Ο Θεόδωρος Παπανέστορος είναι γέννημα θρέμμα Θεσσαλονικιός. Τελείωσε το 5ο Λύκειο Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια σπούδασε Marketing και Επικοινωνία στην Αθήνα σε προπτυχιακό και το Λονδίνο σε μεταπτυχιακό επίπεδο. Η επαγγελματική του καριέρα ξεκίνησε στην οικογενειακή επιχείρηση των καταστημάτων franchise της Neoset στη Θεσσαλονίκη, για να συνεχιστεί στα κεντρικά της εταιρείας στην Αθήνα, στο τμήμα marketing, ενώ έπειτα μπήκε στον “καθαρόαιμο” χώρο της επικοινωνίας, όταν του δόθηκε η ευκαιρία να δουλέψει σε ορισμένες από τις κορυφαίες διαφημιστικές εταιρείες του κλάδου. Πλέον από τη θέση του Executive Director of Institutional Marketing & PK-12 Enrollment στο Anatolia College έβαλε ένα νέο στοίχημα με τον εαυτό του. Έχοντας πίστη στην προσωπική αξία κάθε ατόμου και την πεποίθηση ότι δεν μπορεί να υπάρξει προσωπική ευημερία, έξω από την κοινωνική, πήρε την απόφαση να συμμετάσχει ενεργά σε αυτές τις Δημοτικές Εκλογές, ως υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος με την παράταξη «Θεσσαλονίκη για όλους», συμπορευόμενος με τον Σπύρο Πέγκα.
Short Profile
Ονοματεπώνυμο: Θεόδωρος Παπανέστορος
Ημερομηνία Γέννησης: 1970
Τόπος Γέννησης: Θεσσαλονίκη
Επάγγελμα: Στέλεχος marketing και επικοινωνίας
“Change before you have to.”
Ας ξεκινήσουμε από την αρχή, λέγοντάς μου πώς προέκυψε η υποψηφιότητα στις δημοτικές εκλογές του Οκτωβρίου;
Ήταν θέμα timing. Στα 53 μου χρόνια πλέον, κατάλαβα ότι πέρασαν ήδη πάνω από 20 χρόνια από τότε που έλεγα ότι θέλω να ασχοληθώ ενεργά με τα κοινά της Θεσσαλονίκης, αλλά οι συνθήκες δεν μου το επέτρεπαν. Ήθελα πολύ να εμπλακώ στην «Πρωτοβουλία» του Γιάννη Μπουτάρη, αλλά οι επαγγελματικές μου υποχρεώσεις με είχαν κρατήσει στην Αθήνα. Οι συνθήκες έκτοτε άλλαξαν δραματικά (προς το χειρότερο) μέχρι που η υποψηφιότητα του Σπύρου Πέγκα με την παράταξη «Θεσσαλονίκη για όλους», με έκανε να δραστηριοποιηθώ ξανά. Ο Σπύρος είναι ένας άνθρωπος που θαυμάζω και εκτιμώ βαθύτατα για το έργο του. Συνεπώς εύκολα σκέφτηκα το αυτονόητο: «Αν όχι τώρα, πότε;».
Τι κοινό όραμα μοιράζεστε με τον Σπύρο Πέγκα;
Το όραμα μιας πόλης την οποία οι πολίτες της δε θα άλλαζαν με καμία άλλη! Μιας πόλης καθαρής, πράσινης, με ασφάλεια και πολιτισμό, που δείχνει έμπρακτα και καθημερινά το σεβασμό στον κάθε πολίτη της ξεχωριστά, που προνοεί και φροντίζει για τις ειδικές ανάγκες ομάδων όπως ΑΜΕΑ, ηλικιωμένοι, εργαζόμενοι γονείς με παιδιά. Με μια διοίκηση που δίνει το «παρών» πρωτίστως για να διευκολύνει τις ομάδες που έχουν περισσότερο ανάγκη. Μια πόλη ανοιχτή και φιλόξενη, που χαίρεσαι να τη ζεις.
Ποια θέματα τίθενται σε προτεραιότητα στην ατζέντα σας σε ό,τι αφορά τον Δήμο Θεσσαλονίκης; Τι θα λέγατε στους δημότες, τώρα που καλούνται στις κάλπες;
Να πιστέψουν στη δύναμη της ψήφου τους και να επιλέξουν ανθρώπους που έχουν τις γνώσεις, τις ικανότητες και την όρεξη να δουλέψουν για μια Θεσσαλονίκη για όλους. Να ψηφίσουν πέρα από κομματικές κατευθύνσεις/υποδείξεις και στερεότυπα, σκεπτόμενοι μόνο το καλό του τόπου τους. Πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι οι άνθρωποι που θα επιλέξουμε να μας εκπροσωπήσουν στην επόμενη θητεία είναι αυτοί που μπορούν να σηκώσουν το βάρος της ευθύνης των επιλογών τους και που δε θα χρειαστεί σε μια δύσκολη στιγμή (βλ. καταστροφικές πλημμύρες στον Βόλο), να ρίχνουν τις ευθύνες σε άλλους.
“Change before you have to”. Αποτελεί για εσάς motto. Πείτε μου για όσα εντοπίζετε και θα αλλάζατε στην πόλη.
Από πού να αρχίσει κανείς; Είναι τόσα αυτά που πρέπει να αλλάξουν που δε θέλω να φανώ γραφικός επαναλαμβάνοντας αυτά που λέμε όλοι οι Θεσσαλονικείς καθημερινά μεταξύ μας: για τις συγκοινωνίες, το παρκάρισμα, τη μόλυνση κ.λπ. Για όλα αυτά, πρέπει και επιβάλλεται να δοθούν άμεσες και αποτελεσματικές λύσεις. Και για αυτές τις λύσεις είμαστε όλοι έτοιμοι στην παράταξη του Σπύρου Πέγκα, Θεσσαλονίκη για όλους, να δώσουμε τις μάχες μας για να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές. Εκεί όμως όπου θα ήθελα να σταθώ περισσότερο, είναι στο θέμα του διαλόγου, της ενημέρωσης και της εκπαίδευσης. Στην ανάγκη της επαναπροσέγγισης και συσπείρωσης όλων των πολιτών, προκειμένου να γίνει αντιληπτό ότι αυτό που πρέπει να μας αφορά δεν είναι μόνο το βραχυπρόθεσμο κέρδος/όφελος, αλλά και η μακροχρόνια πρόοδος και ευημερία. Όταν μιλάμε για βιωσιμότητα του πλανήτη, για υγιή τουρισμό, για συμπεριληπτικότητα, αυτά δεν είναι έννοιες αφηρημένες και γενικές. Είναι έννοιες βασικές και χρήσιμες, που αν δεν αρχίσουμε άμεσα να τις συνειδητοποιούμε και να τις εφαρμόζουμε, θα αναγκαστούμε να το κάνουμε στο μέλλον όταν πλέον θα είναι μάλλον αργά.
Ψηφιακή εξωστρέφεια. Μεγάλο μέρος της δουλειάς σας αφορά και το digital marketing (στο οποίο ειδικεύεστε εδώ και χρόνια). Πώς μπορούν οι γνώσεις σας να συμβάλουν στο νέο πρόσωπο της πόλης;
Προσωπικά, αισθάνομαι πάντα σε εγρήγορση και ιδιαίτερα επιφυλακτικός για το επίπεδο των γνώσεών μου στον ιδιαίτερα ρευστό και διαρκώς μεταβαλλόμενο ψηφιακό κόσμο. Πάντα κάτι αλλάζει, κάτι νέο βγαίνει και εγώ βρίσκομαι στην ευχάριστη θέση να πρέπει να το μάθω και να το εφαρμόσω. Έτσι αισθάνομαι πάντα νέος και μέσα στα πράγματα (αν και στα μάτια του 17χρονου γιου μου, βεβαίως αυτό δεν ισχύει). Τώρα, όσον αφορά στο θέμα του Δήμου, οι αλλαγές μπορούν να είναι θεαματικές, γιατί απλούστατα από την υπάρχουσα δημοτική αρχή δεν εφαρμόζεται τίποτα, σε επίπεδο digital marketing (και μη μου πείτε ότι απλά και μόνο η ύπαρξη σελίδας του Δήμου Θεσσαλονίκης στο facebook, είναι digital marketing). Δεν υπάρχει καμία ουσιαστική digital πρακτική που να ενισχύει την άμεση και εύκολη επικοινωνία του δήμου με τους πολίτες του. Επίσης, δεν υπάρχει κανενός είδους στοχευμένη προβολή δράσεων και υπηρεσιών του δήμου, η έγκαιρη και ορθή γνωστοποίηση των οποίων στους δημότες θα μπορούσε να συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών π.χ. προώθηση ενημέρωσης για δράσεις για το παιδί, για πολιτιστικές εκδηλώσεις, για εκπαιδευτικές ημερίδες, για συμμετοχή σε εθελοντική δράση κ.λπ.
Πιστεύετε ότι η Θεσσαλονίκη χρειάζεται re-branding; Κι αν ναι, ποιες οι σκέψεις σας πάνω σε αυτό;
Αν δεχτούμε ότι το branding έχει να κάνει με την εικόνα που έχει ο κόσμος για ένα προϊόν, μια υπηρεσία ή ένα πρόσωπο, ή ακόμα και μια πόλη, τότε θα πρέπει να σκεφτούμε σοβαρά ποια από τα στοιχεία αυτής της εικόνας που έχει ο κόσμος για τη Θεσσαλονίκη μας εξυπηρετούν και θέλουμε να τα κρατήσουμε και ποια αξιολογούμε ότι δεν είναι πλέον χρήσιμα ή δεν είναι πλέον ωφέλιμα, έτσι ώστε να πρέπει να τα διασκευάσουμε/αλλάξουμε ή και να τα αποβάλλουμε. Μόνο μετά από μια σοβαρή ενδοσκόπηση του ποιοι είμαστε, πού πάμε και σε ποιους θέλουμε να απευθυνθούμε, μπορούμε να μιλήσουμε για ένα αποτελεσματικό rebranding, που θα επικαιροποιήσει την εικόνα της πόλης και θα αναδείξει τον ιδιαίτερο, ελκυστικό της χαρακτήρα που την κάνει μοναδική και ασυναγώνιστη. Τέλος, αν θέλετε και την προσωπική μου άποψη, θα απέβαλα με μεγάλη ευχαρίστηση την ιδέα του «χαλαρά» και του «φραπέ» τα οποία, μεταξύ σοβαρού κι αστείου, αδικούν την εικόνα της πόλης μας προς τα έξω.
Είστε ο ίδιος πατέρας. Πώς θα χαρακτηρίζατε τη σχέση σας με τους νέους; Ή κάποια κοινά σημεία που εντοπίζετε;
Λόγω επαγγέλματος, η σχέση μου με τους νέους είναι καθημερινή. Αυτό που μου βγαίνει αυθόρμητα λοιπόν να σας πω είναι ότι τους σέβομαι απεριόριστα και τους κατανοώ. Δεν αισθάνομαι να διαφέρω από αυτούς. Σε πολλά πράγματα μάλιστα ταυτίζομαι απόλυτα μαζί τους γιατί κατανοώ ότι, κάτω από αυτές τις συνθήκες (που στο κάτω-κάτω εμείς δημιουργήσαμε) κάνουν το καλύτερο που μπορούν. Μιλώντας όμως και σαν πατέρας ενός νέου που πλησιάζει στο τέλος της εφηβείας του, μπορώ να σας πω με πάσα ειλικρίνεια ότι υπήρξαν φορές όπου ανησύχησα σοβαρά με την έκρηξη θυμού και βίας που παρατηρείται σε κάποια φάση ζωής των παιδιών, τα οποία νιώθουν την ανάγκη να «παίξουν ρόλους» που προβάλλονται μέσα από τα social media και την μουσική βιομηχανία και να συσπειρωθούν σε μεγάλες παρέες, για να νιώσουν δυνατοί. Αντιλαμβάνομαι απόλυτα αυτήν την ανάγκη του «ανήκειν», αλλά θα ήθελα με κάθε τρόπο να συμβάλλω στη διαμόρφωση πιο θετικών αξιών και ιδεωδών, που θα ενώνουν τους νέους και θα τους ωθούν στο να δημιουργήσουν ωραία πράγματα «παρέα»!
Τέλος, μιλήστε μου για εσάς και για το τι σας χαλαρώνει στον ελεύθερο χρόνο σας.
Αγαπώ πολύ την φύση και επιδιώκω, μέσω του αθλητισμού, των ταξιδιών, αλλά και της εργασίας, να βρίσκομαι όσο πιο συχνά γίνεται δίπλα σ’ αυτήν. Στη Θεσσαλονίκη, έχουμε το μοναδικό προνόμιο να βρισκόμαστε δίπλα στη θάλασσα και να έχουμε πολλές κοντινές επιλογές για εξορμήσεις στα βουνά και την ύπαιθρο. Αισθάνομαι ιδιαίτερη ευγνωμοσύνη για όλη τη φυσική και πολιτιστική ομορφιά που μας κληρονόμησε αυτός ο τόπος και αισθάνομαι μεγάλη ευθύνη για τη διαφύλαξη αυτού του πλούτου, αλλά και την περαιτέρω ανάπτυξή του. Σήμερα, σε πολλές πόλεις, η πρόσβαση στο βουνό και ιδιαίτερα στη θάλασσα είναι εύκολη. Παραδόξως κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει στη Θεσσαλονίκη στο βαθμό που θα έπρεπε. Να είστε σίγουροι ότι αυτό θα είναι ένα από τα πράγματα που θα αλλάξουμε στην επόμενη διοίκηση του Δήμου.