Hιστορία του οίκου ξεκινά το 1854, όταν ο Louis Vuitton εγκαταστάθηκε στην Asnières, ένα σημερινό προάστιο του Παρισιού, όπου ξεκίνησε τη δική του εταιρία κατασκευής δερμάτινων ειδών και ειδών ταξιδιού, όντας πολύ ικανός τεχνίτης και οραματιστής. Η εξέλιξή του ήταν ραγδαία, βασισμένη πάντα στην εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και τις καινοτόμες πρωτοποριακές ιδέες, που έτυχαν ιδιαίτερης απήχησης την εποχή που συμβάδιζε με την άνθηση των συγκοινωνιών. Τα περίφημα Vuitton trunks με τις μεταλλικές γωνίες, τις δερμάτινες λεπτομέρειες και τα εσωτερικά ειδικά στοιχεία με δίσκους και χρηστικά είδη, γνώρισαν θεαματική επιτυχία, γρήγορα έγιναν συνώνυμα του modern traveling, ενώ παράλληλα μια νέα εποχή όπου τα αξεσουάρ άρχισαν να αποκτούν όλο και σημαντικότερη θέση είχε ξεκινήσει. Το workshop στην Asnières έγινε το ζωντανό σύμβολο του savoir faire του οίκου, όπου ακόμη και σήμερα στεγάζεται ένα μέρος των ειδικών κατασκευών και των ειδών limited edition, και ο οίκος Louis Vuitton απέκτησε το πρώτο του κατάστημα κοντά στην ημιτελή ακόμη τότε Όπερα του Παρισιού. Η τεράστια επιτυχία είχε σαν αποτέλεσμα ένα πλήθος μιμητών του Vuitton trunk, γεγονός που προκάλεσε την εφευρετικότητα της οικογένειας. Ο γιος του Louis Vuitton, George, που είχε ήδη αναλάβει το management, καθιέρωσε το περίφημο μονόγραμμα LV ως σύμβολο της εταιρίας και στην προσπάθειά του να δημιουργήσει ανατρεπτικά και πρωτοποριακά στοιχεία, σχεδίασε τα διάφορα σχήματα που απαρτίζουν ως και σήμερα το διάσημο canvas. Με την αρχή του 20ού αιώνα, άρχισε η παραγωγή των soft bags που είχαν αρχικά ταξιδιωτικό χαρακτήρα, με πρώτα μοντέλα τις “Steamer bag” και “Keepall”, που γρήγορα έγιναν δημοφιλείς στους elegant ταξιδιώτες όλου του κόσμου. Ο οίκος άρχισε να κατακτά όλη την υφήλιο ξεκινώντας από το Λονδίνο, τη Νέα Υόρκη και το Χόλιγουντ. Το 1912, στην καρδιά του Παρισιού, στη Champs-Elysées, κατασκευάστηκε ένα υπέροχο Art Nouveau κτίριο όπου στεγάστηκε το flagship store του οίκου. Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ο Monogram canvas έγινε περισσότερο ποθητός από ποτέ και το δίκτυο του οίκου εξαπλώθηκε παγκοσμίως. Η ίδια επιμονή στην τελευταία λεπτομέρεια που χαρακτηρίζει όλα τα προϊόντα, δόθηκε και στο opening των καταστημάτων σε όλο τον κόσμο –ξεπερνούν τα 360 σήμερα. Το 1987, η Louis Vuitton συγχωνεύτηκε με τη Moët Hennessy για να προκύψει η LVMH, το μεγαλύτερο και πλέον επιτυχημένο διεθνώς luxury goods group. Το 1998, ο οίκος λανσαρίστηκε για πρώτη φορά σαν fashion label. Δημιουργήθηκε το fashion department με ready to wear, παπούτσια, αξεσουάρ και κοσμήματα, έχοντας επικεφαλής τον αμερικανό designer Marc Jacobs που ορίστηκε ως Artistic Director. Ο Jacobs δημιούργησε ένα signature style διαχρονικής κομψότητας και πολυτέλειας βασισμένος στην παράδοση του οίκου, συνδυάζοντας ταυτόχρονα το προσωπικό του όραμα για τη μόδα και τη δημιουργία. Με το γνωστό του παιχνιδιάρικο ύφος και το μοντέρνο πνεύμα του έκανε εποικοδομητικές συνεργασίες με σύγχρονους καλλιτέχνες, όπως ο Stephen Sprouse με τη Monogram Graffiti συλλογή ή ο Takashi Murakami με την Eye Love Monogram, Monogram Multicolore και τη Monogram Cerises. Το 2005, έγινε ριζική ανακαίνιση και reopening του ιστορικού Champs-Elysées house, πανηγυρίζοντας τα 150 χρόνια ζωής του οίκου-θρύλου της μόδας, o οποίος εστιάζει σταθερά στο μέλλον, με στόχο νέες αναζητήσεις.
ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΚΛΕΙΔΑΡΙΑ