Ορμώμενη από την αγάπη της για την τέχνη, καθώς η ίδια είναι και εικαστικός, η Λίλα Καραγιάννη αποφάσισε να εξωτερικεύσει την καλλιτεχνική δημιουργικότητά της και να φτιάξει μια σίγουρα one of a kind τσάντα με πρώτη ύλη κάτι που κανείς δε θα μπορούσε να φανταστεί μέχρι τότε, την παραδοσιακή κουρελού. Σε αυτό, την οδήγησε η ανάγκη της ως πολυάσχολη μητέρα –έχει τρία παιδιά- για μια τσάντα ευρύχωρη, που να χωρά τα καθημερινά κι απαραίτητα, αλλά ταυτόχρονα να είναι και κομψή και lady-like.
Το αποτέλεσμα ήταν τελικά να στήσει ένα original brand, το Kooreloo, το οποίο, όπως μας λέει η ίδια παρακάτω, αποφάσισε να εξελίξει σε επαγγελματικό πρότζεκτ, αφού οι τσάντες της γνώρισαν την επιτυχία κι έγιναν viral. Κάθε μια από αυτές συνδυάζει με εξαιρετικό τρόπο την ανατολίτικη γοητεία με την ευρωπαϊκή φινέτσα, ενώ τα χρώματα που χρησιμοποιεί η σχεδιάστρια αποπνέουν αισιοδοξία και χαρούμενη διάθεση, κάτι που έτσι κι αλλιώς ήταν ο στόχος της.
Το πρότζεκτ σου είναι τόσο πρωτότυπο που θα ήθελα πολύ να μου πεις πώς το σκέφτηκες!
Η ιδέα της Kooreloo γεννήθηκε από την ανάγκη για δημιουργία ενός αντικειμένου αφενός… χρηστικού και αφετέρου δημιουργικού, ευφάνταστου και ιδιαίτερα ξεχωριστού! Ενός αντικειμένου γεμάτο αντιθέσεις, τέχνη, αλλά και άρωμα Ελλάδας.
Ωστόσο, πώς γίνεται κάτι που κανείς δεν μπορεί να χαρακτηρίσει ως “chic”, όπως η κουρελού, να φτιάξει τόσο όμορφες τσάντες;
Το μυστικό; Η αντίθεση, το απρόσμενο, η φαντασία και η αστείρευτη έμπνευση. Η έμπνευση που πηγάζει από βαθιά εσωτερική αναζήτηση και από την επιθυμία προσωπικής έκφρασης. Την ανάγκη να δώσεις στον υπόλοιπο κόσμο ένα αντικείμενο το οποίο αντικρίζοντάς το θα τους δημιουργήσει συναισθήματα χαράς και ίσως και λίγες «πεταλούδες» στο στομάχι... όπως όταν είσαι ερωτευμένος!
Ξέρω ότι έχεις μια πολύ καλή σχέση και με την τέχνη. Σε βοήθησε αυτό να εξωτερικεύσεις το ταλέντο σου και στη μόδα;
Η τέχνη ήταν πάντα μέρος της ζωής μου. Υπήρχε μέσα στο σπίτι μου, στην οικογένειά μου, στους γονείς μου. Ενστάλλαζε στην ψυχή μου με το πέρασμα του χρόνου μ’ έναν μαγικό τρόπο. Τα έντονα χρώματα, η μουσική από τα πλήκτρα ενός πιάνου και η φωνή μιας ταλαντούχας mezzo-soprano... Και τελικά, η τέχνη ναι, μπορεί να είναι στη μόδα! Ο άνθρωπος που δημιουργεί χαράζει το δικό του μονοπάτι, αφήνει το στίγμα του και για να το κάνει αυτό πρέπει πρώτα να είναι καλλιτέχνης. Ένας καλλιτέχνης που εκφράζει τον εσωτερικό του κόσμο.
Ποια ήταν η επαφή σου με τη μόδα πριν το brand;
Η μόδα με αφορούσε πάντα, σε σχέση με τον εαυτό μου μόνο. Εννοώ ότι πάντα μου άρεσε να ντύνομαι όμορφα και ιδιαίτερα με έναν εκλεπτυσμένο τρόπο, αλλά δεν είχα ασχοληθεί ποτέ επαγγελματικά με το αντικείμενο.
Βλέπουμε τις εικαστικές επιρροές σου στις Kooreloo;
Όλα τα αντικείμενα Kooreloo είναι έργα τέχνης. Θα μπορούσαν, αν δεν ήταν χρηστικά αντικέιμενα, να ήταν γλυπτά! Να ήταν αντικείμενα που θα τους αναλογούσε μία περίοπτη θέση μέσα στο σπίτι μας ή στο γραφείο μας.
Περίμενες ποτέ μια τέτοια απήχηση και μάλιστα σχετικά σύντομα;
Αν παρακολουθήσεις την πορεία μας, θα καταλάβεις ότι μοιάζει σαν να έχουμε πατήσει το κουμπάκι rewind. Δηλαδή, πρώτα ήρθε η δημιουργία του αντικειμένου, ύστερα η αξιοπρόσεκτη επιτυχία του στο ευρύ κοινό και μετά η επιχειρηματική προσέγγιση και το όραμα. Κάτι που συνήθως συμβαίνει ανάποδα! Οπότε, όχι δεν το είχα σκεφτεί με τρόπο εμπορικό. Στόχος μου ήταν να φτιάξω κάτι δικό μου, κάτι που θα φώναζε από χιλιόμετρα ότι το έχω κάνει εγώ.
Ποιες διάσημες γυναίκες θα ήθελες να κρατούν μια από τις τσάντες τους και πιστεύεις ότι θα τους ταίριαζε ιδανικά;
Μπορώ να φανταστώ την Grace Kelly, Μαρία Κάλλας, Audrey Hepburn, Jacqueline Bisset, Jessica Alba, Charlize Theron, Liv Tyler και Salma Hayek.
Και όταν δημιουργείς, ποιο πρότυπο γυναίκας έχεις στο μυαλό σου;
Όλες τις δυναμικές γυναίκες, τις γυναίκες που μπορούν να ξεχωρίζουν το αυθεντικό και αντιλαμβάνονται το ιδιαίτερο. Τις γυναίκες που τολμούν το διαφορετικό και θέλουν να εκφράζουν την ιδιαιτερότητά τους. Αλλά και εκείνες που είναι ευαίσθητες και ντελικάτες, αιθέριες και ονειροπόλες. Αυτό είναι! Ο συνδυασμός τους είναι η Kooreloo!
Ας επανέλθουμε στο θέμα τέχνη και μόδα. Μπορείς να μου πεις έναν εκπρόσωπο από κάθε χώρο που σε εμπνέουν και θαυμάζεις;
Είναι πολλοί οι καλλιτέχνες τους οποίους θαυμάζω. Αν πρέπει όμως να αναφέρω έναν, θα έλεγα τον Miguel Chevalier ξεχωρίζοντας τα έργα του “Magic Carpets: Installation of Generative and Interactive Virtual-Reality”. Από τον χώρο της μόδας θα διάλεγα τον Yves Saint Laurent.
Τελικά, τι χρειάζεται μια πετυχημένη ιδέα; Είναι θέμα ταλέντου, τύχης ή προσπάθειας;
Η πετυχημένη ιδέα χρειάζεται πρώτα να έχει «ψυχή» και μετά όλα τα άλλα. Μαζί. Θέλει τον συνδυασμό επιμονής, παιδείας, κουλτούρας, επιχειρηματικού ταλέντου και γνώσεων. Επίσης κοινωνικής παιδείας, σεβασμού στις αρχές της επιχειρηματικής ηθικής και τόσων άλλων που θα χρειαζόμασταν ώρες για να αναλύσουμε...
Υπάρχουν όμως κι εκείνοι που λένε ότι η Ελλάδα δεν είναι το κατάλληλο έδαφος για να καλλιεργηθεί ένα πρότζεκτ. Τι θα τους απαντούσες;
Θα απαντούσα ότι δεν υπάρχει τίποτα που να μην μπορεί κάποιος να καταφέρει εάν πραγματικά το θέλει. Το σίγουρο είναι ότι τίποτα καλό και μεγάλο δε δημιουργείται χωρίς προσωπική σκληρή δουλειά.
Κάτι που κατάφερες κι εσύ, αφού οι δημιουργίες σου είναι γνωστές και στο εξωτερικό...
Αρχικά το μεγάλο μας πλεονέκτημα είναι το προϊόν μας. Το γεγονός ότι πουθενά στον κόσμο δεν υπήρχε κάτι ανάλογο πριν την Kooreloo! Η συνέχεια είναι το όραμα και ο συνδυασμός όλων όσων προαναφέραμε. Αν πιστεύεις πολύ σε κάτι, μπορείς να καταφέρεις τα πάντα.
Ως μητέρα κι εσύ, τι συμβουλή δίνεις στις εργαζόμενες μαμάδες που ψάχνουν έξυπνες λύσεις για να είναι κομψές σε λίγο χρόνο;
Λόγω των υπερβολικά γρήγορων ρυθμών στους οποίους ζούμε και δεδομένου ότι η μητρότητα δεν αφήνει χώρο για πολύπλοκες στιλιστικές επιλογές, προτείνω να εστιάζουμε στα ιδιαίτερα αξεσουάρ. Μία τσάντα με προσωπικότητα για παράδειγμα, συνδυασμένη με ένα ωραίο λευκό T-shirt και ένα όμορφο ξεβαμμένο τζιν παντελόνι μπορεί με βεβαιότητα να μας βγαλει ασπροπρόσωπες!
Τέλος, πες μου τι βρίσκει κανείς στη βαλίτσα των διακοπών σου…
Ένα mini black dress και ένα ζευγάρι καλοκαιρινά slippers ή mules.