Το ελληνικό καλοκαίρι δεν το σταματάει κανείς και ιδιαίτερα την αστείρευτη έμπνευση για δημιουργικότητα και σύγχρονο σχεδιασμό που θα μας συντροφεύει all day long στις εμφανίσεις μας στην παραλία και όχι μόνο. Υπέροχα σχέδια σε μαγιό, beachwear, σανδάλια, ξέγνοιαστα χαμόγελα και ό,τι άλλο μας φέρνει στο νου την αγαπημένη εποχή του χρόνου σε συνδυασμό με τις αποχρώσεις του γαλάζιου, του λευκού και του χρυσαφένιου μπεζ της άμμου, θα «ντύσουν» μοναδικά τις στιγμές μας και θα μας βάλουν στο απόλυτο κλίμα χαράς.
Το ελληνικό design άλλωστε πάντοτε εκπροσωπούσε τη μοναδικότητα που διακρίνει την χώρα μας και φρόντισε να αναδεικνύει το ταλέντο των δημιουργών του. Εμείς σε μια αναζήτηση για τις πιο stylish και κομψές προτάσεις για τα looks του φετινού καλοκαιριού, μιλήσαμε με τέσσερις από τους πιο γνωστούς κι επιτυχημένους Έλληνες δημιουργούς για το σχεδιαστικό μέλλον στην χώρα μας, τις τάσεις της summer season του 2020 και φυσικά τις νέες τους συλλογές που θα λατρέψουμε!
Let the summer vibe in...
Ιωάννα Τσερέπα, ΜΙΤΟS Swimwear
Με ξεχωριστό σχεδιασμό και τέλεια εφαρμογή τα μαγιό MITOS αποπνέουν ελληνικότητα σε κάθε τους σχέδιο. Δημιουργήθηκαν λίγα χρόνια πριν από την Ιωάννα Τεσέρπα και σήμερα αποτελούν την must-have επιλογή πολλών διάσημων γυναικών της μόδας, ενώ η ιστορία τους παραμένει ακόμη και σήμερα μοναδική...
Οι δημιουργίες σας μετράνε ήδη 8 χρόνια παρουσίας στον χώρο της μόδας. Μπορείτε να μας πείτε δύο λόγια για το πώς ξεκίνησαν όλα; Η ουσία και η αρχή της MITOS βρίσκονται στον μύθο που υπάρχει πίσω από το όνομά της και την τεχνική κεντήματος που εκπροσωπεί. Καταπληκτικές βελονιές και πολύχρωμα νήματα μπλέκονται σε ένα απρόβλεπτο αποτέλεσμα που βασίζεται στον μύθο της Αριάδνης και του Θησέα με τον Μινώταυρο, τονίζοντας το θαύμα του πως ένα κομμάτι νήματος σώζει μία βαθιά αγάπη και ξεδιπλώνει μία από τις ισχυρότερες ιστορίες της ελληνικής μυθολογίας. Μία βελονιά γίνεται χιλιάδες και δημιουργεί σχέδια, μία καινούρια ιστορία κάθε φορά σε κάθε συλλογή, έχοντας σαν στόχο να δώσει ουσία κι έμπνευση στο καλοκαίρι κάθε γυναίκας!
Ποια είναι εκείνα τα στοιχεία, τα οποία κάνουν τα κομμάτια σας να ξεχωρίζουν; Κάθε μαγιό MITOS είναι ένα πραγματικό έργο τέχνης που έχει σαν στόχο του να προκαλεί τις αισθήσεις. Μέσα από τις τεχνικές κεντήματος, ακολουθούμε το νήμα που πάντα εκπλήσσει, προκαλεί και σαγηνεύει!
Μπορείτε να μας δώσετε μερικά tips για το πώς να διαλέγουμε το μαγιό που μας ταιριάζει; Το μότο μας είναι "Happy girls are the prettiest girls", της iconic Audrey Hepburn. Να επιλέγουμε αυτό που μας κάνει να νιώθουμε όμορφα και που μας κάνει χαρούμενους!
Πώς νιώθετε όταν βλέπετε τις διάσημες celebrities να επιλέγουν τα μαγιό MITOS; Ικανοποίηση, επιβεβαίωση και χαρά!
Ποια είναι η πηγή έμπνευσής σας; H MITOS αντιπροσωπεύει ένα εξαιρετικά καινοτόμο luxury εμπορικό σήμα, που αντλεί την έμπνευση μέσα από τις παραδόσεις, τον πολιτισμό και τη μυθολογία.
Πώς βλέπετε τον χώρο της μόδας να εξελίσσεται μετά τον COVID-19. Ποια είναι η μεγαλύτερη αγωνία-ανησυχία για την επόμενη ημέρα; Η πανδημία έχει θέσει καινούριους κανόνες κι έχει αλλάξει τον τρόπο σκέψης και προτεραιοτήτων! Το online εμπόριο, καθώς και οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες χονδρικής είναι πλέον αναγκαία και συμβάλλουν ενεργά στην ανάπτυξη και την επιβίωση των εμπορικών σημάτων. Ζούμε κάτι πρωτόγνωρο και το άγχος μας είναι να μπορέσουμε όλοι να συνεργαστούμε ενεργά και αποτελεσματικά έτσι ώστε να ξεπεράσουμε όλες τις δυσκολίες!
Instagram: @mitoswimwear
Iacopo Capone-Doumas, Sappho & Aplo & Dear Ride
O Iacopo Capone-Doumas γεννήθηκε στην Αθήνα, έχοντας τόσο την ελληνική όσο και την ιταλική υπηκοότητα, αγάπησε το windsurfing και μοιράστηκε ανάμεσα στις σπουδές του στην Τεχνολογία Ναυτικών Υλικών στη Μ. Βρετανία και στο βιομηχανικό σχέδιο στο Μιλάνο. Ταξίδεψε σε Νέα Υόρκη και Ιταλία κι εργάστηκε για λογαριασμό μεγάλων design οίκων. Ζώντας στο Los Angeles και την Αθήνα, έχει συστηθεί στο ελληνικό κοινό με τρία ταυτόχρονα style projects και 3 διαφορετικά fashion brands: από μοναδικά σανδάλια & t-shirts, μέχρι και χειροποίητες σανίδες του surfing.
Πώς είναι να εργάζεστε παράλληλα σε projects με εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα; Παρά τον διαφορετικό τους χαρακτήρα, με κύριο focus είτε την τέχνη ή τη μόδα, όλα τα projects μου είναι βασισμένα στις ίδιες αρχές και αξίες που αποτέλεσαν και την πηγή έμπνευσής μας. Συνεπώς ο συνδυασμός τους είναι κάτι ευχάριστο που βγαίνει φυσικά.
Μπορείτε να μας πείτε πώς προέκυψαν; Το Dear Ride ξεκίνησε από τον συνδυασμό της αγάπης μου για την θάλασσα και το σερφ, τις σπουδές μου στο product design και το ενδιαφέρον μου στη μοντέρνα αρχιτεκτονική. Τα Aplo αντίστοιχα απευθύνονται σε κάθε άντρα καθώς κάτι τόσο basic όπως είναι το T-Shirt, ενώ θεωρείται ίσως ένα από τα μεγαλύτερα assets στην γκαρνταρόμπα όλων, υποτιμάται διαρκώς καθώς δεν προσφέρονται ταυτοχρόνως ποιοτικές και προσιτές προτάσεις.
Καθώς η ζωή σας μοιράζεται ανάμεσα σε Αθήνα και Los Angeles, πώς αντιμετωπίζουν την ελληνική μόδα στο εξωτερικό; Δυστυχώς η ελληνική μόδα δεν είναι τόσο αναγνωρισμένη στο εξωτερικό με αποτέλεσμα και η προώθησή της να είναι κάτι δύσκολο. Αυτό συμβαίνει κυρίως διότι η Αμερική έχει συνδυάσει την χώρα μας κατά βάση με προϊόντα εμπνευσμένα από την Αρχαία Ελλάδα και τον πολιτισμό οπότε σε κάθε προϊόν ελληνικής προελεύσεως οι περισσότεροι καταναλωτές αναζητούν αυτόν τον συσχετισμό και συνδυασμό.
Ποια η πηγή έμπνευσής σας; Θάλασσα, Contemporary design & Αrchitecture, Μodern Αrt με κέντρο όλων αυτών τον άνθρωπο.
Πώς βλέπετε τον χώρο της μόδας να εξελίσσεται μετά την πανδημία; Θεωρώ πως όλα τα brands χρειάζεται να έχουν ένα βασικό mission και να είναι πολύ product focused με την έννοια ότι ο καθένας πρέπει να είναι expert σε κάτι, ενώ παράλληλα προσφέρουν το κατάλληλο brand experience. Επίσης πιστεύω πως οι εταιρίες θα προσπαθήσουν να υιοθετήσουν την βιωσιμότητα, κάτι που ήδη έχει καθυστερήσει. Εν τέλει, λόγω των συνθηκών, και οι ίδιοι οι καταναλωτές δεν θα ψάχνουν απαραίτητα μόνο καινούρια προϊόντα που είναι στη μόδα αλλά θα θέλουν πιο βασικές προτάσεις που θα μπορούν να κρατήσουν στην ντουλάπα τους για κάθε περίσταση και όχι μόνο ένα συγκεκριμένο event που ενδεχομένως να τους παρακινεί πιο πολύ τώρα.
Ποια είναι η μεγαλύτερη αγωνία-ανησυχία για την επόμενη ημέρα; Όσον αφορά την επόμενη μέρα, θεωρώ πως η μεγαλύτερη ανησυχία αφορά την προσαρμογή των εταιριών στις αλλαγές και τα unexpected δεδομένα που βιώνουμε δεδομένου ότι τόσα χρόνια έχει εδραιωθεί ένα συγκεκριμένο business model. Ήδη παρατηρούμε πως σημαντικές αλλαγές όπως για παράδειγμα λιγότερα fashion shows και collections ανά χρόνο δείχνουν τις επιπτώσεις μιας τέτοιας κατάστασης στον χώρο της μόδας. Τέλος, σίγουρα μια από τις μεγαλύτερες αγωνίες των νέων καταστάσεων σχετίζεται και με το στοκ καθώς πολλές εταιρίες μπορεί να μην μπορέσουν να αντεπεξέλθουν αναλόγως καλύπτοντας βασικά έξοδα.
Έχετε παρατηρήσει διαφορές στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι την βιώνουν ζώντας σε δύο χώρες; Τέλος όσον αφορά τις διαφορές μεταξύ των 2 χωρών, καθώς οι νέες καταστάσεις επηρεάζουν σε παγκόσμιο επίπεδο θα έλεγα πως οι καταναλωτές συμπεριφέρονται παρόμοια αφού σε κάθε περίπτωση υπάρχει μειωμένη κατανάλωση κι επικέντρωση στην κάλυψη των απαραίτητων αναγκών και όχι τόσο στην επένδυση σε exclusive & luxurious προϊόντα. Παρόλα αυτά το γεγονός ότι πλέον στην Ελλάδα παρατηρείται περισσότερη ανάπτυξη και χρήση του online shopping, εν αντιθέσει με την Αμερική στην οποία ήταν ανέκαθεν εδραιωμένο, σίγουρα δείχνει αρχικά βήματα στην αλλαγή νοοτροπίας του Έλληνα καταναλωτή κάτι που συνάδει απόλυτα και με τα δικά μας brands.
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Να εξελιχθούν τα 2 brands και το Dear Ride ευελπιστώντας ότι οι αρχές του High Quality- Simplicity & Usefulness θα υιοθετηθούν από τους καταναλωτές.
Instagram: @dearride
Φαίδρα Κατσάμπα & Γιασεμή Πέρου, Park House
Η Park House είναι ένα brand με δερμάτινες τσάντες που κατασκευάζονται στην Ελλάδα από Έλληνες τεχνίτες. Είναι διαχρονικές, φοριούνται από το πρωί μέχρι το βράδυ και απευθύνονται σε σύγχρονες γυναίκες όλων των ηλικιών. Κάθε είδος της Park House μετουσιώνει την έννοια του cool luxury και του timeless minimal chic με τον πλέον εύστοχο τρόπο. Εδώ το fashion item είναι προϊόν σκέψης και κομψότητας που δεν αφορά μια σεζόν, αλλά μια ζωή... Όλες οι συλλογές της Park House δίνουν έμφαση στην εργονομία και την πρακτικότητα: τα μεγέθη και τα σχήματα είναι εύκολα και προσαρμόζονται στην καθημερινότητα κάθε σύγχρονης γυναίκας, το βάρος τους είναι απαραίτητα ελαφρύ προκειμένου να προσφέρουν άνεση, ενώ το εσωτερικό τους εξασφαλίζει χώρο για όλα τα απαραίτητα.
Ποιο είναι εκείνο το στοιχείο που κάνει μία τσάντα να ξεχωρίζει; Η τσάντα πρέπει να ξεχωρίζει επάνω σε μια γυναίκα για την άνεση την οποία αισθάνεται όταν την φοράει. Ο εύκολος διαχρονικός σχεδιασμός, οι ελαφριές τσάντες με λεπτομέρειες που χαρακτηρίζουν το brand, η εργονομία και η αισθητική, η δυνατότητα να φοριέται 24 /7, συλλέγουν τα βασικά χαρακτηριστικά σε μία τσάντα που ξεχωρίζει.
Ποια στιγμή καθ’ όλη την διάρκεια της καριέρας σας δεν θα ξεχάσετε ποτέ; Η πρώτη μας έκθεση στο Παρίσι είναι κάτι που πραγματικά θα μας μείνει αξέχαστο. Η διαδικασία του ταξιδιού, η προετοιμασία και η οργάνωση, ήταν όλα πρωτόγνωρα για εμάς, με στιγμές γεμάτες αγωνία αλλά και συγκίνηση.
Από που αντλείτε έμπνευση για τις δημιουργίες σας; Έμπνευση μας δίνει τόσο μια στιγμιαία εικόνα της καθημερινότητας, όσο και ιστορικά πρόσωπα με την ιδεολογία τους και την ιστορία τους, γεωμετρίες του αστικού ιστού, οι εναλλαγές των χρωμάτων και η πολυπλοκότητα στην φύση, η αρχιτεκτονική και η τέχνη σε συνδυασμό πάντα με το ελληνικό στοιχείο.
Ο χώρος της μόδας έχει αρχίσει να μπαίνει σε νέα τροχιά με έντονο το στοιχείο της βιωσιμότητας. Πώς κρίνετε αυτές τις εξελίξεις; Το στοιχείο της βιωσιμότητας θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της μόδας και είναι κάτι το οποίο ως Park House καθημερινά σκεφτόμαστε πως θα εντάξουμε περισσότερο στην φιλοσοφία και στο προϊόν μας. Αν και χρησιμοποιούμε δέρμα σαν πρώτη ύλη, σε επίπεδο παραγωγής σχεδιάζουμε τις τσάντες μας δημιουργώντας πατρόν που να μην έχουμε φύρα στο υλικό. Ουσιαστικά, δεν πετάμε τίποτα και ταυτόχρονα μειώνουμε την διαδικασία παραγωγής μέσω του εργονομικού σχεδιασμού.
Πώς βλέπετε τον χώρο της μόδας να εξελίσσεται μετά την πανδημία; Ποια είναι η μεγαλύτερη αγωνία-ανησυχία για την επόμενη ημέρα; Παρατηρώντας και από εμάς τις ίδιες, ο κόσμος έγινε πιο φοβισμένος και συντηρητικός, γεγονός που δεν θα αφήσει ανεπηρέαστο και τον χώρο της μόδας τόσο στο κομμάτι της παραγωγής όσο και στο κομμάτι της κατανάλωσης. Πολλές εταιρίες θα επαναπροσδιορίσουν τους στόχους τους και με υπομονή θα προσαρμοστούν στις κοινωνιολογικές αλλαγές στο προφίλ των καταναλωτών. Ωστόσο, οφείλουμε να παρατηρήσουμε πόσο βοήθησε την ανάπτυξη στο κομμάτι του online shopping. Ο κόσμος απενοχοποίησε το γεγονός ότι πρέπει να δει «από κοντά» ένα προϊόν. Η αγορά μέσω internet έγινε κάτι πολύ εύκολο ακόμα και για όσους δεν ήταν εξοικειωμένοι με το μέσο.
Instagram: @park_house
Μαριέττα Χρουσαλά, Marietta's Fantasy
Η Μαριέττα Χρουσαλά ήταν πάντοτε αφοσιωμένη στην αγάπη της για τη μόδα. Κατάφερε να εκφραστεί μέσα από αυτήν και να αποτυπώσει το ταλέντο της επάνω σε σαγιονάρες σε πανέμορφα, χειροποίητα σχέδια, που «μυρίζουν» καλοκαίρι...
Τι ήταν αυτό από που σας κέντρισε το ενδιαφέρον στον αρχαίο πολιτισμό ώστε να δημιουργήσετε το brand "Marietta’s fantasy"; Νομίζω ότι ο αρχαίος πολιτισμός έχει εμπνεύσει πάρα πολλές επιστήμες σε όλο τον κόσμο και πάρα πολλούς τομείς. Θα ήταν αδύνατο επομένως να μην εμπνεύσει και τη μόδα ή έστω η μόδα να μην δανειστεί κάποια στοιχεία από τον αρχαίο πολιτισμό.
Μπορείτε να ξεχωρίσετε κάποια από τις δημιουργίες σας; Κι αν ναι, γιατί; Δεν θα μπορούσα να ξεχωρίσω κάποια, είναι καθεμία ξεχωριστή και μοναδική και μπορώ να σκεφτώ και μια μικρή ιστορία για το πώς μπορεί να μου ήρθε η έμπνευση για να κάνω κάτι τέτοιο ή από που μπορεί να πήρα την ιδέα, ενδεχομένως από κάποιο ταξίδι ή από κάποια προσωπική εμπειρία. Βέβαια από την άλλη μεριά μιλώντας σαν καταναλώτρια μπορώ να πω ότι έχω κάποια αγαπημένα κομμάτια που αγαπώ πάρα πολύ και τα θεωρώ αναπόσπαστο κομμάτι της γκαρνταρόμπας μου.
Τι διαφορετικό πιστεύετε ότι θα υπάρχει φέτος το καλοκαίρι σε σχέση με τα προηγούμενα; Κάθε φορά δημιουργούμε καινούριες εμπειρίες και παραστάσεις. Αυτήν την χρόνια όμως τη ζήσαμε διαφορετικά! Τo φετινό καλοκαίρι θα το εκτιμήσουμε περισσότερο γιατί επαναπροσδιορίσαμε ό,τι θεωρούσαμε δεδομένο, την θάλασσα, τις διακοπές μας, το καλοκαίρι μας. Θέλω να σκέφτομαι όμως ότι αυτή η εμπειρία θα μας αλλάξει και θα μας κάνει να συνειδητοποιήσουμε πόσο όμορφη χώρα έχουμε.
Ποια η πηγή έμπνευσής σας; Μπορεί να είναι το οτιδήποτε γύρω μου! Μπορεί να εμπνευστώ από την φύση, από μία ιστορία, από μία εικόνα, μία παράσταση, μία επίσκεψη σε ένα μουσείο. Και φυσικά προσπαθώ να ενημερώνομαι αρκετά γύρω από τη μόδα έτσι ώστε να μπορώ κι εγώ να αποτελώ μέρος της.
Πώς βλέπετε τον χώρο της μόδας να εξελίσσεται μετά την πανδημία; Ποια είναι η μεγαλύτερη αγωνία-ανησυχία για την επόμενη ημέρα; Μετά από αυτήν την δυσάρεστη εμπειρία με την πανδημία νομίζω ότι θα αλλάξουν πάρα πολλά πράγματα σε πολλούς τομείς. Ένας απ’ αυτούς είναι και η μόδα. Ξαφνικά έγινε μια παύση στη ζωή μας, για τρεις μήνες χάθηκε η άνοιξη και αυτήν την χρονιά κατευθείαν από τα μπουφάν περάσαμε στα μαγιό. Καλό λοιπόν θα ήτανε να αρκεστούμε σε βασικά κομμάτια, σε κομμάτια πού θα είναι το ίδιο ευκολοφόρετα για όλες τις χρονιές. Όσον αφορά στον δικό μου τομέα, των σανδαλιών, αισθάνομαι ότι αποτελούν ένα απαραίτητο καλοκαιρινό κομμάτι που δεν πρέπει να λείπει από καμιά ντουλάπα. Με 2-3 βασικά χρώματα και τους κατάλληλους συνδυασμούς θα τα φοράτε από το πρωί μέχρι το βράδυ.
Instagram: @mariettasfantasy