fbpixel

Search icon
Search
Fashion forecasting: Μάθετε πώς δημιουργούνται τα trends
TRENDS & CATWALKS

Fashion forecasting: Μάθετε πώς δημιουργούνται τα trends

Οι instructors του Professional Diploma in Fashion Business & Marketing της KnowCrunch μας εξηγούν


«Αυτά θα φορεθούν την Άνοιξη/Καλοκαίρι 2019», «Αυτές είναι όλες οι hot τάσεις για το Φθινόπωρο/Χειμώνα 2019». Τίτλοι που διαβάζουμε στα μεγαλύτερα fashion περιοδικά και sites ανά τον κόσμο. Έχεις αναρωτηθεί, όμως, πώς γνωρίζουμε τι θα είναι στη μόδα την επόμενη σεζόν; Οι instructors του Professional Diploma in Fashion Business & Marketing της KnowCrunch μας εξηγούν τι είναι το fashion forecasting και πώς επηρεάζει τις τάσεις!

Έχουμε την απάντηση στο πώς γνωρίζουμε τι θα είναι στη μόδα την επόμενη σεζόν!

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή... 

Τι είναι το Fashion forecasting; Eίναι επάγγελμα το οποίο απλώνεται σε παγκόσμιο επίπεδο και επικεντρώνεται στις επικείμενες τάσεις. Ένας fashion forecaster προβλέπει τα χρώματα, τα υφάσματα, τις υφές, τα υλικά, τα prints, τα beauty και makeup trends, τα αξεσουάρ, τα υποδήματα, το street style και άλλα στιλ που θα παρουσιαστούν στα runways και στα καταστήματα για τις επερχόμενες εποχές.

bows-emilia-wickstead.jpg
Bows, Emilia Wickstead

Όπως μας εξηγούν και οι καταρτισμένοι instructors της KnowCrunch η ιδέα του fashion forecasting έχει ισχύ σ’ όλα τα επίπεδα της βιομηχανίας της μόδας, όπως της haute couture, του ready-to-wear, του mass market, και του street wear. Οι fashion forecasters είναι υπεύθυνοι για την προσέλκυση καταναλωτών και τη βοήθεια των επιχειρήσεων λιανικής πώλησης και των σχεδιαστών, που προωθούν τα δικά τους fashion brands.

Η διαδικασία περιλαμβάνει τα βασικά βήματα κατανόησης του οράματος της επιχείρησης και του προφίλ των target customers, τη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τα διαθέσιμα εμπορεύματα, την προετοιμασία πληροφοριών, τον προσδιορισμό των τάσεων και την επιλογή εμπορευμάτων, κατάλληλων για την εταιρεία και του target customer.

Ποιοι παίζουν σημαντικό ρόλο στο trend forecasting;

Οι μεγαλύτερες εταιρείες mass market έχουν τα δικά τους trend departments όπου δημιουργούν τα styles, τα υφάσματα και τα χρώματα για τις προσεχείς εποχές. Μια εταιρία με δικό της trend department έχει ένα μεγαλύτερο πλεονέκτημα από όσους δεν το συμπεριλαμβάνουν στο team τους.

Ένας merchandiser διαδραματίζει, επίσης, βασικό ρόλο στην κατεύθυνση των επικείμενων τάσεων. Οι έμποροι έχουν πολύ περισσότερη εμπειρία στην αγορά και είναι καταρτισμένοι σ’ αυτό που οι καταναλωτές αναζητούν. Ο σχεδιαστής λαμβάνει τις ιδιαίτερες τάσεις και στη συνέχεια καθορίζει τα στιλ, τις silhouettes και τα χρώματα για την κολεξιόν και τα ενδύματα, δημιουργώντας ένα γενικό θέμα για τη συγκεκριμένη εποχή.

Οι fashion bloggers συμβάλλουν κι εκείνες με τη σειρά τους στην πρόβλεψη της μόδας και επηρεάζουν τους σχεδιαστές και τις ομάδες προϊόντων.

neon-courtesy-of-versace.jpg
Neon, Courtesy of Versace

Fashion trends Spring/Summer 2019

Αφού καταλάβαμε πλέον πως δημιουργούνται τα fashion trends, ποιες θα είναι οι τάσεις της μόδας για το Spring/Summer 2019;

  • Μία από τις μεγαλύτερες τάσεις που είδαμε κατά τη διάρκεια των catwalks για την εποχή Άνοιξη/Καλοκαίρι 2019 ήταν το leopard print το οποίο σύμφωνα με τα ποσοστά των προβλέψεων έχει αυξηθεί κατά 50% σε σχέση με το S/S 18, με τα leading brands όπως Burberry, Gucci και Calvin Klein να δείχνουν τον δρόμο!
  • Μπορεί την περασμένη σεζόν τα horn και τα tortoiseshell να είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο. Το 2019, όμως, θα επικεντρωθεί  στους φιόγκους. Είτε μεγάλοι είτε μικροί, αυτές οι ξεχωριστές μικρές προσθήκες θα βρεθούν σε όλα, από μπλούζες και φορέματα μέχρι κοσμήματα και αξεσουάρ για τα μαλλιά. 

Αντικατοπτρίζοντας τόσο την επιστροφή της δεκαετίας του 1980s όσο και το αυξανόμενο ενδιαφέρον για το cyberpunk, κάθε είδους highlighter-bright χρώμα πρωταγωνίστησε στα catwalks στη Νέα Υόρκη, το Παρίσι, το Μιλάνο και το Λονδίνο. Μερικοί σχεδιαστές χρησιμοποίησαν σατέν και δαντέλες, άλλοι κράτησαν τα πράγματα απλά σε βαμβάκι. Η τάση έχει ήδη καταφέρει να φτάσει στους δρόμους!

Θέλεις να μάθεις περισσότερα για το fashion forecasting αλλά και το fashion business & marketing; Κλείσε τη θέση σου τώρα και μάθε από τους κορυφαίους του χώρου.

Κεντρική φωτογραφία catwalk: Animal print, Calvin Klein