Ξεκίνησε συλλέγοντας εκδόσεις της αμερικανικής και της γαλλικής Vogue σαν παιδί, για να συνεχίσει σε συνεργασίες με περιοδικά, όπως το Interview, το Pop και η Vogue Italia. Για επτά χρόνια, η γερμανο-ελληνίδα Fashion Editor και στιλίστρια Isabelle Kountoure διετέλεσε Fashion Director για το περιοδικό Wallpaper* για να συνεχίσει ως Style Director για τους Financial Times - How To Spend It Magazine. Είχε την τύχη να τη φωτογραφίσει ο ίδιος ο Karl Lagerfeld, καταφέρνοντας παράλληλα να βρεθεί στην κορυφή του επαγγέλματός της και να υπογράφει διαφημιστικές καμπάνιες των οίκων Dior, Armani, Louis Vuitton, L’Oreal, Paul Smith και του ελληνικού Zeus + Dione. Έχοντας το less-is-more ως απόλυτη αρχή και αντλώντας έμπνευση από την αρχιτεκτονική, την τέχνη και το design, η Isabelle διαθέτει μια υπέροχη διακριτική παρουσία και σφραγίζει με την ταυτότητα και την αυτο-έκφρασή της τις δουλειές της και όχι με τις εκάστοτε τάσεις. Της ζητήσαμε να μας μιλήσει για τη δημιουργική της πορεία και τις σημαντικές στιγμές της καριέρας της.
Κοιτώντας πίσω... στα εφηβικά μου χρόνια, πραγματικά κατανοώ πώς κατέληξα να κάνω αυτήν τη δουλειά σήμερα, να δημιουργώ όμορφες εικόνες και ιστορίες. Όταν ήμουν 12 χρονών, μαζί με την καλύτερή μου φίλη συλλέγαμε τεύχη του περιοδικού Vogue και ανταλλάσσαμε φωτογραφίες της Linda που φορούσε Chanel και της Christy που ήταν ντυμένη με Versace… Ήταν κάτι τόσο φυσικό για μένα όσο ήταν για τα αδέλφια μου να κάνουν ανταλλαγή καρτών με παίκτες του basketball.
H μόδα... ήταν η αναπόφευκτη πορεία μου, το όνειρό μου. Αλλά θα έλεγα πως η μουσική ήταν και εξακολουθεί να είναι το μεγαλύτερο πάθος μου. Η ζωή χωρίς μουσική θα ήταν σαν μια κενή τσάντα.
The success story… Πάντα ήθελα να δίνω τον καλύτερό μου εαυτό σε ό,τι έκανα. Παλεύω για την καλύτερη εικόνα, όπως η λέαινα μάχεται για τα παιδιά της. Και αγωνίζομαι για τις ομάδες. Πιστεύω πως, αν δουλεύεις πολύ σκληρά και δίνεις πάντα το μέγιστο, με καρδιά ανοιχτή και πάθος, θα συναντήσεις ενδιαφέροντες ανθρώπους, που δημιουργούν με το ίδιο πάθος και με υπέροχα αποτελέσματα. Είναι επιλογή ζωής, που χρειάζεται δέσμευση, αφοσίωση και βεβαίως έχει τον φόρο της. Όσο μεγαλώνεις και μαθαίνεις περισσότερα, τότε μπορείς να δώσεις και περισσότερα. Όταν μου προτάθηκε να ξαναχτίσω την ταυτότητα του περιοδικού Wallpaper* πριν από οκτώ χρόνια, ήξερα ότι δε θα ήταν ένας περίπατος στο πάρκο, αλλά μια καταπληκτική πρόκληση. Επαληθεύτηκα όταν η αναγνώριση ήρθε αργότερα από τον σημαντικό οίκο Dior, που εκτίμησε τη δουλειά αυτή και συνεργαζόμαστε μέχρι και σήμερα. Για μια ακόμη φορά, μια άλλη συναρπαστική πρόκληση έχει έρθει στην επαγγελματική μου ζωή, καθώς μου δίνεται η ευκαιρία μαζί με την Jo Ellison να ανανεώσουμε την αισθητική των Financial Times HTSI luxury supplement.
Βest work highlights… Υπάρχουν τόσο πολλές στιγμές για τις οποίες είμαι ευγνώμων. Από τη δουλειά με τον Karl Lagerfeld και το πορτρέτο μου που φωτογράφισε όταν εργαζόμουν για τη γερμανική Vogue μέχρι τη συνεργασία μου με το περιοδικό POP, με τον Ed Ruscha να περνάει μια μέρα από τα γραφεία μας. Επίσης, η συνεργασία μου με τον εξαιρετικά απαιτητικό David Bailey για το περιοδικό Interview. Και με τον Paolo Roversi και την καλλιτέχνιδα Linder Sterling για το περιοδικό Wallpaper*. Και φυσικά, η μακροχρόνια συνεργασία με την Brigitte Niedermair, που μας επέτρεψε να δημιουργήσουμε μια μοναδική προσέγγιση για να παρουσιάσουμε τη μόδα, η οποία στη συνέχεια μας οδήγησε να κάνουμε το Dior project.
Δουλέψαμε, επίσης, σε ένα πολύ ιδιαίτερο επετειακό project μαζί με τον Hussein Chalayan, στο οποίο ήρθε και ο πατέρας μου στο σετ... Αυτό σήμαινε πολλά για μένα, ότι, δηλαδή, μπορούσε να με δει στη δουλειά. Και τελευταίο, αλλά σίγουρα όχι λιγότερο σημαντικό, είμαι ευγνώμων που μπόρεσα να ανακαλύψω και να γνωρίσω τόσο πολλά ενδιαφέροντα, νέα ταλέντα και να δημιουργήσω μια πλατφόρμα για αυτά. Όλα ήταν απίστευτα ικανοποιητικά.
Λάτρευα τον Karl (Lagerfeld)… Τον συνάντησα όταν ήρθα για πρώτη φορά στο Παρίσι κι ήμουν ακόμη βοηθός. Ήταν καλός και ευγενικός σε όλους μας στο σετ, και ο εγκέφαλός του ήταν τόσο γρήγορος και συνεχώς ενεργοποιημένος. Ποτέ δεν κοίταζε πίσω, δεν ήταν ποτέ νοσταλγικός. Με έκανε να θέλω να δώσω το καλύτερό μου εαυτό. Νομίζω ότι δούλευα 18 ώρες κάθε μέρα, φωτογραφίζαμε, αλλά δεν κουραζόμασταν ποτέ. Ήταν αυτή η κινητήρια δύναμη που σε έκανε να νιώσεις ιδιαίτερος και να ερωτευτείς ξανά και ξανά τη μόδα.
Tο Dior project… ήταν και συνεχίζει να είναι μια εξαιρετική εμπειρία, γιατί συνεργάζομαι με δύο υπέροχες γυναίκες. Δημιουργούμε ωραίες εικόνες μαζί με τη φωτογράφο και μακροχρόνια partner-in-crime Brigitte Niedermair (στις εκστρατείες Dior) και φυσικά με τη Maria Grazia Chiuri, η οποία είναι μια απίστευτη δύναμη, μια τόσο δυνατή γυναίκα και αγωνίζεται πραγματικά γι’ αυτό που πιστεύει. Επίσης, η εμπειρία τού να δουλέψω με την Jennifer Lawrence στην πιο πρόσφατη καμπάνια Dior ήταν το αποκορύφωμα – επιπλέον έκανε τα παιδιά του συντρόφου μου πολύ χαρούμενα…
Στη βιομηχανία της μόδας... εύχομαι πραγματικά τα πράγματα να αλλάξουν για το καλύτερο. Να γίνονται λιγότερες συλλογές, αλλά με περισσότερη σκέψη, ανάλυση, βάθος και λιγότερα ταξίδια για όλους. Η μόδα είχε γίνει σπασμωδική, επίπεδη και συχνά χωρίς ουσία, καθώς δεν υπάρχει πια χρόνος για σκέψη και εμβάθυνση. Βέβαια, η σκληρή πραγματικότητα μπορεί να μας διαψεύσει και το πιθανότερο είναι το σύστημα να μην επιτρέψει όλες τις αλλαγές.
Πρέπει να καταναλώνουμε λιγότερα... αλλά καλύτερα κατά τη γνώμη μου. Χρειαζόμαστε οι άνθρωποι να αγοράζουν κομμάτια υψηλότερης ποιότητας και μεγαλύτερης διάρκειας, τόσο από άποψη ποιότητας υφασμάτων και κατασκευών, όσο και από άποψη στιλ.
Οι άνθρωποι θα δουλεύουν περισσότερο από το σπίτι… υποθέτω, αλλά θα ντύνονται όμορφα όταν βγαίνουν, πράγμα που σημαίνει ότι θα χρειαστούν τόσο ανεπίσημα χαλαρά ρούχα όσο και ωραία κομψά.
Η ελληνική μόδα... Ήμουν πολύ χαρούμενη όταν είδα ότι η ελληνική Vogue επανήλθε και μου αρέσει πολύ η δουλειά της ομάδας. Με γεμίζει υπερηφάνεια που βλέπω ότι έχει συχνά πολύ πιο όμορφα εξώφυλλα από πολλούς από τους διεθνείς ανταγωνιστές της! Υπάρχει αυτός ο νέος δυναμισμός στην Ελλάδα, και μια τεράστια εκτίμηση για τα ελληνικά προϊόντα στο εξωτερικό. Θα ήθελα πολύ να δω κάποια από τα διεθνή brands να χρησιμοποιούν τα εργοστάσια παραγωγής μας για τα δικά τους προϊόντα, σε εγκαταστάσεις παρόμοιες με το Σουφλί, όπου η εταιρία Zeus + Δione κατασκευάζει όλα τα μεταξωτά της υφάσματα. Υπάρχει τόσο μεγάλη χειροτεχνία σε αυτήν τη χώρα. Και ο ελληνικός τρόπος ζωής είναι τόσο φιλόδοξος σε όλο τον κόσμο. Η τρέχουσα ελληνική αντίληψη για τη μόδα, ωστόσο, εξακολουθεί να αφορά σε brands με resort-wear ή σανδάλια, όπως τα Ancient Greek Sandals.
Προσπαθώ πάντα να αγοράζω ελληνικά... όπου μπορώ, από το eyeliner Korres έως τις κρέμες Apivita Body και τα Ancient Greek Sandals μου. Εννοείται ότι μου αρέσουν και τα Zeus + Dione μαγιό, οι μπλούζες, τα καφτάνια και τα γυαλιά τους, και όχι μόνο επειδή συνεργάζομαι μαζί τους τα τελευταία 5 χρόνια. Υπάρχουν, επίσης, μερικοί ταλαντούχοι έλληνες σχεδιαστές κοσμημάτων, όπως ο Γιάννης Σεργάκης, που κάνουν τόσο όμορφα κομμάτια. Και φυσικά, πάντα προτιμώ ελληνικό κρασί και ελαιόλαδο από τα ιταλικά - ο ιταλός φίλος μου ερωτεύτηκε κι ο ίδιος την Ελλάδα κι έτσι με συγχωρεί.
All time classic fashion trends… δεν μπορεί ποτέ να πάει κάτι στραβά με ένα μαύρο σακάκι, ένα άσπρο T-Shirt και ένα καλοβαλμένο τζιν παντελόνι. Ή, το βράδυ, με ένα oversized tuxedo κουστούμι.
Σε δέκα χρόνια... θα ήθελα να βρίσκομαι στο σπίτι μας στην Τήνο, με τον σύντροφό μου, σε μια κουνιστή καρέκλα, κοιτώντας πάνω από τη θάλασσα, νιώθοντας τον άνεμο να φυσάει τα μαλλιά μου, γυρίζοντας τις σελίδες ενός βιβλίου...
Αδιαπραγμάτευτη αξία… να είστε ευγενικοί, να είστε περίεργοι, παθιασμένοι, να έχετε ανοιχτή καρδιά και να είστε ευγνώμονες.
Τop του κόσμου της μόδας
- Οποιοδήποτε Martin Margiela fashion show έχω δει.
- Η εποχή της Phoebe Philo στον οίκο Celine -δεν έχασα ποτέ καμία συλλογή ή προϊόν!
- Το χορευτικό Cruise Show του Karl Lagerfeld στην Κούβα για τον οίκο Chanel.
- Το Plato Atlantis fashion show του Alexander McQueen.
- To τελευταίο show του Raf Simon για τον οίκο Jil Sander.