Είναι γεγονός ότι η βιωσιμότητα έχει καταφέρει να πρωταγωνιστήσει στους περισσότερους τομείς της καθημερινής μας ζωής, από τις διατροφικές μας επιλογές μέχρι τα κατασκευαστικά υλικά. Εκτός όμως από τα συγκεκριμένα πεδία, έχει κερδίσει έδαφος και στον τομέα του τουρισμού. Ο όρος "οικοτουρισμός" έχει γίνει ιδιαίτερα γνωστός τα τελευταία χρόνια, αποκτώντας όλο και περισσότερους οπαδούς. Με κεντρικό πυλώνα τη βιωσιμότητα, αφορά αποκλειστικά σε δραστηριότητες των τουριστών στο φυσικό περιβάλλον. Οι ίδιοι έχουν την ευκαιρία να ταξιδεύουν με υπεύθυνο τρόπο, συμβάλλοντας, έτσι, στην φιλικότητά του, ενώ ταυτοχρόνως βελτιώνουν τη διαβίωση των ντόπιων κάθε περιοχής. Εκτός λοιπόν από την εκτίμηση των περιβαλλοντικών και των πολιτιστικών παραγόντων, ενσωματωμένη στον οικοτουρισμό είναι η προαγωγή της ανακύκλωσης, της εξοικονόμησης ενέργειας, του περιορισμού της σπατάλης του νερού και της δημιουργίας οικονομικών ευκαιριών για τις τοπικές κοινότητες.
Πέρα από τα σύνορα της Ευρώπης, η οποία έχει αποδείξει πως έχει ως προτεραιότητά της τη συγκεκριμένη πλευρά του τουρισμού, η Ασία ακολουθεί πιστά τη συγκεκριμένη φιλοσοφία, ενισχύοντάς την, μάλιστα, με πρωτοποριακές κινήσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η νέα πρωτοβουλία της Japan Airlines, η οποία επιτρέπει στους επιβάτες των πτήσεών της να νοικιάζουν σετ ρούχων για τη διάρκεια της παραμονής τους στη χώρα, εξαλείφοντας, με αυτόν τον τρόπο, την ανάγκη να πακετάρουν. Το πρόγραμμα αυτό θα συνεχίσει να βρίσκεται σε δοκιμαστική εφαρμογή μέχρι τον Αύγουστο του 2024.
Περιορίζοντας οργανωμένα τις εκπομπές άνθρακα
Είναι αλήθεια ότι ο κεντρικός στόχος της ιαπωνικής αεροπορικής εταιρείας, αλλά και της υπηρεσίας ενοικίασης ρούχων με την οποία συνεργάζεται, δεν αφορούσε άμεσα την αίσθηση ευκολίας και άνεσης για κάθε ταξιδιώτη όσον αφορά την αποσκευή του, αλλά τον περιορισμένο αντίκτυπο άνθρακα προς το περιβάλλον. Όπως δήλωσε, χαρακτηριστικά, η Japan Airlines: «Με όλο και περισσότερους ανθρώπους να πετούν ξανά μετά την πανδημία του COVID-19 και με την πρόσφατη έμφαση στη βιωσιμότητα, υπάρχει μια αυξανόμενη κίνηση σε όλο τον κόσμο για την προώθηση του βιώσιμου τουρισμού. Η ιδέα της υπηρεσίας είναι επομένως να παρέχει μια ταξιδιωτική εμπειρία με ελάχιστες αποσκευές, προσφέροντας ενοικιάσεις ρούχων στον προορισμό, δημιουργώντας έτσι περιβαλλοντική αξία».
Όπως διαβάζουμε σε σχετικό κείμενο του Condé Nast Traveller: «Το βάρος των επιβατών, των αποσκευών και του φορτίου προσθέτει στην κατανάλωση καυσίμου και στην παραγωγή άνθρακα για κάθε δεδομένο αεροσκάφος. Για κάθε 10 κιλά βάρους που κόβονται από τις αποσκευές σε μια πτήση από τη Νέα Υόρκη στο Τόκιο, για παράδειγμα, οι εκπομπές άνθρακα μπορούν να μειωθούν κατά 7,5 κιλά, σύμφωνα με τον ιστότοπο για την υπηρεσία ενοικίασης ρούχων. Με τον τουρισμό χωρίς βίζα να έχει επιστρέψει στη χώρα τον περασμένο Οκτώβριο, τέτοιες διαδρομές μακρινών αποστάσεων είναι πιθανό να έχουν μεγαλύτερη κίνηση».
Πως θα πραγματοποιείται η διαδικασία ενοικίασης;
Κεντρική ερώτηση - πρόκληση, όσον αφορά τη διαδικασία επιλογής των ρούχων αφορά στο ζήτημα του προσωπικού γούστου και στιλ κάθε επιβάτη. Ανάλογα με τον αριθμό των στοιχείων που περιλαμβάνονται, οι ενοικιάσεις κυμαίνονται από 28 $ έως 48 $. Η φθηνότερη επιλογή αφορά σε τρία τοπ και δύο bottoms και το πιο ακριβό σετ ρούχων προσφέρει έξι τοπ και τρία bottoms, αντίστοιχα. Οι κατηγορίες χωρίζονται επίσης ανάλογα με την εποχή—καλοκαίρι, χειμώνα και άνοιξη/φθινόπωρο—καθώς και κατά περίσταση—casual, smart casual και συνδυασμός των δύο. Όσοι ενδιαφέρονται να χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία θα πρέπει να εγγραφούν στον ιστότοπο του προγράμματος ένα μήνα πριν από τα ταξίδια τους, εισαγάγοντας τον αριθμό αναφοράς πτήσης JAL και τη διεύθυνση του ξενοδοχείου ή άλλων καταλυμάτων τους, όπου θα παραδοθούν τα σετ ντουλάπας. Η περίοδος ενοικίασης ρούχων διαρκεί δύο εβδομάδες.