Ξεκίνησε την πορεία της στον χώρο απ' όταν ήταν ακόμη σπουδάστρια σε σχολή μόδας, αφού το brand της, PCP, ξεκίνησε από μια πτυχιακή εργασία με θέμα “skiing in the 80's”! «Είχα φτιάξει πολύχρωμα μπουφάν και στολές λύκρα. Έχω βαθιά αγάπη για το βουνό και πάντα με ενέπνεαν οι στολές των skiers», μας λέει η Πέλλα-Χριστίνα Παπαχρήστου. Η νεαρή δημιουργός από τη Θεσσαλονίκη λατρεύει την πόλη της και τα 80s, ενώ προσπαθεί να μην πέφτει στην παγίδα των κλισέ και προτιμά να είναι όσο πιο τολμηρή γίνεται, είτε αυτό αφορά τις συλλογές, είτε το προσωπικό στιλ της. Η ίδια ξεκίνησε αποκλειστικά με κολάν αλλά πλέον προσφέρει μια ευρεία γκάμα style items, όπως μπλούζες, lady-like φούστες, μαγιό, τζάκετ και παιδική συλλογή.
«Αφού τελείωσα τη σχολή, πήγα στην Αθήνα και δούλεψα ως ενδυματολόγος στην τηλεόραση. Σε μια διαφήμιση είχαμε ως θέμα τα 80's και επιλέξαμε κολάν σε έντονα χρώματα για τις χορεύτριες. Κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα. Κρατούσα πάντα τα δείγματα από τα ρούχα που έφτιαχνα για την τηλεόραση, ώστε να τα έχω στο portfolio μου και ξεκίνησα να φοράω τα κολάν που δημιουργούσα. Στην αρχή, υπήρχε πολύς κόσμος που τα κατέκρινε και έδειχναν ότι δεν τους άρεσαν, αλλά δεν πτοήθηκα ποτέ» εξομολογείται η ίδια.
Και πώς φτάνουμε στη σημερινή μορφή του PCP;
Κατάγομαι από μια οικογένεια εμπόρων, με την επιχείρηση να ασχολείται με το λεγόμενο «σταθερό» ρούχο (μπουφάν, καμπαρντίνα, τζάκετ κλπ). Οι γονείς μου ήθελαν να ασχοληθώ με αυτό, αφού όλα ήταν στρωμένα. Ξεκίνησα να δουλεύω κάθε μέρα εκεί και μετά τις 4 καθόμουν μέχρι αργά το βράδυ και δούλευα τα σχέδια μου. Τους πρώτους 6 μήνες τα έκανα όλα μόνη μου: από το να ράβω τα κολάν και τη συσκευασία, να ψάχνω τα υλικά, να κάνω τις φωτογραφήσεις, να τα συσκευάζω, έκανα ακόμα και τις αποστολές -τις πήγαινα εγώ με το ποδήλατο.
Κάποια στιγμή, έφτασα να συνεργάζομαι με 15 καταστήματα. Τότε, άρχισαν και οι γονείς μου να βλέπουν ότι το 'χω πάρει σοβαρά και άρχισαν να με βοηθάνε και οι ίδιοι. Με άφησαν να δουλεύω πλέον μόνο πάνω στα δικά μου σχέδια και προστέθηκαν στην ομάδα πολύτιμοι συνεργάτες. Τώρα είμαστε ένα μεγάλο team, το όποιο κατά 70% είναι γυναίκες κάτω των 30 ετών και προσπαθούμε με φρέσκες και νέες ιδέες να πάμε το όλο project ένα βήμα παραπέρα.
Γιατί αποφάσισες να ασχοληθείς με τα leggings συγκεκριμένα;
Όταν ήμουν στην Αθήνα πήγαινα παντού με το ποδήλατο, ενώ με τον τότε σύντροφό μου και έναν φίλο ξεκινήσαμε το brand με ποδηλατικά αξεσουάρ Moozaka. Θέλαμε να είναι κάτι αστείο και να θυμίζει Ελλάδα, με σκοπό να τα εξάγουμε και στο εξωτερικό. Όποτε, μέσα απ' αυτό ξεκίνησα να κάνω ποδηλατικά κολάν και να εξειδικεύομαι στο συγκεκριμένο είδος. Στα κολάν αγαπάω την άνεση που σου προσφέρουν από το πρωί μέχρι το βράδυ, από το γυμναστήριο μέχρι και την έξοδο για ποτό, είναι άνετα και αναδεικνύουν περισσότερο τα πόδια.
Σε γοητεύει η δεκαετία του ’80;
Με συναρπάζει! Τρελαίνομαι για τα χρώματα της εποχής, τα γραφίστικα, τον χορό, το στιλ. Μαζί με τα 90's, είναι οι αγαπημένες μου δεκαετίες και μετά ακολουθούν τα 20's.
Ποια trends της εποχής σου λείπουν περισσότερο και πώς φροντίζεις να τα υιοθετείς στα daily looks σου;
Μου λείπουν τα χρώματα και τα καπέλα. Προσπαθώ πάντα να βάζω χρώματα στα σύνολα που επιλέγω, περισσότερο στα αξεσουάρ. Συνήθως, θα με δείτε στα μαύρα ντυμένη με έντονα σκουλαρίκια, παπούτσια ή καπέλα.
Πώς περιγράφεις το στιλ σου ως σχεδιάστρια;
Bold! Δε φοβάμαι να δοκιμάσω διαφορετικά στιλ και να κάνω mix & match συνδυασμούς. Σίγουρα, όταν βρίσκομαι στο εξωτερικό ντύνομαι πολύ πιο ελευθέρα απ' ότι στην Ελλάδα. Δυστυχώς εδώ, όσον αφορά το στιλ, ο κόσμος φοβάται να βγάλει τον προσωπικό του εαυτό και να απελευθερωθεί.
Σε ποιες γυναίκες απευθύνονται τα σχέδιά σου;
Στις ανεξάρτητες και δυναμικές γυναίκες. Θέλω όσες τα φοράνε να ξέρουν, τι πρεσβεύει το brand, να ξέρουν για τι παλεύουμε και τι προσφέρουμε.
Ποιον άλλον σχεδιαστή θαυμάζεις και θα ήθελες να συνεργαστείς μαζί του;
Από Έλληνες μου αρέσουν πολύ τα Ancient Greek Sandals και θαυμάζω την πορεία τους. Αγαπημένος μου όμως είναι ο Ashish με διαφορά. Από 'κει και πέρα, ξεχωρίζω συλλογές όπως οι Saint Lauren Spring 2018, Moschino FW18/19 κ.ά. Είναι μεγάλο αυτό το κεφάλαιο και δεν κλείνει ποτέ!
Τελευταία, έχει παρατηρηθεί και μια γενική τάση στη μόδα να στέλνει το δικό της κοινωνικό μήνυμα, μέσα από logos, πασαρέλες, fur-free συλλογές κλπ. Ποια είναι η απόψή σου επάνω στο θέμα;
Αυτό συμβαίνει εδώ και χρόνια, απλά βγήκαν φέτος τα super brands, όπως ο οίκος Gucci, έκαναν τη σωστή επικοινωνία και ξαφνικά όλοι ασχολήθηκαν με αυτό! Χρόνια τώρα υπάρχουν εταιρίες που στέλνουν κοινωνικά μηνύματα, αλλά ποτέ κανείς δεν έδωσε τόση έμφαση. Αγαπημένη μου συλλογή ήταν από τους Victor & Rolf για τη σεζόν F/W 2008 κατά του fast fashion και το πόσο γρήγορα "τρέχει" η μόδα, όταν πλέον μεγάλα πολυκαταστήματα κάθε εβδομάδα βγάζουν και καινούργια ρούχα -κάτι καταστροφικό. Φυσικά, κυριαρχεί και η τάση της οικολογίας, έχουμε βλάψει τον πλανήτη μας δίχως να δίνουμε σημασία στα πράγματα που αγοράζουμε και στον τόπο ή τον τρόπο που κατασκευάζονται. Είναι καιρός να αλλάξει αυτό και να στραφούμε στη βιώσιμη μόδα (sustainability) και στο κίνημα της ανακύκλωσης (recycling movement).
Ακολουθείς ή θα έβλεπες τον εαυτό σου να ακολουθεί αυτήν την τάση;
Τον τελευταίο χρόνο έχουμε κάνει rebranding και έχουμε αλλάξει κατά 80% όλη την επιχείρηση. Fur-free ήμασταν πάντα, αλλά πλέον έχουμε αντικαταστήσει και τα υφάσματα από τα κολάν και τα ταμπελάκια, τα οποία είναι φτιαγμένα από ανακυκλωμένα υλικά. Επιπλέον, έχουμε τοποθετήσει παντού κάδους ανακύκλωσης και είμαστε και low waste company. Προσπαθούμε να έχουμε όσο λιγότερη φύρα γίνεται, ενώ αυτήν που έχουμε, προσπαθούμε να την εκμεταλλευόμαστε φτιάχνοντας βραχιόλια, κολιέ, αξεσουάρ κλπ
Με τόπο σου τη Θεσσαλονίκη, θα έλεγες ότι η πόλη είναι πρόσφορο έδαφος για έναν δημιουργό;
Η πόλη γενικά έχει να προσφέρει πολλά, αν έχεις όρεξη για δουλειά και συνεργασίες μπορείς να καταφέρεις τα πάντα, αρκεί να ψάχνεις και να ψάχνεσαι, να θες να πετύχεις και να μην το βάζεις κάτω με την πρώτη δυσκολία. Πρέπει να πιστέψεις στο όνειρο σου, αν θες να το πραγματοποιήσεις και η Θεσσαλονίκη είναι μια πανέμορφη πόλη για να δουλεύεις αλλά εξαρτάται πάντα και από το αντικείμενο εργασίας. Προσωπικά, δε θα την άλλαζα πότε ως βάση, θέλω εδώ να χτίσω τα πάντα και μετά να ταξιδεύω στον κόσμο και να μαζεύω εμπειρίες.
Τι κάνεις, όταν έχεις ελεύθερο χρόνο σου;
Προσπαθώ να δουλεύω και να τελειώνω όλες μου τις δουλειές μέσα στην εβδομάδα, ώστε την Παρασκευή το απόγευμα να φεύγω στο βουνό ή τη θάλασσα. Λατρεύω τα ταξίδια και με βοηθούν πολύ να βρίσκω νέες ιδέες. Επιπλέον, αθλούμαι όσο πιο συχνά μπορώ, πάω για snowboard, surf, skate ή ποδήλατο και τις καθημερινές πηγαίνω για yoga και ενόργανη.
Τι άλλο κάνεις αυτόν τον καιρό;
Τώρα ετοιμαζόμαστε για το Mad Walk που θα γίνει τον Μάρτιο, αλλά και για την Toronto Women’s Fashion Week.
Favorites
Style icon: Adwoa Aboah, Agyness Deyn
Spring trend: Pastels
Shopping capital: Munich
Accessory: Vanina earrings
Perfume: Viva la Juicy
Beauty product: Badgal Bang mascara by Benefit Cosmetics