Ένας οικισμός που χτίστηκε σε μια λιμνοθάλασσα στη βόρεια Ιταλία κατά τους ρωμαϊκούς χρόνους έγινε μια από τις πιο μαγικές πόλεις του κόσμου, χάρη και στους οξυδερκείς και ευρηματικούς εμπόρους του μεσαίωνα. Και φαίνεται ότι πολλοί ήταν οι συγγραφείς που προσπάθησαν να περιγράψουν τη χάρη της και τη μαγεία της. «Υπάρχει κάτι τόσο διαφορετικό στη Βενετία από οποιοδήποτε άλλο μέρος στον κόσμο, που σε κάνει να αφήνεις πίσω όλες τις συνήθειες και τις καθημερινές εικόνες για να μπεις σε έναν μαγεμένο κήπο» έγραψε η Mary Shelley.
Ο πιο επιφανής από αυτούς τους εμπόρους ήταν ο Μάρκο Πόλο. Στην 700ή επέτειο του θανάτου του, ο κόσμος θα γίνει μάρτυρας μιας σειράς σημαντικών εκθέσεων και εκδηλώσεων. Ο Μάρκο Πόλο ήταν ανοιχτόμυαλος, περίεργος και ανεκτικός- έχει μάλιστα υποστηριχθεί ότι ήταν ένας πρώιμος φεμινιστής. Το ταξιδιωτικό του βιβλίο «Il Milione» του 13ου αιώνα περιγράφει χωρίς κριτική πώς οι γυναίκες και τα κορίτσια των Τατάρων ίππευαν άλογα ακριβώς όπως και οι άνδρες, ενώ ταυτόχρονα περιγράφει με θαυμασμό ένα Νησί Γυναικών στην Ινδία, όπου οι άνδρες μπορούσαν να το επισκέπτονται μόνο για τρεις μήνες τον χρόνο.
Η Max Mara ακολουθεί τα βήματα του Polo με μια πλούσια και πολυπολιτισμική συλλογή που στοχεύει σε λίγη μαγεία. Ο Polo πέρασε 20 χρόνια στην αυλή του Kublai Khan στη Μογγολία, όπου, ακόμη και σήμερα, παράγονται τα μάλλινα είδη από καμηλό και κασμίρ, τα οποία διακινούνταν επίσης στον Δρόμο του Μεταξιού, μία δίοδο μεταφοράς κάθε είδους πολυτελούς εμπορεύματος. Φυσικά, η συλλογή ξεκινά με καμηλό, μαύρο, λευκό και ταμπά χρώμα και παρουσιάζει μεταξωτά σε αποχρώσεις σαν αυτές που θα μπορούσε να έχει φέρει ο Πόλο από την Cathay (αρχαϊκό όνομα της Κίνας) ή την Κωνσταντινούπολη. Από τις «robes de chambre» μέχρι τα parkas μέσω των trenches και των tabarri, η Max Mara παρουσιάζει τα πιο αρχοντικά πανωφόρια. Υπάρχουν φορέματα για ειδικές περιστάσεις, αλλά υπάρχουν επίσης σαρωτικά spolverini, ζωηρές τουνίκ, αυστηρά ταγιέρ και κομψά all-in-one για ταξίδια και περιπέτειες. Τα υπερμεγέθη φουντάκια, τα χοντρά κορδόνια περίσφιξης, οι μεγάλες μανσέτες και οι βελούδινες φούστες είναι τα βασικά χαρακτηριστικά. Το αποκορύφωμα είναι μια σειρά από headpieces εμπνευσμένα από τουρμπάνια, που έχουν υλοποιηθεί σε συνεργασία με τον θρυλικό μόδιστρο Stephen Jones.
Η θέση της La Serenissima (εμπορικός σταθμός μεταξύ Ανατολής και Δύσης) επέτρεψε την μίξη της τέχνης και της αρχιτεκτονικής. Οι αιχμηρές αψίδες, οι κομψές καμπύλες και οι λυρικοί μαίανδροι δημιούργησαν ένα μοναδικό στυλ που είχε μια μαγική ποιότητα. Ο John Ruskin ανακήρυξε το Palazzo Ducale ως «το κεντρικό κτίριο του κόσμου». Ο βενετσιάνικος γοτθικός ρυθμός του αποτυπώνεται και στα υφάσματα. Η Max Mara παρουσιάζει πολυτελή πλεκτά μοτίβα που συνδέονται με τον Ζωροαστρισμό, τον Ινδουισμό και την κινεζική φιλοσοφία του Γιν και του Γιανγκ.
Ο Μάρκο Πόλο άφηνε γυναίκες-επικεφαλής όταν πήγαινε σε εμπορικές αποστολές που διαρκούσαν χρόνια - ένας λόγος για τον οποίο οι γυναίκες στη Βενετία ήταν πιο προνομιούχες και ισχυρές από οπουδήποτε αλλού.
Η La Serenissima παρουσιάζεται συχνά ως γυναίκα, που ενσαρκώνει τη δικαιοσύνη, την αρμονία, τη δύναμη, την πρόοδο, την αφοσίωση και τη χάρη. Ποιο θα ήταν καλύτερο μέρος για να παρουσιαστεί η συλλογή Resort 2025 από την πόλη στην οποία ξεκίνησαν οι πολυτελείς επιχειρήσεις, τη Βενετία;
Παρακολουθήστε παρακάτω το βίντεο:
Credits
HAIR: Pier Paolo Lai
MAKE UP: Fulvia Farolfi
MUSIC: Johnny Dynell