fbpixel

Search icon
Search
Μαριλένα Βαϊνανίδη και Αθηνά Αλεξιάδου: Το χιούμορ στα καλύτερά του
DESIGN

Μαριλένα Βαϊνανίδη και Αθηνά Αλεξιάδου: Το χιούμορ στα καλύτερά του

Οι δημιουργοί του Think Pig αναλύουν τη φιλοσοφία πίσω από το brand τους


Οι Μαριλένα Βαϊνανίδη και Αθηνά Αλεξιάδου έχουν αποδείξει με έγκυρα τεκμήρια, ότι το χιούμορ μπορεί άνετα να συνδυαστεί με την αισθητική, με αποτέλεσμα δημιουργίες που ξεχωρίζουν, αν όχι για τη χρωματική παλέτα τους, για τον ξεχωριστό και μοναδικό χαρακτήρα τους. Οι δυο τους είναι ιδρύτριες του “Think Pig”, ενός brand που δε συμβαδίζει με κλισέ και δεδομένα στη διακόσμηση του σπιτιού και δε φοβάται να πει τα πράγματα με το όνομά τους. Έτσι, το αγαπημένο τους μοτίβο, τα δύο κορίτσια που βλέπουμε συχνά να κοσμούν τα design items της συλλογής τους, είναι ειρωνικές, αθυρόστομες και σίγουρα θα σας φτιάξουν τη διάθεση, όταν θα έχετε τις μαύρες σας!

think-pig-10.jpg

«Οι πρωταγωνίστριές μας είναι δυο, το κόκκινο και το ροζ κορίτσι, η Α και η Μ, που αναπαριστούν εμάς, αλλά μπορεί να είναι και οποιαδήποτε άλλο κορίτσι του σήμερα. Οι δυο τους έχουν το Think Pig, ένα μαγαζί και ταυτόχρονα e-shop, στο οποίο σχεδιάζουν πράγματα για το σπίτι και το γραφείο. Μέσα από τα σκίτσα μας, τα κορίτσια μοιράζονται την καθημερινότητά τους, τις ανησυχίες τους, τη γκρίνια τους, τη λύπη και τη χαρά τους».

think-pig-13.jpg
think-pig-1.jpg


Απορώ, ωστόσο, πώς κατάφεραν δύο δημιουργικές φύσεις τόσο παρόμοιες να ανακαλύψουν οι μία την άλλη και τις ρωτώ, πότε και πώς γνωρίστηκαν. Μου απαντά η Μαριλένα, λέγοντας: «Γνωριστήκαμε πριν τρία χρόνια μέσω μιας φωτογράφισης που έκανα στην Αθηνά για το site της www.spitishoot.com και ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε καδράκια με διάφορα συνθήματα… όχι τόσο αισιόδοξα και παραμυθένια, όπως αυτά που κυκλοφορούν συνήθως στην τηλεόραση και το ίντερνετ. Είδαμε με μεγάλη χαρά, ότι αυτό έχει ανταπόκριση σε πολύ κόσμο. Στη συνέχεια, τα επεκτείναμε σε διάφορα χρηστικά αντικείμενα, όπως κούπες, πιάτα, σουβέρ, τετράδια και σιγά σιγά εδραιώθηκε και το brand μας.

think-pig-16.jpg

Γιατί όμως επέλεξαν τη λέξη “Pig”; Πρόκειται για ένα λογοπαίγνιο με το Think Pink, το οποίο προέκυψε από την αγάπη και τη συμπάθεια που τρέφουν και οι δυο τους για τα γουρούνια! Πάντως, ο κόσμος δέχτηκε με πολύ θετική διάθεση κάτι τόσο «φρέσκο», με ισχυρές δόσεις καλοπροαίρετης ειρωνείας. «Ούτε εμείς οι ίδιες περιμέναμε τόση ανταπόκριση!» μας λένε. «Κι αυτό νομίζουμε ότι συμβαίνει γιατί ο κόσμος έχει βαρεθεί παντού να βλέπει τα ίδια. Τα σλόγκαν της τηλεόρασης και του ίντερνετ που λένε “αγάπη μόνο” και “χαμογελάτε” αναπαράγονται, όπου κι αν κοιτάξεις. Η κοινοτυπία είναι σημάδι κάθε εποχής, κι ευτυχώς υπάρχουν και νεότεροι άνθρωποι που κάνουν μεμονωμένες προσπάθειες να πουν κάτι διαφορετικό. Δε λέμε φυσικά τίποτα σπουδαίο ή πρωτότυπο, όλοι λέμε τα ίδια πάνω κάτω, απλώς προσπαθούμε να τα πούμε μ' έναν διαφορετικό τρόπο».

think-pig-17.jpg

«Αν αντιμετωπίσεις τους ανθρώπους σαν να είναι έξυπνοι κι όχι σαν ένα κοπάδι που θέλει ν' ακούει όλο τα ίδια και τα ίδια, τότε θα διαπιστώσεις με μεγάλη ανακούφιση, ότι απευθύνεσαι πραγματικά σε κοινό που εκτιμάει την προσπάθεια σου να δημιουργήσεις κάτι διαφορετικό».

Πώς ξεκινάει, λοιπόν, το κάθε σχέδιο και πώς γεννιέται το τελικό σκίτσο; «Τα πάντα είναι εμπνευσμένα από την καθημερινότητα μας και τη ζωή. Μας εμπνέει κάθε ιστορία δική μας ή των φίλων μας ή αγνώστων. Μας εμπνέει το πώς συνυπάρχει η απόγνωση και το χιούμορ στη ζωή με έναν μοναδικό τρόπο. Η έμπνευση έρχεται από κάθε εμπειρία που έχεις ζήσει, κάθε βιβλίο που έχεις διαβάσει ή κάθε εικόνα που έχεις κοιτάξει με το δικό σου προσωπικό φίλτρο. Για παράδειγμα, η κούπα με το σλόγκαν “για να καταστρώνεις σχέδια με καφέ για να τα δεις να πηγαίνουν κατά διαόλου πίνοντας αλκοόλ” έγινε μετά από ένα προξενιό που κανονίζαμε και τελικά δεν έγινε ποτέ»!

think-pig-6.jpg

Ανάμεσα στα πρότζεκτ τους περιμένουμε με αγωνία και το πρώτο βιβλίο με κόμικς, με πρωταγωνίστριες –φυσικά- τις ασύγκριτες A & M, το οποίο εκδίδεται μέσα στο Φεβρουάριο από τις εκδόσεις Key Books. «Εκεί είναι μαζεμένα τα περισσότερα κόμικς που έχουμε κάνει μέχρι τώρα».

Τέλος, τις ρωτώ ποια θέση κατέχει στη ζωή τους το χιούμορ, το οποίο φαίνεται να χειρίζονται με περισσή δεξιοτεχνία. «Το χιούμορ είναι το μόνο όπλο που μπορεί να έχει κάποιος για να αντέξει τη ζωή με τα καλά και τα κακά της. Σε κάθε περιστατικό, είτε δυσάρεστο είτε ευχάριστο, βλέπουμε αυτόματα την αστεία του πλευρά. Αυτό είναι λυτρωτικό. Και είναι πολύ σημαντικό να κάνεις τον άλλο να χαμογελάσει, όχι λέγοντας του “χαμογέλα”, αλλά δημιουργώντας κάτι που μπορεί να τον κάνει να χαμογελάσει ή να δει τα πράγματα με μία άλλη ματιά».

think-pig-11.jpg
Μαριλένα Βαϊνανίδη και Αθηνά Αλεξιάδου