Ένα οικοδόμημα, που άλλαξε αρκετές φορές αρχιτεκτονική "πλεύση", αναβαθμίζοντας την αισθητική του ταυτότητα. Στο γοητευτικό Carmel-by-the-Sea της Καλιφόρνια, κατασκευάστηκε αρχικά το 1961 και επεκτάθηκε το 1969 και ξανά το 1971, με ασυνήθιστα διαμορφωμένα δωμάτια, στρογγυλεμένους χώρους καθισμάτων και πολύχρωμες γυάλινες πινελιές. Το πιο σημαντικό στοιχείο, όμως, είναι ότι η συγκεκριμένη κατοικία ήταν υπό την ιδιοκτησία του μοντερνιστή αρχιτέκτονα, Henry Hill.
Το Studio Schicketanz έκανε update στο σπίτι δύο υπνοδωματίων και τριών λουτρών το 2021, διατηρώντας το τοπικό ορόσημο, προσαρμόζοντας το σχεδιασμό στις ανάγκες του πελάτη, φέρνοντας το κτίριο στα τρέχοντα πρότυπα απόδοσης και εισάγοντας νέα προγραμματικά στοιχεία. Κατά τη διάρκεια του έργου, η ομάδα αποκάλυψε τις διάφορες αλλαγές που πραγματοποίησε ο ίδιος ο Henry Hill, με αποτέλεσμα ένα πολυεπίπεδο συγκρότημα που χτίστηκε - και άλλαξε αρκετά- με οργανωμένα βήματα με την πάροδο του χρόνου".
Ο Henry Hill ήταν ένας μοντερνιστής αρχιτέκτονας που γεννήθηκε στην Αγγλία και εκπαιδεύτηκε στο Harvard Graduate School of Design υπό τον Walter Gropius. Ήταν υπέρμαχος του Καλιφορνέζικου μοντερνισμού στην περιοχή του Bay κατά τη μεταπολεμική περίοδο. Η κατοικία του, έκτασης 2.000 τετραγωνικών ποδιών (185 τετραγωνικών μέτρων), είναι ένα συνονθύλευμα γεωμετρίας και υλικών - μια σειρά από επικαλυπτόμενους ορθογώνιους χώρους με κυκλικές προσθήκες και υπνοδωμάτια σε τριγωνική μορφή.
Κάθε ένα από τα παράθυρα του σπιτιού είναι μοναδικό - συμπεριλαμβανομένων στενών κατακόρυφων ανοιγμάτων, τριπλών τόξων, πολύχρωμων "dalle de verre", παραθύρων με σταυρωτή επένδυση, θολωτών φεγγιτών και υαλοπινάκων από το δάπεδο μέχρι την οροφή. Το Studio Schicketanz εργάστηκε για να διατηρήσει το αρχικό κέλυφος του κτιρίου, βελτιώνοντας παράλληλα την εσωτερική κυκλοφορία και τον φωτισμό. «Η παρέμβασή μας είχε τις ρίζες της στην αυστηρή διερεύνηση των σχεδίων του ίδιου του αρχιτέκτονα και των vintage εικόνων του αρχιτεκτονικού φωτογράφου Roger Sturtevant», δήλωσε η αρχιτεκτονική ομάδα.
Η ομάδα έκλεισε τον ανοιχτό χώρο στον κάτω όροφο για γυμναστήριο, ξυλουργείο και πρόσθετο μπάνιο, ενώ συνέδεσε τον ξενώνα διπλού ύψους με τον κήπο με πτυσσόμενες πόρτες. Στον δεύτερο όροφο, η μεγάλη αίθουσα συνδέθηκε με το ηλιακό δωμάτιο, την κουζίνα και την τραπεζαρία, ενώ στον τελευταίο όροφο προστέθηκαν ντουλάπες και το μπάνιο επανήλθε στην αρχική του διάταξη.
Source: Dezeen
Photo credits: Tim Griffith.