fbpixel

Search icon
Search
Oι νέες τάσεις στην ευεξία σαμποτάρουν την κομψότητα της μόδας;
FASHION NEWS

Oι νέες τάσεις στην ευεξία σαμποτάρουν την κομψότητα της μόδας;

Πώς η wellness mania επηρεάζει το καθημερινό ντύσιμο και κατά συνέπεια τις συλλογές διάσημων οίκων


Για πρώτη φόρα, η βιομηχανία της μόδας συμπεριλαμβάνει στον σχεδιασμό και την κουλτούρα της, τις τάσεις της προσωπικής ευεξίας και υγείας, που αφορούν τη γυμναστική, τη Υoga, το Pilates και πολλά ακόμα κινήματα προώθησης των αθλητικών ασχολιών. Το συνολικό wellness movement, δεν είναι απλά μια επιλογή τρόπου ζωής, αλλά μια σημαντική πλέον τάση, που επηρεάζει την παγκόσμια μόδα. Οι πωλήσεις των αντίστοιχων ενδυμάτων είναι ακμάζουσες και το athleisure μετατρέπεται σε μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες στον ευρύτερο fashion world σήμερα. 

Δεν προκαλεί έκπληξη λοιπόν, ότι πολλοί high street πολυτελείς οίκοι, προσθέτουν activewear items στις συλλογές τους. Η εταιρία της Tory Burch αποτελεί ένα από τα πιο πρόσφατα παραδείγματα, ενώ ακολουθούν αυτή τη φιλοσοφία και μαζικότερα και πιο προσιτά οικονομικά labels, όπως η H&M.

chromat-alexander-wang.jpg

Chromat, Alexander Wang
Οι νέες γραμμές ένδυσης σχεδιάζονται ειδικά για δραστηριότητες, όπως η yoga, ενώ παράλληλα, προορίζονται για να φορεθούν κι εκτός γυμναστηρίου, αφού είναι σύγχρονες σχεδιαστικά κι επίκαιρες στις νέες επιβολές της μόδας.

Τελευταία, οι παραδοσιακοί οίκοι αθλητικών ενδυμάτων και αξεσουάρ, όπως η Nike, επιλέγουν να συνεργαστούν με σχεδιαστές επώνυμων πολυτελών fashion houses, με σκοπό να προσθέσουν κομμάτια στις συλλογές τους, που μπορούν να φορεθούν οποιαδήποτε στιγμή. Μάλιστα, ορισμένες προσεγγίσεις ήταν τόσο επιτυχημένες, που μετατράπηκαν σε μόνιμες συλλογές των οίκων, όπως η δημοφιλής συνεργασία της Adidas με την Stella McCartney.

Μάλιστα, δεν είναι μόνο τα διάσημα fashion brands που μετατοπίζονται στον χώρο του activewear. Πολλά γυμναστήρια και κέντρα ευεξίας αρχίζουν να αναπτύσσουν τις δικές τους συλλογές μόδας, όπως ήδη κάνει η εταιρία αθλητικών μηχανημάτων SoulCycle.  

wellness-fashion-tG1yA.jpg
SoulCycle Fashion Campaign

Ίσως το κλειδί για την επιτυχία των συγκεκριμένων items είναι το αίσθημα άνεσης, που προσφέρουν. Παρόλο που υπάρχει σίγουρα ενδιαφέρον κι ευαισθητοποίηση σχετικά με τη σημασία της διατήρησης ενός ενεργού τρόπου αθλητικής ζωής, τα κομμάτια activewear τείνουν να είναι ιδιαίτερα άνετα και πρακτικά για καθημερινή χρήση και εκτός των ασκήσεων.

Το συνεχώς αυξανόμενο ωράριο εντός των χώρων εργασίας, καθώς και οι απαιτήσεις της σύγχρονης ζωής οδηγούν τους ανθρώπους να φορούν ακόμα πιο casual ρούχα στο γραφείο. Το νέο επικρατέστερο στιλ είναι ενεργό, λειτουργικό, αλλά ταυτόχρονα και μοντέρνο.

Food for Thought 

Ο «κανιβαλισμός» της μόδας, όπως τον χαρακτηρίζουν πολλοί, σε ότι αφορά την ευεξία ξεκίνησε με την εμφάνιση του περιβόητου athleisure. Η μόδα αγκάλιασε τις νέες προτάσεις και τις συμπεριέλαβε στον κόσμο της χωρίς δεύτερη σκέψη. Κάπως έτσι, μια νέα και «σαγηνευτική» βιομηχανία άρχισε να μεγαλώνει, παίρνοντας σάρκα και οστά, γύρω από τη συνολική επιχείρηση αυτού του νέου wellness trend.

Ωστόσο, το athleisure ήταν μόνο η αρχή. Αυτό, ήταν μια τις πιο σημαντικές μετατοπίσεις σε επίπεδο πολιτισμικής κουλτούρας –η οποία μάλιστα κερδήθηκε με το πιο γρήγορο τρόπο. Παρατηρήστε πως η απλή γυμναστική, όπως για παράδειγμα το jogging (που δε δεσμεύει ή κοστίζει), «απαξιώθηκε» για χάρη των χρονοβόρων και υψηλού κόστους μαθημάτων Pilates.

Υπάρχουν ιδιαίτερα yoga mats, του θρυλικού οίκου Chanel, αξίας 7.000 ευρώ και φυσικά υπάρχει και η Gwyneth Paltrow –η οποία έχει εισάγει μια ολόκληρη γενιά, στην εποχή του fashion wellness. Στην ιστοσελίδα της Goop, μπορείτε να αγοράσετε ειδικά κεριά χαλάρωσης και ευεξίας, που κοστίζουν 80 ευρώ, ενώ στην πραγματικότητα γνωρίζετε ότι η αξία τους μπορεί να είναι χαμηλότερη. Παρόλα αυτά, η Paltrow σημείωσε κέρδη ύψους 50 εκατομμυρίων δολαρίων τον προηγούμενο χρόνο.

Παρατηρούμε λοιπόν, πως πραγματοποιούνται συνεχόμενα βήματα στροφής των ειδών πολυτελείας με γνώμονα την ευεξία. Έχει ήδη δημιουργηθεί μια νέα τάξη πραγμάτων, η οποία επιβάλλει ακόμη και στη μόδα να συμμορφώνεται μ’ αυτήν, ακολουθώντας την πορεία των wellness προτύπων. Αυτό σημαίνει ότι πρόκειται να χαθούν τάσεις και σταθερές που γνωρίζαμε μέχρι στιγμής και διατηρούσε άθικτες η βιομηχανία της μόδας; Σαφώς και όχι...

Ο φόβος ότι θα χαθεί η Haute Couture επειδή η Chanel κυκλοφορεί συλλογή με sportswear, δεν είναι πραγματοποιήσιμος. Αντίθετα, η πρόοδος της ευεξίας και κατά συνέπεια, της σωματικής και ψυχικής ισορροπίας είναι επιθυμητή με κάθε μέσο. Είτε επιλέγατε το jogging στο πάρκο ή τα μαθήματα Pilates, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο και σας κάνει καλό. Αυτό το σκεπτικό εφαρμόζουν και οι πολυτελείς οίκοι μόδας, οι οποίοι θέλουν να είναι παρόντες σε οποιοδήποτε νέο movement της εποχής, κυκλοφορώντας athleisure συλλογές με άφθονες lux νότες, ώστε να είστε πάντα κομψή ακόμα και στο γυμναστήριο. Είναι τόσο κακό αυτό;

fashion-athleisure-2-IiYtj.jpg
Tory Burch Sport & Active Workout Collection

Είναι ξεκάθαρο, λοιπόν, ότι οι τάσεις του activewear και του athleisure έχουν επηρεάσει την πολυτελή μόδα, με μεγάλους οίκους, όπως Dior και Louis Vuitton, να προσφέρουν τις δικές τους αντίστοιχες προτάσεις.

Στον αντίποδα, διάσημα brands, όπως η Chloé και η Hermès, που αποφάσισαν ότι ο σχεδιασμός των δικών τους ενδυμάτων για αποκλειστικά χειμερινά sports, όπως το σκι, ήταν ο καλύτερος τρόπος για την παραγωγή αθλητικών ειδών πολυτελείας. Από τις πασαρέλες διαχρονικών και αναγνωρισμένων οίκων, μέχρι τα εντυπωσιακά street style looks των fashionistas σε ολόκληρο τον κόσμο, η νέα τάση του wellness αποτυπώνεται ενεργά στη σύγχρονη μόδα. Και μας αρέσει πολύ.