Η Gen Z ακολουθεί το δικό της δρόμο στο lifestyle, γεγονός που μεταφράζεται και στον τομέα της διακόσμησης. Αξιοσημείωτη είναι η διάθεση της να μετακομίζει σε νέες κατοικίες, δίνοντάς με αυτό το τρόπο την ευκαιρία στον εαυτό της να εκφραστεί μέσω του design στο νέο χώρο. Η γενιά αυτή έχει μια μοναδική άποψη για το house decoration, την οποία διαμορφώνει μέσα από τις εμπειρίες της, τις ανησυχίες της, τα ταξίδια της και, φυσικά, τα κοινωνικά δίκτυα. Για να ανανεώσουμε τον χώρο μας σύμφωνα με τις προτιμήσεις που έχουν υιοθετήσει οι νέοι για το 2025, χρειάζεται να ακολουθήσουμε τα συγκεκριμένα trends.
Let's go!
The curves
Από puffy καναπέδες μέχρι καθρέφτες με ακανόνιστο σχήμα, Gen Z φαίνεται ιδιαίτερα πρόθυμη να αγκαλιάσει όλες τις καμπύλες στη διακόσμηση του σπιτιού της, εκτιμώντας την αίσθηση που προσφέρουν. Παρ' όλα αυτά, η υπερβολική χρήση αυτών μπορεί να έχει αντίθετα αποτελέσματα, δημιουργώντας ένα υπερφορτωμένο και "σκηνοθετημένο" αποτέλεσμα. Για να αποφύγουμε αυτή την παγίδα, είναι σημαντικό να είμαστε προσεκτικοί και να «παντρεύουμε» τα στρογγυλά αντικείμενα με πιο παραδοσιακά στοιχεία ή πιο αυστηρές γραμμές. Έτσι, μπορούμε να διατηρήσουμε την ισορροπία στον χώρο, εξασφαλίζοντας ότι η διακόσμηση παραμένει σύγχρονη και λειτουργική.
Play with patterns
Η νέα γενιά φαίνεται να μην διστάζει να «περπατήσει» πάνω σε ένα ιδιαίτερο σχεδιαστικό φάσμα, επιλέγοντας να ενσωματώνει εντυπωσιακά κομμάτια και να συνδυάζει διάφορα σχέδια, προσδίδοντας έτσι ενέργεια και ζωντάνια στους χώρους της. Ο «μαξιμαλισμός», με την έμφαση στη χρήση έντονων χρωμάτων και διαφοροποιημένων μοτίβων, επιτρέπει τη δημιουργία δωματίων που δεν είναι απλώς λειτουργικά, αλλά και γεμάτα προσωπικότητα και μοναδικότητα, αντικατοπτρίζοντας ταυτόχρονα το ατομικό style των ανθρώπων που ζουν σε αυτά. Ο σχεδιασμός μπορεί να είναι παιχνιδιάρικος και τολμηρός, αλλά παραμένει σωστά οργανωμένος.
Lavish is still the thing
Δεν υπάρχει περιορισμός μόνο σε οικονομικά και σύγχρονα έπιπλα, αλλά φαίνεται ότι η Gen Z έχει μια έντονη τάση να ενσωματώνει την πολυτέλεια στην καθημερινή διακόσμηση. Η αναβίωση του style που περιλαμβάνει φιόγκους, περίτεχνα σχέδια και ακριβείς λεπτομέρειες αναμένεται να κυριαρχήσει και πάλι στις σύγχρονες τάσεις διακόσμησης. Η υιοθέτηση του "the more the better", γίνεται με έναν εξαιρετικά επιμελημένο τρόπο, ενσωματώνοντας την πολυτέλεια και την περίτεχνη αισθητική χωρίς να καταλήγει σε υπερβολές. Οι χώροι είναι γεμάτοι από αντικείμενα που προσδίδουν έναν elegant αέρα με προσοχή στις λεπτομέρειες και τη συνύπαρξη κλασικών και μοντέρνων στοιχείων. Αυτή η νέα προσέγγιση στη διακόσμηση συνδυάζει τη διαχρονική κομψότητα με την σύγχρονη ανάγκη για προσωπική έκφραση, δημιουργώντας έτσι χώρους που είναι ταυτόχρονα πολυτελείς, λειτουργικοί και γεμάτοι χαρακτήρα.
Cherries etc.
Η τέχνη και ο σχεδιασμός με food-oriented θεματική πάντα είχαν πολιτιστική αξία. Φέτος, η τάση στη διακόσμηση σπιτιού επικεντρώνεται στα κεράσια. Σύμφωνα με το Pinterest, οι αναζητήσεις για τον όρο "cherry vibe" αυξήθηκαν κατά 325%, ενώ οι όροι "cherry bedroom" και "dark cherry red" σημείωσαν αύξηση 100% και 235%, αντίστοιχα. Τα κεράσια είναι τολμηρά και ενισχύουν τη διάθεση, κάτι που προτιμά η Gen Z, η οποία επιλέγει φωτεινά και ενθαρρυντικά χρώματα. Η γενιά δεν διστάζει να εκφράσει την προσωπικότητά της στη διακόσμηση, απομακρυνόμενη από αυστηρούς κανόνες.
"Τhey are not blinding by the lights"
Τα έντονα φώτα, είναι κάτι που αποφεύγουν οι νέοι προτιμώντας έναν πιο ήπιο και ατμοσφαιρικό φωτισμό. Αντί για εκτεθειμένα φωτιστικά, στρέφονται σε λύσεις που προσφέρουν διάχυτο φωτισμό, κάνοντας τους χώρους πιο ζεστούς και φιλόξενους. Η ιδέα του φωτισμού δεν περιορίζεται στις παραδοσιακές πηγές, αλλά επεκτείνεται σε πιο σύγχρονα αντικείμενα, όπως επιδαπέδια φωτιστικά και φωτιστικά με έντονα χρώματα. Το κύριο χαρακτηριστικό είναι ότι πρέπει να είναι ευχάριστος και να ενισχύει τη διάθεση, προσκαλώντας τον ιδιοκτήτη να βιώνει ένα άνετο και φιλόξενο σπίτι.
Secondhand, with no second thought
Τέλος η προσέγγιση της Gen Z στο σχεδιασμό εσωτερικών χώρων επικεντρώνεται στην έννοια της αειφορίας και την ατομικότητα, δίνοντας προτεραιότητα σε προσεκτικά επιλεγμένα αντικείμενα δεύτερης χρήσης αντί για έπιπλα μαζικής παραγωγής. Αυτή η τάση αντικατοπτρίζεται στην αγάπη τους για vintage κομμάτια, τα οποία συχνά βρίσκονται σε online Marketplaces ή σε καταστήματα με μεταχειρισμένα αντικείμενα, επιτρέποντάς τους να βρουν μοναδικά και αυθεντικά κομμάτια που ταιριάζουν με το προσωπικό τους style. Η προτίμηση για αυτά τα αντικείμενα είναι περισσότερο από μια μόδα. Είναι μια συνειδητή απόφαση να αποφύγουν τη μαζική παραγωγή και τη γρήγορη μόδα, επιλέγοντας αντικείμενα που συνδυάζουν ιστορία και χαρακτήρα, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζουν την αειφορία.
Main Image Credits: Douglas Friedman