fbpixel

Search icon
Search
O Marios Schwab, Creative Director του Zeus + Δione μας ταξιδεύει με την extra high summer collection που μόλις κυκλοφόρησε
MAGAZINE

O Marios Schwab, Creative Director του Zeus + Δione μας ταξιδεύει με την extra high summer collection που μόλις κυκλοφόρησε

Sail The Fashion Away: Μιλάει για το δικό του ελληνικό καλοκαίρι


Τα περισσότερα χρόνια της ζωής του δεν τα έχει περάσει στην Ελλάδα, παρ’ όλα αυτά την «κουβαλάει» πάντα μέσα του. Είναι η φύση, το φως, τα απλά στοιχεία της χώρας μας που οδηγούν την έμπνευσή του, όπως μας εξηγεί. Πρόσφατα ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση του Zeus + Δione, απογειώνοντας την έννοια του resortwear. Οι παραδόσεις, οι συμβολισμοί και η πρώτη ύλη αποτελούν βασικές αρχές στη δημιουργία κάθε νέας συλλογής του. Φέτος το καλοκαίρι, παρουσιάζει μια extra δροσερή σειρά, με έμπνευση από τα αρχαία καράβια και τα ταξίδια, που έχει ως βασικό στοιχείο της την απλότητα και τις καθαρές γραμμές που χαρακτηρίζουν το brand. “Triere”, ο τίτλος της και… το ταξίδι ξεκινά!

Με ποια στόχευση το ελληνικό στοιχείο αναδεικνύεται μέσα από τις συλλογές; 

Αυτήν τη στιγμή, το brand έχει εξελιχθεί παγκοσμίως. Ένας σημαντικός λόγος είναι ότι υπάρχει έντονος συσχετισμός με την Ελλάδα ως προορισμό για resort και summer wear. Προσπαθώ με αρκετό μεράκι κι ενδιαφέρον ν’ αναπτύξω τις collections κατ’ αυτόν τον τρόπο, πέρα από τις καλοκαιρινές σεζόν, όχι μόνο γιατί είναι μία προσωπική ανάγκη, αλλά επειδή θεωρώ ότι η χώρα μας έχει μία τεράστια γκάμα σε ό,τι αφορά την πρώτη ύλη, όπως το μαλλί, η οποία αποκτά όλο και μεγαλύτερη αναγνώριση.

clca0201-001-black-triiris-kapl0410.jpg

Τι σημαίνει η λέξη “Triere” από την οποία πήρε το όνομά η συλλογή;

Προέρχεται από την «τριήρη». Ύστερα από μία παρατεταμένη περίοδο στασιμότητας, η λαχτάρα να ταξιδέψουμε μακριά γίνεται όλο και πιο έντονη. Νομίζω, λοιπόν, ότι δεν υπάρχει καλύτερο σύμβολο να εκφράσει κάποιος αυτήν την επιθυμία από ένα καράβι. Είναι ένα μέσο που υποδηλώνει τη νοσταλγία για εξερεύνηση.

Και ο λόγος που επιλέξατε το πλοίο ως σύμβολο; 

Έχω μία ξεχωριστή σχέση με τα καράβια και τα πλοία. Στα φοιτητικά μου χρόνια, όταν ήμουν μακριά από την πατρίδα, είχα ένα «κουσούρι»: για ηρεμία και νανούρισμα άκουγα ηχογραφήσεις από τα ταξίδια που έκανα επάνω στα καράβια. Μου άρεσε πολύ ο ήχος της θάλασσας και του πλοίου. Συγκεκριμένα, η μηχανή, το βουητό της, είναι μια αίσθηση που την αγαπώ πολύ. Θυμάμαι τον λάτρευα αυτόν τον ήχο. Η σχέση με το ταξίδι και το καράβι είναι κάτι πιο προσωπικό. Ως Έλληνας πιστεύω ότι ο καθένας μας έχει μια προσωπική και ξεχωριστή ανάμνηση πάνω σ’ ένα πλοίο.

cldr0545-002-white-elis-cltr0260-002-white-talaria-kapl1834.jpg

Ποια είναι τα βασικά στοιχεία της συλλογής;

Η λεπτομέρεια. Σε κάθε σειρά επιλέγω να γίνονται συγκεκριμένες αναφορές στο εργόχειρο, όπως στο κέντημα, τον αργαλειό, τις πτυχές των υφασμάτων. Είναι σημαντικό μέσα από αυτό που κάνουμε να μαθαίνουμε πράγματα κι όχι ν’ ακολουθούμε το τυπικό storytelling.

cldr0606-090-burnt-orange-hermes-kapl1338.jpg

Υπάρχουν κομμάτια που ξεχωρίζετε απ’ αυτήν και κάποια συγκεκριμένη ιστορία στην οποία στηρίζονται;

Θα έλεγα τα upcycled φορέματα από τραπεζομάντιλα κεντημένα στο χέρι. Είχα βάλει ένα στοίχημα με τον κ. Μουχταρίδη, με τον οποίο συνεργαζόμαστε εδώ και πολλά χρόνια. Όταν είχα πάει να τον δω στο Σουφλί, είχε πολλά κουτιά στοιβαγμένα μαζί. Το περιεχόμενό τους ήταν τραπεζομάντιλα προίκας. Υπήρχε μεγάλο stock, καθώς θεωρούνταν λίγο «πασέ». Το στοίχημα, λοιπόν, ήταν, να καταφέρω να κάνω φορέματα μ’ αυτά. Κι έτσι κι έγινε! Για τη high summer, επέλεξα να πάρω αυτά τα περιορισμένα κομμάτια. Αυτά τα μεταξωτά τραπεζομάντιλα έχουν δημιουργηθεί από αγρότισσες της κοινότητας των Πομάκων στη Βόρεια Ελλάδα και είναι όμορφα διακοσμημένα με κεντήματα από πέταλα, φύλλα, λαχούρια. Το challenge ήταν πως έπρεπε να χρησιμοποιηθούν με ξεχωριστό τρόπο, χωρίς ν’ αλλοιωθεί το γεωμετρικό τους σχήμα. Προσπάθησα να διατηρήσω την αισθητική που ακολουθώ, αλλά και να εφαρμόσω μία καινούρια μορφή στον τρόπο που ράβω. Στο τέλος, βγήκε κάτι πολύ όμορφο: ιδιαίτερα κομμάτια, τα οποία μπορείς να τα φορέσεις από το πρωί μέχρι το βράδυ, αλλά και ως εναλλακτικά νυφικά. Η κολεξιόν είναι επηρεασμένη και από το φόρεμα “Delfos” του Marion Fortuny στην Ιταλία. Ο ίδιος άντλησε επιρροές από ένα άγαλμα στους Δελφούς. Το συγκεκριμένο είναι κάτι που έχω αναπτύξει και σε άλλες συλλογές μου, με ασυνάρτητες πτυχώσεις και ιδιαίτερα υφάσματα.

clca0201-001-black-triiris-kapl0331.jpg

Ποια γυναίκα έχετε στο μυαλό σας όταν σχεδιάζετε;

Αυτή που είναι διαχρονική, διανοούμενη, intellectual, φυσική και έχει πολλή αυτοπεποίθηση. Που είναι αισθησιακή, σέξι και ποτέ προκλητική. Πιστεύω ότι αυτό που παράγω είναι σημαντικό, αλλά η γυναίκα που φοράει τα ρούχα μου είναι ακόμη πιο σημαντική. Βασική προϋπόθεση στον τρόπο που δημιουργώ κι εξελίσσω τα σχέδιά μου είναι η καθεμία να μπορεί εφαρμόσει το δικό της στιλ όταν τα επιλέγει. Από αυτήν τη φιλοσοφία πηγάζει ο τρόπος που χειρίζομαι όσες απευθύνονται στο Zeus+Δione. Υπάρχουν πολλές που «μπαίνουν» μέσα στις προηγούμενες λέξεις. 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ GLOW ΣΤΟ ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΛΙΟΥ 2022