fbpixel

Search icon
Search
H Βασιλική Αδαμίδου μας μιλάει για θέματα περιβαλλοντικής ευαισθησίας και πώς αυτά αντικατοπτρίζονται στη σύγχρονη τέχνη
MAGAZINE

H Βασιλική Αδαμίδου μας μιλάει για θέματα περιβαλλοντικής ευαισθησίας και πώς αυτά αντικατοπτρίζονται στη σύγχρονη τέχνη

Η αγάπη για το περιβάλλον


Με αφορμή τη χορηγία και συμπαραγωγή της Lidl Ελλάς στη μουσική παράσταση για παιδιά και νέους της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής «Τέσσερις Εποχές», μιλήσαμε με τη Διευθύντρια Επικοινωνίας, Εταιρικής Υπευθυνότητας και Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης της Lidl Ελλάς, Βασιλική Αδαμίδου, για θέματα περιβαλλοντικής ευαισθησίας.

Όλα τα τελευταία περιβαλλοντικά γεγονότα κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την ανάγκη µιας κυκλικής οικονοµίας κι ενός πιο βιώσιµου τρόπου ζωής. Τι αλλαγές πραγµατοποιεί η εταιρία, για ένα πιο βιώσιµο µέλλον δικό της, αλλά και του τόπου όπου βρίσκεται; 

Προσπαθούµε να καλύψουµε τις ανάγκες της γενιάς του σήµερα, χωρίς να περιορίζουµε τη δυνατότητα των επόµενων γενεών να καλύπτουν µελλοντικά τις δικές τους ανάγκες. Μέσω των εταιρικών στόχων βιωσιµότητας, συνεισφέρουµε ενεργά στους Στόχους Βιώσιµης Ανάπτυξης του Οργανισµού Ηνωµένων Εθνών. Η µείωση του πλαστικού, η σπατάλη τροφίµων, η προώθηση µίας ισορροπηµένης διατροφής µε προϊόντα που έχουν βιώσιµα χαρακτηριστικά και η ανακύκλωση υλικών αποτελούν και θα συνεχίσουν να αποτελούν τους βασικούς πυλώνες του προγράµµατος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της Lidl Ελλάς για τα επόµενα χρόνια. Εδώ και δύο χρόνια περίπου, η Lidl Ελλάς πρώτη απέσυρε οριστικά τις πλαστικές σακούλες µιας χρήσης 4 λεπτών από τα καταστήµατά της, αντικαθιστώντας την µε µια νέα σακούλα πολλαπλών χρήσεων, ανθεκτικότερη, η οποία αποτελείται κατά 80% από ανακυκλωµένα υλικά, είναι 100% ανακυκλώσιµη και στην οποία µπορούν να τοποθετηθούν προϊόντα βάρους 10 κιλών. Εκτός από την κατάργηση της πλαστικής σακούλας µιας χρήσης, µειώσαµε το πάχος στα πλαστικά µπουκάλια αναψυκτικού και το πλαστικό περίβληµα του χαρτιού υγείας, που είχε ως αποτέλεσµα τη συνολική µείωση πάνω από 1.300 τόνους πλαστικού. 

Η ανακύκλωση αποτελεί προτεραιότητά µας, γι’ αυτό και λειτουργούµε κέντρα ανταποδοτικής ανακύκλωσης σε καταστήµατά µας από το 2016, ενώ στηρίζουµε ως χορηγός τα δύο πρώτα πανευρωπαϊκά «Πάρκα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης» στην Αθήνα και στον Λαγκαδά Θεσσαλονίκης. Και δε σταµατάµε φυσικά εδώ. Με στόχο την περαιτέρω µείωση του πλαστικού κατά 20% µέχρι το 2025, καταργούµε οριστικά τα πλαστικά µίας χρήσης, όπως καλαµάκια, ποτήρια, πιάτα, µαχαιροπίρουνα και µπατονέτες, έως το τέλος ∆εκεµβρίου του 2019 και εξασφαλίζουµε κατά 100% τη χρήση ανακυκλώσιµων υλικών στις συσκευασίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Η βιώσιµη διατροφή και κατανάλωση αποκτούν ολοένα και µεγαλύτερη σηµασία, καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές θέλουν να γνωρίζουν πώς παράγονται τα τρόφιµα και από πού προέρχονται. Πέρα, λοιπόν, από τις βιώσιµες πολιτικές στο σύνολο της εφοδιαστικής µας αλυσίδας, σχεδιάζουµε και υλοποιούµε βιώσιµα προϊόντα προς όφελος των καταναλωτών. Στο πλαίσιο αυτό, έχουµε δεσµευθεί ώστε η µέση περιεκτικότητα σε πρόσθετη ζάχαρη και αλάτι να µειωθεί στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κατά 20% µέχρι το 2025.

Ελαττώσαµε τη χρήση παρασιτοκτόνων στα νωπά οπωροκηπευτικά µας πολύ πιο κάτω από το επιτρεπτό ευρωπαϊκό όριο, αντικαταστήσαµε τις χρωστικές ύλες µε τρόφιµα µε χρωστικές ιδιότητες και αφαιρέσαµε τα συντηρητικά εξαµεθυλοτετραµίνη, βορικό οξύ και τετραβορικό νάτριο, ενώ τα προϊόντα ζύµης µας δεν έχουν καθόλου πρόσθετα υδρογονωµένα λιπαρά, και στοχεύουµε σε όλα τα προϊόντα µας η περιεκτικότητα σε trans λιπαρά να ανέρχεται στο µέγιστο στα 2,0g/100g λίπους. Ακόµα, επιλέγουµε πάντα κακάο και τσάι πιστοποιηµένο από 100% βιώσιµες φυτείες, ενώ διευρύνουµε διαρκώς την γκάµα µας µε περισσότερα προϊόντα πιστοποιηµένα κατά MSC και ASC, όπως, επίσης, µε βιολογικά προϊόντα και προϊόντα gluten και lactose free. 

Αντίθετα µε την υπόλοιπη αγορά, δε λειτουργούµε µε τη φιλοσοφία του ότι επειδή απλά δεν πετάµε όσα τρόφιµα περισσεύουν και δεν πωλούνται µέσα από τα καταστήµατά µας µειώνουµε µε αυτόν τον τρόπο τη σπατάλη τροφίµων. Η µείωση γίνεται στην πηγή. Γι’ αυτό εµείς σχεδιάζουµε προσεκτικά από το Α’ στάδιο του ολιστικού µοντέλου υπεύθυνης διαχείρισης, που είναι οι πρώτες ύλες, να παράγουµε µόνο όσα χρειάζονται προς κατανάλωση, οπότε δε φτάνουµε καν στο τελικό στάδιο του να έχουµε να διαχειριστούµε µεγάλες ποσότητες τροφίµων για υπεύθυνη διαχείριση. Φροντίζουµε, λοιπόν, να µην «παράγουµε» σπατάλη τροφίµων. Φυσικά, κι εµείς εδώ και χρόνια δωρίζουµε όσα τρόφιµα και µη τρόφιµα περισσεύουν σε ΜΚΟ κι άλλες ευπαθείς οµάδες.

Τέλος, στηρίζουµε για πέµπτη συνεχόµενη χρονιά το Κέντρο για Χαρισµατικά - Ταλαντούχα Παιδιά (CTY Greece) του Κολεγίου Ανατόλια, που δηµιουργήθηκε από τον Ιδρυτικό ∆ωρητή, Ίδρυµα Σταύρος Νιάρχος, και το Πανεπιστήµιο Johns Hopkins στην Αµερική και προσφέρουµε εκτός από τις υποτροφίες, και οικονοµική υποστήριξη για την οργάνωση και υλοποίηση του νέου µαθήµατος, που προάγει την ισορροπηµένη διατροφή «Νutrition: Highway to Health» και που αποτελεί πρωτοβουλία της Lidl Ελλάς.

fili-ths-anoixhs-fwto-v-isaeva.jpg

Η Lidl συνεργάζεται µε την Εθνική Λυρική Σκηνή στην παράσταση Τέσσερις Εποχές, βασισµένη στο οµώνυµο έργο του Βιβάλντι. Τι πυροδότησε αυτήν τη συνεργασία;

Το κοινό όραµα, η δέσµευση και υπόσχεση για ένα βιώσιµο µέλλον µας οδήγησε στο να συνδέσουµε µε πρωτότυπο τρόπο την έννοια της βιώσιµης ανάπτυξης µε τον πολιτισµό. Να προκαλέσουµε το ενδιαφέρον και να προσκαλέσουµε σε δράση κυρίως την επόµενη γενιά. Να µιλήσουµε και να ευαισθητοποιήσουµε για τις µεγάλες περιβαλλοντικές προκλήσεις: τη µείωση της χρήσης πλαστικού, την ανακύκλωση, την κυκλική οικονοµία, τη µείωση της σπατάλης τροφίµων. Κάπως έτσι γεννήθηκε µια καινοτόµος ιδέα για µια ιδιαίτερη συµπαραγωγή µε κοινούς στόχους βιωσιµότητας για το παρόν αλλά κυρίως για το µέλλον. 

Ποια είναι η συµβολή της εταιρίας ως χορηγούκαι συµπαραγωγού της παράστασης; Τι θα θέλατε να µείνει ιδανικά στον νέο θεατή; 

Η παράσταση Τέσσερις εποχές -βασισµένη στο οµώνυµο έργο του Βιβάλντι-, το διαχρονικό αριστούργηµα που υµνεί τις εναλλαγές της φύσης και την κυκλικότητα του χρόνου, πραγµατεύεται µε έξυπνο κι ευφάνταστο τρόπο τους στόχους βιώσιµης ανάπτυξης της Lidl Ελλάς. Θέµατα, όπως η µείωση του πλαστικού, η ανακύκλωση και η κυκλική οικονοµία βρίσκονται στον πυρήνα της δραµατουργίας, ενώ είδη µιας χρήσης, από πλαστικές σακούλες και µπουκάλια µέχρι καλαµάκια και γάντια, µεταµορφώνονται σε εντυπωσιακά κοστούµια. Η παράσταση δεν ηθικολογεί για το περιβάλλον, αλλά δίνει µια βιωµατική αίσθηση της οικολογικής καταστροφής που έχει ήδη επέλθει από τις συνέπειες της αλόγιστης χρήσης των φυσικών πόρων και της εγωιστικής και υποκριτικής στάσης του ανθρώπου απέναντι στη φύση. Πρόκειται, λοιπόν, για µια προτροπή σε δράση, καθώς το µέλλον του πλανήτη είναι ευθύνη όλων µας. Η συνεργασία της Lidl Ελλάς µε την Εθνική Λυρική Σκηνή έχει χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον δύο ετών, µε την παράσταση να συντελείται εντός Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο ΚΠΙΣΝ και συγκεκριµένα, στην Εναλλακτική Σκηνή, όπου θα πραγµατοποιηθούν 37 παραστάσεις για την περίοδο Νοέµβριος 2019 - Ιούλιος 2020 και για τη δεύτερη περίοδο (Σεπτέµβριος 2020- Ιούλιος 2021) η παραγωγή θα περιοδεύσει και σε άλλες περιοχές της Ελλάδος.

Ποια είναι η επόµενη πρωτοβουλία κοινωνικής ευθύνης που σχεδιάζει η Lidl Ελλάς; Στις 18 Νοεµβρίου ξεκινάµε µια νέα πρωτοβουλία εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, η οποία θα συνεχιστεί µέχρι και το τέλος του 2019. Εµπνευσµένοι από το βασικό µας επικοινωνιακό όχηµα, που αποτελεί και κατά µία έννοια το σήµα κατατεθέν µας, δηµιουργήσαµε το «Φυλλάδιο Προσφοράς #apotalidl», κάνοντας ουσιαστικά λογοπαίγνιο µε το φυλλάδιο προσφορών µας. Στο πλαίσιο της καµπάνιας, καλούµε το κοινό να µπει στο fylladio prosforas apo ta lidl και να κοινοποιήσει τη δράση στους δικούς του λογαριασµούς κοινωνικών δικτύων. Για κάθε κοινοποίηση, η Lidl Ελλάς θα προσφέρει 1 ευρώ σε αξία προϊόντων που θα µοιραστούν σε τέσσερις ΜΚΟ. Όσο περισσότερα shares τόσο περισσότερα προϊόντα. Οπότε, ευελπιστώ στην ευαισθητοποίηση όλων.

ΔΕΙΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ ΤΕΥΧΟΣ GLOW 154 NOΕΜΒΡΙΟΣ 2019