Πιστεύοντας ακράδαντα ότι ένα κόσμημα πρέπει να είναι άψογο για να μπορέσει να αναδείξει την ομορφιά του στο έπακρο, ο διεθνής δημιουργός Γιάννης Σεργάκης θα μπορούσαμε να πούμε ότι επενδύει στη μακροχρόνια και διαχρονική κομψότητα. Ο ίδιος κατάγεται από οικογένεια εμπόρων κοσμημάτων και ασχολείται με το αντικείμενο από πολύ μικρός, κάτι που τον οδήγησε στο να σχεδιάζει ως freelencer κοσμήματα και τελικά, στο να δημιουργήσει και το δικό του brand. Με την πολύχρονη πείρα του είναι αναμφίβολα ο ιδανικός άνθρωπος για να μας μυήσει στα χαρακτηριστικά ενός τέλειου κοσμήματος! Παράλληλα, στην κουβέντα που ακολουθεί, μας αποκαλύπτει τις αγαπημένες στιγμές του εν ώρα εργασίας καθώς και όσα έχει στα «σκαριά» αυτόν τον καιρό.
Διαβάζουμε στην ιστοσελίδα σας ότι «αφήνετε» ένα κόσμημα από τα χέρια σας μόνο, όταν είναι τέλειο. Τι καθιστά ένα κόσμημα «τέλειο», λοιπόν; Τέλειο για μένα είναι ένα κόσμημα όταν το βλέπεις και θέλεις να το ακουμπήσεις, να το αισθανθείς και ίσως να το αποκτήσεις. Όταν η επεξεργασία ενός κοσμήματος, συνήθως μετά από μακρά διαδικασία, έχει φτάσει στο σημείο εκείνο που θεωρούμε ότι αποδίδει αισθητικά τη σκέψη και την έρευνα που έχουμε αναλώσει και επενδύσει σε αυτό, αντίστοιχα.
Κοιτάζοντας κανείς τις δημιουργίες σας, καταλαβαίνει την πίστη και την αφοσίωση που δίνετε στη δουλειά σας, κάτι που «μαρτυρά» και η σειρά κοσμημάτων Commitment. Θεωρείτε ότι το ευρύ κοινό γνωρίζει, πόση δουλειά «κρύβεται» πίσω από ένα και μόνο κόσμημα; Πιστεύω ότι λίγοι μπορούν να αντιληφθούν τον χρόνο και την αφοσίωση που απαιτείται για να προκύψει το αποτέλεσμα που βλέπετε, όπως είναι δύσκολο να μεταδώσουμε την απόλυτη ευχαρίστηση που μας δίνει η δημιουργική αυτή διαδικασία. Αλλά είναι λογικό οι πολύ καθοριστικές αυτές λεπτομέρειες να παραμένουν στο γραφείο ή το εργαστήριο. Είναι λογικό, με τον ίδιο τρόπο που για εμένα είναι άγνωστο πόσος χρόνος χρειάστηκε για να οραματιστούν, να δοκιμάσουν, να κατασκευάσουν οι δημιουργοί του αυτό το laptop με το οποίο γράφετε τη συνέντευξή μου. Και δεν έχει και σημασία. Σημασία έχει εγώ και οι συνεργάτες μου, όταν έρθει η στιγμή να παραδώσουμε ένα κόσμημα, αυτό να είναι άρτιο αισθητικά και τεχνικά, έτσι όπως το έχει ονειρευτεί και επιθυμήσει ο πελάτης μας.
Ποια είναι η αγαπημένη σας στιγμή στη διαδικασία της δημιουργίας; Η στιγμή που αποφασίζεις να παρέμβεις στην υλοποίηση του σχεδίου, λίγο πριν ολοκληρωθεί. Η στιγμή που νιώθεις ότι το κόσμημα που έχεις μπροστά σου από το εργαστήριο θέλει μια αλλαγή και τα ανατρέπεις όλα, προκειμένου να τελειοποιηθεί. Και το ξαναπιάνεις από την αρχή. Αυτό με ιντριγκάρει πιο πολύ απ’ όλα.
Μπορείτε να χαρακτηρίσετε το στιλ σας μέσα σε μια μόνο πρόταση; Το στιλ μου ως δημιουργός κοσμημάτων έχει να κάνει με έναν τρόπο ζωής δικό μου, που ταιριάζει με αυτόν των πελατών μου. Αυτοί ξέρουν.
Πώς μπήκε, όμως, ο μαγικός κόσμος των κοσμημάτων στη ζωή σας; Από μικρός ήμουν στα γραφεία κοσμημάτων των θείων μου. Τα κοσμήματα ήταν πάντα γύρω μου, τα άγγιζα, τα παρατηρούσα.
Εργάζεστε σαν κοσμηματοποιός από το 2004, αλλά μόλις πριν λίγα χρόνια λανσάρατε το δικό σας brand. Πώς καταλάβατε ότι είχε φτάσει η ιδανική στιγμή για μια τέτοια κίνηση; Έρχεται η στιγμή που συνειδητοποιείς ότι κάτι μέσα σου έχει ολοκληρωθεί και οραματίζεσαι να υλοποιήσεις κάτι που έχει ήδη γεννηθεί. Σαν τις ανθρώπινες σχέσεις. Είναι μία στιγμή που αισθάνεσαι, ότι η ματιά σου έχει αλλάξει, ότι έχει έρθει η στιγμή να προχωρήσεις. Αυτό σ’ εμένα έγινε κάποια στιγμή πριν 3 χρόνια, φυσιολογικά.
Τι ξεχωρίζετε σ' αυτή τη σύντομη περίοδο; Μέσα στα τρία χρόνια του brand έχουν γίνει πολλά, πάρα πολλά. Συνεργασίες με καταστήματα που θεωρούνται τα κορυφαία στο είδος τους στο εξωτερικό, συνεργασίες με ανθρώπους απ' όλο το φάσμα της Τέχνης, η συνεργασία πέρυσι με την documenta, το pop up store στο Le Bon Marche, showrooms, συνεργασίες με άλλους δημιουργούς κοσμημάτων που σέβομαι. Στιγμές πληρότητας, μέσα σε τρία μόλις χρόνια.
Ξέρω, επίσης, ότι έχετε ταξιδέψει σε πολλές χώρες του εξωτερικού, ενώ έχετε ολοκληρώσει τις σπουδές σας στην Αμερική. Τι αποκομίσατε από αυτές τις εμπειρίες; Έχει διευρυνθεί ο τρόπος που σκέφτομαι, με ό,τι αυτό σημαίνει. Έχει καλλιεργηθεί η αισθητική μου, ο κόσμος μου έχει γίνει πιο πλούσιος.
Έχετε παρουσία εντός και εκτός συνόρων. Ποιο είναι το μυστικό για να καταφέρει ένας Έλληνας σχεδιαστής να διακριθεί και σε άλλες χώρες; Το προϊόν και η εικόνα του να έχουν τη δική του ταυτότητα. Και να επιμένεις σ’ αυτή χωρίς να κάνει εκπτώσεις. Και φυσικά, χρειάζεται οργάνωση και σωστούς συνεργάτες.
Ποια διάσημη γυναίκα θα θέλατε να δείτε να φορά τα κοσμήματά σας; Δε με ενδιαφέρουν οι «διάσημοι άνθρωποι». Δε μου αρέσει και δεν κάνω αυτό το διαχωρισμό στους ανθρώπους. Αντίθετα, μου αρέσει να βλέπω το κόσμημά μου φορεμένο από ανθρώπους που το υποστηρίζουν και δεν υποστηρίζονται απ' αυτό.
Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον; 4 καινούριες σειρές, 2 εικαστικές συνεργασίες στο flagship store στη Βαλαωρίτου και άνοιγμα μιας πολύ σημαντικής αγοράς, στην Ασία. Αυτά!