Η Ilana Moses, συνιδρύτρια της boutique Grace στη Μελβούρνη, δεν είναι ξένη προς τον κόσμο της αρχιτεκτονικής και του interior design που εστιάζει στην λεπτομέρεια. Όσοι ακολουθούν τον λογαριασμό της στο Instagram γνωρίζουν πως, για κάθε φωτογραφικό κλικ των υπέροχων ρούχων που φοράει κατά τη διάρκεια της εβδομάδας μόδας του Παρισιού, υπάρχει το ανάλογο δάπεδο ή background για να το συγκρίνει αισθητικά.
Για παράδειγμα, ένα φόρεμα παραπέμπει στις design λεπτομέρειες μιας μπουτίκ ή ενός δρόμου, ενώ πρόσφατα φωτογραφήθηκε στη Galerie Vivienne του Παρισιού, όπου το δάπεδο με τα ψηφιδωτά πλακάκια και τα άνθη από τη Σικελία που βρίσκονται εκεί, θυμίζουν υπερβολικά περιβάλλει την Dolce & Gabbana φούστα της.


Σύντομα βρέθηκε να συνεργάζεται με το περιοδικό Lucky όπου ασχολήθηκε αποκλειστικά με fashion production σε πλήρες ωράριο. Όμως χρειάστηκε να επιστρέψει πίσω στη Μελβούρνη όταν ο σύζυγός της, Lenny, ανέλαβε μία επικερδή επιχείρηση. «Κάναμε μια υπέροχη στάση τριών ετών στη Νέα Υόρκη και είμαστε έτοιμοι να επιστρέψουμε στο σπίτι, αλλά είναι δύσκολο να τρέξω μια επιχείρηση από απόσταση» τονίζει η ίδια, αναφερόμενη στην επιτυχία που είχαν τα t-shirts.
Το κλειδί για να παραμείνει στη μόδα ήταν να στήσει μια επιχείρηση λιανικής πώλησης. Έτσι η Moses δημιούργησε τη Grace, μια μπουτίκ με διεθνείς brands που έφερε έναν νέο αέρα ανανέωσης στον κόσμο της μόδας. Από το πάνω από μία δεκαετία κατάστημα της πια, λέει: «Προβλέψαμε ένα απλό και φιλόξενο περιβάλλον που κυμαίνεται σε διάφορα επίπεδα τιμών, αλλά πάντα υπόσχεται κάτι ιδιαίτερο, ακόμα κι αν είναι μια απλή ιταλική οδοντόπαστα Marvis».

Αναμιγνύοντας την αισθητική του σήμερα με όποια άλλη έμπνευση κερδίζει από τα ταξίδια της, η Moses διαχωρίζει το design σε δύο κατηγορίες. Υπάρχει αυτή της παλλόμενης νεωτερικότητας -της αιχμής, του ζωντανού και του updated- και εκείνη που βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια της διακριτικής ευχέρειας -το design που εισχωρεί βαθύτερα από την ρηχή επιφάνεια σε μια όμορφη πατίνα με ψυχή και ουσία.
«Αυτό το σπίτι είναι μια αντανάκλαση του σήμερα» λέει για το νεωτεριστικό αριστούργημα στο βόρειο Caulfield της Μελβούρνης που σχεδιάστηκε από τον Αυστριακό αρχιτέκτονα Ernest Fooks. Εδώ μετακόμισε μαζί με την οικογένειά της, συμπεριλαμβανομένων των δίδυμων Lexi και William, μετά από δύο χρόνια αλλαγών και προσθηκών από την Inarc Architects. «Τα πράγματα που είναι παλιά και έχουν ιστορία έχουν μια εγγενή ομορφιά. Εκεί βρίσκεται η προσοχή μου αυτή τη στιγμή».

Βασισμένη σε ένα τεύχος του περιοδικού Australian House & Garden του 1969 που βρέθηκε από τον Lenny στο eBay, η Moses διαμόρφωσε το σπίτι στο χρώμα της μέντας και συνέθεσε μια ευτυχή συνύπαρξη μοντέρνων στοιχείων με vintage props που ανακάλυψε σε διάφορες gallery και αγορές του Παρισιού.
Ανατρέχοντας στην αισθητική του Instagram της, η Moses λέει: «Ακριβώς επειδή εργάζομαι με τη μόδα, δε σημαίνει ότι έχω σχέση με τα διάφορα design trends. Ήθελα να ενσωματώσω κάποιες από τις interior ιδιαιτερότητες που βλέπω στα ταξίδια μου σε αυτό το project. Κληρονομήσαμε ένα αρχιτεκτονικό κόσμημα και παρέμεινε αληθινό στο πνεύμα του, που εξελίχθηκε σε κάτι που ταιριάζει στην οικογένειά μας», τονίζει, υπενθυμίζοντας παράλληλα ότι η μόδα πάντα επιστρέφει στα κλασικά. «Χωρίς μνήμη δεν υπάρχει πολιτισμός» καταλήγει κι εμείς συμφωνούμε απόλυτα.
Φωτογραφίες: Sharyn Cairns
Source Vogue.com.au