fbpixel

Search icon
Search
New era: Η εβδομάδα υψηλής ραπτικής στο Παρίσι θέτει στο επίκεντρο τη σύγχρονη δυναμική γυναίκα
TRENDS & CATWALKS

New era: Η εβδομάδα υψηλής ραπτικής στο Παρίσι θέτει στο επίκεντρο τη σύγχρονη δυναμική γυναίκα

Η Maria Grazia Chiuri εντυπωσίασε με τις μεταλλικές δημιουργίες της για τον Dior, ενώ Iris Van Herpen & Schiaparelli παρέμειναν πιστοί στον μινιμαλισμό


Η Εβδομάδα Μόδας Υψηλής Ραπτικής σήκωσε αυλαία εχθές στο Παρίσι, με όλα τα βλέμματα να στρέφονται στην Πόλη του Φωτός, η οποία για ακόμη μια χρονιά στέκεται επάξια στο ύψος των νέων σχεδιαστικών περιστάσεων. Η Haute Couture μεγάλων οίκων για την άνοιξη του 2020 επιβάλλει μια καινούρια προοπτική στον τρόπο που βλέπουμε την υψηλή ραπτική, συστήνοντας πρωτοποριακά μοτίβα, σχέδια και υφές, που στηρίζουν το lifestyle της σύγχρονης και δυναμικής γυναίκας, η οποία πρωταγωνιστεί στη νέα δεκαετία. 

Schiaparelli

schiaparelli.jpg

Την αρχή έκανε ο Daniel Roseberry, ο οποίος μπορεί να μην μετράει πολύ καιρό στον οίκο Schiaparelli, ωστόσο κατάφερε να τον επαναφέρει στον σχεδιαστικό χάρτη, να διακριθεί για το σουρεαλιστικό ταμπεραμέντο του, αλλά και να «αγκαλιάσει» τη σύγχρονη τέχνη μέσα από τις δημιουργίες του. Για τη φετινή ανοιξιάτικη haute couture συλλογή του, ο designer εμπνεύστηκε από τη «διπλή φαντασία» της Elsa Schiaparelli. Με άλλα λόγια η ίδια η Schiap αποτέλεσε πρότυπo για τα looks της κολεξιόν. Τα πρωινά της outfits στο ατελιέ σε συνδυασμό με τις «αχόρταγες» excentrique εμφανίσεις της στα parties το βράδυ έγιναν η αφορμή για να δημιουργηθεί μια συλλογή που φέρει το στοιχείο της δυαδικότητας -της εσωστρέφειας κι εξωστρέφειας ταυτόχρονα.

Οι εμφανίσεις χωρίστηκαν: σ' αυτές που υμνούν το έργο και την ίδια την Schiaparelli κατά τη δεκαετία του '30, αυτές που συστήνουν το παρελθόν του Roseberry, που γεννήθηκε στο Dallas και θαύμαζε την Elle Macpherson, στο εξώφυλλο του Sports Illustrated, αλλά και στην πιστή ταυτότητα του οίκου, μέσα από navy ολόσωμες φόρμες, κεντημένα σακάκια και επαναστατικά looks, που θυμίζουν YSL και Christian Lacroix των '80s & '90s και ικανοποιούν τις απαιτήσεις μίας μοντέρνας δυναμικής γυναίκας. 

Iris Van Herpen

van-herpen.jpg

Σε αυτό το σημείο της καριέρας της, η Iris Van Herpen μπορεί να εμπνευστεί από σχεδόν οποιοδήποτε μοτίβο στη φύση: μεμβράνες φυτών, φτερά, απολιθώματα, πτερύγια, φυσαλίδες, ηχητικά κύματα -ο κατάλογος είναι μακρύς και εντυπωσιακός. Για την τελευταία haute couture συλλογή της, εξερεύνησε τον κόσμο των φυτών και των υδάτων, δημιουργώντας όλες τις αβίαστες κινήσεις της φύσης. Το πρώτο μοντέλο ξεπρόβαλε μέσα από το σκοτάδι, φορώντας μια εντυπωσιακή μαύρη δημιουργία, με έναν έντονο δερμάτινο κορσέ με laser cut. Λίγα δευτερόλεπτα μετά, κουνώντας τα χέρια της, εντυπωσίασε το κοινό με τα φουσκωτά μανίκια, τα οποία θύμιζαν πτερύγια.

Η Van Herpen παρέμεινε πιστή στην αγάπη της για τη φύση και τους ανεξερεύνητους μικροοργανισμούς που υπάρχουν σε αυτήν. Πράγματι, τα περισσότερα σχέδιά της εμφανίζονται παντού μπροστά μας και τοποθετούν στο επίκεντρο τον κόσμο, τη γη και οτιδήποτε μας προσφέρει. Οι δαντέλες και οι εκρήξεις κόκκινου και μπλε χρώματος μας θύμισαν την κίνηση του σύμπαντος και τις νέες εκφάνσεις μια πρωτοποριακής ζωής. 

Christian Dior

dior.jpg

«Έλαμψε» -κυριολεκτικά και μεταφορικά- για ακόμη μια φορά η Maria Grazia Chiuri, η οποία ένωσε τις δυνάμεις της με την Judy Chicago, με σκοπό να δημιουργήσει ένα project, που αναδεικνύει το μεγάλο αμερικάνικο φεμινιστικό κίνημα του 1977. Έτσι, από την πρώτη ημέρα της εβδομάδας υψηλής ραπτικής, αντικρίσαμε το μοναδικό αρχιτεκτονικό έργο της καλλιτέχνιδος Chicago, σε μια πασαρέλα που είχε τη μορφή μήτρας. Κατά τη διάρκεια έξι μηνών, η Chiuri με την Chicago «γέννησαν» αυτήν την ιδέα: να εκφράσουν την ειδωλολατρική λατρεία των θεών και τον αγώνα των γυναικών καλλιτεχνών για να βρουν τα δικά τους μέσα έκφρασης μέσα στα απόλυτα πατριαρχικά συστήματα, που επικρατούσαν στην τέχνη της δυτικής ιστορίας. «Η σχέση μεταξύ δημιουργικότητας και θηλυκότητας με άγγιξε πραγματικά, επειδή τη ζω προσωπικά», είπε η ίδια η Chiuri.

Πώς θα μπορούσε, όμως η μόδα να συνδυαστεί με τη φεμινιστική αντίληψη; Όταν κατέληξε σε αυτό, η creative director του γαλλικού οίκου αποφάσισε, ότι πρέπει να εντοπίσει τη σχέση της μόδας με το γυναικείο σώμα. Το κλειδί της ήταν το ελληνορωμαϊκό πέπλο, με μοναδικές θηλυκές φούστες και αραχνοΰφαντα φορέματα, που υμνούν την κληρονομιά του Dior. Τα μοντέλα περπάτησαν με τα ρωμαϊκά σανδάλια τους και με δημιουργίες που αναδείκνυαν επιχρυσωμένες πολυτελείς χειροποίητες τεχνικές. Υπέροχα μεταξωτά φορέματα χωρίς ραφή, ποικιλία στις υφές, δυναμικά πουκάμισα και ένα statement look, που τυλίγει τη γυναικεία δυναμικότητα, αφού παρουσιάζει το φεγγάρι -το ισχυρό, αρχαίο σύμβολο της γυναικείας γονιμότητας.

Η Chiuri σκέφτηκε και δημιούργησε για ακόμη μια φορά ριζοσπαστικά, έθεσε στο επίκεντρο της μόδας της τη γυναίκα και ό, τι αυτή συμβολίζει και ξέφυγε από τα κλειστά όρια της υψηλής ραπτικής. Η νέα haute couture αποδεικνύεται ως η γιορτή γυναικών όλων των ηλικιών, μορφών και πολιτισμών. Αυτή ίσως είναι μια σύγχρονη ενσάρκωση θεότητας...

Aνατρέξτε στη gallery για περισσότερα looks των νέων εντυπωσιακών haute couture συλλογών!