fbpixel

Search icon
Search
The Attico: Η ιστορία δυο γυναικών που αποθέωσαν την ιταλική μόδα
MAGAZINE

The Attico: Η ιστορία δυο γυναικών που αποθέωσαν την ιταλική μόδα

Η Georgia Tordini και η Gilda Ambrosio έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν ένα από τα πιο πολυσυζητημένα fashion brands της σύγχρονης εποχής


O κόσμος της μόδας παλεύει με τη μαζικότητα και βιώνει πιο έντονα από ποτέ την ανάγκη να ξαναβρεί την ταυτότητά του, υπάρχουν όμως κάποια brands που κάνουν τη διαφορά. Ένα από αυτά είναι το ιταλικό The Attico της Georgia Tordini και της Gilda Ambrosio. Με αφορμή την glam αισθητική που κυριαρχεί κατά τη γιορτινή περίοδο -τα σχέδιά τους βασίζονται σ’ αυτήν, ανεξαρτήτως εποχής-, αλλά και την πρόσφατη φωτογράφισή τους στους δρόμους του Μιλάνου, με πρωταγωνίστριες γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας, η οποία «κέρδισε» όλα τα social media, εξετάζουμε την επανάσταση που έχει φέρει στη fashion βιομηχανία το Νο1 ιταλικό δίδυμο.

Τo ταξίδι προς την επιτυχία 

w1900-q65-1.jpg

Πίσω στο 2016, δύο Ιταλίδες με εντελώς διαφορετικό στιλ η καθεμία παρουσιάζουν σ’ ένα διαμέρισμα στο Μιλάνο την πρώτη τους συλλογή σ’ ένα private event με κοκτέιλ, λίγους φίλους και μερικούς fashion insiders. Το ταξίδι προς την επιτυχία έχει μόλις ξεκινήσει…

Η γνωριμία τους έγινε μέσω ενός κοινού γνωστού και η χημεία μεταξύ τους ήταν αμέσως αντιληπτή. Ξεκίνησαν κάνοντας consulting σε brands, περιοδικά μόδας και influencers, χτίζοντας ένα ισχυρό δίκτυο γνωριμιών και καταφέρνοντας να γίνουν οι ίδιες τα απόλυτα it girls, που λατρεύουν να «κυνηγούν» οι φωτογράφοι. H δημιουργία του προσωπικού τους brand, The Attico, δεν άργησε να έρθει. Η σύλληψη της ιδέας που θα τους άλλαζε τη ζωή έγινε μέσα σ’ ένα ταξί της Νέας Υόρκης, έπειτα από μία βραδινή έξοδο.

Απόφοιτες σχεδίου μόδας -η μία από το Ινστιτούτο Marangoni και η άλλη από το IED-, η Gilda και η Giorgia ακολούθησαν το γνωστό μονοπάτι: αγάπησαν τη μόδα, αποσυναρμολόγησαν τους μηχανισμούς της, δίνοντας σχήμα στο όραμά τους για την πολυτέλεια και κέρδισαν το ενδιαφέρον όλων των fashion gurus. «Το The Attico είναι για κάθε μέρα. Φορέστε το με jeans, με T-shirts και flats, κι είστε έτοιμη. Πιστεύουμε στην ευελιξία και αυτή υπήρξε η ιδέα γύρω από το brand από την πρώτη στιγμή», έχει δηλώσει η Georgia Tordini.

Η φιλοσοφία του Brand 

11.webp

Η Ambrosio προτιμάει τα έντονα και statement κομμάτια, ενώ η Tordini είναι λάτρης της minimal αισθητικής, έχοντας ως επίκεντρο του στιλ της πάντοτε τα κλασικά ρούχα και αξεσουάρ. Η έντονη δημιουργικότητα, η αγάπη για τη μόδα και οι αντιθέσεις των προσωπικοτήτων τους, αποτελούν τα συστατικά της επιτυχίας τους. Η δυναμική τους απογειώθηκε μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, ενώ το 2019 πούλησαν το 49% του brand τους στον Remo Ruffini, ιδιοκτήτη της Moncler.

Οι δυο τους, από την πρώτη στιγμή, κατάφεραν να ξεφύγουν από τα συνηθισμένα και να τολμήσουν ένα φρέσκο εγχείρημα, όπως ακριβώς τους ταιριάζει. “Attico” σημαίνει στα ιταλικά «διαμέρισμα», και από εκεί είναι που αντλούν τις ιδέες για τις δημιουργίες τους. Το ερώτημα, λοιπόν, που τίθεται και από τις δύο τους πάντα είναι το εξής: «Τι θα φορούσε μια γυναίκα για να διατηρήσει την άνεσή της στο σπίτι;» Έτσι, επικεντρώνονται στο να παρουσιάζουν σχέδια που δεν είναι μόνο κομψά, αλλά παράλληλα ενισχύουν την αυτοπεποίθηση όποιας τα επιλέγει - κάτι το οποίο, όπως πιστεύουν, έλειπε από τον χώρο της μόδας. «Αντλούμε έμπνευση από τα κενά που υπάρχουν στις δικές μας ντουλάπες και σκεπτόμενες ποια κομμάτια θέλουμε πραγματικά να φορέσουμε», έχει πει χαρακτηριστικά η Gilda Ambrosio.

Όμως, ακόμη και ο τρόπος που επιλέγουν να προωθήσουν το brand τους είναι αντισυμβατικός. Δεν έχουν προχωρήσει ποτέ στη δημιουργία ενός show για την παρουσίαση των συλλογών τους, διότι προτιμούν να τις λανσάρουν μέσα από φωτογραφίσεις και καμπάνιες, κυρίως στον λογαριασμό τους στο Instagram. Άλλωστε, πόσο εύκολα μπορεί η άνεση του σπιτιού να αποτυπωθεί σ’ ένα catwalk;

Mαθήματα υψηλής μόδας

Κάθε τους νέα collection και καμπάνια είναι «έρωτας με την πρώτη ματιά». Τα κομμάτια του The Attico αντλούν έμπνευση από το παρελθόν και τις πιο glamorous περιόδους της μόδας, ενώ λατρεύουν τον μαξιμαλισμό των ’80s, αλλά και τον ηδονισμό της disco των ’70s. Οι σιλουέτες είναι απαλές και καθόλου άκαμπτες. Η χρωματική παλέτα που επιλέγεται; Έντονη, φωτεινή, με τη λάμψη να κυριαρχεί σε όλο το φάσμα της. Πλέον, τα φτερά, τα πούπουλα, οι ιδιαίτερες υφές και τα εκκεντρικά μοτίβα, έχουν μετατραπεί σε σήμα κατατεθέν τους. «Η μόδα είναι ένα πολύ απαιτητικό πλάσμα, που είναι πάντα πεινασμένο. Πρέπει να μάθεις να το ταΐζεις, χωρίς όμως να αλλοιώνεις τη φύση σου. Επομένως, είναι σημαντικό να γνωρίζεις ποιος είναι ο δικός σου δρόμος και πού θέλεις να πας», λέει η Georgia Tordini.

Τα αξεσουάρ της Αttico διατίθενται στα καταστήματα Kalogirou.

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ GLOW ΣΤΟ ΤΕΥΧΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2023