fbpixel

Search icon
Search
Η Χριστίνα Πλακόπιτα μιλά για το success story της και την ελληνική δημιουργικότητα
MAGAZINE

Η Χριστίνα Πλακόπιτα μιλά για το success story της και την ελληνική δημιουργικότητα

Μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση με τη Founder & CEO του Apoella Lifestyle Beach Concept Stores


Η επιτυχία µπορεί να µην είναι κληρονοµική, είναι, όµως, οι εικόνες και οι εµπειρίες που αποκοµίζει κανείς όταν µεγαλώνει σ’ ένα περιβάλλον δηµιουργικών κι επιτυχηµένων ανθρώπων. Η Χριστίνα Πλακόπιτα και η Αρίστη Σάρρα αποτελούν δύο λαµπρά παραδείγµατα επιχειρηµατιών, που αποδεικνύουν ότι τα γονίδια παίζουν τον δικό τους, σηµαντικό ρόλο και στο επιχειρείν.

Παρακολουθώντας από µικρή τον πατέρα και τον αδερφό της να δηµιουργούν τις δικές τους επιχειρήσεις, αλλά κυρίως να στηρίζουν άλλους επιχειρηµατίες, το επιχειρείν έγινε για τη Χριστίνα Πλακόπιτα συνώνυµο µε τη δηµιουργία, την αυτοδυναµία και την προσφορά στη χώρα. ∆ουλεύοντας αρκετά χρόνια σε µια πολυεθνική εταιρία στη Νέα Υόρκη, το 2010 αποφάσισε να επιστρέψει στην Ελλάδα και να δοκιµάσει τις δικές της δυνάµεις, έχοντας ως ασφάλεια στο πλευρό της δύο πολύ καλούς συµβούλους. Η δηµιουργία της ηλεκτρονικής γκαρνταρόµπας Netrobe.com, ένα καινοτόµο start up για τα ελληνικά, αλλά και διεθνή δεδοµένα, τάραξε τα νερά τόσο της µόδας όσο και της τεχνολογίας και ξετρέλανε κυριολεκτικά τις χιλιάδες χρήστριές της. Η συνέχεια περιλαµβάνει τα concept stores Apoella -προέρχεται από τη φράση «από Ελλάδα»-, µέσω των οποίων προβάλλει τους θησαυρούς Ελλήνων σχεδιαστών. «Η γοητεία πίσω από το επιχειρείν για µένα είναι η δηµιουργία αυτή καθαυτή, αλλά και το γεγονός πως βλέπεις σε όλο το φάσµα την εξέλιξη µιας ιδέας, από τη σύλληψή της µέχρι να υλοποιηθεί».

Ποια είναι η φιλοσοφία πίσω από την επιτυχία του να διατηρείτε και να προσφέρετε άριστη ποιότητα σε διαφορετικά concepts; Είναι το δυσκολότερο κοµµάτι της δουλειάς, αλλά η φιλοσοφία είναι απλή: προσπαθούµε να προσφέρουµε ψυχαγωγία στους πελάτες µας. Όλα τα καταστήµατα στεγάζονται σε κάποια από τα καλύτερα θέρετρα της χώρας, όπου παρέχουν εξαιρετική εξυπηρέτηση. Έτσι κι εµείς, αποτελούµε µέρος αυτής της φιλοξενίας και δε γίνεται παρά η εµπειρία που προσφέρουµε να είναι ξεχωριστή. Η συνταγή της επιτυχίας στον χώρο του retail και η άριστη ποιότητα κρύβονται στις λεπτοµέρειες. Αυτό είναι το πιο σηµαντικό και πιο δύσκολο να διδάξεις σε κάποιον.

2028d533-0251-4d39-8f10-033a6a6b1de4.jpg
Aroma στο Sani Resort

Η αισθητική είναι κάτι που ξεχωρίζει τόσο σε εσάς, όσο και τη δουλειά σας. Από πού αντλείτε την έµπνευσή σας; Σας ευχαριστώ πολύ! Η αισθητική προέρχεται από τη φύση, τις παραστάσεις µας και την περιέργειά µας. Έχω πάρει πολλά µαθήµατα «υψηλής αισθητικής» από τη µητέρα µου, που θεωρώ πως της ήταν έµφυτη και πάντα µε εντυπωσίαζαν οι επιλογές της. Προσπαθώ να ταξιδεύω όσο µπορώ και να παρατηρώ την αισθητική των ανθρώπων που θαυµάζω. Η αφαίρεση, η αυθεντικότητα και η απλότητα σε κάθε δηµιουργία αποτελεί µεγάλη έµπνευση για µένα.

Είστε µια επιχειρηµατίας «µέσα στα πράγµατα». Τι πιστεύετε ότι αναζητά η σύγχρονη γυναίκα όσον αφορά στη µόδα, την οµορφιά, το στιλ; Η σύγχρονη γυναίκα είναι πιο “busy” από ποτέ. ∆εδοµένου ότι έχει πολλούς ρόλους πλέον, η απάντηση στην αναζήτησή της είναι πολυσύνθετη. Αναζητά προσιτές, αλλά ταυτόχρονα και πιο διαχρονικές λύσεις αναφορικά µε τη µόδα, την ποιότητα, αλλά και την άνεση. Στη µόδα επιδιώκει λύσεις πολυδιάστατες, χωρίς, όµως, να κάνει εκπτώσεις στο στιλ της. Η δική µου µατιά ως buyer για τη σηµερινή γυναίκα είναι σε κάτι διαχρονικό, σε µια πρόταση “value for money” και ίσως κάτι fun, γιατί η κάθε γυναίκα θέλει να νιώθει ξεχωριστή στο τέλος της ηµέρας.

Τα Apoella φιλοξενούν είδη που αναδίδουν ελληνικό καλοκαίρι. Τι θα βρει κανείς φέτος στα καταστήµατά σας; Είµαι ερωτευµένη µε τις φετινές συλλογές των ελλήνων σχεδιαστών, που τα τελευταία χρόνια έχουν εξελιχθεί ραγδαία κι έχουν έως και ξεπεράσει διεθνή brands µε µεγάλη προϊστορία στo resortwear. Τα Apoella προσφέρουν προτάσεις για τη γυναίκα, τον άνδρα και το παιδί. Για τη γυναίκα, ξεχωρίζω τα βραδινά φορέµατα της Zeus & Dione και της Mary Katrantzou, τα jumpsuit της Etoile Coral, τα καφτάνια της Ancient Kallos, τα athletic µαγιό της Stefania Frangista, τα feminine Mitos, αλλά και τις mommy and me προτάσεις µας από την Emmanuela Swimwear. Σε αξεσουάρ, οι δερµάτινες τσάντες της Callista Crafts είναι πιο διαχρονικές από ποτέ, οι ψάθινες τσάντες της Thoi και οι αµέτρητες προτάσεις των Ancient Greek Sandals συνθέτουν την απόλυτη πρόταση για το φετινό καλοκαίρι. Φυσικά, το κόσµηµα είναι το απαραίτητο αξεσουάρ, µε τις συλλογές των Dolly Boucoyanni, Myrto Anastasopoulou και Antonia Karra να είναι πιο ξεχωριστές από ποτέ.

Ποια ελληνικά στοιχεία είναι αυτά που αγαπάτε ιδιαίτερα και θέλετε να προβάλλετε; Για µένα το “Apoella” συνάδει απόλυτα µε την απλότητα και την ανεµελιά του ελληνικού καλοκαιριού. Τα νησιά µας έχουν µια οµορφιά που σε µαγνητίζει έως και ξελογιάζει. Η κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική, το αττικό φως, οι ψάθινες καλαµωτές και τα πανέµορφα κεραµικά πάντα µε γοήτευαν. Όλα αυτά συνδυασµένα µε το απύθµενο µπλε της θάλασσας είναι η πιο πολύτιµη κληρονοµιά µας.

dsc-4132.jpg

∆ιαρκώς επεκτείνετε τη δράση σας µε τελευταία προσθήκη ένα κατάστηµα αρωµάτων στο Sani Resort. Πείτε µας λίγα λόγια για το νέο εγχείρηµα. Από µικρή είχα µεγάλη αγάπη για τα αρώµατα. Η γοητεία της δηµιουργίας και η φιλοσοφία µου να δηµιουργώ ιδιαίτερες εµπειρίες στα θέρετρα που βρισκόµαστε µε οδήγησαν στο Aroma -µια niche perfumery που έχει τα 10 καλύτερα και πιο ιδιαίτερα αρώµατα αυτήν τη στιγµή διεθνώς. Τα περισσότερα δεν είναι ευρέως διαδεδοµένα και δεν έχουν µεγάλο δίκτυο διανοµής, έτσι το συγκεκριµένο κατάστηµα αποτελεί από µόνο του ένα destination. Το Aroma φιλοξενεί από τους πιο παλιούς και καλούς οίκους αρωµάτων, όπως Creed, Penhaligons και Jo Malone µέχρι By Killian, Maison Francis Kurkdjian και Chopard Perfumes. Θα βρείτε όλη τη συλλογή της Acqua di Parma και τη νέα της home collection, όπως και την Tom Ford µε τα ακαταµάχητα body spray της. Τέλος, οι κορυφαίες Diptyque και Byredo προσφέρουν από µεθυστικά αρώµατα µέχρι κεριά.

Ποιο είναι το δικό σας signature άρωµα και ποια η µυρωδιά του καλοκαιριού; Πλέον θα έλεγα το Baccarat Rouge 540 του Maison Francis Kurkdjian, που αποτελεί την κορύφωση του οίκου, από άποψη δηµιουργίας. Οι µυρωδιές του καλοκαιριού δε µπορεί παρά να είναι ο βασιλικός και η µέντα, αφού ο Tom Ford µε το Beau de Jour και η Diptyque µε το Eau de Minthe δηµιούργησαν δύο από τα πιο πολυσυζητηµένα αρώµατα µε βάση αυτά τα δυο βότανα.

Τι περιέχει οπωσδήποτε η βαλίτσα του καλοκαιριού; Η βαλίτσα µου γεµίζει µε τα µαγιό Stefania Frangista, Emmanuela Swimwear και Melissa Odabash. Beach to table φορέµατα από Apoella Beach, Poupette St Barths και Lila Eugenie και τις beach bags από την A to Z Greek και Koku. Καπέλα Ecua Andino x Apoella και Zina G κι εσπαντρίγιες από την Castaner για τις βραδινές εξόδους. Προσπαθώ ν’ αφήνω πάντα χώρο, αφού κάθε προορισµός είναι µοναδικός και το shopping των διακοπών αποκτά αναµνηστική αξία.

Τι αντιπροσωπεύει το summer living για εσάς; Είναι η πιο ανέµελη εποχή που αναγνωρίζει την αξία του χρόνου. Πέρα από τα ταξίδια, επιδιώκω να επισκέπτοµαι κοντινά αγαπηµένα νησιά, να περνάω περισσότερες στιγµές µε φίλους και ν’ ανακαλύπτω την άδεια Αθήνα, που είναι πιο όµορφη από ποτέ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΝΑΤΑΛΙΑ ΜΠΑΖΑΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ ΤΕΥΧΟΣ GLOW 151 ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ-ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ