Η Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο συνεχίζεται. Ήδη από την πρώτη μέρα κέντρισε το ενδιαφέρον κι εντυπωσίασε, τόσο με τα shows που παρουσίασαν οι διάσημοι σχεδιαστές όσο και με τις δημιουργίες για την περίοδο SS21. Μεγάλα ονόματα στον χώρο της μόδας έχουν την ευκαιρία να «ξεδιπλώσουν» το ταλέντο τους και να χαρίσουν παραστάσεις που δεν ακολουθούν κανόνες με βασικό συστατικό τη φαντασία τους.
Η έναρξη έγινε με τους Dsquared 2, Missoni και Alberta Ferretti. Αυτή η πρώτη μέρα συνεχίστηκε με εξίσου διάσημους οίκους, όπως είναι οι D&G, Fendi και Nº21. Τα έντονα χρώματα και τα παιχνιδιάρικα μοτίβα των Dolce & Gabbana, οι απλές και ήρεμες γραμμές του Fendi και οι ουδέτεροι τόνοι του Nº21 ανέβασαν τον πήχη πολύ ψηλά για όλα αυτά που επρόκειτο να δούμε στη συνέχεια.
Dolce & Gabbana
Οι Domenico Dolce and Stefano Gabbana παρουσίασαν ίσως την πιο φωτεινή και παιχνιδιάρικη συλλογή που έχουμε συναντήσει μέχρι στιγμής. Μέσα από ένα βίντεο έδωσαν σε όλους όσοι παρακολούθησαν από το σπίτι αυτήν την παράσταση ένα μήνυμα αισιοδοξίας και χαράς. Με το hashtag #DGSicilianPatchwork έγινε ξεκάθαρο για τους θεατές το θέμα του βίντεο, το οποίο ήταν τα μοτίβα. Υπήρχαν παντού. Το μέρος όπου έλαβε χώρα το show, δηλαδή το Metropol, ήταν γεμάτο με prints, από τους τοίχους μέχρι το δάπεδο και τα καθίσματα.
Έχοντας ως πηγή έμπνευσης πάντα τη Σικελία, η νέα γυναικεία συλλογή αφηγείται μια ιστορία ένωσης, η οποία δημιουργείται μέσα από τα κομμάτια που παίρνουν μορφή από τα χέρια των τεχνιτών, με διαφορετικά χρώματα, μορφές και υφάσματα, τα οποία ενώνονται σ’ ένα υπέροχο συνονθύλευμα, μια γιορτή του Fatto a Mano.
Αυτή η γλαφυρή περιγραφή του οίκου έγινε απόλυτα ξεκάθαρη και κατανοητή μέσα από τα 99 looks που παρουσίασαν. Τα φορέματα κλεψύδρας και τα sharply-cut jackets, τα οποία συνδυάζονται με μπροκ, σιφόν, βαμβάκι και μεταξύ άλλων υλικών, αποτελούν μία συνταγή που όπως έχει αποδειχθεί είναι δύσκολο να αποτύχει. Καθένας που αγαπάει τη μόδα και παρακολούθησε την επίδειξη, αντιλήφθηκε πολύ εύκολα ότι κανένας άλλος εκτός από τον διάσημο οίκο δε θα μπορούσε να «παντρέψει» με τέτοια δεξιοτεχνία και μ’ αυτόν τον άριστο τρόπο, τα floral, τα polka dots και την ασπρόμαυρη σκακιέρα σε μία εμφάνιση.
Για όλες αυτές τις δημιουργίες οι Dolce & Gabbana βασίστηκαν σε παλιότερες κολεξιόν που και αυτές με τη σειρά τους είχαν αντλήσει επιρροή από δεκαετίες του παρελθόντος. Όλες αυτές οι εμπνεύσεις μεταφέρθηκαν με μοντέρνες πινελιές στο σήμερα, με γνώμονα πάντοτε τη δύσκολη και πρωτόγνωρη κατάσταση που βιώνουμε.
Fendi
Αυτό που οδήγησε τη Silvia Venturini στη δημιουργία αυτής της συλλογής ήταν η θέα που είχε από το παράθυρο του σπιτιού της κατά τη διάρκεια του κατ’ οίκον περιορισμού, αλλά και τα απλά πράγματα που ανακάλυψε τις μέρες που πέρασε με την οικογένειά της.
Η παράσταση απαρτιζόταν μόλις από 130 θεατές και ήταν μία «γιορτή» της οικειότητας, της εγγύτητας και της αυθεντικότητας.
«Σε μια τόσο δραματική στιγμή νομίζω ότι δε μιλάμε για μόδα μόνο με ρούχα», είπε πριν από την παράσταση. «Πιστεύω ότι είναι πιο σχετικό να μιλάμε για αξίες που σχετίζονται με τη μόδα και στην περίπτωσή μου, αν μεγαλώσω στην οικογένειά μου, η μόδα είναι κάτι απολύτως σημαντικό.»
Ο συνδυασμός της αυστηρής ιταλικής χειροτεχνίας με τη θηλυκή και ρομαντική ευαισθησία είχε σαν αποτέλεσμα γοητευτικές ανοιξιάτικες δημιουργίες. Τα λευκά, βαμβακερά και μεταξωτά υφάσματα χρησιμοποιήθηκαν για ήσυχα και απλά φορέματα με λεπτομέρειες από κεντήματα και μοτίβα. Plus, φορέματα με βάση τις αρχές του μινιμαλισμού και με floral prints παρουσίασαν την πρακτικότητα για την οποία μάχεται η μόδα εδώ καιρό. Από την άλλη πλευρά, τα στενά dresses με τα φουσκωτά μανίκια έμοιαζαν με όλα τα κλασικά και διαχρονικά κομμάτια, που κάθε γυναίκα θέλει να έχει στην γκαρνταρόμπα της.
Τα αξεσουάρ υπογράμμισαν το αίσθημα της οικογένειας, η οποία αποτέλεσε και πηγή έμπνευσης της συλλογής. Μαζί με τα εμβληματικά στιλ Peekaboo και Baguette υπήρχαν ανακυκλωμένα πλαστικά buckets, καλάθια πικ-νικ, totes με λογότυπα canvas, καθώς και πουγκιά, σχεδιασμένα από το βελονάκι της γιαγιάς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Silvia Venturini περνάει τις τελευταίες στιγμές της σαν creative director του οίκου. Τα ηνία για το γυναικείο τμήμα θα αναλάβει ο Kim Jones, ενώ η ίδια θα συνεχίσει να σχεδιάζει τα κοσμήματα και τα menswear κομμάτια.
Nº21
Στη διαδικασία ενός κοινού λεξιλογίου μόδας για γυναίκες και για άντρες, ο creative director Alessandro Dell’Acqua έκανε τα πράγματα εύκολα και απλά. Άνοιξε τη συλλογή μέσω μιας σειράς λευκών γοητευτικών εμφανίσεων με διακριτικές λεπτομέρειες που θυμίζουν υψηλή ραπτική. Το strapless φόρεμα, που βασίστηκε στις επιρροές του ‘90s μινιμαλισμού, δημιουργήθηκε από τρία στρώματα ποπλίνας, με όγκους στο πίσω μέρος, ενώ τα canvas coats εμπλουτίστηκαν με σιφόν επενδύσεις. Τα φανταστικά outwears ήταν διακοσμημένα με καρφίτσες από λουλούδια για τις γυναίκες και μαργαριτάρια για τους άντρες. Τα ανακυκλωμένα κουμπιά και οι αλυσίδες «έκλεψαν» την παράσταση στα ντραπέ φορέματα, στα πουκάμισα, τις pencil skirts και τα πουλόβερ.
Το «παιχνίδι» των αντίθετων υφών του Dell'Acqua ήταν εμφανές με ένθετα από σιφόν και κορδόνια, όλα διακοσμημένα από μακριά φτερά, που έκαναν την εμφάνισή τους κάτω από τα παλτό και στα χοντρά πλεκτά με αισθησιακά cutouts στην πλάτη και στα πλαϊνά.
Άλλα στοιχεία που ξεχώρισαν κατά τη διάρκεια της παρουσίασης ήταν το βινύλ, τα έντονα χρώματα όπως το μοβ και το πράσινο και μοτίβα ταρτάν που εμφανίστηκαν σε μεγάλα πουκάμισα και διαφανή φορέματα. Ενώ διατήρησε ξεχωριστά κομμάτια για τα δύο φύλα, έγινε ξεκάθαρο ότι υπάρχουν «κωδικοί» που μπορούν να υποστηριχθούν εξίσου από γυναίκες και άντρες.