Με μια μοναδική ικανότητα να παντρεύει τη διαχρονική αισθητική με τα μοντέρνα trends, η Grace K αποτελεί το παράδειγμα σχεδιάστριας που δεν την ενδιαφέρει να φαίνεται ποτέ η ίδια αλλά μόνο οι δημιουργίες της. Τσάντες της έχουν κρατήσει διάσημα style icons στον κόσμο, όπως η Chiara Ferragni και η Gigi Hadid, ενώ οι μεγαλύτερες στιλιστικές επιρροές ήταν για εκείνη η μητέρα και η γιαγιά της. Τις βάσεις σίγουρα έθεσαν και οι σπουδές της στο σχέδιο μόδας στο Λονδίνο, αλλά και το πηγαίο πάθος της για καθετί εκλεπτυσμένο. Το όνομά του brand της, Grace World, ίσως να έχετε δει και σε ξένα έντυπα, όπως το αμερικανικό Harper’s Bazaar και το βρετανικό Tatler, ενώ it-bags από τις σειρές που έχει λανσάρει σίγουρα θα πετύχετε σε επιλεγμένα σημεία στις Η.Π.Α., Γαλλία, Ελβετία και Ντουμπάι. Ας δούμε όμως τι μας είπε η ίδια...
Ποια ανάγκη θέλατε να καλύψετε, όταν σχεδιάσατε την πρώτη τσάντα Grace, την αγαπημένη πλέον Babette;
H πρώτη τσάντα Grace, το πουγκί Babette και το αδερφάκι του η Babette Boheme, γεννήθηκαν από την ιδέα να δημιουργήσω μια it-bag με νέους όρους, που θα ήταν και θα φαινόταν ποιοτική, σχεδιαστικά ενδιαφέρουσα, αναγνωρίσιμη χωρίς την παρουσία λογότυπου, αλλά ταυτόχρονα να είναι και limited edition. Όχι να κυκλοφορεί σε κάθε γωνιά. Έτσι γεννήθηκε η πρώτη μας κολεξιόν με τίτλο Grace Atelier De Luxe, η οποία αποτελεί πλέον την κλασσική και μόνιμη συλλογή μας, που διατίθεται σε περιορισμένα αντίτυπα κάθε σεζόν. Χαρακτηριστικό είναι οι περίτεχνες πλεξούδες από δέρμα που κοσμούν τις τσάντες, οι οποίες είναι τοποθετημένες σε στρατηγικά επιλεγμένα σημεία και τις κάνουν αναγνωρίσιμες.H Gigi Hadid με την Babette
Τον τελευταίο καιρό παρατηρούμε ότι πολλά brands έχουν λανσάρει τσάντες με παρόμοιες πλεξούδες. Αυτό πώς σας επηρεάζει;
Από τη μια κάτι τέτοιο είναι πολύ κολακευτικό για εμάς! Νιώθουμε ότι η κεντρική ιδέα την οποία λανσάραμε πριν από 5 χρόνια εξακολουθεί να έχει μεγάλη επιτυχία κι αυτό έχει εμπνεύσει και άλλους σχεδιαστές. Το πρόβλημα ξεκινάει όταν οι πλεξούδες άλλων brand τοποθετούνται στα συγκεκριμένα σημεία, όπου το κοινό έχει συνηθίσει να βλέπει τις δικές μας πλεξούδες, με αποτέλεσμα να δημιουργείται brand confusion. Αυτό είναι κάτι που συμβαίνει συχνά τελευταία και οι λογαριασμοί μας στα social media είναι γεμάτοι με μηνύματα από followers που μας ενημερώνουν για αντίστοιχα περιστατικά. Σε ένα ιδανικό κόσμο πάντως, κάτι τέτοιο δε θα συνέβαινε και κάθε brand θα είχε τη δική του ξεχωριστή ταυτότητα.
Τι κάνει λοιπόν τις τσάντες σας να ξεχωρίζουν;
Τα προϊόντα Grace θέλουμε να αποτελούν κοινό μυστικό των γυναικών που πραγματικά αγαπούν τη μόδα και θέλουν να ξεχωρίζουν και όχι να μιμούνται. Έχουμε επιτύχει να κρατήσουμε την πολύτιμη ισορροπία: να είναι το brand δημοφιλές, αλλά χωρίς να έχει υπερεκταθεί! Σε αυτό έχει συμβάλλει ότι διαθέτουμε περιορισμένο αριθμό σε κάθε χώρα, αλλά και ο τρόπος που έχουμε διαλέξει να προβάλλουμε -ή να μην προβάλλουμε κάποιες φορές -το brand μας.
Ως designer, τι σημασία πιστεύετε ότι έχει η σωστή τσάντα στην καθημερινότητα μιας γυναίκας;
Η τσάντα είναι πάρα πολύ σημαντική, καθώς αποτελεί τόσο μέσο αποθήκευσης και μεταφοράς των πιο προσωπικών και απαραίτητων για αυτήν αντικειμένων, όσο και βασικό στοιχείο του στιλ της. Σωστή τσάντα είναι αυτή που καλύπτει τις πρακτικές μας ανάγκες, ενώ ταυτόχρονα επιτυγχάνει να απογειώσει την προσωπικότητά μας. Για παράδειγμα οι γυναίκες που λόγω των πιεστικών ρυθμών της καθημερινότητας κουβαλούν κυριολεκτικά όλη τους την ήμερα σε μια τσάντα, είναι σημαντικό να επενδύσουν σε ένα ευρύχωρο και ανθεκτικό σχέδιο, το οποίο όμως θα ταιριάζει αισθητικά με το καθημερινό τους στιλ και θα μπορεί να δώσει άποψη ακόμα και σε ένα πολύ απλό σύνολο.
Εναλλακτικά, μια μεσαίου μεγέθους τσάντα, η οποία μπορεί να φορεθεί από το πρωί μέχρι το βράδυ, είναι πολύ καλή επιλογή για τις γυναίκες που δεν επιστρέφουν στο σπίτι πριν από τη βραδινή τους έξοδο. Και σε αυτή την περίπτωση, η σωστή επιλογή έχει μεγάλη σημασία: πρέπει να χωράει τα απαραίτητα και ταυτόχρονα να είναι κομψή και να ταιριάζει casual και πιο επίσημες εμφανίσεις. Το βασικό όμως χαρακτηριστικό της σωστής τσάντας, είναι ότι από μόνη της είναι ικανή να δώσει ποιότητα, class και φινέτσα στην εικόνα της γυναικάς που την κρατάει.
Η σχεδιάστρια Grace K
Πώς καταφέρατε να κερδίσετε την προσοχή και των fashionistas σε Αμερική κι Ευρώπη;
H αλήθεια είναι ότι το brand μας είναι κυρίως γνωστό στην Αμερική και την Ασία, παρόλο που γεννήθηκε στην Ιταλία. Κάποιοι από τους πρώτους μας πελάτες βρίσκονταν στις ΗΠΑ και κατά συνέπεια κατέληξαν να αγοραστούν από Αμερικανούς στιλίστες, bloggers και celebrities, από τους οποίους οι τάσεις εξαπλώνονται σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης και της Ασίας!
Η Chiara Ferragni, μεταξύ άλλων, έχει κρατήσει δημιουργία σας. Θεωρείτε επιτυχία διάσημες γυναίκες να επιλέγουν τις τσάντες σας;
Θεωρούμε επιτυχία όταν οποιαδήποτε γυναίκα κρατήσει μια τσάντα Grace Workd, κι αυτό γιατί ξέρουμε ότι αποτελεί συνειδητή επιλογή αφού - όπως προαναφέραμε - δεν πρόκειται για προϊόντα μαζικής κατανάλωσης, αλλά για μια πιο ιδιαίτερη επιλογή. Φυσικά, το να κρατάει τη δημιουργία ενός σχεδιαστή μια διάσημη γυναίκα ή ένα fashion icon, όπως η Chiara Ferragni αποτελεί μια πολύ μεγάλη αναγνώριση!Η Chiara Ferragni με δημιουργία της Grace K
Ποιες άλλες έχουμε δει με Grace World bags και ποιες θα θέλατε να δείτε εσείς;
Η Gigi Hadid είναι μια περίπτωση μιας πολύ αναγνωρίσιμης γυναίκας που κρατάει τσάντες Grace World. Χαιρόμαστε πολύ για αυτό, γιατί εκτός του ότι είναι σημαντική style influencers της εποχής μας, αποτελεί και ένα πολύ υγιές σωματικό πρότυπο για τις νέες κοπέλες, πράγμα πολύ βασικό για μας. Η προσωπικά αγαπημένη μου όμως, είναι η Styleheroine, a.k.a. Ευαγγελία Σμηρνιωτάκη, την οποία έχουμε δει στο παρελθόν με την Babette, αλλά θα ήθελα πολύ στο μέλλον να τη δω να επιλέγει και κάποια άλλα σχέδιά μας!
Τι ρόλο πιστεύετε ότι παίζουν τα social media στη σημερινή μόδα;
Ο χώρος της μόδας, μέσω των social media, έχει γίνει πολύ πιο γρήγορος, άμεσος και καμιά φορά ισοπεδωτικός. Έχει γίνει εφικτή η άμεση επικοινωνία μεταξύ κοινού και σχεδιαστών, η ταχύτατη διάδοση των πληροφοριών και των εικόνων και η αγορά προϊόντων χωρίς καμία «προσπάθεια». Εμείς σαν brand επικοινωνούμε πάρα πολύ με το κοινό μας μέσω των κοινωνικών δικτύων και εισπράττουμε μέσα από αυτά πάρα πολλή αγάπη. Από την άλλη, έχει χαθεί λίγο το... μυστήριο, το στοιχείο της έκπληξης και της μοναδικότητας αλλά και η χαρά που κάποτε παίρναμε από τις αγορές μας.
Εσείς ποιους instagram λογαριασμούς ακολουθείτε και μας προτείνετε;
Ακριβώς επειδή εργάζομαι στο χώρο της μόδας δεν ακολουθώ λογαριασμούς σχετικούς με τη μόδα. Χρησιμοποιώ τα social media για να ξεκουράζομαι, να ξεφεύγω λίγο από το επάγγελμά μου, να εμπνέομαι και να επικοινωνώ με τους φίλους μου. Αγαπημένοι μου λογαριασμοί είναι οι @mimithor, @kellywreastler, @relaischateaux, @themodernistinstitute, @rogerfederer και @friends!
Ύστερα από τα χρόνια πορείας σας μέχρι στιγμή, ποιο πιστεύετε ότι είναι το μεγαλύτερο λάθος που κάνουν οι νέοι σχεδιαστές στην αρχή της καριέρας τους;
Πραγματικά δε μπορώ να σκεφτώ μόνο ένα, καθώς οι παγίδες είναι πολλές! Ενδεικτικά θα αναφερθώ στο ότι παρασύρονται από τις πολλές τους ιδέες και δυνατότητες και δε δημιουργούν έχοντας στο μυαλό τους έναν συγκεκριμένο αποδέκτη. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η δουλειά τους να μη μπορεί να απορροφηθεί από συγκεκριμένα καταστήματα και τα προϊόντα τους να μη φτάνουν ποτέ στο καταναλωτικό κοινό.
Στην ιστοσελίδα του Grace World διαβάζουμε ότι σας ενέπνευσαν η μητέρα και η γιαγιά σας. Πώς ακριβώς;
Η γιαγιά μου και η μητέρα μου αποτέλεσαν για εμένα πρότυπα από πολλές απόψεις, αλλά κυρίως γιατί είναι η ενσάρκωση του όρου «grace». Πρόκειται για γυναίκες με ιδιαίτερα χαρισματικές ψυχές και ξεχωριστή αίσθηση του στιλ. Εκείνες μου έμαθαν ότι η χάρη της ψυχής είναι αυτή μας κάνει όμορφους, όταν αντανακλάται και στην εξωτερική μας εμφάνιση. Και οι δύο σχεδίαζαν τα ρούχα τους, τα αξεσουάρ τους ακόμα και τα έπιπλά τους, ενώ η μητέρα μου είναι εξαιρετική ζωγράφος και συλλέκτης έργων τέχνης και σπάνιων αντικειμένων. Ήταν δύο καλοπροαίρετες, δυναμικές και ξεχωριστές γυναίκες που τολμούσαν να ξεχωρίζουν, ενώ παράλληλα είχαν έντονη την αίσθηση του δικαίου.
Οι ελληνικές και αιγυπτιακές ρίζες σας με τι σας εξόπλισαν;
Σίγουρα πρόκειται για δυο από τους πλουσιότερους πολιτισμούς. Από μικρή ήρθα σε επαφή με ένα συνονθύλευμα-όπως το αντιλαμβανόμουν τότε- από στοιχεία: οι φωνές και τα χρώματα στις αγορές της Αιγύπτου, το βαμβάκι και οι φορεσιές των ντόπιων, η ζεστασιά και η βραδύτητά τους, το μπεζ της ερήμου και από την άλλη το ελληνικό καλοκαίρι, το απέραντο γαλάζιο, η ελληνική μουσική και τα αρχαιοελληνικά μνημεία ήταν κάποια αυτά, τα οποία και διαμόρφωσαν την αισθητική και την ιδιοσυγκρασία μου. Κοινό στοιχείο πάντως της Ιταλίας όπου γεννήθηκα, της Αιγύπτου αλλά και της Ελλάδας είναι η μεσογειακή κουλτούρα με ό,τι αυτό συνεπάγεται.To κομψό studio της σχεδιάστριας
Τι άλλο σας εμπνέει;
Εμπνέομαι από την αρχιτεκτονική, τη φύση και την ιστορία.
Τι σχέδια περιλαμβάνει το άμεσο μέλλον;
Η παρουσία του brand μας στα καταστήματα Καλογήρου και ID concept stores, καθώς και το δικό μας online shop!