Στα τέλη του προηγούμενου μήνα, ο οίκος Schiaparelli ονόμασε επίσημα τον Daniel Roseberry, ως τον νέο καλλιτεχνικό διευθυντή του δημοφιλούς brand. Μάλιστα, ο Αμερικανός σχεδιαστής αντικαθιστά τον άνθρωπο που αναγέννησε το όνομα "Schiaparelli", τον Bertrand Guyon, ο οποίος ανακοίνωσε την αποχώρηση του, στα τέλη του Απριλίου.
Ο Guyon έκανε το ντεμπούτο του στο διαχρονικό fashion house με την Haute Couture Fall/Winter 2015-2016 collection, σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία. Το γεγονός ότι αποφάσισε να εγκαταλείψει τη θέση του, μάλιστα, θεωρήθηκε πολύ ξαφνικό και μη αναμενόμενο από το διεθνές στερέωμα της μόδας. Πρόσφατα, ο εμβληματικός οίκος τον αποχαιρέτησε, γράφοντας την εξής ανακοίνωση: «Ο οίκος Schiaparelli είναι ευγνώμων στον Bertrand Guyon, για τη συμβολή του στις δημιουργίες υψηλής ραπτικής, αλλά και την άψογη συνεργασία του».
Μάλιστα, ο ίδιος άλλαξε πρόσφατα το bio στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram, μετατρέποντας τον τίτλο «Schiaparelli creative director» σε απλό «creative director». Ο χρόνος της αποχώρησης του φαίνεται αρκετά απροσδόκητος, αφού πρόσφατα δημοσιεύματα ήθελαν τον ιδιοκτήτη του οίκου Schiaparelli, Diego Della Valle, να είναι εξαιρετικά ικανοποιημένος με τη δουλειά του Guyon.
Ο σχεδιαστής είναι από τους αγαπημένους των A-listers του Hollywood, ντύνοντας ονόματα όπως Tilda Swinton, Cate Blanchett και Gwyneth Paltrow. Μάλιστα, κομμάτια από τη θητεία του στον οίκο, ήδη εκτίθενται στην πρόσφατη πολυσυζητημένη έκθεση του Μet, Camp: Notes on Fashion.
New Face
Ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής, Daniel Roseberry συμμετείχε ενεργά στο fashion brand του Thom Browne, όπου και εργάστηκε για τα τελευταία 11 χρόνια -ενώ τα τελευταία πέντε κατείχε τη διευθυντική θέση σχεδίασης των γυναικείων και ανδρικών ενδυμάτων.
Γεννημένος στο Τέξας, ολοκλήρωσε τις σπουδές του Fashion Institute of Technology της Νέας Υόρκης, λίγο πριν ξεκινήσει την καριέρα του στον Thom Browne. Με δικά του λόγια, «Είναι μεγάλη μου τιμή και χαρά να αναλάβω τη συνέχεια του έργου της κυρίας Elsa Schiaparelli, δημιουργό και διευθύντρια του οίκου, που έφυγε από τη ζωή πριν από περίπου 85 χρόνια. Η ίδια ήταν η εκπρόσωπος της έννοιας του σύγχρονου. Ολόκληρο το εύρος της δουλειάς της αντανακλούσε το χάος της εποχής στην οποία ζούσε, αλλά και την ελπίδα της για ένα καλύτερο μέλλον» συνεχίζει ο Roseberry και προσθέτει «Σήμερα, βρισκόμαστε στη θέση να διερωτόμαστε την ίδια ερώτηση, που απασχολούσε χρόνια πριν: Πώς μοιάζει η τέχνη; Ποια είναι η ταυτότητα της; Πώς να ντυθώ για το τέλος του κόσμου;».
Πράγματι, αυτή η εποχή αναδιοργάνωσης, που επικρατεί στη βιομηχανία της μόδας έχει δώσει μια νέα πνοή στις προτάσεις και δημιουργίες των γνωστών fashion brands, τα οποία φαίνεται να επικεντρώνονται περισσότερο στην τέχνη και την άποψη μέσω των συλλογών τους, παρά στην κατασκευή απλών ρούχων. Κάτι τέτοιο, διαδόθηκε εξαιρετικά μετά την ολοκλήρωση του φετινού Met Gala, με βασικό θέμα το Camp, μια δυσνόητη έννοια για πολλούς, που ο βασικός της στόχος ήταν να προάγει τη διαφορετικότητα και να λειτουργήσει ως «έναυσμα», γύρω από συζητήσεις του τι είναι πραγματικά μόδα, τι ερωτήματα προκαλεί, πως συνδέεται με την τέχνη και πως μπορεί πραγματικά να οριστεί, να γίνει αποδεκτή ή ακόμα και να απορριφθεί;
Ο οίκος Schiaparelli φαίνεται πως βρήκε έναν άξιο συνεχιστή της θρυλικής κληρονομιάς του.