«Αναζητούσαμε το παραδοσιακό Λονδίνο -και όχι το σύγχρονο» λέει ο Dan Caten. Είναι ένα σχόλιο που εντυπωσιάζει, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι το Dsquared2, το brand που ίδρυσε ο ίδιος και ο αδελφός του Dean πριν από περισσότερες από δύο δεκαετίες, ήταν πάντα πιο ροκ, παρά royal. Αντ' αυτού, οι Καναδοί δίδυμοι με τα ασημένια μαλλιά και τα τολμηρά γυαλιά, με τη συνήθεια να συμπληρώνουν τις προτάσεις ο ένας του άλλου, ήθελαν ένα κλασικό παράδειγμα λονδρέζικου ακίνητου, αλλά με τους δικούς τους όρους.
Έτσι, διάλεξαν μια περιοχή του δυτικού Λονδίνου που έχει χαρακτηριστεί κακόφημη και είχε φιλοξενήσει ακόμα και σεξουαλικά σκάνδαλα στα τέλη του 19ου αιώνα. Ένα από τα ακανθώδη αυτά κτίρια, που αντικρίζει το κανάλι του Regent στο θύλακα Maida Vale της Μικρής Βενετίας, είναι τώρα ιδιοκτησία των Catens, χρονολογείται γύρω στο 1830 και βρίσκεται σε μια αυθεντικά bohemian γειτονιά της πόλης . Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι η Anjelica Huston ζούσε στο διπλανό κτίριο ως έφηβη!
Παρά την τοποθεσία, όμως, δεν υπάρχει ούτε ένα σημάδι αγγλικής επιρροής στα ανακαινισμένα δωμάτια -κανένα δείγμα διακόσμησης που να έχει αναφορές στη βρετανική κουλτούρα. Αυτό δεν προκαλεί έκπληξη, δεδομένου ότι οι Catens ζήτησαν από τους φίλους Emiliano Salci και Britt Moran του Dimore Studio του Μιλάνου να διακοσμήσουν το σπίτι με την ίδια κινηματογραφική διάθεση που δημιούργησαν στο Ceresio 7, το διάσημο μπαρ και εστιατόριο που στέγαζεται στα κεντρικά γραφεία του Dsquared2 στο Μιλάνο.
«Προσπαθούμε να βρούμε μια ιστορία γύρω από κάθε project και θέλαμε πραγματικά να βασιστούμε στην ιδέα ότι το σπίτι θα στεγάσει τους δύο ταξιδιώτες και όλους τους θησαυρούς που έχουν φέρει από διάφορα μέρη του κόσμου» λέει ο Moran, αναφερόμενος στο διάσημο σχεδιαστικό δίδυμο «Αισθήσεις, ποίηση και εικόνες που δρουν ως οδηγός στιλ, τα έπιπλα και ο τρόπος που λειτουργούν μεταξύ τους, τα υφάσματα, τα χρώματα, έγιναν κατευθυντήριά μας. Οι Catens μας εμπιστεύθηκαν, αν και με επιφυλάξεις!» προσθέτει. «Ένα κόκκινο δωμάτιο με ροζ οροφή; Χμμμμ. Δεν ξέρω για αυτό» θυμάται ο Dan ότι έλεγε όταν οι designers του έλεγαν αυτά που σκέφτονταν. «Μερικές φορές μπορεί να πέφτουμε πολύ έξω. Αλλά έπρεπε να τους εμπιστευτούμε» συμπληρώνει ο Dean.
Η εμπιστοσύνη που τους έδειξαν είναι ο λόγος για τον οποίο η κουζίνα έχει olive-brown ντουλάπια που αντισταθμίζονται από ένα ανοιχτό πράσινο δάπεδο. Ο Dan παραδέχεται «Μου ακούστηκε παράξενο, αλλά όταν τα βλέπεις όλα μαζί είναι πολύ ταιριαστά». Όσο για το καθιστικό και την τραπεζαρία, οι παλιές συρόμενες πόρτες αντικαταστάθηκαν με ένα πτυσσόμενο διαχωριστικό από χρωματιστό πορτοκαλί ενώ οι τοίχοι σμιλεύτηκαν με μια βαθιά, σκοτεινή απόχρωση του μπλε που οι χώροι απέκτησαν την αίσθηση του σπηλαίου.
Ένα ογκώδες μαρμάρινο τζάκι, θαυμάσιες πράσινες και λευκές ριγέ κουρτίνες, καρέκλες τραπεζαρίας με γωνίες από ορειχάλκινα στοιχεία και πράσινο βελούδο στους τοίχους που παραπέμπει σε νεοκλασική επένδυση είναι τα βασικά στοιχεία του καθιστικού. Κάποια πανύψηλα φυτά εδώ και εκεί χαρίζουν ατμόσφαιρα της δεκαετίας του 1970, παρόλο που το συνολικό αποτέλεσμα δεν θυμίζει σε τίποτε τη δεκαετία της ντίσκο.
«Η έμπνευσή μας προέρχεται από τη δεκαετία του '20 έως τη δεκαετία του '70. Προφανώς δε ζούσαμε στις περισσότερες από αυτές τις περιόδους, αλλά έχουμε μια αντίληψη για την αισθητική της» λέει ο Moran. «Είναι μαγικό για εμάς να επαναφέρουμε αυτές τις εποχές. Τα "λάθη" είναι επίσης μέρος του μίγματος. Ο Emiliano προσθέτει πάντα κάτι που δεν είναι "σωστό", κομμάτια που φαίνονται περίεργα, αυτό που ονομάζεται "sbagliato", που σημαίνει "λάθος" στα ιταλικά» σημειώνει ο Dean.
Source Architectural Digest