Στις αρχές του 2011, ο σεφ Nick Bril ζητά από τον συνεργάτη του Sergio Herman (βραβευμένο με τρία αστέρια Michelin) να περάσουν λίγο χρόνο μαζί, σε μια εξπρές-απόδραση στο κοσμοπολίτικο θέρετρο Knokke στη δυτική Φλάνδρα. Εκείνη την εποχή τον διακατείχε μια έντονη ανησυχία για το μέλλον. Η διαχείριση της κουζίνας του "Oud Sluis Restaurant" στη Ζηλανδία, στην οποία εργαζόταν στο πλευρό του Herman, δεν τον ικανοποιούσε πλέον. Ένιωθε ότι χρειαζόταν να φορτώσει ερεθίσματα και να καταπιαστεί με νέες γαστρονομικές προκλήσεις. Γι' αυτό και ήθελε να μοιραστεί μαζί του τη σκέψη του να αναμετρηθούν με τις δυνάμεις τους και να δημιουργήσουν μέσα στην ίδια κουζίνα, με νέες όμως προϋποθέσεις. Έπρεπε βέβαια να πράξει εγκαίρως, γιατί ο Sergio είχε μόλις ανοίξει το δεύτερο εστιατόριο του, το" Pure C" στην περιοχή Cadzand.
O Sergio άκουσε την ιστορία του κι από ότι φάνηκε, τους διακατείχε η ίδια δημιουργική τρέλα. Λίγους μήνες μετά ήρθε ένα τηλεφώνημα από τον Job Smeets του Studio Job. Ο λόγος; Ένα φλαμανδικό παρεκκλήσι που, όπως τους περιέγραψε, ήταν τόσο όμορφο που θα μπορούσε κάλλιστα να μεταμορφωθεί στο ωραιότερο εστιατόριο του Βελγίου. Μια επίσκεψη ήταν αρκετή για να πειστούν. Κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα για το "The Jane Restaurant", το οποίο σήμερα λειτουργεί και ως υβριδικός χώρος φιλοξενίας καλλιτεχνικών project.
Ατμόσφαιρα & design
Η συνέχεια, γράφεται με τρία χρόνια σκληρής δουλειάς πλάι σε προμηθευτές, καλλιτέχνες, επιχειρηματίες και φυσικά με τον άνθρωπο που θα μπορούσε να αναλάβει ένα σχεδιαστικό project αυτού του βεληνεκούς: τον διεθνούς φήμης Ολλανδό designer Piet Boon.
Σε επίπεδο ατμόσφαιρας, ιδιαίτερη βαρύτητα έχει δοθεί στον φωτισμό. Ένας επιβλητικός, πολυτελής πολυέλαιος με την σχεδιαστική υπογραφή του studio PSLAB δεσπόζει επάνω από την τραπεζαρία. Συνολικά, 150 λάμπες έχουν τοποθετηθεί στις άκρες μακριών σιδερένιων ακίδων που προεξέχουν προς τα έξω, μιμούμενες τις βελόνες αχινού και το αποτέλεσμα κλέβει πραγματικά τις εντυπώσεις. Εξίσου χαρακτηριστικά είναι και τα παράθυρα. Καλυμμένα με σχεδιαγράμματα από γυαλί, σε πρώτη ανάγνωση θυμίζουν αντίστοιχα των παραδοσιακών δυτικών ευρωπαϊκών εκκλησιών και λειτουργούν ως ένας τρόπος σύνδεσης της υπάρχουσας χρήσης του κτιρίου με το παρελθόν του. Ωστόσο, αν κοιτάξετε πιο προσεκτικά, θα δείτε ότι δεν απεικονίζουν ούτε θρησκευτικούς μάρτυρες, ούτε τα θαύματα των Μεσαιωνικών Αγίων: σχεδιασμένα από τον Job Smeets και τον Nynke Tynagel του Studio Job, είναι διακοσμημένα με μια τυχαία συλλογή αντικειμένων, ζώων και άλλων μορφών που κυμαίνονται από πυρήνες μήλων και πιγκουίνους μέχρι μάσκες αερίων και κέικ γενεθλίων, προσθέτοντας έτσι έναν παιχνιδιάρικο και διασκεδαστικό χαρακτήρα στους κατά τα άλλα δραματικούς τόνους που κυριαρχούν στον χώρο.
Δύο βιρτουόζοι στην ίδια κουζίνα
«Το φαγητό είναι η θρησκεία μας», δήλωναν εξαρχής οι δύο σεφ, απαντώντας συμβολικά στο γιατί επέλεξαν αυτό το μέρος για να καταθέσουν την ψυχή και τη ματιά τους στις γεύσεις. Γι' αυτό άλλωστε και η κουζίνα στο "The Jane" βρίσκεται τοποθετημένη στο σημείο που άλλοτε δέσποζε η Αγία Τράπεζα. Ο fine dining χώρος βρίσκεται στο ισόγειο και όλα τα τραπέζια «βλέπουν» στην ανοιχτή κουζίνα. Σε επίπεδο γεύσεων επικρατεί ένα κράμα από σύγχρονες κουζίνες του κόσμου με βάση το φρέσκο ψάρι, τα θαλασσινά και το κρέας, ενώ εξαιρετικά ενδιαφέρουσα είναι και η διευρυμένη λίστα κρασιών. Starter πιάτα σε συνδυασμό με το ιδανικό ποτό μπορείτε να γευτείτε και στο Upper Room Bar του δεύτερου ορόφου. Αν ο δρόμος σας φέρει στο Βέλγιο, αξίζει να το επισκεφτείτε.