fbpixel

Search icon
Search
Η Μαρία-Όλγα Βλάχου παντρεύει την παράδοση με τη σύγχρονη εποχή
DESIGN

Η Μαρία-Όλγα Βλάχου παντρεύει την παράδοση με τη σύγχρονη εποχή

Μέσα από το Postfolk προωθεί άψογα την ελληνική κουλτούρα


Κοιτάζοντας κανείς τα σχέδιά της ταξιδεύει κάπου νοσταλγικά, «ζεστά» και οικεία. Του θυμίζει εποχές ξέγνοιαστες, στο σπίτι της γιαγιάς, γεμάτες γέλια και όμορφες στιγμές. Με μια δεύτερη ματιά προσέχει, ότι πρόκειται για ψηφιακό design, ιδανικά διαμορφωμένο για να ταιριάζει σε κάθε πτυχή της καθημερινότητας της σύγχρονης εποχής. Η Μαρία-Όλγα Βλάχου, λοιπόν, καταφέρνει τη «παντρέψει» τη λαϊκή παράδοση με τις τάσεις και το lifestyle του 2018, μέσα από τα μοναδικά items που φέρουν την υπογραφή του brand της, Postfolk, τα οποία μπορεί να είναι από μαντήλια και πετσέτες έως ποδιές και στρώματα yoga! Ας δούμε τι μας είπε η ίδια…

postfolk.jpg

Πώς καταφέρνεις να φέρεις παραδοσιακά μοτίβα στη σύγχρονη εποχή; Με σεβασμό και φαντασία. Στην αρχή τα ερωτεύομαι, έπειτα τα επεξεργάζομαι και μετά αρχίζω να δουλεύω πάνω τους, με σεβασμό και πολλές ώρες επένδυσης. Συνήθως, τα «απελευθερώνω» από το πλαίσιό τους και τα βάζω στο «κενό». Εκεί, αναπνέουν και αρχίζουν και έχουν μια δική τους ζωή. Πρόκειται για μια σχέση αγάπης που στηρίζεται στην εξέλιξη, στο μέλλον

Είχες ανάλογες επιρροές από τη μητέρα ή τη γιαγιά σου; Ναι. Η γιαγιά μου κεντούσε, έπλεκε κάθε μέρα. Ήταν –σαν να λέμε- η… yoga της, ο διαλογισμός της. Η μαμά μου εργαζόταν πολύ, οπότε δεν είχε χρόνο. Διέθετε, όμως, κεντητική ικανότητα, η οποία ξεδιπλώθηκε την περίοδο που ήταν έγκυος σε μένα και καθηλωμένη στο κρεβάτι για 8 μήνες. Οπότε και βγήκε στην επιφάνεια! Μάλλον τότε έγινε και η μύησή μου. Όντας έμβρυο ακόμα (γέλια)!

post-folk.jpg


Είμαι σίγουρος! Πώς, όμως, ξεκινάς το κάθε σχέδιο; Η ιστορία που θέλω να πω εκείνη τη στιγμή μου δίνει το έναυσμα για να αποφασίσω πάνω σε ποιο  μοτίβο θέλω να δουλέψω. Μετά κάνω έρευνα στην τοπική λαογραφία του και εκεί ανοίγει ένας νέος και γενναίος κόσμος. Μετά από τόση μελέτη, αρχίζει αβίαστα και ο σχεδιασμός του.

Ξέρω ότι ξεκίνησες την καριέρα σου στο χώρο της διαφήμισης. Γιατί, λοιπόν, η «στροφή» σου στο σχέδιο; Η αρχική μου επιθυμία, όταν τελείωσα της σπουδές μου, ήταν να δημιουργώ prints για υφάσματα. Λάτρευα τα interiors! Όμως, δεν έβρισκα τρόπο να το κάνω αυτό στην Ελλάδα και έτσι βρέθηκα να δουλεύω σε κάποια πολιτιστικά ιδρύματα σαν graphic designer, ενώ στη συνέχεια βρέθηκα στον χώρο της διαφήμισης. Την οποία πολύ αγάπησα αλλά δεν ερωτεύτηκα ποτέ. Αντίθετα, πάντα ήθελα να κάνω κάτι που να έχει πολιτιστική αξία. Και με αφορμή την οικονομική κρίση -κατά την διάρκεια της οποίας η διαφήμιση κατέρρευσε- απελευθερώθηκα και είπα να κάνω αυτό που πάντα ήθελα. Μοτίβα, υφάσματα, μόδα, design...

Τι σου αρέσει να σχεδιάζεις περισσότερο; Μου αρέσει να βλέπω τα μοτίβα μου εφαρμοσμένα σε διάφορα υλικά. Από πετσέτες, χαρτί, ρούχα και ό,τι άλλο μπορώ να παράγω εγώ ή οι άλλοι.

yoga-mat-pink-postfolk.jpg
Από τη συλλογή με στρώματα yoga

Έχεις δοκιμάσει τις ικανότητες σου εκτός pc; Να πιάσεις δηλαδή… βελονάκι και να κεντήσεις; Όχι ποτέ! (γέλια) Δεν θέλω καθόλου, μ' αρέσει να είμαι digital. H προέκταση του χεριού μου είναι το ποντίκι και ο καμβάς είναι η οθόνη.

Πώς σχολιάζεις το γεγονός, ότι τα περισσότερα ελληνικά brands πλέον αποπνέουν ελληνικό άρωμα μέσα από τις συλλογές τους; Πολύ ενδιαφέρουσα ερώτηση. Πιστεύω, ότι πολλοί designers σαν και εμένα, λόγω κρίσης στραφήκαμε στις ρίζες μας για να κρατηθούμε από κάτι και να δείξουμε επιτέλους στον έξω κόσμο το “brand” που λέγεται «Ελλάδα». Είναι ανθρώπινο και λογικό και πολύ εμπνευσμένο, αν θες τη γνώμη μου. Όμως, δυστυχώς, όπως συμβαίνει σχεδόν με όλα στην Ελλάδα, επήλθε η υπερβολή. Πιστεύω ότι σιγά-σιγά θα ξεκαθαρίσει το τοπίο και θα μείνουν τα brands που έχουν συνέπεια, ποιοτικό προϊόν και μια καλή ιστορία να πουν, όχι απαραίτητα με έμπνευση από την Ελλάδα. Αυτά είναι που θα ταξιδέψουν και εκτός χώρας.

img-9881.jpg
Μαρία-Όλγα Βλάχου

Οπότε, ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να προωθήσουν οι Έλληνες δημιουργοί την παράδοση μέσα από τα νέα μέσα, στη σύγχρονη εποχή; Είναι η εποχή των social media. Πολύ δημοκρατική εποχή. Οπότε υπάρχει ένας ολόκληρος πλανήτης να ακουστούν οι ιστορίες μας. Ένας είναι ο τρόπος: social media και συνεργασίες.

Τελικά, η κρίση ευνοεί τη δημιουργία; Ναι βέβαια. Η κρίση σε όλη μας την ζωή βοηθάει στις αλλαγές και οι αλλαγές σε κάνουν δημιουργικό. Γιατί ο άνθρωπος θέλει να εκφράζεται και να πειραματίζεται και να εξελίσσεται. Η οικονομική κρίση όμως δεν βοηθάει στην επιχειρηματικότητα, γιατί εν μέσω αυτής δε μπορείς να αναπτυχθείς. Ελπίζω πολύ γρήγορα να τελειώσει όλο αυτό και να μπορέσουμε να δούμε να ανθίζουν οι σπόροι που έχουμε φυτέψει, αλλά και το κράτος επιτέλους να στηρίξει τη δημιουργική επιχειρηματικότητα, κάτι το οποίο πράττουν ως τώρα μόνο οι ιδιωτικοί φορείς.

screen-shot-2015-12-10-at-92426-pm-gRT2i.png


Έχεις εκθέσει τις δημιουργίες σου και στο εξωτερικό. Ποια ήταν η ανταπόκριση του κοινού; Ήταν καταπληκτική! Και ανυπομονώ να ξαναβρεθώ σε κάποια έκθεση σύντομα, γιατί πέρα από τις παραγγελίες η ενέργεια και η επαφή με τις άλλες κουλτούρες είναι μια απίστευτη εμπειρία που σε ενηλικιώνει και σε κάνει επιχείρηση.

Τέλος, πες μας τι να περιμένουμε για τη νέα σεζόν; Έχω έτοιμες τις συλλογές Spring/Summer 2018 και ετοιμάζω πολύ ωραίες συνεργασίες και κάποια καινούρια προϊόντα, ένα e–shop και πολλά άλλα!

magenta-copy.png