fbpixel

Search icon
Search
7 Tips για να δημιουργήσετε ένα ισχυρό brand
LIFE & CAREER

7 Tips για να δημιουργήσετε ένα ισχυρό brand

Οι σωστές κινήσεις που θα σας οδηγήσουν στην επιτυχία


Όταν ξεκινάτε μια νέα εταιρία ή ένα νέο brand, είναι πολύ σημαντικό να σκεφτείτε τα πάντα, από την επωνυμία, μέχρι τη μορφή και τα χρώματα που θα έχει το logo σας και το tag line -η λεζάντα που βρίσκεται κάτω από το logo και το συμπληρώνει.

Πρέπει, επίσης, να φροντίσετε να επιλέξετε ένα όνομα που να σας εκφράζει απόλυτα αλλά και να ξεχωρίζει από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό ώστε να μένει στη μνήμη των ανθρώπων εύκολα. Και φυσικά πρέπει να μεριμνήσετε για όλες τις απαραίτητες νομικές διαδικασίες, ώστε να κατοχυρώσετε το  brand name σας. Αφού έχετε ολοκληρώσει αυτές τις διαδιακασίες με επιτυχία, το εύλογο ερώτημα που ανακύπτει είναι, πως θα στηρίξετε την ιδέα και την εταιρία σας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ώστε να «ανθίσει» και να γίνει σπουδαία. Ιδού μερικές χρήσιμες συμβουλές που οι κορυφαίοι career managers συστήνουν να υιοθετήσετε. 

Πώς θέλετε να σας βλέπει ο κόσμος;

“Αυτό που είναι ενδιαφέρον σε μια προσωπική εταιρία, δεν είναι αυτό που λέτε εσείς γι’ αυτήν αλλά αυτά που λένε όλοι οι άλλοι” ισχυρίζεται ο ιδρυτής και διευθυντής της βραβευμένης φίρμας PCBA, Paul C.Brunson. «Γι’ αυτό το πρώτο βήμα για να χτίσετε μια πετυχημένη εταιρία είναι να μάθετε, τι σκέφτετε ο κόσμος για εσάς». Προτείνει μάλιστα, για να το ανακαλύψετε, να googlάρετε τον εαυτό σας, να ρωτήσετε ένα κλειστό γκρουπ φίλων και γνωστών να σας πει τη γνώμη του ή τέλος, να αναθέσετε σε έναν business coach να κάνει μια 360ο ανάλυση για λογαριασμό σας. Έτσι θα μάθετε τις αδυναμίες σας, τα δυνατά σας σημεία, τι δεν πάει καλά και θα τα διορθώσετε.

Χτίστε μια ισχυρή online πλατφόρμα

Ανάλογα με το είδος της εταιρίας και το επάγγελμά σας, δημιουργήστε μια online πλατφόρμα, blog αν η εργασία σας είναι πιο καλλιτεχνική (π.χ. συγγραφέας ή δημοσιογράφος) ή website αν έχετε εταιρία, που θα προωθεί το περιεχόμενο της εργασίας σας και θα δημιουργεί δέσμευση με το κοινό σας. Η δέσμευση αυτή πρέπει να γίνει ακόμη πιο ισχυρή με τη χρήση των social media, Linkedin, Facebook και Twitter, ακόμη και το Pinterest ή το Instagram συγκαταλέγονται στις επιλογές σας. Φυσικά θα πρέπει να διαλέξετε ποιο μέσο ταιριάζει στη δική σας επαγγελματική δραστηριότητα. Η συνέπεια στην ανανέωση του περιεχομένου είναι το Α και το Ω στη χρήση των social media. Επίσης, μην περιμένετε να γίνουν όλα τέλεια για να αρχίσετε. Απλά ξεκινήστε! Τέλος, ζητήστε βοήθεια για το digital marketing της εταιρίας σας και μην ξεχνάτε, να είστε αξιόπιστοι και αυθεντικοί σε ό,τι κάνετε.

Κάντε το brand σας τη ζωή σας

Ειδικά ένα προσωπικό brand για να είναι πετυχημένο, δεν μπορεί να αποτελεί ένα ξεχωριστό κομμάτι της ζωής σας, πρέπει να ταυτίζεται με τη ζωή σας. «Φέρτε» το brand σας σε ό,τι κι αν κάνετε, στον τρόπο που ντύνεστε, στις καθημερινές σας ασχολίες, στους κοινωνικούς κύκλους σας, στους συναδέλφους σας. Κάτι ακόμη, πολύ σημαντικό: θα πρέπει να είστε πιστός σε αυτό που πρεσβεύει το brand σας στο website σας ή στα  social media. Αν κάποιος σας γνωρίσει, περιμένει από εσάς να είστε ακριβώς το άτομο που έχει διαβάσει στην ιστοσελίδα σας: αν στον πυρήνα της εταιρικής φιλοσοφίας σας αναφέρετε ότι είναι και το να ασκείτε φιλανθρωπική δράση, τότε θα πρέπει και να το κάνετε. 

demale-business.jpg

Να είστε σταθεροί στην ποιότητα που προσφέρετε

Σκεφτείτε ως πελάτες, σε ποιες εταιρίες έχετε εσείς οι ίδιοι εμπιστοσύνη; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των brands που δεν αλλάζετε και στα οποία πάντα επιστρέφετε; Το πιο πιθανό είναι να έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη σας, γιατί μπορείτε να στηριχθείτε σε αυτά και πάντα σας βγάζουν ασπροπρόσωπους. Χτίστε, λοιπόν, κι εσείς ένα αξιόπιστο brand και να είστε σίγουροι ότι, όχι μόνο θα βρει το κοινό του αλλά και θα καταφέρει να το κρατήσει.

Μην προσπαθείτε να τους ικανοποιήσετε όλους

Για μια εταιρία σήμερα το να προσπαθεί να τους ικανοποιήσει όλους είναι μάλλον μια κίνηση ουτοπική που θα πέφτει στο κενό. Δεν μπορείτε να ικανοποιήσετε όλη την γκάμα των πελατών, όλες τις ηλικίες και όλα τα ενδιαφέροντα. Αποκτήστε εξειδίκευση, στοχεύστε σε μια συγκεκριμένη (ή και περισσότερα από ένα target groups) ομάδα ανθρώπων και ορίστε το πλαίσιο στο οποίο θα κινηθείτε. Αφού το κάνετε αυτό, κάντε τα αδύνατα δυνατά για να γίνεται όσο το δυνατόν πιο αξιόπιστοι και αποδοτικοί στις υπηρεσίες σας για την ομάδα/ες ανθρώπων που έχετε επιλέξει. 

Συνδεθείτε με άλλα ισχυρά ονόματα

Μια προσφιλής τακτική των marketing managers είναι να συνδέουν (μέσω συνεργασιών) το όνομα της εταιρίας που έχουν αναλάβει ως πελάτη με άλλες εταιρίες ή ονόματα του ευρύτερου χώρου, που χαίρουν ευρείας καταξίωσης. Έτσι, και ο δικός τους πελάτης ανεβάζει τις μετοχές του. Κι επειδή, όταν η προσπάθεια αυτή γίνεται σε ατομικό επίπεδο (και όχι από κάποια εταιρία μάρκετινγκ), δεν είναι και το πιο απλό πράγμα στον πλανήτη να αναζητήσετε ισχυρούς συμμάχους, ξεκινήστε να ψάχνετε από το κοντινό σας περιβάλλον (συγγενείς, συναδέλφους, πρώην συμφοιτητές κλπ) 

Παράξτε αξία

Δεν χρειάζεται να έχετε μια κραταιά πολυεθνική για να δημιουργήσετε ένα εκπληκτικό προϊόν. Και οι πιο μικροί, καθημερινοί άνθρωποι μπορούν να έχουν πολύ όμορφες ιδέες! Το σημαντικό είναι το προϊόν ή η ιδέα σας να είναι απαραίτητα σε κάποιους, να παράγουν δηλαδή κάποια αξία -που κάποιοι άνθρωποι τη χρειάζονται για διάφορους λόγους. Σχετικά με την αξία του προϊόντος σας θα πρέπει να αναρωτηθείτε: 

  • τι διαφοροποιεί το προϊόν ή τις υπηρεσίες σας απ' αυτά των ανταγωνιστών σας;
  • ποια αξία παράγετε και πώς αυτή διαφοροποιείται σε σχέση με την αξία που παράγουν τα προϊόντα των ανταγωνιστών σας;
  • πως σχετίζονται τα θετικά στοιχεία σας με τα αισθήματα των καταναλωτών;
  • υπάρχει value for money; Αυτό που παράγω ανταποκρίνεται στην τιμή που χρεώνω το προϊόν ή την υπηρεσία μου;
  • το brand μου ταυτίζεται με τον τρόπο που προωθώ τον εαυτό μου;

Πηγή: entrepreuner.com