fbpixel

Search icon
Search
Tα 9+1 highlights του Salone del Mobile στο Μιλάνο που συνδύασαν fashion και design
DESIGN NEWS

Tα 9+1 highlights του Salone del Mobile στο Μιλάνο που συνδύασαν fashion και design

Αφήνοντας το αποτύπωμα μιας Design Week γεμάτης συναρπαστικές εμπειρίες


Με απόλυτη επιτυχία στέφθηκε το φετινό Milan Design Week στην πρωτεύουσα της μόδας και του σχεδιασμού στο Μιλάνο. Μοναδικές collections και νέα κομμάτια, που κάνουν updgrade στο σύγχρονο σχεδιαστικό σύμπαν παρουσιάστηκαν, ενώ πολλοί ήταν οι οίκοι, οι οποίοι συνδύασαν συνδύασαν fashion και design, δίνοντας μια διαφορετική ματιά στις τελευταίες τους collections! 

Πάρτε μια γεύση από τα 10 highlights του Salone del Mobileπου ξεχωρίσαμε!

1. Η εμβληματική καρέκλα Médaillon από τον Dior που εφευρέθηκε εκ νέου από τον Philippe Starck

filippestark-dior-palazzocitterio-03-guastallamarco-768x768.jpg


Σε γυαλισμένο ή λακαρισμένο αλουμίνιο, ύφασμα εκρού μπουκλέ ή ροζ, μαύρο ή φθορίζον πορτοκαλί Toile de Jouy... Στο Palazzo Citterio, μια σειρά από καρέκλες επιπλέουν στο σκοτάδι, φωτισμένες από το λευκό φως μιας κυκλικής οθόνης στο κέντρο. Για το 61ο Salone del Mobile, ο oίκος Dior παρουσίασε νέες ερμηνείες της διάσημης καρέκλας Médaillon, που επανασχεδιάστηκε για άλλη μια φορά από τον Philipe Starck σε διαφορετικά υλικά και χρώματα. Έκφραση εξαιρετικής δεξιοτεχνίας, αυτό το οβάλ μοντέλο στυλ Louis XVI, δημιουργήθηκε από τον ξυλουργό Louis Delanois το 1769, για να γίνει ένα έμβλημα του γαλλικού οίκου: ο couturier Christian Dior το επέλεξε από την αρχή το 1947 για να ευχαριστήσει στους καλεσμένους του. Μετά από περίπου δεκαπέντε καλλιτέχνες και designers, συμπεριλαμβανομένων των Pierre Yovanovitch και Sam Baron, ήταν η σειρά του Philippe Starck να το ερμηνεύσει εκ νέου πέρυσι πριν το αποκαλύψει στο Μιλάνο. Αφού αυτό το κομμάτι βάφτισε Miss Dior, ο διάσημος designer δημιούργησε μια ανδρική εκδοχή με το όνομα Monsieur Dior. «Υπάρχει στον Christian Dior αυτή η τέλεια ισορροπία, σταθερή και λεπτή, μεταξύ αρρενωπότητας και θηλυκότητας, που φαίνεται να είναι το μυστικό της μακροζωίας και της αξίας του», δήλωσε ο Philippe Starck.

2. Η ονειρική σπηλιά του Gaetano Pesce και οι τσάντες για τη Bottega Veneta.

bottega-768x960-1.jpg

Στη boutique της Via Montenapoleone στο Μιλάνο, σε μια σπηλιά που φαντάστηκε ο Ιταλός καλλιτέχνης και αρχιτέκτονας Gaetano Pesce, ένα στενό μονοπάτι κατέληγε σε έναν πραγματικό θησαυρό: δύο μικρές πράσινες τσάντες σχεδιασμένες με την υπογραφή του εικαστικού. Παρουσιάστηκαν από την Bottega Veneta στη μιλανέζικη μπουτίκ της, οι πρωτότυπες τσάντες σε μια καθηλωτική εγκατάσταση από ρητίνη και ύφασμα που μαρτυρούσαν το πολυεπιστημονικό και εγκάρσιο όραμα της δημιουργίας που αναπτύχθηκε από τον ιταλικό οίκο με τίτλο «Vieni a vedere». Αρχιτεκτονική, μόδα και ζωγραφική ενώθηκαν για να δημιουργήσουν ένα σύμπαν που βύθιζε τους επισκέπτες σε παστέλ τόνους του κίτρινου, του ροζ, του λευκού, του πράσινου... Σκαρφαλωμένες σε βάθρα στο κάτω μέρος αυτής της φανταστικής σπηλιάς ήταν οι δύο τσάντες "My dear Mountains" και "Μy dear prairies» που μιμούνται με τις γραμμές δύο απαλούς καταπράσινους λόφους που ξεπερνιούνται από ένα πορτοκαλί ηλιοβασίλεμα. Εμπνευσμένος από τα τοπία που έθρεψαν τη ζωή και τη φαντασία του, από τα βουνά Este της παιδικής του ηλικίας στην Ιταλία μέχρι τα αμερικανικά λιβάδια όπου ζει σήμερα, ο Gaetano Pesce κατάφερε να περικλείσει έναν ολόκληρο κόσμο σε αυτά τα αξεσουάρ.

3. To γιγαντιαίο κοράλλι του Marc Fornes και κορμός του Marc Newson στο Louis Vuitton

louis-vuitton-milan-design-week-news-the-impression-021-copy.png

Πιστός συμμετέχων στο Salone, ο οίκος Louis Vuitton επέστρεψε φέτος στο Palazzo Serbelloni για έξι ημέρες. Στη μέση της αυλής του κτιρίου, αποκαλύφθηκε μια τεράστια μεταλλική κατασκευή, κατά τόπους φουσκωτή, ο όγκος της οποίας παρέπεμπε σε ένα τσαμπί σταφύλι ή ένα κοράλλι. Μετά τις «νομαδικές αρχιτεκτονικές» που ανέθεσε στον Shigeru Ban ή τον Georges Candilis τις προηγούμενες χρονιές, ο γαλλικός οίκος κάλεσε φέτος τον Γάλλο αρχιτέκτονα Marc Fornes να δημιουργήσει αυτή τη μνημειακή εγκατάσταση εξ ολοκλήρου από φύλλα αλουμινίου, στο οργανικό στυλ που χαρακτηρίζει τη δουλειά του.

louis-vuitton-milan-design-week-news-the-impression-012-scaled.jpg

Ενώ αυτή η «κάψουλα» -που μπορούσε κανείς να τη διασχίσει- φιλοξένησε πολλές εκδηλώσεις, μεταξύ των οποίων και συναντήσεων με designers και την κυκλοφορία ενός βιβλίου, o oίκος Louis Vuitton προσκάλεσε επίσης τον διάσημο designer Marc Newson, με τον οποίο συνεργάζεται τακτικά, για να ερμηνεύσει εκ νέου τον ιστορικό κορμό του και να τον μετατρέψει σε βιτρίνα παρουσιάζοντας μια σειρά από εξαιρετικά αντικείμενα με ένα ενδιαφέρον σύγχρονο Cabinet de Curiosités.

salonedelmobile2023-on-4000x-SwN1L.jpg

Για άλλη μια φορά, ο γαλλικός οίκος εκμεταλλεύτηκε επίσης την design week για να αποκαλύψει έντεκα νέες δημιουργίες limited edition από τη σειρά Objets Nomades, όπως μια πολυθρόνα Campana και ένα δερμάτινο κρεμαστό φωτιστικό από το Atelier Oï.

4. "The Collections for the Home", μια artistic εγκατάσταση για τον οίκο Hermès Maison

hermes-homeware-collection-2023-milan-design-week-dezeen-2364-col-4.jpg


Στον χώρο La Pelota, οι φίλοι του οίκου Hermès Maison συνάντησαν μια νέα οπτική στην καινούρια συλλογή με conceptual χαρακτήρα. Η αρχιτέκτονας και σχεδιάστρια Charlotte Macaux Perelman, δημιουργός της εγκατάστασης, περιγράφει το έργο: «Δεν υπάρχει τίποτα πιο αφηρημένο, και όμως πιο συγκεκριμένη ιδέα, από μια γραμμή. Ακριβώς όπως οι γραμμές ενός βουνού ή μιας ακτογραμμής διαγράφουν ένα τοπίο, οι γραμμές ενός σιδηροδρομικού δικτύου διαγράφουν, ακόμη καλύτερα από τα σύνορά του, μια χώρα. Για να προκύψει η φόρμα, αρκεί να ακολουθήσει κανείς τις γραμμές. Θα βρούμε, στις διασταυρώσεις τους, πολύ περισσότερα από σημεία αφετηρίας και τερματισμού. Οι γραμμές γίνονται μοτίβα: δομούν και δημιουργούν μορφή. Επιλέξαμε να τα αποκαλύψουμε, χτίζοντας το όνειρο ενός σπιτιού, μιας στέγης, που συγκρατείται από αυτό το δίκτυο των συνήθως αόρατων σιδερένιων ράβδων. Ανυψώνοντας, εκτείνονται και διασταυρώνονται, τα κατακόρυφα, οριζόντια και λοξά στοιχεία υφαίνουν ένα περίγραμμα, όπως τα νήματα ενός χειροκίνητου αργαλειού».

5. Η πολυθρόνα σε όλες της τις μορφές στο Loewe

loewe-2023-salone-exibition-rgb-cropped-4x5-00016-643eafe5a7f75-1.jpg

Για αυτήν την 61η έκδοση του Salon del Mobile, η Loewe αφιέρωσε την έκθεσή της σε ένα απαραίτητο αντικείμενο σπιτιού: την πολυθρόνα. Συχνά υποβιβασμένο στον χρηστικό του χαρακτήρα υπέρ περισσότερο διακοσμητικών αντικειμένων όπως ο φωτισμός, το αντικείμενο βρίσκεται ωστόσο στο επίκεντρο της σχεδιαστικής δημιουργίας για αρκετούς αιώνες. Οδηγημένος από την επιθυμία να το κάνει μοναδικό κομμάτι και τη διακαή επιθυμία του να αναδείξει τις χειροτεχνίες, ο ισπανικός οίκος προσκάλεσε τεχνίτες από όλο τον κόσμο να δημιουργήσουν πολυθρόνες με το αγαπημένο τους υλικό. Ψάθα, δέρμα, μαλλί, τσόχα, βελούδο… Τόσα πολλά υλικά τοποθετημένα στα υποβραχιόνια, το κάθισμα ή την πλάτη απλών ξύλινων πολυθρόνων που, χάρη στην εξαιρετική τεχνογνωσία τους, μεταμορφώθηκαν σε αληθινά κοσμήματα σχεδιασμού. Κάποιοι μάλιστα ερμήνευσαν ξανά μια εμβληματική ψάθινη πολυθρόνα από τον κατασκευαστή επίπλων Lloyd Loom για να προσφέρουν μια μοντέρνα και μάλιστα τολμηρή εκδοχή. Διαθέσιμα σε χρώματα – μπλε ηλεκτρίκ, έντονο κόκκινο ή ακόμα και ασημί γκρι – αυτά τα κομμάτια που παρουσιάστηκαν στο Palazzo Isimbardi και ήταν στολισμένα με σατέν κρόσσια, ψάθινα λουλούδια ή καλυμμένα με μοτίβο μανιταριού. Μια πινελιά χιούμορ πιστή στο DNA του Loewe.

6. Ο φόρος τιμής του Cristián Mohaded στα apacheta για τον οίκο Loro Piana 

jhwebchjbwe.jpg

Στην αυλή των κεντρικών γραφείων του Loro Piana στο Μιλάνο, σωροί από χρωματιστές πέτρες στοιβάζονται εδώ κι εκεί, σχηματίζοντας τοτέμ. Δημιουργημένα από τον Αργεντινό σχεδιαστή και καλλιτέχνη Cristián Mohaded για τον του ιταλικό οίκο, αυτά τα γλυπτά είναι άμεσα εμπνευσμένα από τα apachetas, τα μέρη ανάπαυσης και τα περάσματα που χαρακτηρίζονται από τον αυτόχθονα πληθυσμό των Άνδεων Cordillera στη Νότια Αμερική. Γνωστός μεταξύ άλλων για το ότι σχεδίασε την καρέκλα Twist #2 μαζί με τον Ricardo Blanco, ο Cristián Mohaded παρουσίασε για τον οίκο Loro Piana μια εντελώς διαφορετική εγκατάσταση, αυτή τη φορά σε φυσικό μέγεθος: φτάνοντας μέχρι τα 8 μέτρα ύψος, αυτοί οι δώδεκα πύργοι από πέτρες ήταν στην πραγματικότητα κατασκευασμένοι από ανακυκλωμένο πολυστυρένιο και καλυμμένο με υφάσματα Loro Piana, από συλλογές ή απόβλητα παραγωγής του οίκου. Μαζί τους, ο καλλιτέχνης και designer αποκάλυψε μια σειρά από πολυθρόνες, καναπέδες, σκαμπό και τραπεζάκια καφέ, των οποίων τα ανοιχτόχρωμα, γυαλιστερά χρώματα και οι απαλές, καμπύλες γραμμές παραπέμπουν στην άνυδρη και ορεινή φύση των Άνδεων. Ο Cristián Mohaded διευκρινίσε ότι «αυτό το μοναδικό και ονειρικό τοπίο προκαλεί τη φαντασία όλων των ταξιδιωτικών πνευμάτων που έχουν ερευνήσει και δει αυτές τις μνημειακές κατασκευές με τη μορφή πύργων, που εμψυχώνονται από τα χρώματα και τη μνήμη μιας χώρας γεμάτη ζωή». Μια μικρότερη εγκατάσταση υπήρχε και στην Piazzeta Brera.

7. Μαχαιροπίρουνα από τον Virgil Abloh

alessi-100-001-exhibition-1.jpg

Έχοντας δημιουργηθεί πριν από περισσότερο από έναν αιώνα, η Alessi, ένα brand αφιερωμένο στην παραγωγή οικιακών αντικειμένων, αποτελεί σήμερα σημείο αναφοράς στον τομέα του βιομηχανικού σχεδιασμού. Η ιταλική μάρκα, γνωστή ιδιαίτερα για τα επιτραπέζια σκεύη της, έχει περάσει τις δεκαετίες συνεργαζόμενη με τους μεγαλύτερους σχεδιαστές στην Ευρώπη, από τη Marianne Brandt έως τον Jean Nouvel μέσω του Aldo Rossi και του Alessandro Mendini. Προκειμένου να αποτίσει φόρο τιμής σε αυτή την τεχνογνωσία, παρουσίασε κατά τη διάρκεια του Salone την έκθεση «Ars Metallica» («Τέχνη του μετάλλου», στα Λατινικά) μετατρέποντας το μοναστήρι του Palazzo Borromeo, ένα κτίριο του 13ου αιώνα, σε μεταλλικό παλάτι. Πίσω από αυτές τις ασημένιες κατασκευές, ανακάλυπτε κανείς το σετ μαχαιροπίρουνων και μια κεριά που φαντάστηκε ο αείμνηστος designer Virgil Abloh, ή ακόμα και μια επιλογή από ξύλινα και ατσάλινα καθίσματα του Philippe Starck. Προκειμένου να παρουσιάσουν τη νέα τους σειρά Tornitore Matto, ο πρόεδρος της εταιρείας Alberto Alessi και ο σχεδιαστής Giulio Iaccheti συγκέντρωσαν επίσης μεταλλικά κομμάτια από εννέα σχεδιαστές, όπως ο Naoto Fukasawa και ο Pierre Charpin, όχι μακριά από εκεί. Ο Alessi τελικά εκμεταλλεύτηκε την εκδήλωση για να αποκαλύψει ένα εξαιρετικό έργο φτιαγμένο από ένα ρολό φύλλο μετάλλου, μια χτένα και γάντζους που συγκρατούνται από ένα μανταλάκι. Αναμφισβήτητα σουρεαλιστικό, αυτό το «άχρηστο αντικείμενο», που σχεδιάστηκε από τον Salvador Dalí το 1972, έχει αναπαραχθεί σε περιορισμένη έκδοση για την περίσταση.

8. O oίκος Missoni, το brand που δεν φοβάται να παίξει με το χρώμα και το concept, παρουσίασε μια εμπνευσμένη Home Collection 2023 

1918.jpg

Υπάρχει πάντα ένας φανταστικός κόσμος για να ανακαλύψει κανείς όταν περάσει το κατώφλι του Missoni στη via Solferino 9. Είναι λίγο σαν να ανοίγεις τις πόρτες της ντουλάπας της ταινίας και το βιβλίο The Chronicles of Narnia. Μια στιγμή και αισθάνεσαι ότι μεταφέρεσαι σε έναν φανταστικό κόσμο, που αποτελείται από ασυνήθιστα σχήματα και πλάσματα τοποθετημένα στο έδαφος ή σε ανάρτηση. Οι αδιαμφισβήτητοι πρωταγωνιστές αυτού του ιδιότροπου παιχνιδιού είναι τα νέα καθίσματα πουφ σε σχήμα donut ή panetone, με mix & match outfit χρωμάτων και υλικών, που αναμειγνύονται σε ένα καλλιτεχνικό παζλ, σε τέλειο στυλ Missoni. Tον χαρούμενο και ελεύθερο χώρο του ισογείου, περνάμε ακολουθούσε ο πρώτος όροφος με τα νέα έπιπλα σε ένα σκηνογραφικό και φιλόξενο στήσιμο, όπου τα ίδια κομμάτια που εμφανίζονταν στον κάτω όροφο έπαιρναν τον ρόλο τους σε εύχρηστες, πλούσιες συνθέσεις χρωματικών προτάσεων και παραλλαγές υλικών.

Μια σειρά από αρθρωτά καθίσματα, βελούδινα ottomans, διακοσμητικά έπιπλα, μαξιλάρια και χαλιά που επικεντρώνουν τη χρήση πολυμορφικων υφασμάτων παρουσίασε ο οίκος στο showroom της Brera. Αυτό που έκανε την επιλογή των κομματιών ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι ο συνδυασμός καινοτόμων υφασμάτων της Missoni, χρωμάτων μεγάλης γκάμας και νέων συμβόλων. Αλλά ακόμη και ανάμεσα στα πρόσφατα κατασκευασμένα σχέδια είναι η εστίαση στην κληρονομιά και τα κλασικά στοιχεία της μάρκας. Ένα ξεκάθαρο χαρακτηριστικό της συλλογής είναι τα αρθρωτά αλληλοσυνδεόμενα καθίσματα, των οποίων οι ταπετσαρίες εμφανίζονται στα χαρακτηριστικά μοτίβα της Missoni. Ένα άλλο που ξεχωρίζει είναι το Pouffee, το οποίο έχει σχήματα όπως κύλινδροι, εξάγωνα, ντόνατ, πανετόν και κύβοι. Με τη νέα συλλογή, η Missoni μεταδίδει επίσης ένα παιχνίδι στην αντίθεση, προσφέροντας ένα διαμέτρημα πολύχρωμων κομματιών μαζί με ασπρόμαυρα, που εκτινάσσονται στα ύψη.

9. Το fashion brand La DoubleJ λάνσαρε για πρώτη φορά ταπετσαρίες τοίχου με τις οποίες έντυσε τα μπάνια από αγαπημένα στέκια της ιδρύτριας J.J. Martin στο Μιλάνο καθ' όλη τη διάρκεια της Design Week

apophis-club-ldj-designweek-wallpaper-bymarielamedina-007-644300e21f0a5.jpeg

Για να γιορτάσει το λανσάρισμα της επέκτασης τoυ brand La DoubleJ και στις ταπετσαρίες, η ιδρύτρια της JJ Martin έδωσε μια μαξιμαλιστική ανανέωση στα μπάνια σε οκτώ από τα αγαπημένα της σημεία για την Design Week στο Μιλάνο. Δειπνώντας, πίνοντας και ψωνίζοντας: Pasticceria Cucci, Pasticceria Cova, Giacomo Bistrot, Fioraio Bianchi Caffè, Vasiliki Kouzina, Trattoria Torre di Pisa, Apophis Club και, φυσικά, η ναυαρχίδα της στη boutique La DoubleJ. «Αυτά είναι μερικά από τα αγαπημένα μου, τα πιο αγαπημένα μέρη όπου πέρασα τον περισσότερο χρόνο μου στα 22 μου χρόνια στο Μιλάνο», λέει η Martin για τα μέρη που επέλεξε να ντυθούν με ταπετσαρία. «Παντού, από το Pasticceria Cucchi, το οποίο χρησιμοποιούσα ως το πρώτο μου γραφείο όταν ήμουν δημοσιογράφος το 2001, μέχρι την Pasticceria Cova, όπου μάλλον έχω κάνει τις περισσότερες συνεντεύξεις μου όλα αυτά τα χρόνια, μέχρι το Fioro Bianchi Café, που ήταν σαν το ωραίο παιδί. παρέα εκεί που γνώρισα [τους συνιδρυτές της εταιρείας αρχιτεκτονικής και σχεδιασμού του Μιλάνου Dimore Studio] Britt Moran και Emiliano Salchi το 2002 στο πεζοδρόμιο. Κάθε ένα από αυτά τα μέρη έχει μια ιδιαίτερη σχέση και θέση στην καρδιά μου». Υπάρχουν εννέα prints συνολικά από τα τελευταία επτά χρόνια συλλογών, μεταξύ των οποίων το Matisse, ένα αφηρημένο μοτίβο που δίνει στο μπάνιο Pasticceria Cucchi μια αίσθηση Art Deco και το Melograno, ένα σκοτεινό, κυκλοθυμικό floral που έχει αίσθηση πιο κλασικό με ένα twist στο Pasticceria Cova. Το Can Can, με χορευτές καμπαρέ, είναι φτιαγμένο για το hotspot Aphophis Club.

10. Η πρόσοψη του Ralph Lauren flagship στο Μιλάνο τίμησε το αμερικανικό στιλ και μεταμορφώθηκε σε ένα εντυπωσιακό patchwork με διάφορα patterns

1-IVAgD.jpg

Έχοντας μια μακροχρόνια εκτίμηση για τη διαχρονική ομορφιά και τον πλούσιο πολιτισμό του Μιλάνου, ο οίκος Ralph Lauren και το κατάστημα στη Via della Spiga συμμετείχαν στον εορτασμό της Design Week του Μιλάνου. Το flagship μαζί με το The Bar at Ralph Lauren, έγιναν ο απόλυτος προορισμός κατά τη διάρκεια της Design Week με μια καθηλωτική εμπειρία που παρουσίαζε ένα ξεχωριστό όραμα του αμερικανικού στυλ σε ένα ιστορικό Μιλανέζικο σκηνικό που χαρακτηρίζεται από ευγενική φιλοξενία. Τα επώνυμα υφάσματα από τη συλλογή Ralph Lauren Home ζωντάνεψαν την πρόσοψη του καταστήματος με ένα εξαιρετικό “πάπλωμα” με floral σε στιλ ακουαρέλας, κλασικές ρίγες, και block prints, σε μια παλέτα από ξεθωριασμένα κόκκινα, απαλά ροζ και κρεμ τόνους από βαθύ indigo χρώμα. Καφέ τραπέζια και ένα κομψό gelato τρόλεϊ, που βρισκόταν κατά μήκος της Via della Spiga σέρβιραν γεύσεις από την Gelateria Umberto 1934, την πιο ιστορική gelateria του Μιλάνου, καλωσόριζαν τους επισκέπτες.