Σε περίπτωση που δεν το έχετε ακούσει, οι Oasis επανενώνονται. Το music band επανέρχεται μετά πολλά χρόνια απουσίας από τη μουσική σκηνή, με σκοπό να πραγματοποιήσει ένα μεγάλο tour το 2025, και αφού τα διάσημα αδέρφια και style icons της εποχής των '90s, Liam και Noel Gallagher, παραμερίζουν την περιβόητη 15χρονη διαμάχη τους.
Η ανακοίνωση αυτή επανέφερε την κλασική Britpop κουλτούρα. Το Spotify δημοσίευσε ότι τα streams του συγκροτήματος αυξήθηκαν πάνω από 160% παγκόσμια μετά την ανακοίνωση για την επανένωση του band, ενώ το hashtag #OasisReunion συγκέντρωσε σχεδόν 200.000 αναρτήσεις.
Εμπνευσμένοι από το κίνημα Northern Mod της δεκαετίας του '60, οι frontmen Gallagher εθεάθησαν τακτικά να αναδεικνύουν bucket hats, parkas, αντιανεμικά και polo shirts από brands όπως Stone Island, Kangol, Levi's και Adidas, και επηρέασαν μια ολόκληρη γενιά να τους μιμηθεί.
Το Pinterest εντόπισε μια αύξηση στην αναζήτηση για τα parkas, τα anoraks, τα Gazelle Adidas, την Britpop αισθητική και τη μόδα mod μεταξύ Ιουλίου και ανακοίνωσης, με την περιοδεία να έχει σημαντικό αντίκτυπο. {Το mod αποτελεί μέρος της βρετανικής νεανικής κουλτούρας για πάνω από 60 χρόνια. Επηρέασε βασικά τη μόδα και τη μουσική από τότε που το πρώτο ιταλικό κοστούμι με λεπτή γραμμή φορέθηκε στο Soho γύρω στο 1958. Η 1η καταγεγραμμένη αναφορά στο Mod εμφανίζεται στο μυθιστόρημα «Absolute Beginners» του Colin MacInnes. Το βιβλίο γράφτηκε και διαδραματίστηκε στο Λονδίνο της δεκαετίας του 1950 και παρέχει μια φανταστική απεικόνιση του κόσμου των πρώτων Mods.}
Για να φλερτάρει με αυτό το νέο ενδιαφέρον, η Asos έχει ήδη δημοσιεύσει στο Instagram ένα καρουζέλ «Μαθήματα στιλ από τους αδελφούς Gallagher» με πολλά από αυτά τα looks και φυσικά συμπεριέλαβε links για να αποκτήσετε το look στην ιστοσελίδα της.
Με τον πυρετό των Oasis σε πλήρη εξέλιξη, μήπως αυτό σημαίνει ότι και το Britpop στιλ είναι έτοιμο για ένα δυναμικό comeback;
The "Pop Girl Summer" Theory
Μια νέα κατηγορία αγαπημένων pop girls κοριτσιών, από την Chappell Roan μέχρι τη Sabrina Carpenter, προσφέρουν μια νέα προσέγγιση στο star system του συγκεκριμένου μουσικού είδους. Οι μέρες των polished, ανέγγιχτων pop stars έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Τα σημερινά κορίτσια της pop προσφέρουν ρεαλιστικότητα, αυθεντικότητα και πραγματική σύνδεση με το κοινό. Παραμένουν πιστές στον αυθεντικό εαυτό τους και δείχνουν στα fashion brands πώς μπορούν να γίνουν πραγματικά cool.
Η Rachel Lee, global insights strategist στο πρακτορείο The Digital Fairy με έδρα το Λονδίνο αναφέρει στην Vogue Business, «Το βασικό κομμάτι σχετικά με την ανερχόμενη κολεκτίβα των κοριτσιών της pop culture του φετινού καλοκαιριού είναι ότι όλες συλλαμβάνουν την ιδέα της θηλυκότητας και της κοριτσίστικης ζωής με τόσο ευρέως διαφορετικούς τρόπους που δεν αλληλοεξουδετερώνονται», λέει. «Μετά το ολοκληρωτικό ροζ lifestyle της Barbie πέρυσι, ο κόσμος αποζητά μια διαφοροποιημένη πολυδιάστατη αισθητική», καταλήγει.
Με τις φετινές pop megastars να έχουν καταλάβει καλά τι θέλει το κοινό τους, αρκεί μια ματιά στα street style looks, στα on stage outfits αλλά και στις επιλογές στο lifestyle τους που συχνά αναρτούν στα social media, για να δώσουν έμπνευση στα fashion brands για το φθινόπωρο.
The "Music Tours" Impact
Σχεδόν δυόμιση εκατομμύρια άνθρωποι παρακολούθησαν φέτος την περιοδεία "Renaissance" με 57 συναυλίες, κατά τη διάρκεια της οποίας η Beyoncé άλλαξε κατά μέσο όρο 9 κοστούμια. Η περιοδεία "Eras Tour" της Taylor Swift θα ολοκληρωθεί το 2024 με συνολικά 151 συναυλίες, με τους αναμενόμενους θεατές να ξεπερνούν τα 10 εκατομμύρια. Η Swift αλλάζει κατά μέσο όρο 13 looks ανά βραδιά.
Το 2023 ήταν η χρονιά της «μεγάλης επιστροφής των συναυλιών», η οποία επισφραγίστηκε από τις συναυλίες της Beyoncé και της Swift που ενισχύουν την οικονομία και οδηγούν σε νέα επίπεδα καταναλωτικών δαπανών, σύμφωνα με την έκθεση Future Forecast του The Future Labatory. Η "Fandom fashion" ήταν κορυφαία τάση στην ανασκόπηση καταναλωτικών τάσεων, με κινητήρια δύναμη τις στιγμές της pop κουλτούρας, όπως τα δυο μεγάλα αυτά tours και την Barbie. Η Madonna, η Blackpink, ο Harry Styles και ο Sza ήταν επίσης μεταξύ των συναυλιών που έκαναν θραύση.
Έτσι καταλήγουμε, ότι η λεγόμενη συναυλιακή μόδα έπαιξε μεγαλύτερο ρόλο στην πολιτιστική συζήτηση από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια, τροφοδοτούμενη από τα περιοδικά μόδας και τις αναλύσεις των on stage outfits στο TikTok.
Mε πληροφορίες από το Vogue Business