Το 2018 ήταν ένας χρόνος-"σταθμός" για τον κόσμο της ομορφιάς, ένα έτος κατά το οποίο χτίστηκαν τα θεμέλια για μεγαλύτερη ποικιλομορφία (diversity) και τέθηκε στο τραπέζι των συζητήσεων της beauty βιομηχανίας το καίριο θέμα της βιωσιμότητας. Η ερώτηση τώρα είναι τι έπεται, τι μας επιφυλάσσει άραγε το 2019; Δείτε παρακάτω τις 9 beauty καινοτομίες που αναμένεται να μας συναρπάσουν όλους τους επόμενους μήνες.
1. Η σημασία της βιωσιμότητας
Το πρώτο βήμα για την μείωση του περιβαλλοντικού αντίκτυπου από τα πλαστικά που χρησιμοποιούνται στην βιομηχανία των καλλυντικών έχει ήδη γίνει, με πολλά brands να υιοθετούν καινοτόμες στρατηγικές συσκευασίας. Πρωτοπόρος στην #passonplastic εκστρατεία είναι η εταιρεία Lush, η οποία πλέον κυκλοφορεί την πλειοψηφία των προϊόντων της σε στερεή (solid) μορφή, ενώ μέχρι το τέλος του μήνα αναμένεται να ανοίξει το πρώτο packaging free κατάστημα στην Μεγάλη Βρετανία.
Πέρα από την επίπτωση των πλαστικών στο περιβάλλον, ανησυχία προκαλεί και το γεγονός ότι η ζήτηση σε νερό προκειμένου να παρασκευαστεί ο μεγαλύτερος όγκος καλλυντικών στον πλανήτη πλησιάζει απειλητικά την παροχή. Γι΄αυτό και ο cosmetic κολοσσός L'Oréal δεσμεύτηκε έως το 2020 να έχει μειώσει την κατανάλωση νερού για κάθε τελικό προϊόν του στο 60%.
Με λίγα λόγια δηλαδή, τους επόμενους μήνες ετοιμαστείτε να δείτε περισσότερα "ξηρά" (dry) λανσαρίσματα, όπως καθαριστικά σε μορφή σκόνης και sheet μάσκες προσώπου, καθώς και πολλά εξολοκλήρου waterless καλλυντικά. Bravo!
2. Στροφή προς τον μινιμαλισμό
Το 2018 τα κορεάτικα skincare καλλυντικά έκαναν την εμφάνισή τους στην Δύση και αμέσως κέρδισαν την καρδιά ακόμη και των πιο απαιτητικών beauty lovers. Σύμφωνα με την Lisa Payne, επικεφαλή beauty editor στην παγκόσμια εταιρεία τάσεων Stylus, η ρουτίνα των 10+ βημάτων της Κορέας που έγινε τάση και στην Ευρώπη και στην Αμερική θα δώσει την θέση της σε μια πιο απλή "skip-care" τελετουργία τους επόμενους μήνες.
"Σε μια προσπάθεια πιο μινιμαλιστικής προσέγγισης στην ομορφιά, αυτή η skincare "δίαιτα" έχει να κάνει με το να χρησιμοποιείς λιγότερα, αλλά πιο αποτελεσματικά καλλυντικά, τα οποία περιέχουν μεγαλύτερες συγκεντρώσεις δραστικών συστατικών. Για παράδειγμα, στην Κορέα τώρα βλέπουμε υβριδικά προϊόντα τα οποία και τονώνουν και ενυδατώνουν το δέρμα μαζί, αξιοποιώντας συστατικά-"ήρωες" όπως το πράσινο τσάι και η βιταμίνη Ε" αναφέρει σχετικά. Count us in!
3. Έμφαση στην διαφορετικότητα
Μετά το λανσάρισμα της Fenty Beauty σειράς της Rihanna με τις 40 διαφορετικές αποχρώσεις foundation και την εμφάνιση πολλών indie beauty brands τα οποία παρέχουν μεγάλη χρωματική ποικιλία, προετοιμαστείτε να δείτε όλο και περισσότερες εταιρείες να δίνουν έμφαση στις ανάγκες όλων των τόνων του δέρματος και να υιοθετούν μια πιο inclusive πολιτική marketing που απευθύνεται σε μεγαλύτερο εύρος εθνικοτήτων και ηλικιών.
4. Καθιέρωση ρυθμίσεων διαφάνειας
Δεδομένης της πληθώρας διαθέσιμων καλλυντικών στην αγορά και του απεριόριστου όγκου πληροφοριών που παρέχει το διαδίκτυο, ο καταναλωτής πλέον έχει αρχίσει να κοιτάζει πέρα από την συσκευασία και να διερευνά την σύσταση. "Οι άνθρωποι πλέον γνωρίζουν την διαφορά ανάμεσα στους διαφόρους τύπους βιταμίνης Α, καθώς και στα θετικά ή τα αρνητικά της χρήσης ρετινοϊκού οξέος (retinyl palmitate) αντί ρετινόλης" επιβεβαιώνει η celebrity facialist Sarah Chapman. "Αυτή η καταναλωτική συμπεριφορά πιέζει τα brands να είναι πιο ανοιχτά και ειλικρινή σχετικά με τις συνθέσεις τους" προσθέτει για να καταλήξει στο εξής συμπέρασμα: "Αυτή η διαφάνεια είναι κάτι που αναμένεται να δούμε πιο πολύ όσο προχωράμε στο 2019".
5. Περισσότερες skincare αμπούλες και κάψουλες
Πέρα από την διαφάνεια, ο σύγχρονος skincare καταναλωτής ζητά και μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα από τα καλλυντικά του. Προκειμένου να την πετύχουν οι εταιρείες στρέφονται προς τις γυάλινες αμπούλες, οι οποίες προβλέπεται να κατακλύσουν την αγορά το προσεχές διάστημα. Χαρακτηριστικά, η Estée Lauder έχει ήδη κυκλοφορήσει τις Advanced Night Repair Intensive Recovery Ampoules, μόνο που είναι κατασκευασμένες από οργανικό βιοδιασπώμενο υλικό, ενώ και η L' Oreal Paris αναμένεται να λανσάρει τις Revitalift Hyaluronic Acid Ampoules τον Φεβρουάριο του 2019.
"Οι αμπούλες είναι ανεξάρτητα συσκευασμένα φιαλίδια, συνήθως από γυαλί, τα οποία περιέχουν την τέλεια δόση δραστικών συστατικών για το δέρμα" εξηγεί η skincare expert Kate Bancroft. "Το πλεονέκτημά τους έναντι των κλασικών serums είναι ότι η εξειδικευμένη συσκευασία τους διατηρεί το προϊόν φρέσκο" προσθέτει.
6. Αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση της μόλυνσης του δέρματος
"Με τα επίπεδα της παγκόσμιας μόλυνσης να αυξάνονται διαρκώς, η anti-pollution τάση στο skincare φαίνεται να συνεχίζεται και το 2019" υποστηρίζει η δερματολόγος Justine Kluk. "Η περιβαλλοντική μόλυνση είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για το δέρμα, ενώ έχει συνδεθεί και με την αύξηση του αριθμού των ανθρώπων που υποφέρουν από ευαισθησίες στην επιδερμίδα. Ευθύνεται επίσης και για την εμφάνιση των πρόωρων σημαδιών γήρανσης, εξαιτίας του οξειδωτικού στρες, κατά το οποίο οι καταστροφικές ελεύθερες ρίζες μειώνουν την ικανότητα του δέρματος να αναπλάθεται μόνο του" εξηγεί. Ποια είναι η λύση που εξετάζουν οι skincare εταιρείες; Να προσθέσουν δραστικά συστατικά παραγόμενα από ζυμομύκητες στα καλλυντικά ώστε να εξισορροπήσουν το ανοσοποιητικό σύστημα της επιδερμίδας και να τονώσουν τους μηχανισμούς άμυνάς της.
7. Ανάπτυξη at-home facial συσκευών
Με την τεχνολογία στο κομμάτι της ομορφιάς να βρίσκεται σε τροχιά συνεχούς ανάπτυξης, δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι τα facial tools (πχ derma rollers) έχουν κερδίσει επάξια μια θέση στο νεσεσέρ της κάθε ενημερωμένης beauty addict. "Βλέπω μια αυξημένη ζήτηση σε εξειδικευμένα facial tools που χρησιμοποιούνται στο σπίτι και νομίζω ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί και την καινούργια χρονιά" επιβεβαιώνει η celebrity facialist Sarah Chapman.
Την ίδια άποψη συμμερίζεται και η Iliyana Mesheva, αναλύτρια καταναλωτικής συμπεριφοράς στην εταιρεία GlobalData, η οποία μάλιστα υποστηρίζει ότι "οι εταιρείες εξερευνούν τρόπους να αναπτύξουν beauty συσκευές που θα συνδέονται με το κινητό και θα παρέχουν πιο εξατομικευμένα αποτελέσματα στον χρήστη". Χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιου smart tool είναι το Neutrogena Skin360 της Neutrogena, μία συσκευή με αισθητήρες που σκανάρει το δέρμα, μετράει την υγρασία, τους πόρους, τις λεπτές γραμμές και τις ρυτίδες και εμφανίζει τα αποτελέσματα στην οθόνη του κινητού.
8. Καινοτομία στην εφαρμογή αρώματος
Το βασικό μειονέκτημα στην αγορά αρώματος μέσω internet είναι ότι δεν μπορείς να το μυρίσεις. Μέχρι τώρα τουλάχιστον... γιατί όπως υποστηρίζει η Jo Malone "σε λίγο καιρό θα μπορούμε να ανοίγουμε τον υπολογιστή ή το κινητό μας και να μυρίζουμε τα αρώματα". Για να είμαστε ειλικρινείς όμως δεν ξέρουμε πότε αυτή η καινοτομία θα υλοποιηθεί. Το άμεσο μέλλον της αρωματοποιίας πάντως προβλέπει κολόνιες σε μορφή stick, πούδρας και cushion. Η εταιρεία Jo Malone μάλιστα κυκλοφορεί ήδη την σειρά Jo Loves Fragrance Paintbrush, ενώ σε best-seller του 2018 αναδείχθηκε το Alien Perfuming Pencil της Mugler και το Black Opium Click του YSL.
9. Κυκλοφορία tech-inspired συσκευασιών
Τα beauty brands γνωρίζουν πολύ καλά ότι μια πρακτική συσκευασία μπορεί να εκτοξεύσει αυτόματα το προϊόν τους στις top επιλογές των καταναλωτών. Την αρχή στις tech-inspired καινοτόμες συσκευασίες έκανε για ακόμη μια φορά η Rihanna με τα Match Stixs της εταιρείας της, Fenty Beauty, να είναι μαγνητικά και να κολλάνε μεταξύ τους. Έπειτα, την σκυτάλη στην πρωτοπορία πήρε η εταιρεία Glossier "κλείνοντας" το Glossier You άρωμα (σε μορφή στερεού balm) σε ένα ανάλαφρο μεταλλικό compact σχεδιασμένο ειδικά να χωράει στην καμπύλη της παλάμης του χεριού και του αντίχειρα. Μετά από όλα αυτά πως να μην δηλώνουμε ενθουσιασμένες για τις beauty εξελίξεις του 2019!