Η NYFW προσέφερε μοναδικό θέαμα, εμπνευσμένα designs και ιδιαίτερες εμφανίσεις με δυναμικούς καλεσμένους. Ο Ralph Lauren εντυπωσίασε με ένα show - ωδή στην αμερικάνικη κουλτούρα, ο Rodarte ανέδειξε τα κλασικά μονοπάτια της ρομαντικής ανεμελιάς των ανοιξιάτικων χρωμάτων και λουλουδιών και ο Peter Do έκανε το official debut του στον Helmut Lang. Παρακάτω, σας παρουσιάζουμε όσα ξεχωρίσαμε από τα τελευταία shows των μεγάλων οίκων.
Ralph Lauren Spring'24 Ready-to-wear
Η συλλογή για την άνοιξη του 2024 ήταν αναγνωρίσιμη από τον Ralph, αλλά άνοιξε και νέους δρόμους. Ξεκίνησε με το πιο αμερικάνικο ύφασμα, το denim, με τον πιο εκλεπτυσμένο τρόπο: επενδυμένο με σιφόν και τούλι, και κεντημένο με παγιέτες και χάντρες.
Από εκεί και πέρα, η επίδειξη προχώρησε σε μια σειρά από μαύρες και χρυσές εμφανίσεις. Εκεί ο designer έπαιξε με τους κωδικούς του οίκου, όπως το λογότυπο RL, το οποίο επιλέχθηκε στον κορμό ενός κολλητού μαύρου φορέματος με χάντρες, και το στρατιωτικό σακάκι, το οποίο δέθηκε με ζώνη πάνω από μεταξωτό παντελόνι και strappy τακούνια. Το χρυσό φόρεμα της Christy Turlington, που έκλεισε το σόου με χρυσό λαμέ και έναν ώμο, ήταν εντυπωσιακό.
Οι αγκράφες από τις ζώνες, υπερμεγέθεις και με το λογότυπο Ralph Lauren, έπαιξαν πολύ σε όλη τη διάρκεια, συμπεριλαμβανομένης της τρίτης ομάδας εμφανίσεων που πήραν το διάσημο σημείο εκκίνησης του Lauren, τις ανδρικές γραβάτες, τις μετέτρεψαν σε μεταξωτά φουλάρια, και τις τύλιξαν και τις ντύθηκαν σε εύχρηστα halter tops, sarongs και παντελόνια πιτζάμας. Επίσης, σε αυτό το τμήμα υπήρχαν μεταξωτά φορέματα με διαγώνιο κόψιμο σε τόνο κοσμήματος κομμένα σε φέτες με βαθιά κρόσσια στις άκρες και ένα φόρεμα με σταυρωτό μπούστο σε σχέδιο madras που είναι ένας από εκείνους τους απίθανους συνδυασμούς του Lauren.
Μετά την επίδειξη ακολούθησε rustic και άκρως εντυπωσιακό δείπνο σε μια άλλη αίθουσα με φαρδιά ξύλινα δάπεδα και κρυστάλλινους πολυελαίους.
Rodarte Spring'24 Ready-to-wear
Το Rodarte show επανασύστησε με έναν τρόπο τόσο ρομαντικό τα λουλούδια στην άνοιξη. Το εναρκτήριο φόρεμα, με στρώματα μοβ και μαύρης δαντέλας και κεντήματα με χάντρες στο μπούστο, μια σαρωτική ογκώδη φούστα από λωρίδες οργάντζα σε διαβαθμισμένες αποχρώσεις του μοβ και μια ασορτί κάπα με βολάν από την ίδια οργάντζα, έδινε τον τόνο.
Αν και υπήρχαν μερικά ballgown φορέματα, κράτησαν κυρίως τη σιλουέτα στενή και επιμήκη. Τα μεταξωτά σλιπ φορέματα με λοξό κόψιμο, μερικές φορές με μικρά μανίκια, είχαν την αίσθηση της δεκαετίας του 1930- αλλά ήταν η έντονη χρωματική τους παλέτα, στολισμένη με άνθη και μαύρα δαντελένια απλικέ ή μαύρους βελούδινους φιόγκους- που τα έκανε να αναγνωρίζονται πιο εύκολα ως φορέματα της σημερινής μας εποχής.
Κορυφαία στιγμή της συλλογής ήταν μια τριάδα φορεμάτων από ύφασμα με χάντρες σε όλη την επιφάνεια: ένα column dress με λεπτεπίλεπτο peplum και λαιμόκοψη halter, ένα κοντομάνικο φόρεμα σε σμαραγδένιο πράσινο χρώμα με βολάν στο στρίφωμα και γλυπτική λαιμόκοψη που ξεπερνούσε τους ώμους, και ένα με χαμηλωμένη μέση και κλιμακωτά βολάν σε μια σαγηνευτική απόχρωση του μοβ.
Αξιοσημείωτα ήταν τα φορέματα με βολάν που παρέπεμπαν στην πρώτη συλλογή της Rodarte το 2006. Τα κάθετα βολάν ήταν συναρμολογημένα από διαφορετικά χρώματα μεταξιού και ήταν διακοσμημένα με υφασμάτινες ροζέτες. Μια κοντή εκδοχή σε αποχρώσεις του λιλά είχε σίγουρα νεανική γοητεία, ενώ μια μακρυμάνικη εκδοχή σε αποχρώσεις του μπλε και του λευκού είχε πιο δραματικό αποτέλεσμα.
Ένα αμάνικο κομμάτι που συγκέντρωνε κόκκινο, κίτρινο, πράσινο, μοβ, μαύρο και τυρκουάζ έδειχνε τη μαεστρία των σχεδιαστών στο χρώμα. "Το χρώμα είναι κάτι στο οποίο είμαστε πραγματικά ευαίσθητοι ως σχεδιαστές, και νιώθω ότι αυτό είναι μέρος αυτού, αλλά είναι επίσης κάτι που δεν συνειδητοποιείς μέχρι να κατασκευάσεις τα φορέματα", δήλωσε η Kate. "Πολλοί άνθρωποι ενδιαφέρονται πρώτα για τη σιλουέτα- αλλά εγώ νιώθω ότι εμείς ενδιαφερόμαστε εκατό τοις εκατό πρώτα για το χρώμα και την υφή, και στη συνέχεια πρόκειται για το χτίσιμο των σιλουετών".
Helmut Lang Spring'24 Ready-to-wear
Πριν 2 χρόνια, ο Peter Do έκανε το ντεμπούτο του στην πασαρέλα, αφού είχε παρουσιάσει εκτός ημερολογίου τα πρώτα χρόνια της ομώνυμης μάρκας του. Τώρα αντικαθιστά ενός από τους πιο διάσημους και επιδραστικούς σχεδιαστές του τελευταίου αιώνα.
Το κίτρινο χρώμα που εμφανίστηκε σε πολλά υφάσματα ήταν μια αναδρομή στην τότε κίνηση του Lang να διαφημίζει στην οροφή των ταξί, μια μορφή που κάποτε θεωρούνταν πολύ πεζή για την υψηλή μόδα από τους συναδέλφους του σχεδιαστές. Επίσης, ένα άλλο creative highlight ήταν το ποιήμα του συνεργάτη του Do, τον συγγραφέα Ocean Vuong, που τυπώθηκε στο τσιμεντένιο πάτωμα του χώρου, ανατρέχοντας στην εγκατάσταση της Jenny Holzer που ήταν το κεντρικό κομμάτι του αρχικού καταστήματος Helmut Lang στην οδό Greene 80. Τα λόγια του εμφανίστηκαν επίσης στις πλάτες των button-downs που φορέθηκαν ανάποδα, ώστε να μπορεί κανείς να τα διαβάσει καθώς περνούσαν τα μοντέλα.
Ο Do έχει επίσης τον έλεγχο της ραπτικής του Lang: τα παντελόνια με την επίπεδη φυσική μέση, τα ανδρόγυνα, σχεδόν αλλά όχι εντελώς απλά σακάκια, τα παλτό crombie, όλα σε υφάσματα που αισθανόταν κανείς καλά στα χέρια του σε μια προεπισκόπηση της έκθεσης. Οι ιμάντες της ζώνης ασφαλείας που διασχίζουν τον κορμό και περνούν μέσα από θηλιές ζώνης είναι βγαλμένες από το archive, μια αναφορά στον υπόγειο κόσμο των κλαμπ bondage, αλλά αν τις αφαιρέσετε, τα κοστούμια θα γυρνάνε πίσω στη σοβαρότητα τους.
Η δυναμική του νέου Helmut Lang έγκειται σε αυτά τα κοστούμια υψηλής μόδας σε λογικές, λιγότερο από υψηλής μόδας τιμές. "Θέλουμε να ανοίξουμε τον διάλογο σε μια ευρύτερη ομάδα ανθρώπων... και τα ρούχα να έχουν μακροζωία χωρίς να είναι απρόσιτα", δήλωσε ο ίδιος ο Do.