Έχετε βρεθεί ποτέ σε λατομείο μαρμάρου; Στη Μύκονο, To ελληνικό brand Nikos Sculpture, σχεδίασε το νέο του flagship store με γνώμονα την κλασική τέχνη, δημιουργώντας μια μπουτίκ που μοιάζει με λατομείο από γλυπτούς όγκους μαρμάρου Διονύσου – του ίδιου μαρμάρου που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή του Παρθενώνα. Το Nikos Sculpture είναι ένα brand με ελληνική ψυχή και έμπνευση από την ελληνική κληρονομιά, που ταυτίζεται με εγγενώς αντίστοιχα εικαστικά στοιχεία και μια σχεδιαστική φιλοσοφία που ενσαρκώνει τη μεσογειακή κουλτούρα μέσα από δημιουργίες διαχρονικής αξίας. Τα μαγιό, τα εσώρουχα και οι συλλογές αρωμάτων με την υπογραφή Nikos Athina ξεχωρίζουν για την κλασική γοητεία και κομψότητα, που ξεπερνούν τις βραχύβιες τάσεις της μόδας.
The harmonic combination
Η Saint of Athens ανέλαβε το σχεδιασμό και τη δημιουργία του εμβληματικού store, ενός χώρου που δεν θα παρουσίαζε απλώς τις δημιουργίες του, αλλά θα χρησίμευε και ως ενσάρκωση του ίδιου του δημιουργικού του ψυχισμού, σαν μια θεματική γκαλερί Tέχνης, ενώ θα υποδεχόταν τους επισκέπτες με μια μοναδική εμπειρία. Οι χώροι για αυτή τη νέα μπουτίκ θα πρέπει επομένως να συνδυάζουν αρμονικά το διαχρονικό καλλιτεχνικό πνεύμα, την κομψή απλότητα, την πολυτελή μόδα και την ελληνική ψυχή – ένας συνδυασμός που δεν υπάρχει πουθενά αλλού εκτός από τη Μύκονο, το ασβεστωμένο κυκλαδίτικο κόσμημα με την κοσμοπολίτικη γοητεία.
O Nίκος Παλιολόγος founder της Saint of Athens αναφέρει, χαρακτηριστικά: «Το αγαπημένο νησί, τόσο δημοφιλές όσο και τραχύ στον κυκλαδίτικο χαρακτήρα του, ήταν μια εύκολη επιλογή, μια τέλεια τοποθεσία για να πραγματοποιήσουμε την ιδέα μας για το brand, η οποία ήταν να αφήσει τον γρύπα σήμα κατατεθέν του Nikos Sculpture να ξεδιπλώσει ελεύθερα τα φτερά του, δείχνοντας πώς το πρωτόγονο δημιουργικό του η δύναμη, παίρνει σάρκα και οστά με αντικείμενα αντάξια με έργα τέχνης. Θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι ανάλογο με τη μορφή του διάσημου μπουκαλιού του αρώματος: να θυμίζει έναν ναύτη σε σκάφος, ένα γλυπτό κομμάτι μάρμαρο, άνεμο αλλά και να περιέχει την πρωταρχική ύλη της τέχνης. Η παρουσίαση των αντικειμένων του brand μέσα στον χώρο έπρεπε επίσης να είναι φυσική αλλά να αντιμετωπίζονται και σαν αντικείμενα Τέχνης.
Για το σκοπό αυτό, αντλήσαμε έμπνευση από το μέρος όπου η τραχύτητα της φύσης δείχνει την ετοιμότητά της να μεταμορφωθεί σε τέχνη: Το λατομείο μαρμάρου. Στην πραγματικότητα, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε έναν, ειδικά σχεδιασμένο χώρο για να φιλοξενεί τις δημιουργίες του brand. Σε συνεργασία με τους ειδικούς του μαρμάρου του Form To Matter, βρήκαμε τους τέλειους ογκόλιθους από μάρμαρο Διονύσου από την Πεντέλη – το διάσημο μάρμαρο που χρησιμοποιείται σε αριστουργήματα όπως ο Παρθενώνας – για να τα κόψουμε στο επιθυμητό μέγεθος. Στη συνέχεια, στις εγκαταστάσεις του εργαστηρίου μαρμάρου, τα επεξεργαστήκαμε και τα σμιλέψαμε, φτιάχνοντας ένα πραγματικό μέγεθος μακέτα του καταστήματος, για να διασφαλίσουμε ότι το τελικό αποτέλεσμα θα είναι το επιθυμητό. Στη συνέχεια το αποσυναρμολογήσαμε και στείλαμε τα γλυπτά μαρμάρινα κομμάτια στη Μύκονο. Τέλος, τις μικρές ώρες της ημέρας, που επιτρέπονται τέτοιες μεταφορές στο νησί, τα μεταφέραμε στα κυκλαδίτικα στενά σοκάκια με τρίκυκλα, για να ξανασυναρμολογηθούν στο χώρο του καταστήματος».
The promising experience
Τίποτα δεν μπορεί να σας προετοιμάσει για τη μοναδική εμπειρία που θα ζήσετε μόλις μπείτε στο νέο spot-ναυαρχίδα. Η ασβεστωμένη αισθητική αναδεικνύεται σε έναν εσωτερικό που έχει σχεδιαστεί για να αισθάνεται κανείς ότι βρίσκεται σε μια γκαλερί μαρμάρου που μοιάζει με λατομείο αλλά παραμένει πιστή στην κυκλαδίτικη απλότητα. Σε αντίθεση με ό,τι θα περίμενε κανείς από την παρουσία των ακατέργαστων μαρμάρινων όγκων, υπάρχει μια ποιότητα στην ατμόσφαιρα του καταστήματος, χάρη στο ήρεμο στοιχείο του νερού, που ρέει απαλά πάνω από ένα κομμάτι μάρμαρο δημιουργώντας ένα μοντέρνο έργο τέχνης, και στο φωτισμένη γεωμετρία της εγκατάστασης, που τονίζεται σεμνά. Οι δημιουργίες των Nikos Athina προβάλλονται με μια εύγλωττη απλότητα, σαν εκθέματα προς θαυμασμό και απόκτηση, που ξεχωρίζουν αλλά και ταυτόχρονα ενσωματώνονται στο σύνολο. Χρειάστηκαν τρεις μήνες για να ολοκληρωθεί το περίτεχνο αυτό project. Χρησιμοποιήθηκαν 3,8 m3 μάρμαρο, δύο εκ των οποίων για την κατασκευή του τοίχου 5800 κιλών. Στο εσωτερικό, μια σκάλα από μάρμαρο 0,6 m3 μαγνητίζει το βλέμμα και ο μαρμάρινος βράχος της βιτρίνας ζυγίζει 960 κιλά. Ωστόσο, ο χρόνος που επιθυμεί να περάσει ο επισκέπτης μέσα στο κατάστημα είναι αμέτρητος.
Ανακαλύψτε περισσότερες φωτογραφίες στη gallery!
Architectural Concept and Interior Design: SAINT OF ATHENS
Architectural Design and Master-Planning: MANOS KYPRITIDIS
Sculpting: FORM TO MATTER
Woodworks: FLATFORM
Artworks: YIORGOS KAPLANIDIS
Signage: XSIGNS
Project Coordinator: GEORGE BALAMATSIS / PAVLOS MASTELA
Photographer: GIAGKOS PAPADOPOULOS