fbpixel

Search icon
Search
Πώς ο ανατρεπτικός Alessandro Michele & ο ρομαντικός Jacquemus διαμορφώνουν τις εξελίξεις στον χώρο της μόδας, στοχεύοντας σ’ ένα ηθικό μέλλον
MAGAZINE

Πώς ο ανατρεπτικός Alessandro Michele & ο ρομαντικός Jacquemus διαμορφώνουν τις εξελίξεις στον χώρο της μόδας, στοχεύοντας σ’ ένα ηθικό μέλλον

Κρατώντας παράλληλα τα ηνία δύο εκ των μεγαλύτερων fashion houses


The New Icons

2-3.jpg
Jacquemus at home

Μπορεί η Maria Grazia Chiuri να μας διαβεβαίωσε ότι η επόμενη ημέρα ανήκει στις γυναίκες, αναφερόμενη ιδιαίτερα στην έντονη παρουσία τους στη σχεδιαστική σκηνή της νέας εποχής, ωστόσο κανείς δεν μπορεί ν’ αμφισβητήσει το γεγονός ότι, μετά τον θάνατο του Karl Lagerfeld και την απόσυρση του Jean Paul Gaultier, ο χώρος της μόδας ανήκει δικαιωματικά σε δύο από τα μεγαλύτερα ταλέντα της βιομηχανίας, που ακούν στα ονόματα Jacquemus και Alessandro Michele. Ο Γάλλος Simon Porte Jacquemus -ο εγκέφαλος πίσω από τον γαλλικό ομώνυμο οίκο- που δείχνει να έχει κατακτήσει με το ταλέντο του μερικούς από τους σπουδαιότερους ανθρώπους της βιομηχανίας αποτελεί ένα new entry στον χώρο, τον οποίο και προσάρμοσε στον ρομαντικό μικρόκοσμό του, μέσα από εικόνες της γαλλικής εξοχής και της πανέμορφης Προβηγκίας. Ο νεαρός σχεδιαστής λατρεύει τα social media και ιδιαίτερα το Instagram, που είναι η καθημερινή συνήθειά του, ενώ εισήγαγε στα looks των street stylers τα ψάθινα καπέλα και τα φανταστικά πολύχρωμα microbags. Ο δημιουργικός διευθυντής του brand, που πέτυχε μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα να εκτοξευθεί στην κορυφή της βιομηχανίας, ακόμη και τώρα στέκεται αντάξιος των προσδοκιών, καταφέρνοντας να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα που επέβαλε η επικαιρότητα, παρουσιάζοντας την τελευταία του SS2020 συλλογή από το σπίτι, μέσω των social προφίλ του, σε πόζες και προσωπικές εμπνεύσεις που αποτύπωσε ο ίδιος - βάζοντας σε ρόλο μοντέλου ακόμη και την αγαπημένη του γιαγιά, την οποία και απαθανάτισε να φοράει μερικές από τις πιο stylish δημιουργίες του.

3-XiyZd.jpg
Jacquemus at home

Σε παράλληλο μονοπάτι βαδίζει κι ο γεννημένος στη Ρώμη, Alessandro Michele, που κάνει εύκολα αντιληπτή τη διονυσιακή του στόφα. Από τότε που ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση του ιταλικού οίκου Gucci, το 2015, κατάφερε να ξαναβάλει στις ντουλάπες πολλών fashionistas -και όχι μόνο- το περίφημο λογότυπο GG, το οποίο έως τότε γνώριζε ήδη τα πρώτα χρόνια της παρακμής του. Με πίστη στο όνειρο και αδιάλειπτη φαντασία, ο Michele επανέφερε την τέχνη στη μόδα, επανεντάσσοντάς την στον σχεδιασμό. Εκμεταλλεύτηκε τον σουρεαλισμό του δικού μας Λάνθιμου και άφησε ελεύθερα πρότυπα στους πιστούς θαυμαστές του, προκειμένου να επιλέξουν αν προτιμούν την Dakota Johnson ή το πρώτο transgender μοντέλο στην καμπάνια του για το περίφημο άρωμα Βloom. Ο 48χρονος σχεδιαστής μάς σύστησε από την αρχή το label Gucci, καταφέρνοντας να το διαμορφώσει ως το απόλυτο hipster trend, που βρίσκει άξιους εκπροσώπους σε όλες τις ηλικίες. Η κάθε νέα του συλλογή αποτελεί μια ωδή στη χαμένη παιδικότητα και την ανεμελιά των χρόνων που του θυμίζουν το παρελθόν του, με μικρά φλασάκια του ένδοξου μέλλοντος.

4-1.jpg
Alessandro Michele

Πριν από πέντε χρόνια, η επανάσταση στον διάσημο οίκο ξεκίνησε συγκεκριμένα μ’ ένα εντυπωσιακό ζευγάρι -για τα δεδομένα της εποχής- flat mules με το iconic Gucci πέταλο, σήμα-κατατεθέν του οίκου. Το μοναδικό μ’ εκείνο το key item ήταν ότι στάθηκε η ιδανική αφορμή για να ξεκινήσουν να μοιράζονται κάτι παραπάνω από κλασικές unisex επιλογές οι γυναίκες και οι άνδρες που αγαπούν τη μόδα που δε γνωρίζει ταυτότητες. Στη συνέχεια, ακολούθησε μια ανεπιτήδευτη ανοδική πορεία για το brand, οι ιθύνοντες του οποίου πόνταραν από την πρώτη στιγμή στο όραμα του Michele - ενός μικρού, περίεργου παιδιού, που κρύβεται στο σώμα ενός μεστωμένου άνδρα. Ο designer δείχνει να ξεπερνάει τα στεγανά του Lagerfeld και να μη βρίσκει κοινούς τόπους με τους αντίστοιχους ιταλούς συναδέλφους του, Giorgio Armani και Valentino Garavani, αφού οι τελευταίοι παραμένουν πιστοί στους άτυπους κανόνες που επιβάλλει η ιταλική μόδα. Ο Alessandro διαγράφει τη δική του πορεία αποκαθηλώνοντας τη sexy πλευρά που είχε αφήσει πίσω του ο Tom Ford στον Gucci, μέσα από σιλουέτες που υμνούν την ανθρώπινη υπόσταση -σώματος και πνεύματος- και όχι αναγκαστικά τη θηλυκότητα όπως αυτή εμφανίζεται σε κοινά πρότυπα.

5-HApXT.jpg
Gucci AW 2020

Η σελίδα που θέλει να γυρίσει ο Michele θα έλεγε κανείς ότι έχει να κάνει με το ήθος. Αυτό δε διαφαίνεται μόνο στην κίνησή του να μειώσει από τέσσερις σε μόλις δύο τις επιδείξεις μόδας του οίκου, κυκλοφορώντας μονάχα μία fall/winter και μία spring/summer συλλογή, μετά την παράλειψη μιας κολεξιόν -αναγκαστικά λόγω του παγκόσμιου lockdown-, αλλά και στη συνολική απόφασή του ν’ αποτελέσει πρωτοστάτη στη λήψη κι εφαρμογή καθοριστικών μέτρων που αφορούν στην πολυσυζητημένη βιωσιμότητα στη μόδα. Μάλιστα, στην επίσημη ανακοίνωσή του για τα νέα δεδομένα μείωσης της εκμετάλλευσης και της σπατάλης ανεπαρκών πόρων, εκείνος υποστηρίζει: «Η κρίση αυτή αποτέλεσε ένα σημαντικό test για όλους μας. Πάνω απ' όλα, αντιλαμβανόμαστε πως το παρακάναμε. Οι απροσεξίες μας έβαλαν “φωτιά” στο ίδιο μας το σπίτι. Θεωρούσαμε πως υπήρχε μία διαχωριστική γραμμή ανάμεσα σ’ εμάς και τη φύση. Την εκμεταλλευτήκαμε στο έπακρο, την υποτάξαμε και την τραυματίσαμε». Παρουσιάζοντας, λοιπόν, εν μέσω πανδημίας την τελευταία του συλλογή στα social media, επιβεβαίωσε την ανάγκη του να χαράξει και πάλι έναν καινούριο, πρωτοποριακό δρόμο, που δείχνει ότι το μέλλον αναζητά το παρόν. Πώς, δηλαδή, το καθημερινό lifestyle ήρθε για να μείνει στις ζωές μας, κι αυτό φαίνεται μέσα από την επιλογή του ν’ αναδείξει everyday looks σε μοντέλα που απλώς φωτογραφίζονται σε συνήθεις, λειτουργικές δραστηριότητες. Με γνώμονα την ανεπιτήδευτη φιλική διάθεση, και χωρίς να του κοστίσει σχεδόν ούτε ένα cent, ο Michele κατάφερε να δημιουργήσει μια σύγχρονη καμπάνια μόδας, που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις αντίστοιχες του ένδοξου παρελθόντος.

Oι άξιοι εκπρόσωποι του σημερινού design επιλέγουν την ανάδειξη της προσωπικότητάς τους μέσα από φιλικές για το περιβάλλον και την κοινωνική προστασία επιλογές. Στηρίζουν την απαραίτητη συμμετοχή του ήθους στην ανάπτυξη της μόδας κι εξωτερικεύουν την ανάγκη τους για εσωστρέφεια!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΟ ΤΕΥΧΟΣ GLOW 160 ΙΟΥΛΙΟΣ 2020