fbpixel

Search icon
Search
The Talks: Mε τις fashion designers, Στέλλα Παναγοπούλου και Βαλίσια Γκότση
#GREEKSDOITBETTER

The Talks: Mε τις fashion designers, Στέλλα Παναγοπούλου και Βαλίσια Γκότση

Founders της 2WO+1NE=2


H Στέλλα Παναγοπούλου και η Βαλίσια Γκότση γνωρίστηκαν στην Σχολή Σχεδίου Μόδας, και εξαρχής δημιουργήθηκε μεταξύ τους ένας αμοιβαίος θαυμασμός. Είναι σαν η αισθητική της μίας να συμπληρώνει την αισθητική της άλλης, ενώ συχνά εμπνέει η μία την άλλη. Κάτι τέτοιο είναι σπάνιο, οπότε ήταν μονόδρομος η δημιουργία του 2WO+1NE=2. Οι δυο τους δημιούργησαν ένα απόλυτα sustainable ελληνικό fashion brand, με συλλογές που ξεχωρίζουν, ενώ για τη collection Άνοιξη/Καλοκαίρι '24, το 2WO+1NE=2 ταξίδεψε στο Κούσκο, την ιστορική πρωτεύουσα της αρχαίας αυτοκρατορίας των Ίνκας, στο νοτιοανατολικό Περού, και άντλησε έμπνευση από τους κόμπους "Quipu", το αρχαίο εργαλείο μέτρησης των Ίνκας, δημιουργώντας λεπτά μεταξωτά κρόσσια τα οποία διακοσμούν τα shorts και αντικαθιστούν τα μανίκια! 

Η συλλογή σας έχει κάτι το ξεχωριστό. Πώς το καταφέρνετε αυτό κι όταν έφτασε η στιγμή που την ολοκληρώσατε πώς νιώσατε; Έχει ανώτατο όριο η δημιουργικότητα;

Αρχικά ευχαριστούμε και πάλι για τα καλά σας λόγια. Η αλήθεια είναι ότι όχι μόνο στην συγκεκριμένη συλλογή, αλλά σε κάθε μία, όταν ξεκινάμε την έρευνα της δεν έχουμε στο μυαλό μας “τι να κάνουμε για να βγει ξεχωριστή”. Κάθε μέρος του κόσμου είναι μοναδικό και υπάρχει τόση ποικιλομορφία και υλικό προς μελέτη, που κατά συνέπεια δίνει στη συλλογή το δικό της χαρακτήρα. Όσο περισσότερο εξερευνάς, μελετάς και μαθαίνεις τόσο περισσότερο αναπτύσσεται η δημιουργικότητα και η φαντασία.

g83a6281.jpg

Mε έμπνευση από το Περού που υπάρχει έντονα σαν μέρος του σχεδιασμού σας. Πώς προέκυψε αυτό και με ποιον τρόπο λειτουργήσατε;

Κάθε συλλογή μας είναι εμπνευσμένη από μια διαφορετική πόλη ανά τον κόσμο. Το Cuzco το επιλέξαμε για την πλούσια πολιτισμική και πολιτιστική κληρονομιά του καθώς υπήρξε πρωτεύουσα της αρχαίας αυτοκρατορίας των Ίνκας. Κοιτάζοντας τη συλλογή μπορεί κανείς να διακρίνει στοιχεία παρμένα από χρυσά διακοσμητικά κομμάτια των Ίνκας, από το Quipu, την μέθοδο μέτρησής τους, κ.α. Αυτά προέκυψαν από την ενδελεχή έρευνα που κάνουμε για κάθε συλλογή.

Ποιο θεωρείτε το κορυφαίο σας item;

Από τα αγαπημένα μας κομμάτια αυτής της συλλογής είναι το φόρεμα Chaupiñamca. Είναι ένα διαχρονικό, κομψό κομμάτι το οποίο συνάμα μεταμορφώνεται, διότι είναι διακοσμημένο με λεπτομέρειες εμπνευσμένες από τις χρυσές πόρπες που φορούσαν σε τελετές οι Ίνκας, οι οποίες είναι αφαιρούμενες.

Ποιο είναι το είδος γυναίκας που αγαπάτε και σας εμπνέει για να σχεδιάζετε; Υπάρχουν γυναίκες που σκέφτεστε θα ήθελα να φοράει αυτό”;

Συνολικά το γυναικείο φύλο μας εμπνέει. Περισσότερο όμως οι γυναίκες οι οποίες έχουν πολλά ενδιαφέροντα και τις συναρπάζει ο πολιτισμός. Γυναίκες που ταξιδεύουν τόσο κυριολεκτικά όσο και μεταφορικά και διψούν για νέες εμπειρίες και γνώσεις. Δε θα σκεφτούμε ποτέ ότι κάποια γυναίκα θα έπρεπε να φοράει κάτι συγκεκριμένο γιατί η κάθε μία έχει την προσωπικότητά της και τη δική της φωνή.

Πώς προσδιορίζεται το luxury σήμερα και που απευθύνεστε;

Δεν θεωρούμε το brand μας luxury brand. Ο όρος “luxury” έχει ως βασικό χαρακτηριστικό ότι απευθύνεται σε λίγους. Εμάς δεν ήταν ποτέ αυτός ο στόχος μας. 

Πώς νιώθετε όταν βλέπετε γυναίκες σε διάφορα μέρη του κόσμου να φοράνε ρούχα σας και πόσο πολύ σας εξιτάρει η αναγνώριση της δουλειάς σας;

Σαφέστατα και μας ευχαριστεί. Είναι πολύ όμορφο και τιμητικό να βλέπουμε γυναίκες που δεν γνωρίζουμε προσωπικά να ασπάζονται την αισθητική μας και να αγαπούν αυτό που κάνουμε.

g83a6646.jpg

Η ζωή στην Ελλάδα πώς έχει επηρεάσει το έργο σας;

Σε κάποιους τομείς οι οποίοι ανήκουν περισσότερο στην επαγγελματική σφαίρα μας έχει περιορίσει. Ταυτόχρονα όμως, από άποψη δημιουργικότητας η Ελλάδα μας βοηθά στο να είναι ατέρμονη. Θεωρούμε ότι η Αθήνα βρίθει από καλλιτεχνική και πολιτική ανησυχία και αυτό μας δίνει τη δυνατότητα καθημερινά να εξερευνούμε, να σκεπτόμαστε και να θαυμάζουμε.

Μιλήστε μου για τη βιωσιμότητα στη μόδα και τη δέσμευσή σας σαυτήν. 

Η βιωσιμότητα για εμάς δεν είναι “trend”. Είναι βασική προϋπόθεση. Από την πρώτη μέρα της δημιουργίας του brand, οι φυσικές πρώτες ύλες, η χρήση υψηλής ποιότητας γαλλικών ραφών και η κατασκευή ανά παραγγελία ώστε να μην δημιουργείται περιττή παραγωγή, ήταν δεδομένα.

Είστε ανοιχτές σε συνεργασίες

Οι συνεργασίες αποτελούν κεντρικό πυρήνα του 2WO+1NE=2. Είναι ίσως το αγαπημένο μας κομμάτι στο επάγγελμα μας γιατί έχουμε τη δυνατότητα να συνομιλούμε με δημιουργούς που θαυμάζουμε και μέσω των γόνιμων συζητήσεων και ανησυχιών μας να εξελίσσουμε τις σκέψεις και τις ιδέες μας.

Τα κεραμικά της Αγγελικής Σταματάκου με ποιον τρόπο συνδυάστηκαν με τα ρούχα σας;

Στόχος μας ήταν τα κεραμικά της Αγγελικής να έχουν μια διττή φύση. Να λειτουργούν σαν μια εκκεντρική ενδυματολογική πρόταση για τους πιο τολμηρούς αλλά και σαν ανεξάρτητα γλυπτά για τους προσωπικούς μας χώρους.

Τι ακολουθεί στη συνέχεια;

Θα συμμετάσχουμε σε ένα καλλιτεχνικό δρώμενο στη Λέρο, που διοργανώνει μια σημαντική γκαλερί της Κωνσταντινούπολης όπου έχοντας ως αφετηρία το νησί της Λέρου θα δημιουργήσουμε μια capsule collection, η οποία θα συνοδευτεί από παρουσίαση στα εγκαίνια αυτής.

Τι άλλο να περιμένουμε από τη Συλλογή του Χειμώνα και τι από την Άνοιξη που ακολουθεί;

Η συλλογή του χειμώνα είναι αφιερωμένη στην πόλη του Hohhot, στην Εσωτερική Μογγολία. Για τη συλλογή του S/S ’25 ετοιμάζουμε μια συνεργασία με μια γυναίκα η οποία ενσωματώνει όλα τα στοιχεία της 2WO+1NE=2 γυναίκας.

Υπάρχει κάτι άλλο που σχεδιάζετε;

Επίσης, διοργανώνουμε έκθεση ενός πολύ σημαντικού για εμάς project, των “Μουσών”, που χωρίζεται σε 3 μέρη. Το project αυτό είναι αφιερωμένο στην εξύμνηση των γυναικών που μας εμπνέουν και θαυμάζουμε.

untitled-capture19319.jpg

Ποια είναι τα επόμενα σας βήματα;

Να λειτουργήσει το 2WO+1NE=2 σαν μια “ομπρέλα” δημιουργικότητας και γέννησης ιδεών σε πολλούς τομείς του design.

Ποιο είναι το πιο αγαπημένο σας κόσμημα;

Οι εντυπωσιακές, επιβλητικές καρφίτσες.

Φοράτε πράγματα για χρόνια κι αν ναι ποιο είναι ένα αγαπημένο σας αξεσουάρ που επιλέγεται με συνέπεια; 

Μας αρέσει να φοράμε πράγματα για χρόνια γιατί και στην προσωπική μας ζωή δεν ακολουθούμε τα trends, οπότε κάνουμε αγορές που είναι διαχρονικές και ταιριάζουν στην προσωπικότητα μας. Η Βαλίσια φοράει διαρκώς τα δαχτυλίδια και τα σκουλαρίκια της. Η Στέλλα δεν αποχωρίζεται ποτέ τα κλασσικά μαύρα Weejuns Larson Penny G.H.Bass της.

Ο ορισμός της ομορφιάς για εσάς;

Ομορφιά για εμάς είναι ο τρόπος που κάποιος φέρει τον εαυτό του, από τον τρόπο που ντύνεται μέχρι τον τρόπο που κινείται, να είναι συνέχεια της προσωπικότητάς του.

Περιγράψτε μας με τρεις λέξεις τον εαυτό σας. 

Στέλλα = Αισιόδοξη, Δημιουργική, Storyteller.

Βαλίσια = Σαρκαστική, έχει Ενσυναίσθηση, Επιβλητική.

Ελλάδα είναι... 

Πλούσια λαογραφική πηγή.

758a8567.jpg

Τι κρατάτε περισσότερο στην καρδιά σας;

Τις χαρούμενες καθημερινές στιγμές.

Το πιο τρελό σας όνειρο; 

Να κάνουμε στολές για το Orient Express και να σχεδιάζουμε κάθε συλλογή στην εκάστοτε πόλη.

Το πιο ριψοκίνδυνο πράγμα που έχετε κάνει

Δεν είναι ακριβώς ριψοκίνδυνο, περισσότερο επιπόλαιο. Στην πτήση της επιστροφής μας από Παρίσι, διαβάσαμε για ένα εντυπωσιακό δάσος στην Πρέβεζα. Την επόμενη μέρα, ξεκινήσαμε με το -25ετίας- τότε αμάξι μας να πάμε αυθημερόν για repérage. Φυσικά, δεν ήταν τόσο εντυπωσιακό ώστε να αξίζει αυτό το ταξίδι μας και στον γυρισμό -φυσικά!- το αυτοκίνητο μας εγκατέλειψε στη μέση του πουθενά!

Η καλύτερη συμβουλή που σας έχουν δώσει ποτέ. 

“Αν δεν σε θέλει αυτό 1, δεν το θέλεις εσύ 10”. 

Κάτι για το οποίο είστε περήφανες.

Το ότι μένουμε πιστές στις αξίες μας και στα ιδανικά μας.

Μια τέλεια μέρα θα ξεκινούσε με μια βόλτα εξερεύνησης και θα τελείωνεστο cine Ζέφυρος.