fbpixel

Search icon
Search
LFW: Αντιδράσεις προκάλεσε το show της Erdem που έλαβε χώρα στα Γλυπτά του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο
TRENDS & CATWALKS

LFW: Αντιδράσεις προκάλεσε το show της Erdem που έλαβε χώρα στα Γλυπτά του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο

Και περισσότερα νέα από την Εβδομάδα Μόδας στην Αγγλική πρωτεύουσα


Η Εβδομάδα Μόδας στο Λονδίνο έχει ξεκινήσει επισήμως με κάποια φαντασμαγορικά themed shows. Βέβαια μαζί με την έμπνευση και δημιουργικότητα, έχουν δημιουργηθεί και πολιτικές και ηθικές αντιπαραθέσεις

Erdem Fall '24 Ready-To-Wear

Ο οίκος μόδας Erdem που ανήκει στον Τουρκοβρετανό Erdem Moralioglou, έναν παγκόσμια γνωστό σχεδιαστή, μόλις χθες έγινε θέμα συζήτησης για την τοποθεσία που επέλεξε να διαδραματιστεί το Fall '24 show του - εν μέσω του London Fashion Week. 

Πιο συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκε κάτω από τα αγάλματα του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο, που ως γνωστόν, η νόμιμη πολιτιστική ιδιοκτησία τους αποτελεί επίσημο θέμα διαμάχης μεταξύ της Ελλάδας, του μουσείου και της βρετανικής κυβέρνησης από το 1983. Οι μακροχρόνιες, παρατεταμένες διαπραγματεύσεις μεταξύ της ελληνικής και της βρετανικής κυβέρνησης για την επιστροφή τους φέρνουν ακόμη έντονη διπλωματική αντιπαράθεση.

Στη δήλωσή της η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, εξέφρασε την αγανάκτησή της, τονίζοντας πως οι ιθύνοντες ευτελίζουν το μνημείο.

Συγκεκριμένα, ανέφερε: «Με τη διοργάνωση επίδειξης μόδας στις αίθουσες όπου εκτίθενται τα Γλυπτά του Παρθενώνα, το Βρετανικό Μουσείο, για μια ακόμη φορά, αποδεικνύει τον μηδενικό σεβασμό του προς τα αριστουργήματα του Φειδία. Οι ιθύνοντες του Βρετανικού Μουσείου ευτελίζουν και προσβάλλουν όχι μόνο το μνημείο αλλά και τις οικουμενικές αξίες που αυτό εκπέμπει. Οι συνθήκες έκθεσης και φύλαξης των γλυπτών, στη Duveen Gallery, συνεχώς επιδεινώνονται. Είναι η ώρα τα κλεμμένα και κακοποιημένα γλυπτά αριστουργήματα να αστράψουν στο αττικό φως»

Η έμπνευση πίσω από τη νέα του συλλογή ήταν η εμβληματική σοπράνο Μαρία Κάλλας και η θρυλική της εμφάνιση ως Μήδεια στη Σκάλα του Μιλάνου το 1953. Η γκαρνταρόμπα της Κάλλας - μεσάτα φορέματα  με έντονες φούστες - τα ντεκολτέ με ντραπέ κασκόλ, τα σακάκια και η μοντέρνα υφαντουργική τέχνη των μέσων του αιώνα που εμπλέκεται στις παραγωγές όπερας και η ιδέα των λαμπερών φτερών είχαν κεντρικό ρόλο στο show. 

00007-erdem-fall-2024-ready-to-wear-credit-gorunway.webp
00016-erdem-fall-2024-ready-to-wear-credit-gorunway.webp

"Με γοήτευε η ώθηση και η έλξη μεταξύ προσώπου και περσόνας", είπε. Κόκκινα φορέματα, τριαντάφυλλα στα slingbacks, σαν να τα πετούσαν στα πόδια της επί σκηνής, και στη συνέχεια σατέν πιτζάμες και παπούτσια που θύμιζαν παντόφλες μαραμπού υπαινίχθηκαν αυτή την ιστορία.

00013-erdem-fall-2024-ready-to-wear-credit-gorunway.webp
00011-erdem-fall-2024-ready-to-wear-credit-gorunway.webp
00042-erdem-fall-2024-ready-to-wear-credit-gorunway.webp

Σύμφωνα με τον σχεδιαστή ο λόγος που επέλεξε και ζήτησε την άδεια να παρουσιάσει τη συλλογή του στο συγκεκριμένο χώρο είναι λόγω της κύριας έμπνευσής του, που ήταν ένα ελληνικό πολιτιστικό είδωλο, που επαναπατρίστηκε. Δεν διευκρίνισε περαιτέρω, αλλά η σημασία φαινόταν να αιωρείται στον αέρα.

Simone Rocha Fall' 24 Ready-To-Wear

Η Simone Rocha είναι γνωστό ότι παίζει με τα υπερβολικά σχήματα όλα αυτά τα χρόνια. Η Rocha, η οποία παρουσίασε την πρώτη της συλλογή υψηλής ραπτικής νωρίτερα φέτος, μεταμορφώνει μερικά από τα χαρακτηριστικά της στιλ - όπως τα nylon αντιανεμικά και τα πριγκιπικά φορέματα με φουσκωτά μανίκια - με τη βοήθεια της κορσετούρας. 

00002-simone-rocha-fall-2024-ready-to-wear-credit-gorunway.webp
00004-simone-rocha-fall-2024-ready-to-wear-credit-gorunway.webp

Η πίστη της σχεδιάστριας στις υπερ-θηλυκές ενδυματολογικές έννοιες υπογραμμίζεται μόνο από τη χρήση των κορσέδων, αλλά παραμένει επίσης παρούσα σε όλη τη συλλογή με τις γούνες και τις λεπτομέρειες σε σχήμα φιόγκου και τους baby blue & pink τόνους. Το πιο σημαντικό highlight, ωστόσο, είναι η διατήρηση του wearability. 

00006-simone-rocha-fall-2024-ready-to-wear-credit-gorunway.webp
00018-simone-rocha-fall-2024-ready-to-wear-credit-gorunway.webp

H Rocha δίνει στους κορσέδες έναν νέο σκοπό, χρησιμοποιώντας τους για να προσθέσουν ένα ελαφρώς πιο καθορισμένο σχήμα - και υφή - σε ένα ντύσιμο. Κανένα από τα μοντέλα στην πασαρέλα της για το φθινόπωρο 2024 δεν φαίνεται περιορισμένο, αλλά μάλλον πιο γλυπτό. 

00025-simone-rocha-fall-2024-ready-to-wear-detail-credit-gorunway.webp

Περισσότερα χαρακτηριστικά του show ήταν τα πουκάμισα πόλο και τα φίνα πλεκτά που κοσμούνται από τούλι ή μεταλλικά λουλούδια. Τα μοντέλα φορούσαν oxfords με χοντρή σόλα ή embellished Crocs - που επίσης συνδυάζουν άψογα την έννοια της εκλεπτυσμένης άνεσης.

Rodarte Fall '24 Ready-To-Wear

Στη Rodarte αυτή τη σεζόν, η Kate και η Laura Mulleavy είχαν λίγο αφηρημένη διάθεση. Σύμφωνα με ανακοίνωσή τους, "Μας άρεσε η ιδέα να έχουμε οπτικές ψευδαισθήσεις, η ιδέα του να μην ξέρουμε πού αρχίζει και πού τελειώνει κάτι". Ένα μαύρο φόρεμα από παγιέτες είχε ένα κολάρο με βολάν και φαινόταν σαν να αιωρείται μόνο του. Ένα άλλο είχε μια σειρά από μαζεμένα βολάν σε κίτρινο, ροζ, μπλε, λευκό και μαύρο που αιωρούνταν ασύμμετρα από τους ώμους κρύβοντας τα χέρια και αποκρύπτοντας το μεγαλύτερο μέρος του σώματος. 

00001-rodarte-fall-2024-ready-to-wear-credit-todd-cole.webp
00019-rodarte-fall-2024-ready-to-wear-credit-todd-cole.webp

"Είναι σαν μια πεταλούδα που ετοιμάζεται να βγει από τη χρυσαλλίδα της", πρόσθεσε η Mulleavy, και πράγματι υπήρχαν δύο πεταλούδες στολισμένες με παγιέτες στο μπούστο.

00007-rodarte-fall-2024-ready-to-wear-credit-todd-cole.webp
00006-rodarte-fall-2024-ready-to-wear-credit-todd-cole.webp

Τον τελευταίο καιρό, τα φορέματα της Rodarte έχουν κάνει πολλές εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί και υπήρχαν πολλές επιλογές για τις stars. Αυτές περιλάμβαναν ένα κατακόκκινο φόρεμα με παγιέτες και ένα μικρό peplum στη μέση. 

00031-rodarte-fall-2024-ready-to-wear-credit-todd-cole.webp

00003-rodarte-fall-2024-ready-to-wear-credit-todd-cole.webp

Επίσης, είδαμε ανανεωμένα slip φορέματα με sheer λεπτομέρειες και δαντελένιο μπούστο. Την προσοχή τράβηξε, επίσης, και ένα ροζ φόρεμα με με "κοχύλια" στο στήθος.