fbpixel

Search icon
Search
Ο Έλληνας καλλιτέχνης που «ντύνει» το νέο μουσείο του Hollywood
ARTS & CULTURE

Ο Έλληνας καλλιτέχνης που «ντύνει» το νέο μουσείο του Hollywood

O Κωνσταντίνος Κακανιάς υπογράφει το illustration στο εστιατόριο του νέου μουσείου της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου


Ο Κωνσταντίνος Κακανιάς είναι ένας από τους πιο επιτυχημένους Έλληνες εικονογράφους με διεθνή αναγνώριση για τη σπουδαία του δουλειά. Ξεχωρίζοντας για το μοναδικό του ταλέντο, γνωρίζει πολύ καλά πως να αποτυπώνει και να μεταφέρει συναισθήματα μέσα από τις εντυπωσιακές εικονογραφήσεις που ο ίδιος επιμελείται και υπογράφει σχεδιαστικά.

Παρατηρώντας κανείς τα έργα του εύκολα θα διαπιστώσει πως βρίσκει πάντοτε τον τέλειο τρόπο να ταιριάζει τη μόδα με την αγάπη του για τον κινηματογράφο, τα έντονα χρώματα με μια αίσθηση ανεπιτήδευτης φινέτσας. Πρόσφατα, άλλωστε, θαυμάσαμε τις αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου της πόλης μας, τις οποίες ο ίδιος εικονογράφησε.

Το τηλεφώνημα από τον Roman Alonso

cover-cxchy.jpg

Γυρνώντας τον χρόνο πίσω και πιο συγκεκριμένα το 2017, ο ήδη επιτυχημένος εικονογράφος δέχθηκε ένα αναπάντεχο τηλεφώνημα από τον δημοφιλή designer Roman Alonso από το αρχιτεκτονικό γραφείο Commune. Τότε, του έκανε πρόταση να υποβάλει ιδέες και προσχέδια για τις τοιχογραφίες που θα διακοσμήσουν το εστιατόριο του υπό κατασκευή εκείνη την περίοδο Μουσείου της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Η αρχή μιας τεράστιας ευκαιρίας

fannys-1.jpg
Εσωτερικό σχέδιο του Fanny’s | Εικονογράφηση από το τελευταίο βιβλίο του Design Commune

Η ιδέα πίσω από τα posters ήταν να δημιουργηθούν τοιχογραφίες που θα «γιόρταζαν» τη ζωή της σπουδαίας ηθοποιού και κωμικού Fanny Brice, πάνω στην οποία βασίστηκε το musical αρχικά και στη συνέχεια τη διάσημη ταινία με την Barbra Streisand και τον Omar Sharif Funny Face, δηλαδή το «Αστείο Κορίτσι».

Ως λάτρης του συγκεκριμένου φιλμ, ο Κακανιάς ενθουσιάστηκε με αυτήν την πρόταση, την οποία δέχτηκε χωρίς δεύτερες σκέψεις. Να αναφέρουμε στο σημείο αυτό πως η σύνδεση του εστιατορίου με τη Fanny Brice οφείλεται στο πολύ απλό γεγονός ότι η εγγονή της Wendy Stark θα χρηματοδοτούσε τη δημιουργία και τη διαμόρφωσή του, γιααυτό και τελικά πήρε και το όνομά της. Παρά το γεγονός πως ο καλλιτέχνης ανταποκρίθηκε άμεσα σε αυτό που του ζητήθηκε, για τρία χρόνια δεν είχε κάποιο νέο. Ένα τεράστιο project, που αν και άργησε να πραγματοποιηθεί, του δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή ώστε να είναι όλα στην εντέλεια.

Τρία χρόνια αργότερα

Ήταν 2019 όταν ο Bill Cramer ανέλαβε να ανοίξει το μουσείο, κάτι που τελικά έγινε τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους. Ένα εγχείρημα, το οποίο έχει έκταση 27.870 τ.μ., περιέχει μια τεράστια συλλογή αναμνηστικών από ταινίες που άφησαν εποχή, όπως σκηνικά, κοστούμια, σκηνικά, ενώ διαθέτει διαδραστικές εγκαταστάσεις και δύο κινηματογραφικές αίθουσες.

academy-museum-of-motion-pictures-renzo-piano-los-angeles-california-dezeen-hero-a.jpg
Το μουσείο

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες που δίνει στη δημοσιότητα το «Κ» της Καθημερινής, το μεγαλύτερο μέρος των εγκαταστάσεων αναπτύσσεται στο αναμορφωμένο May Building, ένα πολυκατάστημα της δεκαετίας του 1930 στα πρότυπα του αριστουργηματικού Streamline Moderne, αισθητικής παραφυάδας του International Style.

«Το Μουσείο της Ακαδημίας είναι ένας τόπος γιορτής, ανακάλυψης και λόγου, τρία πράγματα που χρειαζόμαστε όλοι, τώρα περισσότερο από ποτέ. Ο κόσμος και η βιομηχανία της ψυχαγωγίας αλλάζουν γρήγορα και το Μουσείο της Ακαδημίας υπενθυμίζει στους ανθρώπους τη δύναμη και την τέχνη των ταινιών και πώς αυτές μάς ενώνουν για να δημιουργήσουμε ενσυναίσθηση και κατανόηση. Με δύο αίθουσες αιχμής, είμαστε σε θέση να παρέχουμε μια απίστευτη πλατφόρμα για να παρακολουθούν οι άνθρωποι ταινίες με τον τρόπο που προορίζονταν –σε μια κινηματογραφική αίθουσα! Είναι επίσης ένα σπίτι για την επούλωση πληγών αλλά και τη δημιουργία νέων, σύνθετων αφηγήσεων για την ιστορία μας», ανέφερε ο Κακανιάς στο «Κ».

Οι εντυπωσιακές εικονογραφήσεις

Αντικρίζοντας τις εικονογραφήσεις, είναι πραγματικά εντυπωσιακός ο τρόπος που έχει αποτυπωθεί τόσο έντονα το σχεδιαστικό DNA του καλλιτέχνη σε σχέση με το concept και το brief που του δόθηκαν εξ αρχής. Η έννοια του fine dining και της τέχνης του art de la table, μια πιο fashionable πλευρά και στοιχεία της ταινίες και γενικότερα του σινεμά: στοιχεία και αναφορές που γίνονται ολοκάθαρα σε όλα τα έργα. Μάλιστα, τα σχέδια του Κακανιά συναντάμε και σε αντικείμενα και παραφερνάλια που πωλούνται στο πωλητήριο του μουσείου.

Το όραμα του Cramer τιμήθηκε μέσα από τα λαμπερά εγκαίνια του μουσείο τον Σεπτέμβρη που μας πέρασε, όπου βρέθηκε και ο Κωνσταντίνος Κακανιάς δεδομένης της τεράστιας συμβολής του σε αυτό το next big thing του Los Angeles. Η τεράστια αγάπη του για το σινεμά σε συνδυασμό με την design φιλοσοφία δημιούργησαν για ακόμα μια φορά κάτι το μοναδικό!