fbpixel

Search icon
Search
Απόλυτη έμπνευση αποτελεί για τους Dolce & Gabbana η Ελλάδα και το αποδεικνύουν με κάθε ευκαιρία
FASHION NEWS

Απόλυτη έμπνευση αποτελεί για τους Dolce & Gabbana η Ελλάδα και το αποδεικνύουν με κάθε ευκαιρία

Έλληνες αρχαίοι θεοί και ναοί πρωταγωνιστούν στα δημιουργήματα του Ιταλικού οίκου


Ο ελληνικός πολιτισμός και το αρχαίο πνεύμα και ιδεώδες αποτέλεσε για χρόνια πρότυπο μεγάλων καλλιτεχνών, που κατάφεραν να το συμπεριλάβουν στο έργο τους, υμνώντας το. Πολλάκις, διαφόρων ειδών δημιουργοί άντλησαν έμπνευση από αυτό -ας μη ξεχνάμε την πρόταση του οίκου Gucci, να παρουσιάσει ένα από τα show του στην Ακρόπολη.

Αυτή τη φορά, η έμπνευση ήρθε από το εύστοχο και πανταχού παρόν σχεδιαστικό δίδυμο του ιταλικού επώνυμου οίκου, Dolce & Gabbana, που ετοίμασε ένα φαντασμαγορικό θέαμα- ύμνο στη χώρα μας. Άλλωστε, οι ταλαντούχοι σχεδιαστές κρατάνε για χρόνια τα ηνία της μπαρόκ αισθητικής, που διακρίνεται για την πληθωρικότητα των σχεδίων της. Έχοντας παρουσιάσει στο παρελθόν συλλογές, που έθεταν ως σήμα-κατατεθέν του brand τις αναφορές του στην ιστορία της Αρχαίας Ρώμης, τώρα για πρώτη φορά γίνεται πιο ξεκάθαρη από ποτέ η αγάπη τους για τον πολιτισμό και την ιστορία της Ελλάδας.

alta-moda-2019.jpg
D&G, Alta Moda 2019

Σε ένα μαγικό, λοιπόν, σκηνικό στην κοιλάδα των Ναών, σε έναν αρχαιολογικό χώρο δώδεκα χιλιομέτρων, που εκτείνεται στο νότο της πόλης Agrigento, στην ξεχωριστή πατρίδα τους, τη Σικελία, αποφάσισαν να παρουσιάσουν τη νέα συλλογή τους, οι Domenico Dolce και Stefano Gabbana. Μάλιστα, οι διαπραγματεύσεις για την διεξαγωγή της περίφημης Alta Μoda 2019, στην εν λόγω τοποθεσία, διήρκησαν δύο χρόνια, αφού η προετοιμασία και η προσεχτική κατασκευή του runway θεωρήθηκε απαραίτητη.

Οι οίκος επιθυμούσε ως σκηνικό για το πρόσφατο catwalk τον Ναό της Concordia (Ομόνοιας), αντιπροσωπεύοντας μια συνολική αίσθηση ανύψωσης προς τους αρχαίους Έλληνες, που τον δημιούργησαν. Φαίνεται πως, οι D&G συνάντησαν κοινά στοιχεία μεταξύ της κατασκευής αριστουργηματικών κομματιών υψηλής ραπτικής, με τη δημιουργία παλαιών αρχιτεκτονικών θαυμάτων. Οι ίδιοι δείχνουν να πιστεύουν πως η χρήση κλασικών στοιχείων αποτέλεσε τη «σκάλα», που συχνά ένωνε τους αρχαίους με τους θεούς, διαμορφώνοντας την ιδανική ομορφιά, η οποία ξεπερνά την υλιστική της υπόσταση.

alta-moda-2019-1.jpg
D&G, Alta Moda 2019

Το fashion brand έδωσε το όνομα μιας αρχαιοελληνικής μούσας, σε κάθε ένα από τα κομμάτια της νέας collection, ενώ η έμπνευση του για το σχεδιασμό τους προήλθε από τις διάφορες θεές της ελληνικής μυθολογίας, από την πανοπλία της Αθηνάς, μέχρι το βέλος της Άρτεμις. Με έντονα θεατρικά μεταλλικά αξεσουάρ και χρυσά δερμάτινα σανδάλια, κάθε φόρεμα του πολυτελούς οίκου αποτέλεσε μια ωδή στην Ελλάδα, μέσα από μια άψογη τεχνική προσέγγιση. Φορέματα με μοτίβα που θυμίζουν μαιάνδρους σε λεπτό κέντημα, διάφανο τούλι ή και δαντέλα, cocktail dresses με οversized μανίκια, σε σχήμα αρχαιοελληνικών κεραμικών αγγείων, καθώς και μικρές λεπτομέρειες κεντημάτων και αξεσουάρ, όπως στεφάνια διακοσμημένα από χρυσές δάφνες, δημιούργησαν ένα ιδιαίτερο νοσταλγικό κλίμα.

Τέλος, η Helena Christensen εμφανίστηκε μέσα σε έναν επιχρυσωμένο, μαύρο χιτώνα, επάνω στον οποίο, αντανακλούσε το χρυσό φως του ήλιου της Σικελίας. 

Παρακολουθείστε το εντυπωσιακό video της επίδειξης Alta Moda 2019: 

Σαν να μην ήταν αρκετή η έμπνευση του δημοφιλούς ιταλικού οίκου από τη διαχρονική αρχαιοελληνική κουλτούρα, η οποία έλαμψε στην πασαρέλα που στήθηκε αποκλειστικά για το show του στη Σικελία, το νέο κατάστημα στη Ρώμη, φαίνεται πως συναντάει τις δικές του αναφορές στο ένδοξο παρελθόν της χώρας μας.  
6-CmZtv.jpg

Μια ψηφιοποιημένη τοιχογραφία, που απεικονίζει τους άλλοτε δραστήριους και άλλοτε εξοργισμένους Έλληνες θεούς έγινε το επίκεντρο του τελευταίου πολυτελούς καταστήματος Dolce & Gabbana -δημιούργημα, το οποίο φέρει την υπογραφή του επιτυχημένου studio αρχιτεκτονικής Carbondale. Το ultimate shop του γνωστού house φιλοξενείται σε ένα παλάτι του 16ου αιώνα, στην Piazza di Spagna, την περίφημη πλατεία της Αιώνιας Πόλης και σκοπό έχει με τη διακόσμησή του, να αποδείξει τη μεγαλοπρέπεια και τη μοναδικότητα της.

«Η Ρώμη είναι μια μπαρόκ πόλη, που χτίστηκε από καλλιτέχνες και αρχιτέκτονες όπως ο Francesco Borromini και ο Gian Lorenzo Bernin. Οι δημιουργίες τους είναι ζωτικής σημασίας και χαρακτηρίζονται από μια διάθεση υπερ-πραγματικότητας», εξηγεί το σχεδιαστικό διίδυμο, το οποίο συχνά επιλέγει να αναδεικνύει μέσα από τις συλλογές του τα έντονα στοιχεία της ιταλικής καταγωγής του. Φαίνεται λοιπόν, πως κύριος στόχος του Stefano και του Domenico ήταν να δώσουν πνοή σε ένα high spot, στην καρδιά της Ρώμης, το οποίο θα ζωντανεύει μνήμες του ένδοξου παρελθόντος της, μέσα από μπαρόκ αναφορές, που εμπνέονται από το σήμερα και κατασκευάστηκαν με τη βοήθεια σύγχρονων υλικών και τεχνοτροπιών.

Μια από τις πιο πλούσιες λεπτομέρειες, που αφορά τη διακόσμηση του καταστήματος βρίσκεται σε ένα δωμάτιο του πρώτου ορόφου, το οποίο ξεχωρίζει για τη ψηφιακή τοιχογραφία στο εσωτερικό του. Η εικόνες που αναπαριστώνται στους τοίχους και στην οροφή του χώρου απεικονίζουν διάφορους αγγέλους και δύο από τις αρχαίες Ελληνικές προσωπικότητες της μυθολογίας -τον Ηρακλή και την Αθηνά-, σε παστέλ γαλάζιο φόντο, που θυμίζει νερό και κλέβει την παράσταση.

Το εν λόγω δημιούργημα πρόκειται για αντίγραφο ενός έργου του Αυστριακού ζωγράφου, Paul Troger, που αρχικά, σαρώθηκε ψηφιακά από την αυθεντική τοιχογραφία του και τελικώς, προβάλλεται all over, από γιγαντιαίες LED οθόνες. Ο ολόσωμος καθρέφτης, που ξεκινάει από το δάπεδο και αγγίζει την οροφή, δημιουργεί το μαγικό εφέ του θόλου, αναδεικνύοντας την μεγαλοπρεπή οροφή του δωματίου. Κυκλικά ψηφιδωτά έχουν επίσης ενσωματωθεί στα γυαλιστερά δάπεδα της boutique, ενώ επάνω τους αναγράφονται στα λατινικά, οι λέξεις: παράδεισος, αγάπη και ομορφιά.

1-llhmt.jpg

Ένα μωσαϊκό ψηφιδωτό εμφανίζεται στον κύριο χώρο του luxurious καταστήματος, έχοντας μήκος 22 μέτρων, ενώ μικρά κομμάτια χρυσών και κόκκινων –στα χρώματα της βουργουνδίας- πολύτιμων λίθων, έχουν χρησιμοποιηθεί για να «ντύσουν» τους δύο τεράστιους θόλους της οροφής του. Η επιβλητική boutique χαρακτηρίζεται από την μαξιμαλιστική διάθεση, που διακρίνει για δεκαετίες τον οίκο, ο οποίος αναδεικνύει διαρκώς ένα έντονο μεσογειακό ταμπεραμέντο. Γεγονός, που το επιβεβαιώνει και η χρήση υλικών, όπως είναι τα κρύσταλλα Μουράνο στους πολυελαίους του, το μάρμαρο και οι πλούσιες επιφάνειες από ξύλο καρυδιάς. 

Πρόκειται για το τέταρτο κατάστημα του λαμπερού οίκου στην ιταλική πρωτεύουσα, ενώ αναμένεται να εγκαινιαστεί ακόμη ένα στο κέντρο της πόλης, καθώς και άλλα δύο στο αεροδρόμιο της Ρώμης, Fiumicino. 

Δείτε στην gallery περισσότερες φωτογραφίες της λαμπερής επίδειξης μόδας, αλλά και του πολυτελούς καταστήματος των Dolce & Gabbana!