τον σιδηροδρομικό σταθμό King's Cross.
Οι καλεσμένοι κάθισαν σε rustic ξύλινους πάγκους και η παρουσίαση ξεκίνησε με το μοντέλο Adwoa Aboah να φορά ένα τοπ κατασκευασμένο από επαναχρησιμοποιημένα διάφανα κασκόλ, συνδυασμένο με φαρδύ τζιν. Τα βοτανικά prints βρέθηκαν στο επίκεντρο με τη μορφή διαφανών δαντελωτών μπλουζών, φούστες και φορέματα. Εκτός από τα διαφανή στοιχεία, η συλλογή περιελάμβανε στρώματα σιφόν, crochet και Tencel που διαμορφώθηκαν σε midi και maxi φορέματα, μερικά από τα οποία είχαν εντυπωσιακά κοψίματα στους γοφούς. Floral μοτίβα κοσμούσαν τα διχτυωτά υφάσματα, σχηματίζοντας μοναδικές μπλούζες. Τα πλεκτά bralettes με λουράκια που δένουν στη μέση αποτέλεσαν μια αναζωογονητική αντίθεση με τα κοστούμια. Με έδρα το Όσλο, η μάρκα έχει όλη την ιδιόρρυθμη ανεμελιά που συνδέει κανείς με τους Νορβηγούς. Έτσι, ακόμη και αν έβρεξε στο show του Holzweiler, αυτή η επίδειξη ήταν θριαμβευτική.