Η διακόσμηση μιας νέας κατοικίας οδηγεί συνήθως σε μια ατελείωτη λίστα ερωτήσεων. Αλλά για πολλούς, μια μεγάλη πρόκληση είναι η εύρεση των κατάλληλων έργων τέχνης για κάθε δωμάτιο. Για ένα ζευγάρι συλλεκτών τέχνης στο Austin, που συνεργάστηκε με το design studio, Ashby Collective, για το σπίτι τους με πέντε υπνοδωμάτια και τεσσεράμισι μπάνια σε στιλ Tudor, αυτό αποδείχθηκε ιδιαίτερα αληθινό.
«Κάθε φορά που προσπαθούσαμε να αγοράσουμε ένα έργο για έναν χώρο, δεν πήγαινε ποτέ στο σημείο που προοριζόταν, για οποιονδήποτε λόγο», εξηγεί η σύζυγος, η οποία συλλέγει σε επαγγελματικό επίπεδο με τον σύζυγό της εδώ και 10 χρόνια. «Αυτό ήταν το διασκεδαστικό μέρος της υπόθεσης: Μπορεί να έρθει ένα piece, αλλά μετά πρέπει να μετακινηθούν πέντε». Έχοντας αυτό το σενάριο κατά νου, αντί να σχεδιάζει τα έργα τέχνης για να μένουν σταθερά, το ζευγάρι επέλεξε να σχεδιάσει το σπίτι έτσι ώστε τα artworks να μπορούν να ανταλλάσσονται συνεχώς, χωρίς να προκύπτει το επακόλουθο χάος.
Η Christina Simon, κύρια σχεδιάστρια της Ashby Collective (πρώην Mark Ashby Design), η οποία έχει περάσει πέντε χρόνια δουλεύοντας πάνω στο σπίτι παραδέχεται: «Επικεντρώνομαι στο να τους δίνω τη μέγιστη δυνατή δυνατότητα». Για αυτόν τον χώρο, το ζευγάρι συνεργάστηκε επίσης με την σύμβουλο τέχνης Anne Bruder για να είναι ενήμεροι για έργα που μπορεί να μην συναντήσουν στο Τέξας. «Είναι χαρά μου να δουλεύω μαζί τους γιατί έχουν μια ακόρεστη όρεξη να μάθουν για την τέχνη», δηλώνει η Bruder.
Η "more-is-more" στάση του ζευγαριού ως προς τη διακόσμηση έκανε την ελαστικότητα της συλλογής έργων τέχνης πιο εύκολη στην εφαρμογή της. Σε όλο το σπίτι χρησιμοποιούνται τολμηρές ταπετσαρίες και πυκνά χαλιά για να δημιουργηθεί ένας χώρος που είναι ταυτόχρονα άνετος και εκλεπτυσμένος, διατηρώντας τη δική του εντυπωσιακή προσωπικότητα. «Ήξερα από την αρχή ότι λάτρευαν τα μοτίβα και τις ταπετσαρίες - την πρώτη μέρα εμφανίστηκαν με στοίβες ταπετσαριών που αγαπούσαν», αποκαλύπτει η ίδια.
Οι πολλές ταπετσαρίες του σπιτιού περιλαμβάνουν μια τοιχογραφία Schumacher που μοιάζει με πάρκο στο δωμάτιο των επισκεπτών, το οποίο σχεδιάστηκε «για να μοιάζει με απόδραση», όπως το περιγράφει η σύζυγος. «Κάθε δωμάτιο έχει ένα εκατομμύριο υφές. Είναι το πώς λειτουργούν όλες μαζί που το κάνει πραγματικά εκπληκτικό και όμορφο», προσθέτει.
Αν και κανένας από τους ιδιοκτήτες του σπιτιού δεν κατάγεται από το Austin, ζουν στην πόλη εδώ και 11 χρόνια. Ως εκ τούτου, ήθελαν η κατοικία τους να εκφράζει το καλλιτεχνικό πνεύμα της περιοχής και την ατμόσφαιρα της γειτονιάς τους - της ιστορικής περιοχής Old Enfield. Το ζευγάρι προσελκύστηκε από τη δομή της δεκαετίας του 1930 λόγω των πρωτότυπων στοιχείων της, όπως τα μοναδικά φρεζαρίσματα που η κατασκευαστική εταιρεία Burnish & Plumb αποκατέστησε προσεκτικά. Ένα άλλο στοιχείο που κλέβει την παράσταση είναι τα αρχικά γεωμετρικά πλακάκια του εντευκτηρίου, τα οποία αποκαταστάθηκαν χάρη στα ανταλλακτικά πλακάκια που κατασκευάστηκαν από το σχεδόν 100 ετών καλούπι που έτυχε να έχει ακόμα το εργοστάσιο.
Πέρα από αυτές τις πιο αισθητικές αποκαταστάσεις, το σπίτι χρειάστηκε κάποιες μεγαλύτερες δομικές αλλαγές, τις οποίες επέβλεψε ο αρχιτέκτονας Clayton Korte, για να γίνει πιο συμβατό με τη σύγχρονη ζωή. Στον επάνω όροφο, δύο ξεχωριστά μπάνια αναδιαμορφώθηκαν για να δημιουργηθεί ένα πολυτελές μπάνιο που επικεντρώνεται σε ένα τζάκι τοποθετημένο απέναντι από μια βαθιά μπανιέρα.
«Το στοιχείο της έκπληξης είναι κεντρικό ζήτημα σε όλο το σπίτι», εξηγεί η Simon. «Κάθε στοιχείο έπρεπε να είναι είτε γοητευτικό, είτε απροσδόκητο, είτε και τα δύο. Αν πετύχαμε την αίσθηση της έκπληξης, αυτό σημαίνει ότι τα καταφέραμε και τα δύο».
Μπορείτε να ανακαλύψετε περισσότερες φωτογραφίες στη gallery!
Infos: Architectural Digest
Photo credits: Douglas Friedman