Ο Δανός επιχειρηματίας, Mads Peter Veiby, έχει στην κατοχή του μια ενδιαφέρουσα συλλογή από vintage αυτοκίνητα. Αφού αγόρασε ένα κτήμα στην κορυφή ενός λόφου στα περίχωρα του Aalborg στη βόρεια Δανία, ονειρεύτηκε μια βιώσιμη βιτρίνα όπου η «τέχνη σε ρόδες» του θα μπορούσε να συνυπάρξει με την οικογενειακή ζωή. Το ερώτημα ήταν πως θα μπορούσε το όραμά του αυτό να γίνει πραγματικότητα.
Τότε ο αρχιτέκτονας Bjarke Ingels τηλεφώνησε από το πουθενά, λέγοντάς του: «Θα κάνουμε ένα σπίτι σαν το Ferris Bueller's Day Off - μόνο που θα είναι ακόμα πιο όμορφο», θυμάται ο Veiby, του οποίου το τηλέφωνο και τις φιλοδοξίες είχε μοιραστεί με τον Ingels μέσω ενός κοινού γνωστού. Ο αρχιτέκτονας αναφερόταν, φυσικά, στο εμβληματικό περίπτερο από γυαλί και ατσάλι στην ταινία του John Hughes του 1986, μια κατασκευή που λειτουργούσε ως τροπαιοθήκη για την άτυχη Ferrari της φανταστικής οικογένειας Frye.
«Η πρόκληση ήταν να φτιάξουμε ένα κτίριο όπου τα αυτοκίνητα θα είναι μέρος του σπιτιού», λέει ο αστέρας του AD100, ιδρυτής της BIG-Bjarke Ingels Group. «Ήθελε η συλλογή του να παρουσιάζεται ως ένα ολοκληρωμένο μέρος του σπιτιού και όχι απλά κρυμμένη σε ένα γκαράζ».
Η λύση της BIG ανταποκρίθηκε τόσο σε αυτή την εντολή όσο και στην τοποθεσία: ένα πρώην αγροτικό οικόπεδο που είχε αγκαλιαστεί από την τοπική κοινότητα ως κοινόχρηστος χώρος πρασίνου. «Για τα δεδομένα της Δανίας είναι το καλύτερο που μπορεί να γίνει», λέει ο Ingels, σημειώνοντας ότι οι επικλινείς χώροι είχαν γίνει ένα δημοφιλές σημείο για έλκηθρο στο κατά τα άλλα επίπεδο έδαφος της περιοχής.
«Ο στόχος μας ήταν να αφήσουμε το μεγαλύτερο μέρος της γης δημόσιο, ώστε το snow tubing να μπορεί να συνεχιστεί στο διηνεκές». Ο Veiby, στις πολλές επιχειρηματικές δραστηριότητες του οποίου περιλαμβάνεται και η ανάπτυξη ακινήτων, οραματίστηκε οικόπεδα για πρόσθετες κατοικίες σε κτήματα, γεγονός που απαιτούσε ένα έξυπνο σχέδιο με ομαδοποιημένες υποδιαιρέσεις. Το δικό του σπίτι, εν τω μεταξύ, θα βρισκόταν στο υψηλότερο σημείο του οικοπέδου, ευλογημένο με την καλύτερη θέα αλλά και εκτεθειμένο στο κοινό. Για να διατηρήσει την ιδιωτικότητα, ο BIG επένδυσε το εξωτερικό του σπιτιού με έναν συμπαγή τοίχο, που βλέπει τις μπροστινές πόρτες και επιτρέπει στην οικογένεια να παρατηρεί τους επισκέπτες. Αν και αρχικά φαντάστηκαν προσόψεις από σκυρόδεμα, η εταιρεία χρησιμοποίησε τελικά λιγότερο δαπανηρά ασβεστωμένα τούβλα, ένα δοκιμασμένο υλικό στη δανέζικη λαϊκή παράδοση. «Τελικά, είναι ένα πολύ απλό σπίτι που παράγει πολλές διαφορετικές εμπειρίες και εκπλήξεις.»
Για τον Veiby, είναι ένα στοίχημα που θα έκανε ευχαρίστως ξανά. «Σε 100 χρόνια, οι άνθρωποι μπορεί να λένε ότι μια φορά κι έναν καιρό ένας τρελός ζούσε σε αυτόν τον λόφο», αστειεύεται. «Κάποια στιγμή στη ζωή σου πρέπει να πάρεις μια απόφαση που δεν έχει νόημα». Κυριολεκτικά και μεταφορικά, σκέφτεται, «ζούσα σε αυτό το τετράγωνο κουτί!»
Μπορείτε να ανακαλύψετε περισσότερες φωτογραφίες της κατοικίας στη gallery.
Source: Architectural Digest