Η Lydia γεννήθηκε και μεγάλωσε στο εξωτερικό, αλλά οι γονείς της φρόντισαν από νωρίς να τη μυήσουν στην ελληνική κουλτούρα, μέσα από τη λογοτεχνία, τη μουσική, τις παλιές ταινίες, και διατηρώντας τις παραδόσεις. Μάλιστα, πολλοί εκπλήσσονται όταν ανακαλύπτουν ότι δεν έζησε ποτέ στην Ελλάδα, καθώς οι πολιτισμικές της γνώσεις και η άριστη χρήση της γλώσσας είναι εφάμιλλες ενός γηγενούς. Διατηρώντας το δικό της προσωπικό στιλ, ξεχωρίζει για τη φυσική της κομψότητα, ενώ ένα σημαντικό κεφάλαιο στη ζωή της είναι ο χώρος της μόδας,
Ήταν μέρος της ψυχής της από τότε που θυμάται τον εαυτό της, την αποδίδει στη γιαγιά από τη μητέρα της, η οποία ήταν αεροσυνοδός κατά τη χρυσή εποχή της Ολυμπιακής, που τότε ανήκε στον Ωνάση, η οποία έφερνε πίσω τα πιο εκπληκτικά ευρήματα από τα ταξίδια σε όλο τον κόσμο. Θα έλεγε με περηφάνια ότι ήταν από τις πρώτες γυναίκες στην Αθήνα που φόρεσαν τζιν και την περιέβαλλε με όμορφα αντικείμενα από πολύ νωρίς. Η μόδα είναι η μεγάλη της αγάπη και πάντα της άρεσε να ντύνεται και με τον καιρό να ακονίζει τη δική της αίσθηση του στιλ που είναι κλασικό, κρύβοντας μέσα του μια ανατροπή. Δηλώνει πολύ ξεκάθαρη στο τι της αρέσει και τι μπορεί να οραματιστεί αλλά τι θα έχει στην γκαρνταρόμπα της για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Μιλήστε μας για την ιστορία της ζωής σας.
Ως έφηβη περνούσα ώρες διαβάζοντας περιοδικά μόδας, ιδιαίτερα τα τεύχη που «φιλοξενούσαν» περιγραφές επιδείξεων. Με τράβηξε πραγματικά η βιομηχανία, αλλά δεν ήξερα πώς να ασχοληθώ με αυτήν ή ποιες θέσεις εργασίας θα μπορούσαν να είναι διαθέσιμες εκτός από το σχέδιο ή τη δημοσιογραφία. Ήταν η μετακόμισή μου στο Λονδίνο ως φοιτήτρια Οικονομικών και η έκθεσή μου σε ομιλίες που άνοιξαν τα μάτια μου στις δυνατότητες του κλάδου.
Το σημείο καμπής ήταν ένα πάνελ Swarovski στο αγαπημένο μου μουσείο Victoria & Albert, όπου βρήκα το θάρρος να μιλήσω σε μερικά μέλη της ομώνυμης οικογένειας και να τους ζητήσω πρακτική άσκηση. Αυτό ήταν η πρώτη μου εισβολή σε έναν κόσμο που αλλιώς φαινόταν τόσο ανέφικτος, επιτρέποντάς μου να συγκεντρώσω τις προσπάθειές μου και τελικά να αποκτήσω την πρώτη μου δουλειά στη «Μέκκα» του Harrods, αμέσως μετά το πανεπιστήμιο.
Τι είναι η μόδα για εσάς και πώς η δημιουργικότητά σας επηρεάζει τον τρόπο ζωής σας;
Η μόδα είναι μια μορφή ταυτότητας, φυγής και δημιουργικής έκφρασης. Σου επιτρέπει να απεικονίσεις τον εαυτό σου με τον τρόπο που επέλεξες και να νιώθεις δύναμη μέσα από τις επιλογές σου. Τα ρούχα μπορούν να λειτουργήσουν τόσο ως πανοπλία όσο και ως μέσο για να αναδείξεις τον εαυτό σου. Υπάρχει μια εκπληκτική ποσότητα ομορφιάς και δημιουργικότητας στον τομέα, την οποία είδα και στους πιο παθιασμένους, εργατικούς ανθρώπους που έχω συναντήσει. Αναζητώ τη δημιουργικότητα τόσο στην καθημερινή μου δουλειά όσο και στη ζωή, σε άρθρα, ιδέες, ανθρώπους, προϊόντα και επωνυμίες, καθώς και γκαλερί κάθε είδους που ενισχύουν και διαφοροποιούν την άποψή μου.
Ποια είναι η δημιουργική σας πορεία μέσα από τη συνεργασία σας με την Net-a-Porter;
Ήμουν γοητευμένη από το Net-a-Porter από τα εφηβικά μου χρόνια, όταν συνάντησα αυτό το νέο “online, shoppable luxury fashion magazine”, το οποίο –ενώ δεν είχα την οικονομική δυνατότητα να ψωνίσω τότε– έγινε πηγή εκπαίδευσης κι έμπνευσης. Το να δουλέψω για μια τέτοια πλατφόρμα ήταν ένα όνειρο, γι' αυτό έκανα αίτηση αρκετές φορές μέχρι να εμφανιστεί μια ευκαιρία. Περισσότερο από μια δεκαετία αργότερα, έχω αναλάβει πολλαπλούς ρόλους στην ομάδα αγορών τους κι έχω συνεργαστεί με σχεδόν όλες τις κατηγορίες – εξελισσόμενος από Assistant Buyer σε Buying Manager τώρα, επιβλέποντας κάποιες κατηγορίες.
Τι μαθήματα πήρατε μέσα από τη δουλειά σας; Ποια είναι η σημασία του να κάνετε κάτι που αγαπάτε και να συνεργάζεστε με ανθρώπους που αμφίπλευρα θαυμάζετε και σέβεστε;
Ακούγεται δεδομένο αλλά δεν είναι. Νιώθω προνομιούχα που κάνω μια δουλειά που βρίσκω τόσο ενθαρρυντική, όπου μπορώ να εφαρμόσω τόσο τις αναλυτικές όσο και τις δημιουργικές μου δεξιότητες, όπου δουλεύω με καταπληκτικά δημιουργικά άτομα και ταξιδεύω τακτικά – κάτι που πάντα ονειρευόμουν, πιθανότατα λόγω της αεροσυνοδό γιαγιάς μου.
Ποιο ήταν το πιο ουσιαστικό και συναρπαστικό έργο που έχετε διαχειριστεί πρόσφατα;
Είναι δύσκολο να εντοπίσουμε ένα, καθώς εργαζόμαστε σε τόσα πολλά συναρπαστικά έργα ταυτόχρονα, αλλά κάτι για το οποίο είμαι πολύ περήφανη τώρα που διοικώ μια μεγάλη ομάδα, είναι ότι έχω εντοπίσει ορισμένους αγοραστές με πολλές δυνατότητες, επενδυμένο χρόνο και πόρους για την ανατροφή, την πρόκληση και την ενδυνάμωση τους, και τους είδαμε να ανθίζουν πραγματικά στους ρόλους τους σε σύντομο χρονικό διάστημα. Το να έχεις θέση στην επαγγελματική εξέλιξη κάποιου και κατ' επέκταση στη γενική ευτυχία είναι πολύ ικανοποιητικό. Μια δυνατή ομάδα σε ανεβάζει επίσης.
Πώς νιώθεις για τους νέους κανόνες της μόδας, την ηθική χωρίς φύλο, την επιστροφή στα βασικά, την έλλειψη θηλυκότητας. Τι ακολουθεί στη μόδα;
Στην πραγματικότητα, θα έλεγα ότι έχουμε ήδη αρχίσει να βλέπουμε μια επιστροφή στη θηλυκότητα και την κομψότητα, όπου αυτός ο γύρος των fashion weeks Fall/Winter 2024-2025 έγινε μάρτυρας μιας αναβίωσης της old school κομψότητας και ακόμη και της αίγλης, η οποία ήταν αναζωογονητική μετά από μερικά χρόνια πιο basic και unisex στιλ. Από lingerie, τονισμένη μέση, pencil φούστες, kitten heels και smart flat, μέχρι τσάντες με λαβή και vintage κοσμήματα, η χρονιά που έρχεται θα επιτρέψει στις γυναίκες να αγκαλιάσουν τη θηλυκή τους πλευρά, αλλά με μια οπτική ενδυνάμωσης. Ωστόσο, εξακολουθώ να εκτιμώ πόσο αποδεκτό έχει γίνει το ντύσιμο με στοιχεία από μια ανδρική γκαρνταρόμπα.
Ποια άτομα έχουν επηρεάσει τη δουλειά σας και με ποιον τρόπο;
Κατά τη διάρκεια των 12+ ετών μου στη μόδα, έχω συνεργαστεί με αρκετούς, πολύ διαφορετικούς κι έμπειρους μέντορες και manager που όλοι με έχουν διδάξει πράγματα στην πορεία μου – από το πώς να προσεγγίσω μια αγορά και να εξισορροπήσω ιστορικά, εμπορικά δεδομένα με προνοητικό όραμα μέχρι το πώς να διαπραγματευτώ και χειριστώ δύσκολες συζητήσεις. Αυτό που πιθανώς με σημάδεψε περισσότερο είναι ότι βλέπω πλέον πώς μπορείς να διευθύνεις μια μεγάλη επιχείρηση, με απαιτητικούς, υψηλής πίεσης KPI, παραμένοντας ανθρώπινος και ευχάριστος σε όλη την επικοινωνία, και πόσο σημαντικές είναι οι ισχυρές σχέσεις τόσο με τα brands όσο και με τους stakeholders. Ακόμα κι αν πρέπει να παραδώσεις κάτι πολύ απαιτητικό, η άλλη πλευρά συνήθως θα προσπαθήσει να καταλάβει και να βοηθήσει. Δε χρειάζεται να είστε σκληρός, απόλυτος διαπραγματευτής για να επιτύχετε θετικά αποτελέσματα.
Ποια είναι τα πέντε αγαπημένα σας fashion brands είναι;
Η Prada, γιατί υπάρχει μεγάλο «βάθος» σε αυτό το εμπορικό σήμα, που είναι και πνευματικό και ιδιόρρυθμο. Η The Row, με την πολυπλοκότητα στο έπακρο, γιατί εξακολουθεί να υπερβαίνει τα όρια της έμπνευσης και να μας κάνει να λαχταράμε αντικείμενα που ποτέ δεν πιστεύαμε ότι θα τραβούσαν το ενδιαφέρον μας. Η Celine της Phoebe Philo, όπου εδώ η σχεδιάστρια έκανε τη διαφορά και οι ανάγκες των γυναικών έγιναν πολύ κατανοητές. Ακόμα, με γοητεύει διαχρονικά η Chanel για τη ζωή της Coco, αλλά και ο πρωτοπόρος Manolo Blahnik.
Μόδα, Αρχιτεκτονική, Τέχνες και Σχέδιο – βάλτε τα στη σωστή σειρά για εσάς.
Όλα είναι πολύ αλληλένδετα, τα βλέπω ως διαλέκτους της ίδιας γλώσσας - όλο και περισσότερο με την επικράτηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπου εκτιθέμεθα σε μια πληθώρα οπτικών και υποσυνείδητα επηρεαζόμαστε από όλα αυτά τα μέσα έκφρασης. Αυτό που συμβαίνει στις Τέχνες και το Σχέδιο επηρεάζει την Αρχιτεκτονική και τη Μόδα και αντίστροφα – διαθέσεις, χρώματα, υλικά. γι' αυτό οι καλύτεροι αγοραστές ενδιαφέρονται πραγματικά για όλα. Έρχεται στην ψυχολογία των καταναλωτών, στην κατανόηση του πώς νιώθουν οι άνθρωποι και τι θα λαχταρούν λίγους μήνες αργότερα μέσα από το διάλογο πολλών επιστημονικών κλάδων. Πάρτε για παράδειγμα το κίνημα Art Deco της δεκαετίας του 1920 και του 1930: ο πλούτος σε υλικά που χρησιμοποιήθηκαν εκείνη την εποχή, όπως καθρέφτης, ατσάλι, λάκα, μαζί με το εξωτικό ελεφαντόδοντο και τα δέρματα ζώων αντικατοπτρίστηκε επίσης στη γοητεία των φορεμάτων, πέρλες κ.λπ.
Είστε globetrotter και ταξιδιώτης. Ποιο από τα ταξίδια σας ήταν το καλύτερο;
Είχα την τύχη να ταξιδεύω πολύ από τρυφερή ηλικία, καθώς οι γονείς μου, ιδιαίτερα η μητέρα μου, θεωρούσαν την έκθεση σε διαφορετικές χώρες και πολιτισμούς απολύτως ζωτικής σημασίας για την εκπαίδευσή μας. Θα επισκεπτόμασταν τουλάχιστον μία νέα χώρα κάθε χρόνο, μια συνήθεια που προσπάθησα να διατηρήσω στην ενήλικη ζωή μου. Ένα από τα πιο αξέχαστα ταξίδια μου ήταν πριν από πάνω από μια δεκαετία, στην Ινδία, όπου επισκεφτήκαμε όλο το Νέο Δελχί, τη γοητευτική περιοχή του Ρατζαστάν, της Γκόα και της Βομβάης και αφυπνίσαμε όλες τις αισθήσεις μας – ό,τι είδαμε, μυρίσαμε, γευτήκαμε, μαζί τις έντονες διαφορές στο πώς ζουν οι άνθρωποι, ένιωσα ότι είχα αλλάξει κάπως μετά από εκείνο το ταξίδι.
Ποια είναι τα συναισθήματά σας για τις πόλεις που έχετε ζήσει και πώς σας επηρεάζουν;
Έχω ζήσει σε δύο μέρη που με έχουν διαμορφώσει το καθένα. Μεγάλωσα στο μικρό Δουκάτο του Λουξεμβούργου, όπου η ποιότητα ζωής ήταν υψηλή και όπου, παρά το μικρό του μέγεθος, υπήρχε μεγάλη συγκέντρωση αλλοδαπών, έτσι μεγάλωσα με φίλους από όλη την Ευρώπη, κάτι που με βοήθησε να είμαι πολύ ανοιχτόμυαλος. , διερευνητικό άτομο. Ωστόσο, αποδείχτηκε πολύ μικρό για μένα, οπότε όταν βρέθηκα μόλις στα 18 μου στο Λονδίνο ως φοιτητής, ένιωσα ότι ο κόσμος μου είχε επεκταθεί πολύ γρήγορα. Προσπάθησα να γνωρίσω την πόλη και όλα τα πρόσωπά της περπατώντας παντού κι εξερευνώντας τις διαφορετικές γειτονιές της. Στο Λονδίνο, μπόρεσα να ξεκαθαρίσω ποιος ήθελα να είμαι και να επιλέξω τους ανθρώπους που ήθελα να περιβάλλω τον εαυτό μου, να χαράξω ένα μονοπάτι που δεν υπαγορεύτηκε από προηγούμενες διασυνδέσεις.
Πώς νιώθετε για την Ελλάδα και τι κρατάτε στην καρδιά σας;
Έχω μια ευχάριστη οπτική για τη χώρα που έχει τόση φυσική ομορφιά και διάφορες πλευρές της, και για τη ζεστασιά των ανθρώπων της. Ελπίζω ότι θα συνεχίσει να εξελίσσεται με ανοιχτόμυαλο, προνοητικό τρόπο, διατηρώντας παράλληλα την παλιά σχολική του γοητεία. Η εικόνα μου για την Ελλάδα εξακολουθεί να συνδέεται πολύ με τα καλοκαίρια, μια από τις αγαπημένες μου αναμνήσεις είναι οι βόλτες μετά το ηλιοβασίλεμα κάτω από το άρωμα των λουλουδιών γιασεμιού.
Ποιο είναι το μέρος των ονείρων σας στην Ελλάδα και γιατί;
Μου αρέσει πολύ να περπατάω στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, όσες φορές κι αν το έχω κάνει στις περιοχές του Μοναστηρακίου με τα ευρήματα της υπαίθριας αγοράς, της Πλάκας και του Θησείου με τα παραδοσιακά αρχοντικά, τη θέα στην Ακρόπολη και πολιτιστικά πετράδια όπως το μουσείο κοσμημάτων Λαλαούνη. Πάντα μεταφέρομαι πίσω στο χρόνο και λατρεύω να βιώνω την αναντιστοιχία της αρχιτεκτονικής με αυτή των ντόπιων και των τουριστών από όλο τον κόσμο.
Μιλήστε μας για την πρόσφατη επιστροφή σας από τις Εβδομάδες Μόδας.
Με άφησε με την εντύπωση πως δημιουργήθηκε μια σειρά εκλεκτών αφηγήσεων στη μόδα. Οι σημαντικότερες για μένα ήταν του Alaïa, που κατέλαβε το Guggenheim της Νέας Υόρκης, της Toteme, που συνεχίζει να δίνει ρεαλιστική διάσταση στην κομψότητα και του intellectual Jil Sander, με το show του που διαδραματίστηκε σ’ ένα σκηνικό από λουλουδένιες μοκέτες και καφέ βελούδινες κουρτίνες. Ακόμα, ξεχώρισα τις υπέροχες αντιφάσεις της Prada και της Miu Miu. Τέλος, στον οίκο Saint Laurent, η διχοτόμηση του δυναμικού κοστουμιού και ο συνδυασμός του με όμορφα vintage σετ και θηλυκά μπροκάρ σύνολα, όπως και η απίστευτη συνέχεια του οίκου Chloé μέσα από την μποέμ αισθητική της Chemena Kamali και η αισθησιακή ωδή των Dolce & Gabbana στη Madonna, κέρδισαν τις εντυπώσεις.
Ποιες είναι οι κορυφαίες επιλογές για τον χειμώνα;
Ένα σοκολατί καφέ suede jacket και μια μαύρη δερμάτινη pencil midi φούστα. Ένα field jacket που βλέπουμε παντού αυτόν τον χειμώνα, και κοστούμια σε ενδιαφέρουσες υφές και χρώματα. Επίσης ένα oversized λευκό ή γαλάζιο πουκάμισο, ο τέλειος καμβάς για υπέροχα layers, με ένα λεπτό ζιβάγκο και ένα μαλακό πλεκτό από κασμίρ ή ένα σακάκι à la The Row. Ακόμα, ένα μεταξωτό cami με δαντέλα ως τοπ, φούστα ή φόρεμα. Αγαπώ τα lingerie σε συνδυασμό με πλεκτά ή δερμάτινα κομμάτια.
Ποια είναι τα τρία αγαπημένα σας coffee table books;
Κυρίως, επικεντρώνομαι στην τέχνη και στα interiors όπως και σε συλλεκτικές εκδόσεις. Δύσκολο να περιοριστεί κανείς, αλλά τα σημαντικότερα είναι:
- Architectural Digest at 100: a Century of Style or Architecture in the 20th Century by Taschen
- Wonderland (της Phaidon με φωτογραφίες της Annie Leibovitz)
- Carolyne Bassette Kennedy: A Life in Fashion (μια style icon, που ξεπερνά τον χρόνο και τους πολιτισμούς)
Επιπλέον, μου αρέσουν οι επιλογές μικρών εκδόσεων της Taschen για διάφορους αρχιτέκτονες και καλλιτέχνες, όπως οι Corbusier, Frank Lloyd Wright, Mosigliani και Bauhaus.