Λίγο µετά τη ρεβάνς του ντοκιµαντέρ “Make/Believe” στο Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης, ο πρωταγωνιστής του, Matthew Zorpas, µας πήρε µαζί του σ’ ένα πέρασµα από την πραγµατική ζωή στον digital κόσµο, χωρίς... φίλτρα.
Το βρετανικό Esquire το 2010 τον έχρισε ως έναν από τους “Βest Dressed Men in Britain”, ενώ το GQ Taiwan του απέδωσε τον τίτλο ενός από τους πιο καλοντυµένους άνδρες στον κόσµο, για το 2013. Πιο πρόσφατα, το βρετανικό GQ τον ενέταξε στη χρυσή δεκάδα µε τους πιο καλοντυµένους άνδρες του Instagram, ενώ τον όρισε τιµητικά και κριτή στα βρετανικά “GQ Grooming Awards 2017”. Έχει υπάρξει το πρόσωπο της διεθνούς καµπάνιας αρώµατος για λογαριασµό του οίκου Ferrè, έχει µιλήσει σε διεθνώς αναγνωρισµένα πανεπιστήµια ανά τον κόσµο, διδάσκει Luxury Management και Digital Marketing στο International Istituto Marangoni του Λονδίνου, ενώ µετράει συνεργασίες µε κορυφαίους εκπροσώπους της τουριστικής βιοµηχανίας. Φαντάζει τόσο ιδανικό αυτό το πακέτο. Πόσα, όµως, φίλτρα χρειάζονται για να λάµψεις στον κόσµο του Instagram; Ποιος ορίζει τελικά την απόδοσή σου; Πώς είναι η ζωή ενός επαγγελµατία µε ανεβασµένες µετοχές στο Influencer Marketing και τον κόσµο της µόδας, που για τις ανάγκες της δουλειάς του ταξιδεύει τρεις µε τέσσερις φορές εβδοµαδιαία;
Who is who
Ο Matthew Zorpas είναι ελληνο-κύπριος που ζει στο Λονδίνο. Είναι αυτός ο δανδής πίσω από το thegentlemanblogger.com µε τους 189 χιλ. ακόλουθους. ∆ηλώνει ένας µοντέρνος gentleman. Του πάει που ισορροπεί ανάµεσα στο κλασικό και φλερτάρει µ’ ένα σύγχρονο twist που παίζει µε τους δικούς του κανόνες. Παραδίδει µαθήµατα στιλ, είναι, όµως, κι ένας άνθρωπος µ’ ευαισθησίες, που άνοιξε διάλογο και µε την άλλη πλευρά της ζωής. Όσο τα χρόνια περνάνε, ωριµάζει κι επαναπροσδιορίζει. Τον προβληµατίζει η υπευθυνότητα που µπορεί να επιδείξει ένας άνθρωπος απέναντι σε ζητήµατα ηθικά, περιβαλλοντικά και σε projects µε κοινωνικό εκτόπισµα και συνεισφορά. Όταν τον ρωτάω για το ποιος είναι ο επόµενος µεγάλος στόχος, µού περιγράφει πόσο τον ιντριγκάρει το να παρακινήσει νέους ανθρώπους να στραφούν στην επιχειρηµατικότητα.
Τα στοιχήµατα της επιρροής
Η αλήθεια είναι πως η έννοια της επιρροής µοιάζει πιο σύγχρονη, πιοαµφιλεγόµενη από ποτέ. Στην περίπτωση του µετράµε ήδη επτά χρόνια εµπλοκής κι ενασχόλησης στο “influencer business”. «Για ν’ αντεπεξέλθω, απασχολώ πλήρως πέντε ακόµη ανθρώπους, που είναι στο πλευρό µου, και η εταιρία που έχουµε αγγίζει νούµερα που ξεπερνούν το µισό εκατοµµύριο. Όλο αυτό δεν είναι κάτι καινούριο. Είναι, όµως, ένας κλάδος δυναµικός που καθορίζει το µέλλον του µάρκετινγκ, των ∆ηµοσίων Σχέσεων και του Promotion», µου εξηγεί. Από τις σπουδές στο Λονδίνο, το πρώτο τετ α τετ µε τον κόσµο της µόδας και το βρετανικό lifestyle ως την είσοδό του στο British Fashion Council και την εποχή του “Make/Believe”, o Matthew έχει διανύσει πολλά χιλιόµετρα. Αποδέχτηκε την πρόκληση µιας βιοµηχανίας γεµάτης κίνηση, ζωή και πολυφωνία, που από τη µια, αποθεώνει την εικόνα, λατρεύει το fine dining, τα ταξίδια, το στιλ, αλλά που σου δίνει, την ίδια στιγµή, το περιθώριο ν’ ανοίξεις τα φτερά σου και να δώσεις κάτι από σένα σε όλο αυτό. «Η επιρροή µου µπορεί ν’ αφορά σ’ ένα εµπορικό προϊόν ως στο να εµπνεύσω κόσµο να επισκεφτεί έναν προορισµό, ένα εστιατόριο, στο να φορέσει κάτι για πρώτη φορά. Να ντυθεί ακόµη καλύτερα. Να πειραµατιστεί. Να χτίσει και να εξελίξει την αισθητική του. Κι αυτή η επιρροή είναι µετρήσιµη».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟ ΤΕΥΧΟΣ GLOW 147 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2019