fbpixel

Search icon
Search
Γνωρίσαμε την αυθεντική οινική παράδοση στο Αμύνταιο της Φλώρινας
TRAVEL

Γνωρίσαμε την αυθεντική οινική παράδοση στο Αμύνταιο της Φλώρινας

Παρέα με την Lidl Ελλάς ξεναγηθήκαμε σε ένα από τα παλαιότερα οινοποιεία της Μακεδονίας και ανακαλύψαμε την πολυετή σχέση εμπιστοσύνης τους


Μεθυστικά αρώματα, που χάνονται στα βάθη των ετών και μας συνεπαίρνουν στα μονοπάτια μιας εκλεπτυσμένης τοπικής παράδοσης. Στο βορειοδυτικό άκρο της Μακεδονίας, δεσπόζει ένας ημιορεινός οικισμός με άγρια φυσική ομορφιά, που αγαπά τη μεστή γεύση του κρασιού. Το Αμύνταιο Φλώρινας διακρίνεται για την διαχρονική οινική του κουλτούρα, με τους περισσότερους κατοίκους του να ασχολούνται με μεράκι με την παραγωγή, αλλά και το εμπόριο του κρασιού. Στην καρδιά του φθινοπώρου, με τα ρομαντικά κόκκινα χρώματα του δάσους να πρωταγωνιστούν, η επίσκεψη του προορισμού αυτού είναι μονόδρομος. 

Εμείς είχαμε τη χαρά να ακολουθήσουμε αυτό το όμορφο trip παρέα με την Lidl Ελλάς και να γνωρίσουμε την αυθεντική φιλοσοφία του οίνου. Την Τετάρτη 19 Οκτωβρίου, η διαδρομή μας ήταν αφιερωμένη στην διαχρονική αξία της οινοποιίας. Η Lidl Ελλάς έχει αποδείξει ότι στέκεται δίπλα στους Έλληνες οινοπαραγωγούς, αναπτύσσοντας, έτσι, μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης μαζί τους. Τους τελευταίους 12 μήνες, έχει απορροφήσει 4,5 εκατομμύρια φιάλες από τους 5 Έλληνες προμηθευτές, με τους οποίους συνεργάζεται σε μόνιμη βάση. Η στήριξή της στον ελληνικό παραγωγικό κλάδο είναι καίρια, καθώς προτεραιότητά της αποτελεί η προώθηση των ελληνικών προϊόντων, τόσο μέσα από τα ράφια των καταστημάτων της, αλλά και ανοίγοντας τον δρόμο στους προμηθευτές της για διεύρυνση της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας στο εξωτερικό.

Εμείς είχαμε τη μοναδική ευκαιρία να αποκτήσουμε μια ιδιαίτερη ολιστική και βιωματική εμπειρία γνωριμίας μαζί τους. Επισκεφθήκαμε και ξεναγηθήκαμε στο οινοποιείο του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ευρύτερης Περιοχής Αμυνταίου (ΑΣΕΠΑ), καθώς αντιπροσωπεύει έναν ισχυρό δεσμό συνεργασίας τους, ο οποίος μετράει δέκα χρόνια κοινής επιτυχημένης πορείας. Η ιστορία του είναι μεγάλη και ξεχωριστή, καθώς αποτελεί ένα εκ των παλαιοτέρων οινοποιείων της Μακεδονίας. Τα μέλη του μας υποδέχτηκαν με το πιο θερμό καλωσόρισμα, με τη συνοδεία αγνών ντόπιων συνταγών, με κυρίαρχα υλικά τον μούστο και το αλεύρι. 

Μια δυναμική συμμαχία

2-a3ZKr.jpg

Ο ΑΣΕΠΑ ξεκίνησε την οινοποιητική του πορεία το 1959, και από το 1972 αναγνωρίζεται επίσημα η αμπελουργική ζώνη του Αμυνταίου με τη διάκριση Π.Ο.Π.. Σήμερα αριθμεί περίπου 54 μέλη – αμπελουργούς, οι οποίοι καλλιεργούν 1000 στρέμματα με τη χρήση σύγχρονων μεθόδων παραγωγής. 

H Lidl Ελλάς εδραιώνει ολοένα και περισσότερο την παρουσία της στον οινικό κλάδο, προσφέροντας μια μεγάλη γκάμα ελληνικών κρασιών στα καταστήματά της. Έτσι, λοιπόν, αναγνωρίζοντας την ποιοτική του ταυτότητα και το ειλικρινές πάθος των ανθρώπων του, συνεχίζει να χτίζει μαζί τους στέρεες βάσεις, με έμφαση στη λεπτομέρεια και την συνεχή έρευνα. Τα στελέχη της εταιρείας συζήτησαν μαζί μας για τα κύρια στάδια της πορείας αυτής, τις προκλήσεις, αλλά και για τη μεγάλη σημασία της ανάδειξη των προϊόντων αυτών στο διεθνές εμπόριο. 

Μαζί έχουν δημιουργήσει τον αφρώδη ροζέ οίνο Demi Sec Π.Ο.Π. Αμύνταιο, το Ξινόμαυρο Reserve Π.Ο.Π. Αμύνταιο, αλλά και την πιο πρόσφατη προσθήκη ετικέτας στα καταστήματα Lidl, το «Ξ», ένα ροζέ ημίξηρο 100% ξινόμαυρο Π.Γ.Ε. Φλώρινα, με δροσιστική οξύτητα και μετρημένη γλυκύτητα.

«Το καλό κρασί προϋποθέτει κατάλληλη φυσιολογία εδάφους, ευνοϊκό κλίμα, αλλά και κατάλληλη διαχείριση φυσικών πόρων. Η Lidl προωθεί ενεργά την προστασία της βιοποικιλότητας στο πλαίσιο της στρατηγικής της για τη βιωσιμότητα. Προσεγγίσαμε, επομένως, το οινοποιείο ως παραγωγική μονάδα ενός ευρύτερου φυσικού περιβάλλοντος, με χλωρίδα και πανίδα. Η Lidl Ελλάς διαθέτει στα ράφια της συνολικά 70 ετικέτες κρασιών, εκ των οποίων οι 50 είναι ελληνικής παραγωγής. Μέσω των στρατηγικών συνεργασιών της με Έλληνες οινοπαραγωγούς, η εταιρεία τους δίνει τη δυνατότητα να εξάγουν τα προϊόντα τους σε χώρες δραστηριότητάς της στο εξωτερικό, ενώ μέσω των ελληνικών εβδομάδων στο δίκτυο της Lidl ταξιδεύουν σε όλη την Ευρώπη», δήλωσε η Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς.

20221019-122547-1.jpg

Ο Αντώνιος Μάρκου, senior purchasing manager της Lidl, μοιράστηκε μαζί μας τη χαρά του για την αποτελεσματικότητα της συμμαχίας αυτής: «Έχουμε πολύ καλή συνεργασία. Το γεγονός ότι συνεργαζόμαστε με έναν συνεταιρισμό είναι για εμάς μια δυνατότητα να δώσουμε σε μικρούς παραγωγούς τη δυνατότητα να προμηθεύσουν τα προϊόντα τους σε μεγάλες αλυσίδες. Κάθε χρόνο, αυτά τα κρασιά δειγματίζονται και στις τριάντα χώρες Lidl και αυτό που έχουμε πετύχει είναι να πωλούνται αυτά τα κρασιά στο online shop της Γερμανίας». 

Στην επίσκεψη συμμετείχε και ο πρόεδρος του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ, καθηγητής Σέρκος Χαρατουνιάν, ο οποίος ανέπτυξε τη σημασία της διαχείρισης των φυσικών πόρων στην αμπελουργία και την αγροτική ανάπτυξη και παρουσίασε εκτενώς τον καθοριστικό ρόλο του οίνου στην καλή υγεία τους οργανισμού μας.

Η εγγύηση της υψηλής ποιότητας

4-RPp8L.jpg

Ακολούθησε ένα special tour από την Μαρία Τσιβίκη, την οινολόγο του συνεταιρισμού, στους χώρους και τις κεντρικές διαδικασίες της οινοποίησης. Από τις δεξαμενές, οχτώ πενηντάδων οινοποιητές ερυθρής οινοποίησης, μέχρι τις ειδικές εγκαταστάσεις με σύγχρονα εργαλεία εμφιάλωσης και ετικετοποίησης, η ίδια μας εξήγησε την ροή που ακολουθούν.

Κύριοι άξονες σε όλη την παραγωγική διαδικασία αποτελεί η υψηλή ποιότητα, αλλά και η ασφάλεια. Σημαντικό στοιχείο, που μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση είναι η ανάπτυξη των αφρωδών οινών στην περιοχή αυτή και συγκεκριμένα από το οινοποιείο. Η κ. Τσιβίκη μας εξήγησε: «Αυτός ο τόπος, το ανάγλυφο και οι συνθήκες εδώ τροφοδοτούν τα σταφύλια με αυξημένη οξύτητα, κάτι που είναι πολύ χαρακτηριστικό και βασική προϋπόθεση για έναν οίνο ποιότητας. Ο συνεταιρισμός, το 1971 ξεκίνησε τα πειράματα πάνω στους αφρώδεις οίνους. Τα εξαιρετικά αποτελέσματά τους οδήγησαν το 1972 στην αναγνώριση από το ελληνικό κράτος της ζώνης ΠΟΠ Αμύνταιο, δημιουργώντας τον πρώτο εγχώριο ροζέ οίνο ΠΟΠ και από εκεί και πέρα ξεκίνησε και η ιστορία του συνεταιρισμού στην παραγωγή αφρώδους οίνου».

Η εκλεπτυσμένη οινογνωσία

22-1jwtj.jpg

Η κατάλληλη στιγμή για την πιο γλυκιά ιεροτελεστία έφτασε. Οι ζεστοί άνθρωποι του συνεταιρισμού είχαν ετοιμάσει για όλους εμάς ένα exclusive pairing με εκλεκτά εδέσματα για να συντροφεύσουν την οινογνωσία μας. Μέσα από τις εξεζητημένες μυρωδιές και τις γεύσεις τους, μπορέσαμε να γνωρίσουμε ακόμη πιο βαθιά τον χαρακτήρα καθενός από τους οίνους, που παράγουν μαζί με την Lidl. 

Η Πολυξένη Κασδοβασίλη, branding & packaging manager, και η Αλεξάνδρα Δελόγλου, manager coordinator στο branding packaging, της Lidl Ελλάς μοιράστηκαν μαζί μας τις βασικές εμπνεύσεις τους για την δημιουργία της αισθητικής στην ετικέτα των κρασιών αυτών. 

Γεύμα - έκπληξη με την πιο unique υπογραφή

3-3HJc4.jpg

Η ξενάγηση ολοκληρώθηκε με τον πιο ακαταμάχητο και γευστικό τρόπο. Ένα εκπληκτικό γεύμα - έκπληξη δια χειρός του αγαπημένου Έλληνα chef, Βασίλη Καλλίδη, μας χάρισε μια αξέχαστη εμπειρία απόλαυσης.

90.jpg

Ένα συναρπαστικό menu, παρμένο από την τοπική γαστρονομία και τα τοπικά υλικά μας ταξίδεψε στο χρόνο και μας μάγεψε. Το μοσχαράκι με κόκκινο κρασί, μέλι, πουρές σελινόριζας και πιπεριές Φλωρίνης απογείωσε τις αισθήσεις. Φυσικά, τις εντυπώσεις μας έκλεψε και η υπέροχη αισθητική επιμέλεια των τραπεζιών, με έντονη την french country διάθεση. Στο τέλος του γεύματος, χαμογελάσαμε και τσουγκρίσαμε τα ποτήρια μας εις υγείαν!

Μια στάση φρέσκου αέρα και άγριας ομορφιάς

20221019-095320-1.jpg

Στο ταξίδι μας, δεν έλειψε μια στάση για να ανακαλύψουμε πλάσματα εξαιρετικής ομορφιάς που προστατεύονται. Είχαμε τη χαρά να έρθουμε κοντά στη φύση, μέσα από την επίσκεψή μας στο Κέντρο Προστασίας λύκου και λύγκα ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ, μια ξενάγηση που μας δίδαξε πολλά για τη σημασία της αγάπης και της φροντίδας προς τη σωματική ακεραιότητα της άγριας πανίδας. Τα βλέμματα σαγήνευσαν οι λευκοί λύκοι, αλλά και οι λύγκες με την τρυφερή σχέση που έχουν μεταξύ τους, όπως παρατηρήσαμε.