fbpixel

Search icon
Search
Λογική & Ρομαντισμός: Η νέα resort συλλογή της MaxMara είναι μία ωδή στη μεγαλοπρέπεια και τη μαγεία της Αγίας Πετρούπολης
FASHION NEWS

Λογική & Ρομαντισμός: Η νέα resort συλλογή της MaxMara είναι μία ωδή στη μεγαλοπρέπεια και τη μαγεία της Αγίας Πετρούπολης

Ενώ οι Alberta Ferretti και Valentino εντυπωσιάζουν με τα χρώματα και τον χαρακτήρα των haute couture collections τους


Κάπου στη μέση του καλοκαιριού και πριν έρθει το φθινόπωρο, κάνουν την εμφάνισή τους οι λεγόμενες ενδιάμεσες collections, οι γνωστές με τις ακόλουθες ονομασίες cruise collection, resort collection ή resortwear, οι οποίες αφορούν μία pre-season «σειρά» ή ready-to-wear δημιουργίες, που παρουσιάζονται από ένα fashion house εκτός από τις βασικές επαναλαμβανόμενες εποχιακές συλλογές, δηλαδή τις spring/summer και fall/winter, τις οποίες συναντάμε δύο φορές τον χρόνο.

Για την ιστορία αξίζει να σημειωθεί, ότι τα πρώτα χρόνια προορίζονταν για πλούσιους πελάτες που πραγματοποιούσαν κρουαζιέρες στη ζεστή Μεσόγειο κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών. Γι' αυτόν τον λόγο οι cruise collections αποτελούνται κυρίως από ελαφριά κομμάτια και σχέδια. Φυσικά, η άποψη αυτή κατά τη διάρκεια των ετών άλλαξε και πλέον αυτές οι συλλογές απευθύνονται σε όλους, ανεξαρτήτως καταγωγής και τίτλου.

Η περίοδος που οι γνωστοί σχεδιαστές παρουσιάζουν τις resort collections του για το 2021 έφθασε και το αποτέλεσμα μας έχει εντυπωσιάσει. Σε μία εποχή που τα πράγματα είναι αβέβαια, αυτές οι δημιουργίες αποτελούν μία όαση στην έρημο, με τους καλλιτέχνες να αποδεικνύουν ότι σε όλα τα αρνητικά υπάρχουν και πολλά θετικά, πρωτοτυπώντας και ξεδιπλώνοντας τον χαρακτήρα τους.

MaxMara

maxmar.jpg

«Λογική και Ρομαντισμός» είναι ο τίτλος της συλλογής Max Mara Resort 2021, μια συλλογή αφιερωμένη στη μεγαλοπρέπεια και τη μαγεία της Αγίας Πετρούπολης. Χτισμένη με μοναδικό όραμα τη νεοκλασική αρμονία, η πόλη αντικατοπτρίζει την αγάπη της Max Mara για την τάξη και τον καλό σχεδιασμό. Υπάρχει όμως κάτι λυρικό στην ομορφιά της, που ξεκλειδώνει τη ρομαντική πλευρά της Max Mara. Η αντιπροσωπευτική αστική πανοπλία του brand, χαρακτηρίζεται από μια ραψωδική χροιά, που αντλεί την έμπνευσή της από την πόλη του Pushkin, του Tolstoy και του Tchaikovsky.

Όπως οι πίνακες του Ρέμπραντ που κάποτε κοσμούσαν τις επιβλητικές γκαλερί στο Ανάκτορο Γιουσούποφ, έτσι και τα κοστούμια που φορούσαν στους λαμπερούς χορούς μεταμφιέσεων, βρίσκονται τώρα στο Μουσείο Ερμιτάζ (State Hermitage Museum). Η Max Mara είχε το προνόμιο, να έχει πρόσβαση στα αρχεία του μουσείου, για να δει από κοντά τα πολυτελή κοστούμια που φορούσε ο πρίγκιπας Felix, η πριγκίπισσα Irina και οι καλεσμένοι τους, τα οποία αποτέλεσαν την έμπνευση για μια σειρά από κομμάτια με επιβλητικά fil coupé υφάσματα και περίτεχνα κεντήματα. Είναι η ρομαντική προσέγγιση στην περίφημη υψηλή ραπτική και το ορθολογιστικό tailoring της Max Mara. Μια φούστα ντυμένη με ύφασμα από μαντήλι, συνδυάζεται με μια tunic διπλής όψης, με μια ξεκάθαρα μοντέρνα αίσθηση. Ένα διάφανο φόρεμα που πέφτει στη μέση, έρχεται σε αντίθεση με το λευκό ιβουάρ Teddy Bear Coat που φοριέται από πάνω του.

Το αρχείο του μουσείου Ερμιτάζ περιλαμβάνει κοστούμια τελετών, που φορέθηκαν από πρίγκιπες, κόμητες και στρατηγούς και ενέπνευσαν τις κεντημένες λεπτομέρειες που μοιάζουν με αντίκες και αναδεικνύουν το κολάρο ενός tuxedo, και μια νέα εκδοχή του πουκάμισου kosovorotka. Εξαίρετες, απαλές αποχρώσεις και ροκοκό φλοράλ που έχουν εμπνευστεί από τα ιδιαίτερα δωμάτια του Ανάκτορου Γιουσούποφ, έχουν σχεδιαστεί με βάση το νέο κονστρουκτιβιστικό ρεύμα, προβάλλοντας τις αντιθέσεις, που παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην ιστορία της συλλογής.

Η συλλογή είναι διαθέσιμη στο www.dilfashiongroup.com

Alberta Ferretti

alberta-ferretti.jpg

Καθώς η Ιταλία ήταν μία από τις χώρες που «επλήγησαν» έντονα από την πανδημία του COVID-19, τα αυστηρά μέτρα οδήγησαν σε μία αναβίωση της εθνικής υπερηφάνειας. «Παίρνουμε δεδομένη όλη την ομορφιά που μας έχουν δώσει οι Θεοί. Είμαστε περιτριγυρισμένοι από ομορφιά. Οι άδειες πόλεις μας, τυλιγμένες στη σιωπή του lockdown, ήταν υπέροχες. Ήθελα να το γιορτάσω», δήλωσε η Alberta Ferreti. Η παρουσίαση της νέας συλλογής γίνεται με φόντο από καρτ ποστάλ του Grand Tour της Βενετίας, της Φλωρεντίας, της Ρώμης αλλά και της Νάπολης. Η creative director ήθελε μ’ αυτήν την κίνηση να μεταφέρει ένα μήνυμα αισιοδοξίας και θετικής ενέργειας. «Ίσως δεν υπάρχουν πολλές περιπτώσεις για να διασκεδάσεις ακόμη, μεγάλα πάρτι ή λαμπερά βράδια. Αλλά είμαι βέβαιη ότι οι γυναίκες εξακολουθούν να θέλουν να γιορτάσουν, να νιώθουν όμορφες και ξεχωριστές μετά από αυτήν την περίοδο κοινωνικής απομόνωσης. Θέλουμε να επανεκκινήσουμε και να ονειρευτούμε ξανά», είπε σε δηλώσεις της.

Έντονα και φωτεινά χρώματα, όπως το φούξια, το μπλε αλλά και πολλές αποχρώσεις του ηλιοβασιλέματος, ίσιες και θηλυκές γραμμές γεμάτες αυτοπεποίθηση έρχονται να επιβεβαιώσουν το αισιόδοξο μήνυμα που επιθυμεί να μεταφέρει ο οίκος. Από την πλευρά τους, τα αέρινα φορέματα χάρισαν μία χαλαρή νότα, με εξίσου έντονη αυτοπεποίθηση, τα οποία έμοιαζαν φανταστικά για ένα garden party αλλά και ρομαντικές νύχτες κάτω από το φως του φεγγαριού.

Valentino

valentino-1.jpg

Όπως όλοι έτσι και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Valentino, Pierpaolo Piccioli ασχολείται με τον τρόπο παρουσίασης των δημιουργιών του κατά την περίοδο αυτής της κρίσης. Για την resort collection είπε χαρακτηριστικά «Σίγουρα, αυτή είναι μια πολύ fashion collection για μένα». Τα γυρίσματα έγιναν στην κυριολεξία σε σπίτι, μέσα και γύρω από την παραθαλάσσια πόλη του, τη Nettuno, σε απόσταση από τη Ρώμη όπου εδρεύει ο οίκος. Πρωταγωνίστρια είναι η Mariacarla Boscono, στενή φίλη του Piccioli, ο οποίος φωτογράφισε εξ’ ολοκλήρου τη συλλογή. Το αποτέλεσμα είναι μία τεράστια συγχώνευση υπερβολής κι ευκολίας αλλά και γενναίας και αισθησιακής απλότητας. Ο ίδιος αντιλαμβάνεται τη συλλογή ως αστική και όχι ως κομμάτια διακοπών, γι' αυτόν τον λόγο τα χρώματα που κυριαρχούν είναι το καφέ και το φούξια αλλά και το πράσινο και το μπλε. Φυσικά, τα botanical μοτίβα για τα κιμονό και τις pajamas δε θα μπορούσαν να λείπουν. Οι φωτογραφίες αποκαλύπτουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ότι πρόκειται για μία «very fashion collection».

Ο Pierpaolo Piccioli ήθελε η φωτογράφιση να είναι κάτι πολύ προσωπικό, ένα visual ημερολόγιο ενός πολύ στενού φίλου. Για αυτόν τον σκοπό η Mariacarla μας μαγεύει με μία γυναικεία εμπιστοσύνη που δεν μπορεί να κρύψει, παρουσιάζοντας με τον καλύτερο τρόπο το μήνυμα που έχει ανάγκη να μεταφέρει ο Piccioli, ότι η γυναίκα δεν αντικατοπτρίζεται από τα ρούχα που κυριαρχούν στην ντουλάπα της αλλά από την αυτοπεποίθηση και την αληθινή εμπιστοσύνη που έχει στον εαυτό της.