fbpixel

Search
24 ώρες ... με την Κατερίνα Μακρυγιάννη
#GREEKSDOITBETTER

Και η δημιουργική της καθημερινότητα στα Χανιά

Διάβασα πρώτη φορά το όνομά της σε ένα από τα πιο εντυπωσιακά fashion editorials της βρετανικής Vogue κι ένιωσα περηφάνια που μια Ελληνίδα κατάφερε κάτι τέτοιο. Tα fancy σκουλαρίκια της βέβαια, έγιναν από τότε το απόλυτο trend και πάνω από ένα χρόνο μετά, τα κοσμήματα της γίνονται ανάρπαστα στο net-a-porter, έχουν αντιγραφεί ακόμη και από μεγάλα brands του εξωτερικού κι έχουν γίνει πολυπόθητα σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη. Γεννημένη στα Χανιά η Κατερίνα Μακρυγιάννη μεγάλωσε σε μια οικογένεια που από νωρίς τη μύησε στον συναρπαστικό κόσμο της τέχνης. Με σπουδές μπαλέτου και θεάτρου η ίδια, ένοιωσε σαν φυσική συνέχεια την ενασχόλησή της με το κόσμημα αφού το οικογενειακό εργαστήριο κοσμημάτων "Τέχνημα" φέτος έκλεισε 30 χρόνια δημιουργίας, τα οποία γιόρτασε μ' ένα εντυπωσιακό κάλεσμα με φίλους και συνεργάτες. Της ζητήσαμε να μας περιγράψει την πορεία της μέχρι σήμερα και να περιγράψει ένα τυπικό της 24ωρο...

Από τις πρώτες μου παιδικές αναμνήσεις είναι η εικόνα των γονιών μου, Νίκου και Εύας  να ασχολούνται με καλλιτεχνικές δραστηρίοτητες  (θέατρο, κόσμημα, γραφή) πριν ακόμα κάνουν το τεράστιο – για άλλους τρελό βήμα - να αφήσουν τις θέσεις δημοσίου που είχαν μέχρι τότε και να ανοίξουν το Τέχνημα στο οποίο μέχρι σήμερα εκφράζονται μέσα από τις δημιουργίες τους. Είναι δυο άνθρωποι που κατάφεραν κάτι δύσκολο να δημιουργήσουν μαζί μια δυνατή ομάδα (οικογενειακή και επαγγελματική), είναι μετριόφρονες, ταλαντούχοι με υψηλή αισθητική και πάντα  πιστοί στις αξίες τους. Για μένα αυτό είναι συνταγή επιτυχίας και πάντα θα την ακολουθώ.

Τον περισσότερο χρόνο μου τον περνούσα στο εργαστήριο μας οπού η δημιουργία ήταν η καθημερινότητα μου και τα απογεύματα είτε έκανα μαθήματα μπαλέτου είτε παρακολουθούσα τις πρόβες/μαθήματα του πάτερα μου στο θέατρο Αρένα με επαγγελματίες σκηνοθέτες και φυσικά θέλησα να ασχοληθώ επαγγελματικά με το θέατρο όπου θα μπορούσα να τα συνδυάσω όλα: δημιουργία, χορό και θέατρο.

Παράλληλα όμως όσο μεγάλωνα βοηθούσα και στο μαγαζί μας όπου ο χώρος αυτός με κέρδιζε όλο και περισσότερο. Η επαφή με τον κόσμο, η φαντασία που χρειάζεται για να παρουσιάσεις τις δημιουργίες, ήταν για μένα μια πρόκληση. Έτσι λοιπόν όταν αποφοίτησα από το τμήμα Θεατρολογίας στην Πάτρα και μετά από μια μετεκπαίδευση στο σχέδιο και την χαρακτική στη Φλωρεντία, αποφάσισα ότι είχε έρθει ώρα να δώσω την δική μου ταυτοτητα στην οικογενειακή επιχείρηση. Ο στόχος μου ήταν, να την πάω όσο πιο ψηλά μπορούσα γιατί πάντα ξεχώριζα τις δημιουργίες μας και ήξερα ότι έχουν τις δυνατότητες να φτάσουν ψηλά και να αναγνωριστούν.
  Πέρασε λοιπόν ο καιρός και οι προσπάθειες, για να βρω ένα τρόπο να ανοίξω τα φτερά μου πέρα από τα Χανιά διαδέχονταν η μια μετά την άλλη. Τότε λοιπόν ήρθε η στιγμή που ενώ εγώ έψαχνα ένα παράθυρο στο εξωτερικό η Μαρία Καστάνη ήρθε και μου άνοιξε την πόρτα! Ήταν μια στιγμή που δεν θα την ξεχάσω πότε. Η Μαρία πίστεψε στα κοσμήματα, τα φόρεσε, τα αγάπησε, τα έκανε δικά της και έτσι με τον ταλέντο της καταφέραμε να μπούμε στο μεγαλύτερο περιοδικό μόδας την αγγλική Vogue με φωτογράφηση του Mario Testino.

Πριν ξεκινήσω να περιγράφω την καθημερινότητα μου, την αγαπημένη μου ρουτίνα, θα ήθελα να αναφέρω πως για μένα αυτές οι όμορφες συνήθειες αλλάζουν ως ένα σημείο, τον χειμώνα και το καλοκαίρι. Η ζωή στα Χανιά που αγαπώ, αλλάζει κατά πολύ αυτές τις δυο εποχές. Επίσης αν και μου αρέσει η ρουτίνα νιώθω την ανάγκη να την ανανεώνω και πάντα να εκπλήσσω τον εαυτό μου με επιλογές της τελευταίας στιγμής.

Το πρωινό μου ξύπνημα είναι στις 7 και είναι το μόνο που δεν αλλάζει ακόμα και στην περίοδο των διακοπών μου. Αγαπώ το πρωινό ξύπνημα, να νιώθω ότι έχω όλη τη μέρα μπροστά μου, να ξέρω ότι μπορώ να σηκωθώ με ηρεμία και να απολαύσω το πρωινό μου. Τους καλοκαιρινούς μήνες λατρεύω το πρωινό μπάνιο, όταν στη θάλασσα επικρατεί ηρεμία και τον καφέ με τις φίλες μου. Αλλά αυτά είναι από τις ευχάριστες επιλογές της τελευταίας στιγμής που δεν ανήκουν στη ρουτίνα μου!

Όταν λοιπόν σηκωθώ δεν φεύγω από το σπίτι χωρίς να φάω πρωινό, το σώμα και το πνεύμα μου δεν λειτουργούν διαφορετικά. Το πρωινό βέβαια ποικίλει ανάλογα με την καθημερινότητα μου. Τον χειμώνα που γυμνάζομαι κάθε πρωί έχω ανάγκη να τραφώ πιο υγιεινά (γιαούρτι με ξηρούς καρπούς, αβοκάντο με καπνιστό σολομό) ενώ το καλοκαίρι θέλω λίγη ζάχαρη παραπάνω....

Κατά τη διάρκεια του πρωινού φυσικά θα ασχοληθώ με το τι έγινε κατά τη διάρκεια της νύχτας στον κόσμο των social media! Θα απαντήσω σε μηνύματα θα τσεκάρω τα mail μου και αν δεν είμαι σε περίοδο παραγωγής η δημιουργίας μπαίνω σε διαδικασία για δημοσιεύσεις, διαφορετικά ασχολούμαι μαζί τους κατά τη διάρκεια της μέρας. Αγαπώ τον κόσμο των κοινωνικών δικτύων, αλλά όταν ετοιμάζω καινούργια κολεξιόν αφαιρούμαι σε αυτήν και δεν είμαι καθόλου συνεπής στην παρουσία μου εκεί.

Το πρωινό λοιπόν τελειώνει και εγώ πρέπει να φορέσω την “στολή” μου, την οποία έχω διαλέξει από την προηγούμενη! Συνήθεια που μου έμεινε από τα σχολικά μου χρόνια αλλά ειλικρινά με διευκολύνει στην απαιτητική ρουτίνα μου! “Στολή” αποκαλώ ρούχα που φοράω στο εργαστήριο, κυρίως αθλητικά γιατί η δουλειά στον πάγκο δεν είναι πάντα εύκολη και μου αρέσει να αισθάνομαι άνετα με τα ρούχα μου!

Το χειμώνα πάω γυμναστήριο στις 8, πριν ξεκινήσω τη μέρα μου στο studio, γεγονός που μου δίνει τρομερή ενέργεια. Το καλοκαίρι μου είναι αδύνατο να γυμναστώ, παρά μόνο στη θάλασσα, άρα ετοιμάζομαι κατευθείαν για το εργαστήριο. Casual στιλ (το οποίο μεταφράζεται σε φορέματα “Kaftani” για όλες τις ώρες από το αγαπημένη μου boutique Bonair) που μου επιτρέπει να δουλέψω με άνεση. Φυσικά μπορώ πάντα να προσθέσω ένα από τα κοσμήματα μου, όταν προκύπτει μια επίσκεψη από φίλους ή μια βόλτα για καφέ... Άλλωστε στα Χανιά αυτά συμπεριλαμβάνονται πάντα στο πρόγραμμα. Επιπλέον το εργαστήριο μου είναι δίπλα στο παλιό λιμάνι οπότε η επιλογή αυτή είναι αναμενόμενη!

Μια από τις ευχάριστες στιγμές της πρωινής ρουτίνας μου είναι η οδήγηση με το αυτοκίνητο ως το studio. Μένω λίγο έξω από το κέντρο των Χανίων και η διαδρομή έχει θέα θάλασσα. Είναι η ώρα που χαίρομαι την διαδρομή με την υπέροχη θέα, ακούω δυνατά την αγαπημένη μου ροκ μουσική και αρχίζω και σκέφτομαι τις υποχρεώσεις μου... Ακούγεται ιδανικό αλλά όταν βιάζομαι δεν είναι!

9πμ Έφτασε η ώρα του studio... Ξεκινάει η δουλειά! Αυτή η ώρα δεν αλλάζει από χειμώνα σε καλοκαίρι. Αυτό που συμβαίνει λοιπόν αυτές τις μαγικές για μένα ώρες του εργαστηριού είναι αρχικά να μιλήσω με την ομάδα μου για το πρόγραμμα της δουλειάς, για τυχόν επείγοντα ζητήματα και στη συνέχεια να κάνω το ίδιο με τους γονείς μου... Δημιουργοί αρχικά όλης αυτής της προσπάθειας που ξεκίνησε από το μαγαζί μας το «Τέχνημα» και οι πιο σημαντικοί υποστηρικτές/συνεργάτες μου τώρα και στο μέλλον.

Ώρα 10 και μπορώ να κάτσω στο πάγκο μου, να πιάσω τα εργαλεία μου... πένσες ή μολυβί. Σε φάσεις απόλυτης δημιουργικότητα και δουλειά, κανονικά δε θα είχα τίποτα άλλο να περιγράψω μέχρι το βράδυ που φεύγω από το εργαστήριο πολύ αργά και πάνω κατευθείαν σπίτι. Εκτός ίσως από το ότι μου αρέσει να κάνω ένα διάλειμμα στις 4μμ για πρόχειρο φαγητό στην πανέμορφη βεράντα του εργαστηρίου και να εκμεταλλευτώ τις ώρες μοναξιάς και ηρεμίας του εργαστηρίου μέχρι το βράδυ.

Αποφάσισα όμως να σας περιγράψω την πιο κοσμοπολίτικη ρουτίνα μου, τις μέρες που το πρόγραμμα δεν είναι τόσο επιβαρυμένο!

Η προετοιμασία της γιορτής για τα 30 χρόνια της οικογενεικής επιχείρησης

Στις καλύτερες μέρες φεύγω από το studio στις 5μμ, γενικά μισώ να σταματάω τη δουλειά/έμπνευση στη μέση οπότε το ωράριο μου εκτός απροόπτου είναι συνεχόμενο. Πηγαίνω πίσω την όμορφη διαδρομή με το αυτοκίνητο και γυρίζω σπίτι για φαγητό. Τις περισσότερες φορές ψητό φαγητό της ώρας συνοδευόμενο πάντα με την σαλάτα της εποχής.

Τον χειμώνα συνήθως με βρίσκει το βράδυ 9μμ σπίτι να βλέπω ταινίες, να διαβάζω τα νέα που συμβαίνουν στον κόσμο, να ασχολούμαι με τις δουλειές που επείγουν μέσω του υπολογιστή μου για την επόμενη μέρα ή να πηγαίνω σινεμά – αγαπημένη συνήθεια χειμώνα/καλοκαίρι. Η βραδινή έξοδος τον χειμώνα ανήκει στις μη αναμενόμενες σπάνιες επιλογές της τελευταίας στιγμής.

Μαρία Καστάνη, Κατερίνα Μακρυγιάννη

Όταν είναι καλός ο καιρός οι επιλογές μου είναι πάρα πολλές για τις ώρες μετά το εργαστήριο. Στην περίπτωση που θα τελειώσω αργά -δηλαδή γύρω στις 8μμ, το πρόγραμμα έχει μια γρήγορη βραδινή βουτιά στην παραλία στο Μαράθι και μετά χαλάρωση στο σπίτι. Αν τελειώσω όμως νωρίς θα αναζητήσω παρέα για βόλτα στο παλιό λιμάνι ή για ψώνια το οποίο θα συνδυαστεί με ποτό και φαγητό στο σούρουπο... αγαπημένο σενάριο. Το καλοκαίρι βεβαία στα Χανιά πάντα επιφυλάσσει συναντήσεις με φίλους που έχουν έρθει για διακοπές όποτε το πρόγραμμα γίνεται πιο glamorous και περιλαμβάνει επιστροφή στο σπίτι και προετοιμασία για βραδινή έξοδο

Βραδινό outfit: ανάλαφρο φόρεμα Αncient Κallos με σανδάλια, ψάθινη τσάντα mehry mu και τα αγαπημένα μου violet mini fan σκουλαρίκια!

Αγαπημένα μου στέκια για ποτό/φαγητό τα Καρνάγιο, Ginger Concept, Κλειδί.

Όπως και να έχει το πρόγραμμα, κάποια στιγμή τα βλέφαρα βαραίνουν και η ώρα έχει πάει αργά... Αν υπάρχει όμως λίγη ενέργεια ακόμα, πολύ με ευχαριστεί το βραδινό χαλαρωτικό μπάνιο και οι μάσκες ομορφιάς της Αpivita. Είναι ο ιδανικός συνδυασμός για τον τέλειο 6-7ωρο ύπνο, απαραίτητο για να πάρω δυνάμεις για την επόμενη μέρα. Διαφορετικά η αγαπημένη μου ρουτίνα μετατρέπεται... σε εφιάλτη!

Να συμπηρώσω πως πρόσφατα με αφορμή την επιτυχία και με την επέτειο των 30χρονων του καταστήματος μας στα Χανιά πήραμε την απόφαση να γιορτάσουμε τις πολύ μεγάλες προσπάθειες όλων αυτών των χρόνων. Ήταν μια πάρα πολύ σημαντική γιορτή για μένα και την οικογένεια μου που μας προσέφερε πολύ μεγάλη συγκίνηση. Η εκδήλωση έγινε σε έναν χώρο που ταίριαζε στην αισθητική μας και τον αγαπώ, στο οινοποιείο Μανουσάκη. Καταφέραμε με την βοήθεια των φίλων του Τεχνήματος  να συγκεντρώσουμε δημιουργίες 30 ετών και να παρουσιάσουμε μια αναδρομική έκθεση γεμάτη αναμνήσεις και συναίσθημα. Η προσπάθεια αυτή θα ήταν βέβαια ανεπιτυχής χωρίς την σημαντική στήριξη της ομάδας μου που αγαπώ. Η προσέλευση και η αγάπη του κόσμου ήταν πολύ μεγάλη κάτι που μου έδωσε την ικανοποίηση και την δύναμη να προσπαθώ πάντα να κάνω τα όνειρα μου πραγματικότητα.

Tα κοσμήματα της Κατερίνας Μακρυγιάννη στη Θεσσαλονίκη διατίθενται στο κατάστημα Link Jewellery.