fbpixel

Search icon
Search
The Power of Less: Αυτά είναι τα brands που δίνουν έμφαση στον μινιμαλισμό κι επαναπροσδιορίζουν τον κόσμο της μόδας
MAGAZINE

The Power of Less: Αυτά είναι τα brands που δίνουν έμφαση στον μινιμαλισμό κι επαναπροσδιορίζουν τον κόσμο της μόδας

Έχουν καθιερώσει την κυριαρχία τους δίπλα στα μεγάλα ονόματα των εμβληματικών οίκων


Σε μια εποχή που οι τάσεις της μόδας ανανεώνονται εν ριπή οφθαλμού, η νέα γενιά πολυτελών εμπορικών σημάτων αψηφά τη γρήγορη φύση της βιομηχανίας, υιοθετώντας μια ιδιαίτερη μινιμαλιστική προσέγγιση. Πρόκειται για brands που έχουν γοητεύσει τον κόσμο της μόδας, όχι με δυνατές δηλώσεις, αλλά με τη σαγηνευτική απλότητά τους, που μιλάει μια καινούρια γλώσσα πολυτέλειας. Τι κρύβεται, όμως, πίσω από τη ραγδαία άνοδό τους; Πώς οι μάρκες που δημιουργούν φαινομενικά βασικά σχέδια έγιναν σύμβολα του εκλεπτυσμένου γούστου; Και, ίσως το πιο ενδιαφέρον, γιατί οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να διαθέσουν χιλιάδες ευρώ σε κομμάτια που δίνουν προτεραιότητα μόνο στη διακριτικότητα; Ας εξερευνήσουμε τις ιστορίες πίσω από τα κυρίαρχα minimal brands.

Minimalism Superheroes

Khaite

6.jpg

Η Khaite, που ιδρύθηκε το 2016 από την Catherine Holstein, είναι γνωστή για την ισορροπία αρσενικών και θηλυκών στοιχείων. Το όνομά της, που προέρχεται από την ελληνική λέξη «χαίτη», υποδηλώνει την αποστολή της να προκαλεί την αίσθηση της επιθυμίας μέσω της διακριτικής κομψότητας.

St. Agni

st-agni.jpg

Το αυστραλιανό brand St. Agni ξεκίνησε το 2014 και ήταν επικεντρωμένο αρχικά σε χειροποίητα δερμάτινα είδη. Με την πάροδο του χρόνου, εξελίχθηκε σ’ ένα ολοκληρωμένο fashion house που ενσαρκώνει το χαλαρό στιλ της παράκτιας ζωής στα μινιμαλιστικά σχέδιά του, τα οποία αντανακλούν και τη δέσμευση για βιωσιμότητα.

Nanushka

nanushka-21.jpg

Δίνοντας εξίσου προτεραιότητα στην οικολογική μόδα, η Nanushka αντλεί από μια πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της Ουγγαρίας για να δημιουργήσει κομμάτια που είναι ταυτόχρονα σύγχρονα και διαχρονικά. Η φιλοσοφία της περιστρέφεται γύρω από την ιδέα της «λειτουργικής ομορφιάς», όπου κάθε ρούχο είναι σχεδιασμένο ώστε να είναι ευέλικτο και άνετο, αλλά και αβίαστα κομψό.

The Row

caes-3.jpg

Η εταιρία The Row των Mary-Kate και Ashley Olsen χτίζει τη φήμη της από το 2006 στα θεμέλια του πολυτελούς μινιμαλισμού. Τα statement pieces της είναι γνωστά για την άψογη ραπτική τους και τα υψηλής ποιότητας υφάσματα, συχνά σε ουδέτερη παλέτα. Η Caes, μια σχετικά νέα προσθήκη στη λίστα, ανήκει στην Helen de Kluiver. Έγινε γρήγορα γνωστή για τις αρχιτεκτονικές σιλουέτες της και τη δέσμευσή της σε βιώσιμες πρακτικές.

Toteme

toteme-london-store.jpg
H boutique της Toteme στο Λονδίνο

Το σουηδικό ζευγάρι Elin Kling και Karl Lindman οραματίστηκε την Toteme, συστήνοντας στον κόσμο της μόδας τη σκανδιναβική εκδοχή του μινιμαλισμού. Με καθαρές γραμμές, ουδέτερα χρώματα και έμφαση σε υλικά υψηλής ποιότητας, τα σχέδιά της είναι ευέλικτα και εμπνέουν για mix & match.

Why So Popular?

Παρά τη μινιμαλιστική τους προσέγγιση, αυτά τα brands έχουν επιτύχει ευρεία αναγνώριση. Κι ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι γιατί οι καταναλωτές σήμερα έλκονται όλο και περισσότερο από την ιδέα της δημιουργίας μιας διαχρονικής γκαρνταρόμπας. Σε έναν κόσμο κορεσμένο από τη γρήγορη μόδα και τις φευγαλέες τάσεις, η γοητεία των all-time-classic, καλοφτιαγμένων κομματιών είναι ισχυρότερη από ποτέ. Αυτές οι μάρκες έχουν εκμεταλλευτεί αυτήν την επιθυμία, προσφέροντας σχέδια που δε φωνάζουν για προσοχή, αλλά εστιάζουν στην κομψότητα.

Ακόμα, με την επικράτηση της quiet luxury στη σκηνή της μόδας ήταν λογικό και επόμενο πως θα σημειωνόταν και μια σημαντική άνοδος στα ποσοστά προτίμησης προς τέτοια brands. Καθώς αυτό που ονομάζουμε “old money” αισθητική αποφεύγει να χωρέσει στην καρδιά του οποιοδήποτε κομμάτι επιδεικνύεται πως ανήκει σ’ έναν οίκο, οι σχεδιαστές αυτοί βρήκαν το βήμα να εξελιχθούν και να θεριεύσουν. Από πάντα, το ντύσιμο που μαρτυρούσε υψηλό status και κύρος ήταν το ήσυχο, το διακριτικό, το μονόχρωμο, το no-logo, αλλά το ανυπέρβλητα πολυτελές. Με τους νέους κανόνες της μόδας να το επικοινωνούν αυτό ακόμα περισσότερο, δεν άργησε να έρθει η ώρα τα μίνιμαλ brands να λάμψουν και πάλι.

Όμως, μία από τις ακόμα πιο εντυπωσιακές πτυχές γύρω από την εξέλιξή τους είναι το πώς κατόρθωσαν το κόστος των κομματιών τους ν’ ανταγωνίζεται αυτό των πιο καθιερωμένων οίκων μόδας, και παρ’ όλα αυτά να παραμένουν στην κορυφή. Η απάντηση βρίσκεται στη σχολαστική προσοχή που δίνουν στη λεπτομέρεια, στη χρήση υλικών υψηλής ποιότητας και στη δεξιοτεχνία που εφαρμόζουν στην κατασκευή. Με λίγα λόγια, προσφέρουν μια εμπειρία, μια αίσθηση αποκλειστικότητας που έρχεται με το να κατέχεις κάτι πραγματικά ξεχωριστό. Η τιμή αντικατοπτρίζει την επένδυση σε βιώσιμες πρακτικές, την ηθική παραγωγή και την εγγύηση ότι αυτά τα κομμάτια θα αντέξουν στον χρόνο.


Κεντρική φωτογραφία: Pre-fall collection του brand Khaite 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ GLOW ΣΤΟ ΤΕΥΧΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2024