fbpixel

Search icon
Search
Fall/Winter 21: Η Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι σήκωσε αυλαία με υπέροχα shows
TRENDS & CATWALKS

Fall/Winter 21: Η Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι σήκωσε αυλαία με υπέροχα shows

Η Paris Fashion Week πήρε τη σκυτάλη από το Μιλάνο και είμαστε έτοιμοι να μας «ταξιδέψει»


Κι ενώ ακόμα δεν προλάβαμε ακόμα να συνειδητοποιήσουμε όλες αυτές τις παραστάσεις που είδαμε στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνο, τη σκυτάλη πήρε αμέσως η Γαλλική πρωτεύουσα. Η Paris Fashion Week ξεκίνησε επίσημα την 1η Μαρτίου και θα διαρκέσει μέχρι τις 10. Παρατηρώντας το πρόγραμμα που θα ακολουθήσει και τα μεγάλα ονόματα που θα συμμετάσχουν σ’ αυτήν την Εβδομάδα Μόδας, μόνο αγωνία και ανυπομονησία μπορούμε να νιώσουμε γιατί είμαστε σίγουροι ότι όλα όσα επρόκειτο να δούμε θα χαραχθούν στη μνήμη μας.

Τις πρώτες αυτές ημέρες έχουν ξεχωρίσει η Chloé, η οποία είχε μία πιο boho essence αλλά και ο Dries Van Noten, η παρουσίαση του οποίου έμοιαζε μ’ ένα artistic φωτογραφικό άλμπουμ. Ο Paul Smith μας χάρισε αυστηρές και καθαρές γραμμές σε μία συλλογή που έμοιαζε με τη συνέχεια της menwear collection του. 

Chloé

dolce-milan-cover-2.jpg

Η πρώτη παρουσίαση της Gabriela Hearst για το διάσημο οίκο Chloé ήταν σαν να παρακολουθείτε την ωρίμανση και την ενηλικίωση του παιδιού δικών σας ανθρώπων. Η Hearst ονόμασε αυτή τη συλλογή «Αφροδίτη», από τη δική της συλλογή «Αθηνά». Ήταν αισθησιακή, παιχνιδιάρικη και θηλυκή σε σχέση με την ηρωική και ανδρόγυνη. Ενώ και οι δύο υποστηρίζονταν από τον γήινο πουριτανισμό της Hearst, τα στοιχεία που άντλησε από την bourgeois bohemia της Chloé την έκαναν πολύ πιο κομψή και γοητευτική από αυτά που έχουμε συνηθίσει μέχρι στιγμή στο δικό της brand.

Αξιοποιώντας την ευκαιρία που χαρίζει η απαγόρευση κυκλοφορίας στο Παρίσι, η Gabriela Hearst μαγνητοσκόπησε τα μοντέλα να περνάνε από την Brasserie Lipp αλλά και να περπατάνε σε όλα τα πλακόστρωτα του Saint-Germain-des-Prés. Πρόκειται για μία βιώσιμη συλλογή για γυναίκες, η οποία δημιουργήθηκε από μία δυναμική γυναίκα. Η Hearst αποκτά μια κληρονομιά που οδηγείται από γυναίκες σε μια εποχή που οι άνδρες σχεδιαστές έρχονται ξαφνικά μπροστά σε μάρκες που δημιουργούνται από γυναίκες.

Αυτό το γεγονός οδήγησε τη σχεδιάστρια στην επιλογή μόνο κάποια φορέματα να είναι statement items. Τα χειροποίητα ponchos συνδυάζουν τόσο προηγούμενα σχέδια του οίκου όσο και την Ουρουγουανή καταγωγή της Hearst. Αυτή η συλλογή βασίζεται στην αλτρουιστική βιωσιμότητα και τα φιλανθρωπικά μέτρα.

chloe-2.jpg

Διατήρησε «ήρεμους» χρωματικούς τόνους, ενώ ακόμα και τα μοτίβα που επιλέχθηκαν συνδύασαν ήσυχες αποχρώσεις και κέντρισα το ενδιαφέρον μ’ ένα πολύ διακριτικό και σίγουρο τρόπο. Οι λεπτομέρειες τόσο στα αξεσουάρ όσο και στα ενδύματα, απέδειξαν ότι όλα βρίσκονται εκεί για κάποιο λόγο. Χρησιμοποίησε το αρχειακό μοτίβο πεταλούδας του οίκου ως απλικέ στο πίσω μέρος μιας φούστας και σε πουλόβερ intarsia και macramé από ανακυκλωμένο κασμίρι και μερινό, ως νεύμα «στον κόσμο των εντόμων μας», σημειώνοντας ότι τα φυτοφάρμακα που χρησιμοποιούνται σε μη βιώσιμα υφάσματα θα σημαίνουν ορισμένο θάνατο στα οικοσυστήματα.

Η Hearst μέσα από μερικές δημιουργίες παρουσίασε αυτό ακριβώς που θέλει η μόδα της σύγχρονης εποχής. Ήρεμες, άνετες και update συλλογές, οι οποίες θα βασίζονται στη βιωσιμότητα.

Dries Van Noten

dries-van-noten.jpg

Υπάρχει κάτι καθαρτικό στο να παρακολουθεί κανείς την οργή, την απογοήτευση, τη σύγχυση, τη λαχτάρα και το χωρισμό που χορεύεται σε μια σκοτεινή σκηνή της Αμβέρσας στην παρουσίαση του Dries Van Noten για το φθινόπωρο του 2021.

Αποτυπώνοντας ακριβώς τα συναισθήματα που κυριαρχούν την περίοδο που διανύουμε, παρουσιάζεται με άριστο τρόπο η βέλγικη κουλτούρα μόδας της δεκαετίας του 1990, στην οποία ανήκει ο Van Noten.

Μετά από 12 μήνες πανδημίας, η λύση του γνωστού fashion house, ήταν η συγκέντρωση 47 χορευτών και μοντέλων –πάντα υπό αυστηρές συνθήκες προστασίας- στη σκηνή του θεάτρου deSingel στην Αμβέρσα, που γυρίστηκες από το σκηνοθέτη και φωτογράφο Casper Sejersen.

drie-va-noten-2.jpg

«Εκρήξεις» από μεταλλικά στοιχεία αλλά και τα slip-dresses για τη φθινοπωρινή συλλογή θυμίζουν ξεκάθαρα τα κοστούμια του για το μπαλέτο Drumming της εταιρείας Rosas 1998 του De Keersmaeker.

Μία μορφή λάμψης υπάρχει σε όλες τις δημιουργίες ενώ τα χρώματα που έχουν τα ρούχα κάνουν τα συναισθήματα μας να είναι πιο έντονα κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης της παράστασης. Ίσως μία από τις πιο δημιουργικές παρουσιάσεις που έχουμε δει τον τελευταίο καιρό.

Paul Smith 

paul-smith-0ZN94.jpg

Αυτή γυναικεία συλλογή του Paul Smith ήταν ένα ταξίδι χωρίς να μετακινηθούμε. Οι γραμμές ήταν αυστηρές και καθαρές για σύνολα, τα οποία μπορούμε να φορέσουμε αυτήν την περίοδο, από το πρωί μέχρι το βράδυ. Με λίγα λόγια, αυτή η συλλογή αποτελείται από κομμάτια που θα μπορούσαμε να συναντήσουμε στη γκαρνταρόμπα κάθε γυναίκας που αγαπάει τη μόδα.

Τα χρώματα που επέλεξε ο οίκος ήταν βασισμένα στην κλασική αισθητική και στη διαχρονικότητα, όπως είναι το μαύρο, το γκρι και το καφέ. Όσον αφορά τα μοτίβα, είχαν κι αυτά την παρουσία τους με διακριτικό τρόπο. Αυτό που ξεχωρίσαμε ήταν ένα κόκκινο leather outwear, το οποίο ήταν στην πιο έντονη απόχρωση και χάρισε στη συλλογή την απαραίτητη ένταση που χρειαζόταν.

paul-smith-1.jpg


Πολλά από τα ενδύματα φάνηκαν να είναι μία συνέχεια από την ανδρική συλλογή, δείχνοντας για ακόμα μία φορά ότι το “no gender style” ήρθε για να μείνει και να μας δώσει μοναδικές στιγμές μόδας.