fbpixel

Search icon
Search
Η Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς, Βασιλική Αδαμίδου, μας χαρίζει μια εις βάθος ματιά στις ενέργειες και τις δράσεις που αναλαμβάνει η εταιρία
MAGAZINE

Η Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς, Βασιλική Αδαμίδου, μας χαρίζει μια εις βάθος ματιά στις ενέργειες και τις δράσεις που αναλαμβάνει η εταιρία

Για τη δημιουργία ενός καλύτερου αύριο


Η αγάπη προς τον συνάνθρωπο και η ενσυναίσθηση αποτελούν βασικό πυρήνα της φιλοσοφίας της Lidl Ελλάς, καθώς περιβάλλουν κάθε δράση στήριξης που αυτή αναλαμβάνει. Η εταιρία, που έχει εξελιχθεί σε πρότυπο στον τομέα της κοινωνικής επιχειρηματικότητας, δεν περιορίζεται μόνο στην παροχή βέλτιστων προϊόντων, αλλά αγγίζει ζωές τόσο με τις πρωτοβουλίες της για την καταπολέμηση της πείνας όσο και με την απόφασή της να βοηθάει τους οικονομικά αδύναμους μέσα από μια σειρά καίριων ενεργειών στις οποίες προχωρά. Πάνω από 2.500 δωρεάν γεύματα στη Θεσσαλονίκη και 5.400 στην Αθήνα κατά την περίοδο των εορτών αποτελούν ένα μόνο από τα πολλά βήματα που κάνει και μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της προς αυτήν την κατεύθυνση. Ακόμα, καθώς η Lidl Ελλάς απορροφά τον ΦΠΑ σε βασικά προϊόντα έως το τέλος Ιανουαρίου, δείχνει όχι μόνο τη μέριμνά της για την οικονομική ευημερία των πελατών της, αλλά και για το πώς μια εταιρία μπορεί να αναδεικνύει την ανθρώπινη διάσταση του επιχειρείν.

Η Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς, θα μας αποκαλύψει ότι ως οργανισμός κινούνται «με έμφαση στις επιμέρους κοινωνικές ανάγκες, ενισχύοντας τον κοινωνικό ιστό, τόσο σε τοπικό όσο και εθνικό επίπεδο, σε στενή συνεργασία με την Κοινωνία των Πολιτών». Η Lidl Ελλάς, λοιπόν, δεν είναι απλά η πιο δυναμική επιχείρηση στον κλάδο της. Είναι μια πρωτοποριακή εταιρία με έμφαση στην προσφορά, που αποσκοπεί στο να δημιουργεί πάντα θετικό αντίκτυπο. Μέσα από κάθε πράξη και πρωτοβουλία της, η Lidl Ελλάς γίνεται πρωταγωνίστρια όχι μόνο στην αγορά, αλλά και στις συνειδήσεις των ανθρώπων, θυμίζοντάς μας πως ένα καλύτερο αύριο μπορεί πράγματι να είναι εφικτό.

Σε επίπεδο εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, η Lidl Ελλάς αποτελεί πρότυπο επιχείρησης όχι μόνο για τις σημαντικές δράσεις τις οποίες αναλαμβάνει αλλά και για την ευρύτερη δέσμευσή της για οικονομική ανακούφιση των νοικοκυριών. Σήμερα, ποια είναι τα μέτρα που λαμβάνει για τη διευκόλυνση των καταναλωτών της; 

Στα περίπου 25 χρόνια που δραστηριοποιούμαστε στην Ελλάδα ασκούμε βιώσιμη επιχειρηματικότητα με συνέπεια, ήθος και ευθύνη. Υπηρετούμε με επιμονή, πάθος και αποτελεσματικότητα τη μοναδική φιλοσοφία μας και αντλούμε δύναμη από τις εταιρικές μας αξίες. Είναι αυτές, εξάλλου, που μας επιτρέπουν να αφουγκραζόμαστε την κοινωνία και να βρισκόμαστε σε συνεχή διάλογο με όλες και όλους. Εμείς από την πλευρά μας προσφέρουμε στήριξη, σύγχρονη αντίληψη και πρόσθετη αξία στους συνοδοιπόρους μας. Αλλά κι εκείνοι -με τη σειρά τους- επιστρέφουν στην εταιρία την ποιότητα της ανθρώπινης διάδρασης, έμπνευση, ιδέες και τελικά την αναζωογονητική δύναμη που μας κάνει να γινόμαστε αξιακά καλύτεροι. Στο πλαίσιο αυτό, αξιολογούμε πάντα τις πραγματικές συνθήκες που ορίζουν την «ποιότητα ζωής» των συνανθρώπων μας. Δεν έχουμε απλώς αίσθηση, αλλά καταγράφουμε, στο μέτρο του δυνατού βέβαια, τα καταναλωτικά περιθώρια όχι μόνον του μέσου αλλά και του κατώτατου εισοδήματος. Χάρη στο ισχυρό μας δίκτυο και τη διαπραγματευτική δύναμη που αυτό μας προσφέρει, έχουμε τη δυνατότητα να παρεμβαίνουμε πρακτικά. Να προσφέρουμε λύσεις για όλες και όλους. Να καλύπτουμε τις καθημερινές ανάγκες με εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα, σε μόνιμα χαμηλές τιμές.

Πώς συνεισφέρει η Lidl Ελλάς στην καταπολέμηση της πείνας και ποια είναι τα κύρια οφέλη που προέκυψαν από την πρόσφατη πρωτοβουλία που ανέλαβε με τη δωρεάν διανομή γευμάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη; 

Στη Lidl Ελλάς παραμένουμε βαθιά ευαισθητοποιημένοι για τους συμπολίτες μας που βρίσκονται είτε σε συνθήκες κοινωνικού αποκλεισμού, για διάφορους λόγους, είτε κάτω από το όριο της φτώχειας. Και φέτος βρεθήκαμε ακόμα μία φορά στο πλευρό όσων το έχουν πραγματικά ανάγκη, προσφέροντας περισσότερα από 7.900 πλήρη γεύματα, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο το έργο φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και των κοινωφελών φορέων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Συγκεκριμένα, συμμετείχαμε στο Χριστουγεννιάτικο Γεύμα Αγάπης για τους φιλοξενούμενους στις δομές του Δήμου, καθώς και τους άστεγους συμπολίτες μας, που διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Κέντρο Υποδοχής και Αλληλεγγύης του Δήμου Αθηναίων (Κ.Υ.Α.Δ.Α.) ανήμερα τα Χριστούγεννα, στο Δημοτικό Στάδιο Ρουφ. Παράλληλα, στηρίξαμε τη διανομή γευμάτων για τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά και στις υπόλοιπες δομές του Δήμου, προσφέροντας συνολικά 2.400 γεύματα. Στη Θεσσαλονίκη, σε συνεργασία με την Αντιδημαρχία Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου Θεσσαλονίκης, στηρίξαμε τη διανομή γευμάτων στους ωφελούμενους των Κοινωνικών Δομών του Δήμου και προσφέραμε συνολικά 1.500 γεύματα για την παραμονή των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Οι διανομές πραγματοποιήθηκαν σε τέσσερα Κέντρα Ανοιχτής Προστασίας Ηλικιωμένων (Κ.Α.Π.Η.) και σε άλλες δομές του Δήμου Θεσσαλονίκης. Επιπλέον, στις 25 και 30 Δεκεμβρίου, σε συνεργασία με τη σεφ Γωγώ Δελογιάννη και εθελοντές μαγειρέψαμε και μοιράσαμε επιπλέον 4.000 πλήρη γεύματα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της δράσης «Γεύματα φτιαγμένα με αγάπη».


vasiliki-adamidou-0002.jpg

Όσον αφορά στην κοινωνική στρατηγική της Lidl Ελλάς, σε ποιους πυλώνες στηρίζεται και ποια είναι τα αποτελέσματα στα οποία αποσκοπεί;

H γενικότερη στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης, φυσικά και η κοινωνική στρατηγική που εφαρμόζουμε, δεν είναι στατική. Εξελίσσεται στον χρόνο και προσαρμόζεται στην τοπικότητα και τις επιμέρους κοινωνικές ομάδες. Πρώτα, ορίζουμε προτεραιότητες και μετά υλοποιούμε τις δράσεις μας. Επιδιώκουμε μέσα από κάθε παρέμβασή μας να φέρνουμε απτά, μετρήσιμα αποτελέσματα. Και φυσικά, αυτά να αφορούν, αν είναι δυνατόν, όλες και όλους. Να καλύπτουν άμεσες ανάγκες, να ξεκλειδώνουν ευκαιρίες και να δημιουργούν προοπτική. Βασιζόμαστε σε δύο ισχυρούς πυλώνες οφέλους: «Καλό για τον Πλανήτη» και «Καλό για τους Ανθρώπους», που καταλήγουν στο ατομικό καλό «Καλό για Σένα». Στους επιμέρους τομείς στόχευσης συμπεριλαμβάνονται η προάσπιση της υγείας, η προστασία του κλίματος, ο σεβασμός της βιοποικιλότητας, το δίκαιο επιχειρείν, η συμμετοχή σε διάλογο και η διατήρηση των πόρων για τη σημερινή και τις επόμενες γενιές. Θέλουμε κάθε φορά όχι μόνον να δρούμε υποστηρικτικά, αλλά να ευαισθητοποιούμε προληπτικά. Να δυναμώνουμε την κοινότητα και να μειώνουμε τους αποκλεισμούς και την ανισότητα. Και πάντα δίνουμε προτεραιότητα στη στήριξη των περισσότερο ευάλωτων πληθυσμών. Στο πλαίσιο αυτό, συνεχίζουμε την πρωτοβουλία «Συνέργεια Προσφοράς και Αγάπης», διευρύνοντας τη συνεργασία μας με το Δίκτυο Κοινωνικής Αλληλεγγύης & Αρωγής (Δίκτυο) και το Κέντρο Υποδοχής & Αλληλεγγύης Δήμου Αθηναίων (Κ.Υ.Α.Δ.Α.), έχοντας προσφέρει συνολικά προϊόντα αξίας 400.000€ για τη στήριξη των οικογενειών που έχουν πραγματικά ανάγκη. Παράλληλα, θέλοντας να συμμετέχουμε ενεργά στη διασφάλιση ενός υγιούς και ασφαλούς περιβάλλοντος για την ανάπτυξη των παιδιών, στηρίξαμε με 100.000 ευρώ το πρόγραμμα «Μαζί ενάντια στη βία κατά των παιδιών». H συνεργασία αυτή αποτελεί μέρος του ευρύτερου προγράμματος για την πρόληψη και καταπολέμηση της βίας κατά των παιδιών που έχει συμφωνήσει η UNICEF με την ελληνική κυβέρνηση. Η φροντίδα για τα παιδιά είναι για εμάς σταθερή προτεραιότητα εδώ και πολλά χρόνια. Δεν είναι τυχαίο ότι για όγδοη συνεχόμενη χρονιά καλύπτουμε όλα τα έξοδα του Κέντρου Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» στη Νέα Μάκρη, ενώ το κέντρο λειτουργεί σε ακίνητο το οποίο του έχουμε παραχωρήσει από το 2015. Παράλληλα, για περισσότερα από 10 χρόνια, ενισχύουμε το Κέντρο για Χαρισματικά - Ταλαντούχα Παιδιά CTY Greece του Κολλεγίου Ανατόλια, δίνοντας την ευκαιρία σε μαθητές και μαθήτριες με εξαιρετικές ακαδημαϊκές ικανότητες από κάθε βαθμίδα να λάβουν υποτροφία για να παρακολουθήσουν καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα. Από το 2014 μέχρι σήμερα, εξασφαλίζουμε ετησίως 25 πλήρεις ή 50 μερικές υποτροφίες σε μαθητές και μαθήτριες δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου από την Ελλάδα, που δεν έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν το κόστος της συμμετοχής στα προγράμματα του Κέντρου, έχοντας προσφέρει συνολικά 600.000€.

Υπάρχουν σχέδια για παρόμοιες πρωτοβουλίες στο μέλλον και πώς σκοπεύετε ως εταιρία να συνεχίσετε να στηρίζετε τις κοινότητες; 

Θα κινηθούμε και το 2024 με έμφαση στις επιμέρους κοινωνικές ανάγκες και γενικότερα θα υλοποιήσουμε δράσεις που πηγάζουν από τους πυλώνες της εταιρικής μας υπευθυνότητας. Εστιάζουμε κυρίως στους περισσότερο ευπαθείς συμπολίτες μας και φυσικά τα παιδιά παραμένουν πάντα στο κέντρο του ενδιαφέροντός μας. Σε μια εποχή ισχυρών, αιχμηρών θα πρόσθετα, κοινωνικών αντιθέσεων και ανισοτήτων, επιδιώκουμε να είμαστε αρμοί ενδυνάμωσης και ενίσχυσης του κοινωνικού ιστού. Τοπικά, αλλά και εθνικά, συχνά σε στενή συνεργασία με την Κοινωνία των Πολιτών.

Ποιο είναι το όραμα της εταιρίας ως προς τον ρόλο της στην κοινωνία και την οικονομία; 

Παραμένουμε ουσιαστικοί “Social Enablers”. Βαδίζουμε με συνέπεια, επιδιώκοντας να δημιουργούμε μέσα από τη στήριξη πρόσθετη αξία στους ωφελούμενους. Θέλουμε να είναι όχι απλώς ευαισθητοποιημένοι γνώστες κάθε πρωτοβουλίας μας, αλλά ενεργοί εταίροι. Έτσι, γίνονται πρεσβευτές σύγχρονων αντιλήψεων και ορθών πρακτικών που βελτιώνουν τις βιώσιμες προοπτικές τόσο των ανθρώπων όσο και της χώρας γενικότερα. Αξιοποιούμε καινοτόμες ιδέες και κάθε διαθέσιμο μέσο, μεγεθύνοντας το αποτύπωμα της παρέμβασής μας στην κοινωνία και την οικονομία. Κάθε συνέργεια που λειτουργεί συλλογικά δημιουργεί απόθεμα οφέλους. Και το σημαντικότερο ίσως είναι ότι αυτό το ολιστικό μοντέλο ευθύνης εγγυάται αυτό που όλες και όλοι εμείς στη Lidl Ελλάς ονομάζουμε «καλύτερο αύριο».

Φωτογραφία: Dimitris Andritsos Photography

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ GLOW ΣΤΟ ΤΕΥΧΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2024